- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (432 opinie)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (125 opinii)
- 3 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (57 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (168 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (271 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Najlepsza witryna w Gdyni wybrana. Przeważyła prostota
Minimalizm i prostota to cechy, które najbardziej pod uwagę brała komisja wybierająca najlepszą witrynę i szyld reklamowy w Gdyni. Zakończeniu i rozdaniu nagród towarzyszyła dyskusja na temat przestrzeni miejskiej i koniecznych w niej zmian.
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Cieszę się, że zostaliśmy docenieni. Szyld i witryna zostały zaprojektowane przez profesjonalnego projektanta. Uznaliśmy, że musimy się czymś wyróżniać. Chodzi nie tylko o wygląd zewnętrzny, ale też wystrój w środku restauracji, gdzie całość musi być spójna. Otrzymuję sygnały, że ma to spory wpływ na nasz odbiór wśród klientów - wyjaśnia Oskar Kubicki, współwłaściciel restauracji, który z Infoboksu, gdzie odbywało się wręczenie nagród, wyszedł z dwoma czekami o sumarycznej wartości 3 tys. zł.
O wysokim poziomie konkursu przekonywał jego inicjator, Jacek Piątek, gdyński plastyk, który od kilku miesięcy ma za zadanie porządkować przestrzeń miejską Gdyni, na razie głównie perswadując i rozmawiając z inwestorami oraz przedsiębiorcami. Efekty mają pojawić się na przestrzeni lat, jednak pierwsze oznaki zmian mają być widoczne niebawem chociażby na centrum Batory, z którego mają zniknąć wielkie banery, zasłaniające elewację.
- Cieszy to, że praktycznie połowa witryn mogłaby śmiało zostać uznana za wzór, który moglibyśmy promować wśród innych przedsiębiorców. Mam nadzieję, że to początek rozmów o mieście i otaczającym nas wciąż chaosie reklamowo-witrynowym nie tylko w Gdyni, ale w całym Trójmieście - podkreślał.
Jej zalążkiem była poniedziałkowa dyskusja, w której wzięli udział przedstawiciele architektów oraz osoby odpowiedzialne za estetykę miast.
- Kontaktując się z inwestorem, jesteśmy od tego, by przede wszystkim uświadomić go w zakresie działań. Bywa ciężko, zwłaszcza że jest niewiele środków, by egzekwować prawo, a wymuszanie zmian trwa latami. W Sopocie mamy to szczęście, że większość budynków jest wpisana do rejestru zabytków i to stwarza odpowiednie regulacje w zakresie wywieszania reklam i zmian w przestrzeni budynku - podkreślała Klaudyna Karczewska-Szymkowiak, sopocki plastyk miejski.
Na spór o przestrzeń miejską i ustanowienie odpowiednich przepisów, który toczy się w Sejmie zwracał uwagę Michał Szymański, szef Referatu Estetyzacji w Urzędzie Miasta Gdańska. Na przyjęcie czeka bowiem prezydencka ustawa, która wprowadza m.in. urbanistyczne zasady ochrony krajobrazu.
Znalazły się w niej obostrzenia dla wznoszenia tzw. dominant krajobrazowych. Przewidziano również możliwość wprowadzenia przez gminę zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń.
- Niestety, mimo że praktycznie wszyscy zajmujący się przestrzenią miejską w polskich miastach są za tym, żeby przyjąć ten projekt, wydaje się on coraz bardziej zagrożony. Na razie utknął w komisjach. Przypominam, że lobby reklamowe jest silne i dysponuje dużymi środkami finansowymi, a gra toczy się o spore pieniądze - tłumaczył Michał Szymański, który podkreślał, że mimo tych trudności, w ostatnich dwóch latach w Gdańsku zostało wydanych tylko pięć pozwoleń na postawienie w mieście bilbordów.
Swoich racji próbowali bronić także przedsiębiorcy, tłumacząc, że nie zawsze wygląd przestrzeni jest dla nich na pierwszym miejscu.
- Patrząc na Gdynię, widać, że nie jesteśmy rozpieszczani przez urzędników. Kolejne centrum handlowe, plany promocji hal targowych powodują, że patrzymy, jak przyciągnąć klientów i to różnymi środkami. Wielu z nas jest gotowych do dyskusji, ale miasto musi dać coś w zamian. Przy okazji szkoda, że nawet podczas takiej debaty, tak mało jest przedstawicieli lokalnego biznesu - wyjaśniał jeden z kupców z ul. Świętojańskiej.
Jak zapowiadają uczestnicy panelu, podobne spotkania mają się odbywać regularnie.
- Mam nadzieję, że spiszemy podstawowe problemy i rozpoczniemy działanie na rzecz poprawy estetyki w całym Trójmieście, która zmienia się na lepsze, ale do wyraźnej poprawy jednak wiele brakuje - zakończył Piątek.
Wystawę najlepszych witryn i szyldów można oglądać w gdyńskim Infoboksie.
Czytaj też: Gdańsk próbuje opanować reklamowy chaos
Miejsca
Opinie (96) 2 zablokowane
-
2014-03-05 15:02
Brawo Krzysiu&Oskar!!
- 4 11
-
2014-03-05 15:30
najlepsza witryna...może, ale nikt już nie zauważył co pod witryną.. (5)
Szanowni klienci Śródmieścia, wyżelowani, okutani w metroseksualne chusty i chinosy...opluwają drzwi wejściowe do kamienicy, rzucają kipy do stojących obok doniczek, pod zaparkowane samochody albo koło skrzynek pocztowych w klatce schodowej, niejednokrotnie zarzygane pod ścianą i naszczane pod dawnymi drzwiami wejściowymi do Sushi...elita!
nie mam nic przeciwko prowadzeniu knajpy, ale zacznij sam, bez pomocy znanego tatusia, zobaczysz co to znaczy, bez koneksji i układów....nie wiem czy początkowo starczy na żel i chinosy...wątpię
idzie wiosna i lato, co oznacza, że "modnie" zostaną wystawione na chodnik leżaki, jedzonko wprost z talerza otulonego dymkiem z rur wydechowych, imprezy do 3 nad ranem, wrzaski i muza...szkoda, że UM nie pomyślał że jest to kamienica i wokół mieszkają ludzie z małymi dziećmi...szkoda
ale może im w domu też zrobią knajpę, wtedy może zrozumieją- 27 5
-
2014-03-05 15:40
(1)
Ale czemu tak wszystkich boli fakt otrzymania kasy na biznes od rodziców? Nagle się okazuje, że w kraju mamy tak wielu ambitnych ludzi, którzy unoszą się honorem i dumą, odrzucają pomoc i na wszystko chcą zapracować własnymi rękoma - szkoda tylko, że jakoś osiągnięć i biznesów takich ludzi nie widać na rynku... No ale lepiej ponarzekać i krytykować...
- 7 8
-
2014-03-05 17:25
Dopoki ktos nie jest totalnym chamem przypisujacym wszystko sobie tak jak jest w tym przypadku to mi to nie przeszkadza,ze ma kase od rodzicow,naprawde.
- 5 2
-
2014-03-05 22:29
ja tam ostatnio srałem, ale nie otworzyłeś jak pukałem po papier. Sory za wycieraczkę, nie mogłem już....
- 1 2
-
2014-03-06 10:59
to konkurs na najlepszy szyld i witrynę a nie na... (1)
najporządniejsza restaurację, którą kochają sąsiedzi z dzieckiem na ręku.
Moja pańciu, mieszkasz w city nienajmniejszego miasta, w dodatku portowego. To albo polub to, albo się przenieś do chaty, z widokiem na bociany. Trzeciego wyjścia nie widzę.- 4 1
-
2014-03-06 15:18
wystarczyło by trochę kultury osobistej gości lokalu i po sprawie
a Ty jak tam nie mieszkasz, to nie komentuj! usiądź wygodnie przed tv i się zrelaksuj
czy ma dziecko czy nie, to nie twoja sprawa,
od Ciebie też nie pachnie kulturą wyniesioną z domu, zupełnie jak od gości lokalu, raczej szybka bułą- 1 1
-
2014-03-05 16:07
a mnie się podobają witryny tych drewniannych bud na skwerku - Bary pod Salmonelą ! (1)
- 7 1
-
2014-03-05 22:30
gofer z ciasta - odświerzane ropą jajka z wodą i mąką z biedry z naniesionym starym spreyem śmietanki
- 0 0
-
2014-03-05 17:35
(1)
Czcze gadanie za pieniądze podatników. Nikomu do niczego nie potrzebne oprócz tych co piastują posadę tzw. "miejskich plastyków" - bezsensowne za to kosztowne dublowanie funkcji jakie już istniejących w ramach każdego urzędu. Znamienne jest to, że tych co problem naprawdę dotyczy było tam tyle co "kot napłakał". Szopka dla towarzystwa "wzajemnej adoracji" jakie należy rozpędzić na 4 wiatry w wyborach samorządowych.
- 6 3
-
2014-03-05 22:32
Ja w ramach miejskiego plastiku proponuję konkurs na uplastycznienie wielolecia Gdyni w plastyce kału - kupy psiej
Fantazyjnie o****nych chodnik, kupa..., znienacka na środku chodnika, dorodna i wonna. To jest sztuka ulicy.
Steet kał (art) pełną ku..gębą - może pełną kupy?- 0 0
-
2014-03-05 18:28
Witryna w postaci makiety lotniska Gdynia-Kosakowo ,to byłby hit ! Szczurek nawet nie widząc przyznałby pierwszą nagrodę !
- 6 1
-
2014-03-05 18:36
(2)
Najlepsze witryny na Świętojańskiej i Starowiejskiej w sklepach z używaną odzieżą !
- 6 3
-
2014-03-05 23:17
Zgadzam sie. Najładniejsza ta z Londynem !!:-D
- 2 0
-
2014-03-06 11:01
no i co takiego odkryłeś robaku?
nie skumałeś, ze ten konkurs ma własnie pokazywac DOBRE przykłady, a nie te, które zaśmiecaja nasze miasto? Nie masz nic mądrzejszego do powiedzenia, to lepiej zamilcz.
- 0 1
-
2014-03-05 20:27
Mike (2)
Szkoda że GUANiane żarcie
- 4 1
-
2014-03-05 22:35
nie prawda, miałęm po wizycie poprawną kupę. Konsystencja zapach i kolor wyśmienity. (1)
Nie raz wrócę.
- 1 1
-
2014-03-05 23:18
;-)
- 1 1
-
2014-03-05 21:27
znajomości (1)
nie ma to jak znajomości kolegow z urzędu i nagroda zdobyta. knajpka fajna,ale witryna no cóż po kolezeńsku. Tak to jest na układy nie ma rady. pozdrowienia dla wszystkich gdynńskich urzędsów wspierających gdyńską przedsiębiorczość gastronomiczn@
- 5 4
-
2014-03-06 21:42
w białych rękawiczkach
zaprosili wszystkich przedsiębiorców jako że to właśnie wygrali nagrodę, ale to było zaproszenie z premedytacją, by zrobić tłum by wręczyć znajomemu wyznaczone dwie nagrody.
- 0 0
-
2014-03-05 21:33
jak zwykle...
najpierw wydawali zgody i plany zagospodarowania /kto? i za ile?/ a teraz zgodnie z wytycznymi usilują zlikwidować .... albo zaakceptować /kto ? i za ile?/
państwo prawa,państwo samorządne. samorządność gryzonia!!!!!- 1 0
-
2014-03-05 21:44
PPNT witryny (2)
moim zdaniem to witryny PPNT zasługują na 1Miejsce.O witryny zapewne zadbał sam plastyk(uś) lub niezrównane Centrum Designu.Takie proste w swej formie i subtelnych logotypach wręcz niezauważalnych.W otoczeniu b.przyjemnej kolorystyki betonu,stali i szkla pogłebionej ciepłą barwą szarości naklejek podkreślającej entuzjazm i wszech wiedzę zarządu PPNT obdarowanego Patentem na rację
- 6 1
-
2014-03-06 11:03
a ty pewnie nie załapałeś się do PPNT (1)
i żółć cię zalewa z zazdrości, co?
- 1 1
-
2014-03-06 11:31
nie załapał się bo co taki debil może wymyśleć???
jedynie co, to malkontenctwo, bezguście i totalną abnegacje
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.