- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (442 opinie)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (147 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (175 opinii)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (277 opinii)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (60 opinii)
- 6 Szybko odzyskali skradzione auto (13 opinii)
Nabrzeże przy Hiltonie będzie przebudowane
Nie skończyła się jeszcze modernizacja Długiego Pobrzeża między Zieloną Bramą a Bramą Straganiarską, a miasto już przygotowuje się do modernizacji kolejnego odcinka nabrzeża - tym razem od Straganiarskiej
do Mostu Wapienniczego
przy Muzeum II Wojny Światowej. Podpisano właśnie umowę na projekt inwestycji. Dokumentacja modernizacji 370-metrowego odcinka nabrzeża ma być gotowa w pierwszej połowie 2025 r.
- Rybackie Pobrzeże od ul. Straganiarskiej do przystanku tramwaju wodnego "Targ Rybny" (ok. 112 m)
- Nabrzeże od przystanku tramwaju wodnego do ujścia Raduni do Motławy przy Moście Wapienniczym (ok. 263 m)
![Pękają budynki na remontowanym Długim Pobrzeżu](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3479/150x100/3479964__kr.webp)
Doraźne remonty nie mają sensu
Remont jest konieczny, bo nabrzeże, zarówno w części nadwodnej, jak i podwodnej, jest w złym stanie technicznym.
Obecnie eksploatacja nabrzeża (częściowo wyremontowanego między Straganiarską a hotelem Hilton) zbliża się już do 60 lat, a więc bariery bezpiecznego użytkowania nabrzeży portowych. Wskazuje na to m.in. użytkujący nabrzeże Gdański Ośrodek Sportu.
- Wykonane ekspertyzy techniczne wykazują, iż po tylu latach eksploatacji stan ścianek szczelnych jest zły i wykazuje liczne otwory w poszyciu. Dodatkowo potwierdzono wypłukiwanie zasypu zza ścianki szczelnej, a niszczącym obiekt efektem podczas prowadzonej eksploatacji są pojawiające się miejscowe przegłębienia ponad głębokość dopuszczalną. Wszystkie wymienione zjawiska są bardzo niekorzystne i niebezpieczne dla konstrukcji - ocenił w piśmie skierowanym do Urzędu Miejskiego w Gdańsku Leszek Paszkowski, dyrektor GOS.
Ponadto z posiadanego przez GOS atestu badania podwodnego i oceny technicznej dwóch odcinków lewego nabrzeża Motławy wynika, że elementy nośne nabrzeża są bliskie stanu granicznego. Gdański Ośrodek Sportu, monitorując stan nabrzeża, robi, co może, by w ramach bieżącej eksploatacji prowadzić niezbędne prace konserwacyjne i zleca m.in. usuwanie przegłębień dna.
- To jednak rozwiązania tymczasowe, mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa bieżącej eksploatacji i tylko nieznacznie mogą przesunąć w czasie wyczerpanie przydatności użytkowej obiektu - uważa Paszkowski.
Zdaniem dyrektora GOS doraźne remonty w kolejnych latach miałyby pochłonąć nawet 3 mln zł, co byłoby nieuzasadnione ekonomicznie.
Projekt w 2025 r.
W ramach kompleksowej przebudowy istniejącego nabrzeża planowana jest m.in. rozbiórka istniejącego oczepu, płyty żelbetowej i części nawierzchni, wykonanie nowej ścianki szczelnej, naprawienie i umocnienie dna przy nabrzeżu, a także przebudowa sieci i instalacji podziemnych.
Planowana inwestycja obejmuje też wyposażenie nabrzeży w niezbędną infrastrukturę, służącą żeglarzom i pieszym, a także zaprojektowanie monitoringu wizyjnego.
Na opracowanie dokumentacji spółka z Wrocławia ma 81 tygodni, co oznacza, że projekt będzie gotowy w pierwszej połowie 2025 r. Przygotowanie projektu będzie kosztować 960 tys. zł.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-08-17 08:40
ważne, by nawierzchnia tego odcinka nabrzeża była przyjazna dla pieszych (4)
w obuwiu na wysokich obcasach, hulajnogowców i rowerzystów. Warto także zadbać o ciągłość nabrzeża aż do terenów dawnej stoczni - to znaczy miejsca, w którym funkcjonuje przystań galarów, jachtów i innych łodzi w pobliżu dawnych pochylni stoczniowych: w przyszłości to może być ciekawy rejon spacerów z widokiem na port.
- 57 4
-
2023-08-17 13:53
Oczywiście obuwie na wysokich obcasach jest odpowiednie do spacerów po nabrzeżu.
- 1 1
-
2023-08-17 11:17
dokładnie tak!!
żeby można śmigać pomiędzy pieszymi jak wariaci
- 5 0
-
2023-08-17 09:35
chyba w snach nawierzchnia będzie płaska i korzystna dla pieszych.. (1)
oczywiście fanaberie konserwatora nakażą położenie kostki jak wszędzie i gdzie popadnie. To nic, że jest mało wygodna, w szpilkach z na rolkach, czy z walizką na kółkach jest nie praktyczna i głośna, jeśli jeżdżą tamtędy auta, ale to decyzja niespełnionego boga :/ hahha
- 4 2
-
2023-08-17 13:49
Ma być historycznie i basta!!!
Przecież okute buty hitlerowców dźwięczały o bruk, jaki zaczęto kłaść w Gdańsku na początku XX w. To nic, że miasto kamieniczkami nawiązuje do renesansu i baroku, a wtedy czegoś takiego jak kocie łby nie znano. Ważne, żeby współczesnym gdańszczanom maksymalnie utrudnić życie, zwłaszcza ludziom starszym i inwalidom i nie dać zapomnieć historii miasta lat 30. XX w.
- 3 0
-
2023-08-17 10:53
Terminy w urzędach
Tam nadal trwa covid w najcięższej postaci. Najprostsze rzeczy trwają miesiącami. Właśnie dowiedziałem się że mam czekać do dwóch miesięcy na kartę dużej rodziny. Na razie skupują plastik by ją zrobić.
- 26 1
-
2023-08-17 09:11
81 tygodni??? (5)
Fajnie, że będą to przebudowywać, ale półtora roku na samo przygotowanie dokumentacji dla 370-metrowego odcinka nabrzeża to jakiś absurd. Tyle to jest potrzebne na przygotowanie dokumentacji np. OMT, która ma kilkadziesiąt kilometrów i masę instalacji od uwzględnienia.
- 82 12
-
2023-08-17 12:15
A komu się śpieszy? Widocznie nabrzeże może jeszcze poczekać kilka lat i w sumie dobrze
- 1 1
-
2023-08-17 10:56
wyobraź sobie ze dostajesz milion oraz nieuzbrojona działkę bez żadnych planów i masz wybudować zwykły dom mieszkalny
nie ma szans że po 81 tygodniach rozpoczniesz jakiekolwiek prace, nie w tym kraju
- 3 0
-
2023-08-17 09:43
tyle trwa budowanie w Polsce, zdobycie wszystkich wymaganych opinii i pozwoleń
- 7 0
-
2023-08-17 09:31
Czyli nie wiem, ale się wypowiem. A do tego ocenię, że absurd!
- 5 2
-
2023-08-17 09:23
ale mówimy tu o nabrzeżu a nie zwykłym kawałku drogi- wiec tez umacnianie dna+przebudowa instalacji i projekt infrastruktury
- 6 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.