• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na peron SKM wejdziesz przez bramkę

Krzysztof Koprowski
25 marca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Już wkrótce przed wejściami na perony zostaną zainstalowane bramki. Póki co dostępu do kolejek SKM nic nie utrudnia. Już wkrótce przed wejściami na perony zostaną zainstalowane bramki. Póki co dostępu do kolejek SKM nic nie utrudnia.

Szybka Kolej Miejska coraz bardziej pragnie upodobnić się do metra. Tym razem pod względem systemu kontroli dostępu na perony. Przed wejściem na każdy przystanek planuje się instalacje specjalnych bramek dostępu.



Czy popierasz pomysł montażu bramek?

Na stronach internetowych trójmiejskiego przewoźnika trwa od kilku dni ankieta dotycząca instalacji bramek.

- Chcemy poznać opinię mieszkańców na temat naszego pomysłu - tłumaczy Lucyna Bujnicka, rzecznik SKM.

Jednak nie zważając na wyniki ankiety (choć wyraźnie prowadzą w niej zwolennicy bramek) Szybka Kolej Miejska już praktycznie zdecydowała się na montaż bramek. Początkowo miały być wprowadzone po zakończeniu remontu na peronach w Gdańsku Oliwie oraz Gdyni Głównej. Jak tłumaczy przewoźnik, zabrakło jednak czasu na przygotowanie tego przedsięwzięcia.

Montaż bramek ma ograniczyć ilość pasażerów podróżujących bez biletu. Ponadto wyeliminuje z przystanków bezdomnych oraz miłośników mocnych trunków.

SKM-ka nie obawia się również problemów z ograniczeniem przepustowości wąskich wejść na perony kolejki.

- W takich miastach jak Londyn czy Oslo, wejścia do metra również są wąskie i nie utrudnia to w żaden sposób wymiany pasażerów na stacjach - tłumaczy Bujnicka.

Trwają także rozważania nad organizacją wejścia na perony dla osób niepełnosprawnych lub z większym bagażem. Być może SKM-ka pójdzie w ślady metra warszawskiego, gdzie przewidziano specjalne drzwi otwierane przez obsługę. Na teren stacji można także dostać się windą.

Po montażu bramek, przed wejście na teren peronu przeniesione zostaną automaty z biletami. W przyszłości planuje się także likwidację istniejących punktów handlowych na peronach.

Kiedy pojawia się pierwsze bramki? - Za wcześnie o tym mówić. Niewykluczone, że zainstalowane zostaną przy okazji planowanych wkrótce remontów przystanków: Sopot Wyścigi, Gdańsk Żabianka oraz Przymorze - Uniwersytet - ucina Lucyna Bujnicka.

Opinie (300) 3 zablokowane

  • najpierw to proponuje wymienic prawie caly tabor kolejowy a poznije myslec o takich inwestycjach

    • 3 1

  • co do tych bramek...

    w ankiecie należy zapytać mieszkańców, "czy bramki powinny być instalowane na peronach czy pod nimi?". to rozwiązanie pozwoli Państwu zaoszczędzić mnóstwo pracy i środków finansowych, bo przecież i tak w niedalekiej przyszłości kolejka skm ma zostać przeniesiona pod ziemię i na wzór miast takich jak Rzym lub Barcelona stać się klasycznym metrem. wtedy ponownie zadać należy pytanie: "czy jesteście Państwo za zmianą nazwy z "skm" na "metro"?. tego typu metamorfoza powinna oczywiście zostać poprzedzona szeroko zakrojoną kampanią reklamową, której głównym przesłaniem będzie propagowanie idei, że to, co jeździ po ziemi to SKM, a pod ziemią, to METRO.

    • 1 3

  • Tylko jedno pytanie

    Trzeba będzie zmienić bilety okresowe, żeby czujniki w bramkach mogły je sprawdzić. To sprawi, że bilety "łączone" na SKM i PKP PR też trzeba będzie zmienić - a czy w związku z tym PR zgodzą się na takie zmiany?
    A co np. ze Słupskiem czy Lęborkiem? Przecież tam SKM wjeżdżają na perony typowe dla całej kolei, a nie dla systemu kolei miejskich?

    • 1 1

  • Normalni idiotyzm. (5)

    Zamontowali automaty z biletami na peronach, teraz zablokują do nich wejście ustawiając bramki :D mądrze, mądrze... teraz będziemy skakać przez bramkę, kupować bilet w automacie i co może znowu za bramkę żeby skasować ? Ktoś się chyba nie wyspał...

    • 4 3

    • (1)

      pewnie automaty przestawia

      • 0 0

      • czyli idiotyzm, dobrze kolega mowi :)

        • 0 0

    • czytaj dokladnie artykul

      • 1 0

    • "Po montażu bramek, przed wejście na teren peronu przeniesione zostaną automaty z biletami." (1)

      • 0 0

      • czyli idiotyzm, jak kolega mowil

        i znow widac zupelny brak planowania. wszystkie inwestycje to kwestia chwilowego widzimisia.

        • 1 0

  • i po co bramki, jak nie ma kamer (1)

    A na pewno ich nie zainstalują na stacjach o mniejszej przepustowości, jak np. Orłowo, Wyścigi, Zaspa.
    Kasa na pewno się na to nie znajdzie, będzie bramka, to ją przeskoczą. Ponadto na większość peronów można dostać się nie tylko schodami, więc co, postawią dookoła 2m mur?

    "SKM-ka nie obawia się również problemów z ograniczeniem przepustowości wąskich wejść na perony kolejki."
    Chyba jednak powinna albo sami nie widzą co się dzieje w godzinach szczytu na głównych stacjach.

    I jeszcze jedno pytanie. Zdarza się że coś się zepsuje, są remonty i kolejki skm wjeżdżają na tory dla pociągów dalekobieżnych. Na peronach dla pociągów dalekobieżnych też bramki zainstalują? Co wówczas z przepustowością jak tłum ludzi zacznie się przemieszczać?

    • 0 1

    • W godzinach szczytu na takim peronie Wzgórze św Maksymiliana to czasem ciężko się było dostać do schodów jak był remont w Gdyni głównej.Teraz sobie wyobraźmy wychodzenie przez bramki.Horror nie zdążyliby wszyscy wyjść a już by przyjechał następny pociąg.Nie wiem ile by to trwało 20 minut samo zejście a gdzie wchodzący na peron?To musi być żart na 1 kwietnia bo żadne schody żadne kładki wiodące na tory SKM nie zostały w zamyśle kontruktora przeznaczone do takich rozwiązań.

      • 0 1

  • jakos tego nie widze...

    3city to nie londyn, to polska znajac wiec zycie szybko okarze sie ze bramki sie psuja, zostana zdewastowane, beda sie tworyzc kolejki do wjesc i wyjsc.
    poza tym zajelibyscie sie lepiej odsniezaniem peronow a nie bramkami...

    • 1 0

  • Czy wiecie może w jakim stanie jest dzisiaj obwodnica?

    Zasypana?
    Z góry dziękuję za informacje.

    • 0 1

  • a jakie będą koszty? (1)

    1. Czy obecne bilety jednorazowe i miesięczne będą rozpoznawane przez te bramki, czy trzeba będzie wprowadzić zupełnie nowe bilety?

    2. Ile będzie kosztować przeniesienie automatów do sprzedaży biletów z peronów przed bramki?

    3. Ile równoległych wejść, wyjść będzie z jednego peronu, żeby można było porównywać się z londyńskim metrem?

    4. Ile w końcu będą kosztować same bramki?

    Nie lepiej wszystkie te pieniądze przeznaczyć na nowy tabor i rozbudowę linii SKM w kierunku południowym?

    • 4 1

    • Racja! Skąd i po co taki pomysł z tym bramkami ?

      Zgadzam się. Poza tym ja nie wiem po co taki pomysł. Skąd to i na co to? Przecież to tylko podniesie koszty działania SKM. Czy nam coś ułatwi ? Oczywiście nie!
      - biegniesz 'na styk' na kolejkę - nie zdążysz bo trzeba czekać na otworzenie bramki
      - chcesz kogoś odprowadzić na peron - nie ma mowy
      - chcesz wejść z rowerem - szukaj dużego wejścia i czekaj na specjalne otwarcie
      - zniknie renoma - oczywiście, że nie
      - znikną bezdomni z SKM - a czy teraz jest ich dużo? i czy myślicie, że bramki będą przeszkodą techniczną nie do pokonania ?
      - automat nie ma wydać - nie ma jak kupić biletu, albo biegniesz i chcesz kupić u konduktora - nie ma mowy

      Powiedzcie jakie są zalety? Bo, że będzie to system nowoczesny jak z metra i będziemy czuli się jak w zachodniej metropolii (bo de facto tym są wszyscy podjarani) jakoś mnie nie przekonuje.

      Jakie są zalety wprowadzenia bramek ?

      • 0 0

  • W takim razie nie mogę się doczekać

    jak ludzie będą przez te bramki wracać z OpenEr'a :)

    Poza tym jakoś nie wyobrażam sobie takiej bramki np w Redzie Pieleszewo. Kto tego będzie pilnować Przecież złomiarze rozkradną ja w kilka godzin.

    • 4 1

  • a ile nas to będzie kosztowało ja się pytam?

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane