• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Najlepsza witryna w Gdyni wybrana. Przeważyła prostota

Patryk Szczerba
5 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Witryna i szyld restauracji Śródmieście to kierunek, którym - zdaniem plastyka miejskiego w Gdyni - powinni podążać inni właściciele punktów handlowych w mieście. Witryna i szyld restauracji Śródmieście to kierunek, którym - zdaniem plastyka miejskiego w Gdyni - powinni podążać inni właściciele punktów handlowych w mieście.

Minimalizm i prostota to cechy, które najbardziej pod uwagę brała komisja wybierająca najlepszą witrynę i szyld reklamowy w Gdyni. Zakończeniu i rozdaniu nagród towarzyszyła dyskusja na temat przestrzeni miejskiej i koniecznych w niej zmian.



Wyróżnione prace można oglądać na wystawie w Infoboksie. Wyróżnione prace można oglądać na wystawie w Infoboksie.

Czy wybierając restaurację kierujesz się jej estetyką i wyglądem?

W konkursie wzięło udział 90 punktów handlowych, głównie ze śródmieścia. I też w centrum zlokalizowane jest nagrodzone miejsce. Najlepiej zaprojektowany szyld i witrynę posiada Restauracja Śródmieście, znajdująca się przy ul. Mściwoja zobacz na mapie Gdyni, którą komisja uznała za bezkonkurencyjną w obydwu kategoriach.

- Cieszę się, że zostaliśmy docenieni. Szyld i witryna zostały zaprojektowane przez profesjonalnego projektanta. Uznaliśmy, że musimy się czymś wyróżniać. Chodzi nie tylko o wygląd zewnętrzny, ale też wystrój w środku restauracji, gdzie całość musi być spójna. Otrzymuję sygnały, że ma to spory wpływ na nasz odbiór wśród klientów - wyjaśnia Oskar Kubicki, współwłaściciel restauracji, który z Infoboksu, gdzie odbywało się wręczenie nagród, wyszedł z dwoma czekami o sumarycznej wartości 3 tys. zł.

O wysokim poziomie konkursu przekonywał jego inicjator, Jacek Piątek, gdyński plastyk, który od kilku miesięcy ma za zadanie porządkować przestrzeń miejską Gdyni, na razie głównie perswadując i rozmawiając z inwestorami oraz przedsiębiorcami. Efekty mają pojawić się na przestrzeni lat, jednak pierwsze oznaki zmian mają być widoczne niebawem chociażby na centrum Batory, z którego mają zniknąć wielkie banery, zasłaniające elewację.

- Cieszy to, że praktycznie połowa witryn mogłaby śmiało zostać uznana za wzór, który moglibyśmy promować wśród innych przedsiębiorców. Mam nadzieję, że to początek rozmów o mieście i otaczającym nas wciąż chaosie reklamowo-witrynowym nie tylko w Gdyni, ale w całym Trójmieście - podkreślał.

Jej zalążkiem była poniedziałkowa dyskusja, w której wzięli udział przedstawiciele architektów oraz osoby odpowiedzialne za estetykę miast.

- Kontaktując się z inwestorem, jesteśmy od tego, by przede wszystkim uświadomić go w zakresie działań. Bywa ciężko, zwłaszcza że jest niewiele środków, by egzekwować prawo, a wymuszanie zmian trwa latami. W Sopocie mamy to szczęście, że większość budynków jest wpisana do rejestru zabytków i to stwarza odpowiednie regulacje w zakresie wywieszania reklam i zmian w przestrzeni budynku - podkreślała Klaudyna Karczewska-Szymkowiak, sopocki plastyk miejski.

Na spór o przestrzeń miejską i ustanowienie odpowiednich przepisów, który toczy się w Sejmie zwracał uwagę Michał Szymański, szef Referatu Estetyzacji w Urzędzie Miasta Gdańska. Na przyjęcie czeka bowiem prezydencka ustawa, która wprowadza m.in. urbanistyczne zasady ochrony krajobrazu.

Znalazły się w niej obostrzenia dla wznoszenia tzw. dominant krajobrazowych. Przewidziano również możliwość wprowadzenia przez gminę zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń.

- Niestety, mimo że praktycznie wszyscy zajmujący się przestrzenią miejską w polskich miastach są za tym, żeby przyjąć ten projekt, wydaje się on coraz bardziej zagrożony. Na razie utknął w komisjach. Przypominam, że lobby reklamowe jest silne i dysponuje dużymi środkami finansowymi, a gra toczy się o spore pieniądze - tłumaczył Michał Szymański, który podkreślał, że mimo tych trudności, w ostatnich dwóch latach w Gdańsku zostało wydanych tylko pięć pozwoleń na postawienie w mieście bilbordów.

Swoich racji próbowali bronić także przedsiębiorcy, tłumacząc, że nie zawsze wygląd przestrzeni jest dla nich na pierwszym miejscu.

- Patrząc na Gdynię, widać, że nie jesteśmy rozpieszczani przez urzędników. Kolejne centrum handlowe, plany promocji hal targowych powodują, że patrzymy, jak przyciągnąć klientów i to różnymi środkami. Wielu z nas jest gotowych do dyskusji, ale miasto musi dać coś w zamian. Przy okazji szkoda, że nawet podczas takiej debaty, tak mało jest przedstawicieli lokalnego biznesu - wyjaśniał jeden z kupców z ul. Świętojańskiej.

Jak zapowiadają uczestnicy panelu, podobne spotkania mają się odbywać regularnie.

- Mam nadzieję, że spiszemy podstawowe problemy i rozpoczniemy działanie na rzecz poprawy estetyki w całym Trójmieście, która zmienia się na lepsze, ale do wyraźnej poprawy jednak wiele brakuje - zakończył Piątek.

Wystawę najlepszych witryn i szyldów można oglądać w gdyńskim Infoboksie.

Czytaj też: Gdańsk próbuje opanować reklamowy chaos

Miejsca

Opinie (96) 2 zablokowane

  • Brawo Krzysiu&Oskar!!

    • 4 11

  • najlepsza witryna...może, ale nikt już nie zauważył co pod witryną.. (5)

    Szanowni klienci Śródmieścia, wyżelowani, okutani w metroseksualne chusty i chinosy...opluwają drzwi wejściowe do kamienicy, rzucają kipy do stojących obok doniczek, pod zaparkowane samochody albo koło skrzynek pocztowych w klatce schodowej, niejednokrotnie zarzygane pod ścianą i naszczane pod dawnymi drzwiami wejściowymi do Sushi...elita!

    nie mam nic przeciwko prowadzeniu knajpy, ale zacznij sam, bez pomocy znanego tatusia, zobaczysz co to znaczy, bez koneksji i układów....nie wiem czy początkowo starczy na żel i chinosy...wątpię

    idzie wiosna i lato, co oznacza, że "modnie" zostaną wystawione na chodnik leżaki, jedzonko wprost z talerza otulonego dymkiem z rur wydechowych, imprezy do 3 nad ranem, wrzaski i muza...szkoda, że UM nie pomyślał że jest to kamienica i wokół mieszkają ludzie z małymi dziećmi...szkoda
    ale może im w domu też zrobią knajpę, wtedy może zrozumieją

    • 27 5

    • (1)

      Ale czemu tak wszystkich boli fakt otrzymania kasy na biznes od rodziców? Nagle się okazuje, że w kraju mamy tak wielu ambitnych ludzi, którzy unoszą się honorem i dumą, odrzucają pomoc i na wszystko chcą zapracować własnymi rękoma - szkoda tylko, że jakoś osiągnięć i biznesów takich ludzi nie widać na rynku... No ale lepiej ponarzekać i krytykować...

      • 7 8

      • Dopoki ktos nie jest totalnym chamem przypisujacym wszystko sobie tak jak jest w tym przypadku to mi to nie przeszkadza,ze ma kase od rodzicow,naprawde.

        • 5 2

    • ja tam ostatnio srałem, ale nie otworzyłeś jak pukałem po papier. Sory za wycieraczkę, nie mogłem już....

      • 1 2

    • to konkurs na najlepszy szyld i witrynę a nie na... (1)

      najporządniejsza restaurację, którą kochają sąsiedzi z dzieckiem na ręku.
      Moja pańciu, mieszkasz w city nienajmniejszego miasta, w dodatku portowego. To albo polub to, albo się przenieś do chaty, z widokiem na bociany. Trzeciego wyjścia nie widzę.

      • 4 1

      • wystarczyło by trochę kultury osobistej gości lokalu i po sprawie

        a Ty jak tam nie mieszkasz, to nie komentuj! usiądź wygodnie przed tv i się zrelaksuj
        czy ma dziecko czy nie, to nie twoja sprawa,
        od Ciebie też nie pachnie kulturą wyniesioną z domu, zupełnie jak od gości lokalu, raczej szybka bułą

        • 1 1

  • a mnie się podobają witryny tych drewniannych bud na skwerku - Bary pod Salmonelą ! (1)

    • 7 1

    • gofer z ciasta - odświerzane ropą jajka z wodą i mąką z biedry z naniesionym starym spreyem śmietanki

      • 0 0

  • (1)

    Czcze gadanie za pieniądze podatników. Nikomu do niczego nie potrzebne oprócz tych co piastują posadę tzw. "miejskich plastyków" - bezsensowne za to kosztowne dublowanie funkcji jakie już istniejących w ramach każdego urzędu. Znamienne jest to, że tych co problem naprawdę dotyczy było tam tyle co "kot napłakał". Szopka dla towarzystwa "wzajemnej adoracji" jakie należy rozpędzić na 4 wiatry w wyborach samorządowych.

    • 6 3

    • Ja w ramach miejskiego plastiku proponuję konkurs na uplastycznienie wielolecia Gdyni w plastyce kału - kupy psiej

      Fantazyjnie o****nych chodnik, kupa..., znienacka na środku chodnika, dorodna i wonna. To jest sztuka ulicy.

      Steet kał (art) pełną ku..gębą - może pełną kupy?

      • 0 0

  • Witryna w postaci makiety lotniska Gdynia-Kosakowo ,to byłby hit ! Szczurek nawet nie widząc przyznałby pierwszą nagrodę !

    • 6 1

  • (2)

    Najlepsze witryny na Świętojańskiej i Starowiejskiej w sklepach z używaną odzieżą !

    • 6 3

    • Zgadzam sie. Najładniejsza ta z Londynem !!:-D

      • 2 0

    • no i co takiego odkryłeś robaku?

      nie skumałeś, ze ten konkurs ma własnie pokazywac DOBRE przykłady, a nie te, które zaśmiecaja nasze miasto? Nie masz nic mądrzejszego do powiedzenia, to lepiej zamilcz.

      • 0 1

  • Mike (2)

    Szkoda że GUANiane żarcie

    • 4 1

    • nie prawda, miałęm po wizycie poprawną kupę. Konsystencja zapach i kolor wyśmienity. (1)

      Nie raz wrócę.

      • 1 1

      • ;-)

        • 1 1

  • znajomości (1)

    nie ma to jak znajomości kolegow z urzędu i nagroda zdobyta. knajpka fajna,ale witryna no cóż po kolezeńsku. Tak to jest na układy nie ma rady. pozdrowienia dla wszystkich gdynńskich urzędsów wspierających gdyńską przedsiębiorczość gastronomiczn@

    • 5 4

    • w białych rękawiczkach

      zaprosili wszystkich przedsiębiorców jako że to właśnie wygrali nagrodę, ale to było zaproszenie z premedytacją, by zrobić tłum by wręczyć znajomemu wyznaczone dwie nagrody.

      • 0 0

  • jak zwykle...

    najpierw wydawali zgody i plany zagospodarowania /kto? i za ile?/ a teraz zgodnie z wytycznymi usilują zlikwidować .... albo zaakceptować /kto ? i za ile?/

    państwo prawa,państwo samorządne. samorządność gryzonia!!!!!

    • 1 0

  • PPNT witryny (2)

    moim zdaniem to witryny PPNT zasługują na 1Miejsce.O witryny zapewne zadbał sam plastyk(uś) lub niezrównane Centrum Designu.Takie proste w swej formie i subtelnych logotypach wręcz niezauważalnych.W otoczeniu b.przyjemnej kolorystyki betonu,stali i szkla pogłebionej ciepłą barwą szarości naklejek podkreślającej entuzjazm i wszech wiedzę zarządu PPNT obdarowanego Patentem na rację

    • 6 1

    • a ty pewnie nie załapałeś się do PPNT (1)

      i żółć cię zalewa z zazdrości, co?

      • 1 1

      • nie załapał się bo co taki debil może wymyśleć???

        jedynie co, to malkontenctwo, bezguście i totalną abnegacje

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane