- 1 Biegli zbadali list Grzegorza Borysa (107 opinii)
- 2 Paragon grozy za kurs taksówką (430 opinii)
- 3 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (277 opinii)
- 4 Zuchwały napad na sklep z elektroniką (144 opinie)
- 5 Port nie radzi sobie z pyłem nad Gdańskiem (286 opinii)
- 6 List gończy za byłym senatorem PiS (278 opinii)
Najpierw doraźny remont ulicy, potem budowa Drogi Zielonej z tramwajem
Budowa Drogi Zielonej w pasie nadmorskim z pewnością nie ruszy w najbliższym czasie. Nie oznacza to jednak, że miasto całkowicie odstąpi od remontu mocno zniszczonego odcinka ul. Czarny Dwór. Oprócz remontu skrzyżowania z al. Jana Pawła II
przewiduje się naprawę nawierzchni jezdni, chodników oraz modernizację oświetlenia.
To jednak kropla w morzu potrzeb kierowców, którzy od dawna uskarżają się na znacznie gorszy odcinek w kierunku ul. Obrońców Wybrzeża, gdzie zmorą są koleiny i liczne ubytki w nawierzchni.
Czy ten odcinek będzie czekał na budowę Drogi Zielonej z trasą tramwajową? Okazuje się, że remont odbędzie się znacznie szybciej.
Remont nawierzchni ulicy dzięki deweloperom
- W ramach programu modernizacji nawierzchni dróg na terenie Gdańska dokumentacja na inwestycję na fragment Czarnego Dworu zostanie pozyskana do końca czerwca 2024 r. - mówi Joanna Bieganowska z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego. - Dla ul. Czarny Dwór zostały podpisane dwie umowy szesnastkowe: z Grupą Inwestycyjną Hossa na wykonanie wielobranżowego projektu budowlanego w zakresie odc. Hallera (bez skrzyżowania) - Jana Pawła II (ze skrzyżowaniem) oraz Sea Park na przebudowę odcinka chodnika, trasy rowerowej, budowę miejsc postojowych oraz oświetlenia na długości działek inwestora.
Tzw. umowy szesnastkowe odnoszą się do artykułu 16 ustawy o drogach publicznych, która nakłada na inwestorach obowiązek partycypacji w kosztach rozbudowy układu drogowego, do którego "dowiązują się" swoimi przedsięwzięciami budowlanymi.
Grupa Inwestycyjna Hossa w tym rejonie planuje budowę 99-metrowego wieżowca w pobliżu najdłuższego z falowców. Spółka Sea Park to natomiast inwestor kompleksu mieszkaniowo-usługowego Bulvar na terenie dawnego hotelu Dal.
![Tak będzie wyglądał 99-metrowy Big Boy na Przymorzu](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3545/150x100/3545189__c_349_179_1571_1100__kr.webp)
![Mapa inwestycji](https://s-trojmiasto.pl/_img/dom/mapa_inwestycji_box.jpg)
Mapa inwestycji
Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.
Realizacja Drogi Zielonej wciąż w przygotowaniu
Niezależnie od remontu ul. Czarny Dwór we współpracy z deweloperami, miasto wciąż podtrzymuje wolę budowy Drogi Zielonej (Zielonego Bulwaru) od al. Hallera do ul. Czarny Dwór wraz z torowiskiem tramwajowym na odc. Hallera - Czarny Dwór (Droga Zielona) - Obrońców Wybrzeża - Chłopska.
- Na zlecenie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska trwa przygotowanie dokumentacji dla Drogi Zielonej. W najbliższym czasie planowane jest złożenie projektu budowlanego do uzgodnień. Pozyskanie kompletnej dokumentacji projektowej przewidziane jest na grudzień 2024 r. - informuje Bieganowska.
![Jak będzie wyglądać Droga Zielona? Poznaliśmy oczekiwania urzędników](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3126/150x100/3126028__c_26_19_998_722__kr.webp)
Opóźnienie w przygotowaniu dokumentacji projektowej
W przetargu na dokumentację najkorzystniejszą ofertę złożyła w 2022 r. roku spółka Green Cities Infrastructure z Gdańska na kwotę nieco ponad 3 mln zł.
Zgodnie z umową projekt powinien być gotowy wiosną 2024 r. Jak tłumaczą urzędnicy, niezbędne było wprowadzenie aneksu do umowy "między innymi ze względu na konieczność sporządzenia nieprzewidzianych prac projektowych związanych z rozwiązaniem kolizji, a co za tym idzie dodatkowych opracowań i uzgodnień".
![Wizja zmian przy największym falowcu na Przymorzu](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3404/150x100/3404310__c_0_22_1024_717__kr.webp)
Termin realizacji wciąż pozostaje nieznany
O ile inwestycje związane z remontem nawierzchni są ściśle powiązane z harmonogramem robót deweloperów i będą jednym z ostatnich elementów prac w obrębie działek i przyległym terenie, to pod dużo większym znakiem zapytania pozostaje termin budowy Drogi Zielonej.
- Realizacja Drogi Zielonej uzależniona jest od pozyskania przez Gminę Miasta Gdańska środków zewnętrznych. Na obecnym etapie w ramach dostępnych źródeł nie ma działań lub programów które umożliwiłyby pozyskanie dofinansowania. W związku z tym nie planujemy w najbliższych latach rozpoczęcia realizacji tego zadania - kończy przedstawicielka magistratu.
Przejazd ul. Czarny Dwór w 2023 r.
![Co wiesz o trójmiejskich ulicach?](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/69/3595/405x405/3595180__kr.webp)
Co wiesz o trójmiejskich ulicach?
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie wybrane
-
2024-05-02 08:09
(16)
Z tekstu wynika że zmorą dla kierowców jest stan jezdni , a korki jakie się tworzą na tym odcinku nie ? co za propaganda ,przecież tam powinno być po 2 pasy w obu kierunkach
- 191 41
-
2024-05-03 09:04
Developery (1)
Okoliczne już dawno powinny być zobowiązane do zasoonsorowania tej drogi!
Ale wiadomo hrabina wybrana, a wy dalej kciuki w górę!
Żal!- 2 0
-
2024-05-07 22:52
Developery
W Gdańsku ruszyły prace na terenie budowy 99-metrowego obiektu hotelowo-mieszkalnego Big Boy. Pozwolenie na realizację tej inwestycji deweloper GI Hossa otrzymał we wrześniu 2022 roku. Można byłoby ją traktować z wielkim szacunkiem, gdyby nie fakt, że istnieje podejrzenie, że do jej realizacji po raz wtóry dochodzi z naruszeniem prawa. Jak to się
W Gdańsku ruszyły prace na terenie budowy 99-metrowego obiektu hotelowo-mieszkalnego Big Boy. Pozwolenie na realizację tej inwestycji deweloper GI Hossa otrzymał we wrześniu 2022 roku. Można byłoby ją traktować z wielkim szacunkiem, gdyby nie fakt, że istnieje podejrzenie, że do jej realizacji po raz wtóry dochodzi z naruszeniem prawa. Jak to się stało i kto za tym stoi? Otóż, na potrzeby zapewnienia wymaganej prawem minimalnej liczby miejsc parkingowych w projekcie tego obiektu wskazano jako teren lokalizacji zewnętrznych zasobów parkingowych działki stanowiące własność Skarbu Państwa (nieruchomości gruntowe Nr 41/67 i 56/7, obręb 17), wykorzystane wcześniej również na podstawie zawartych w tym samym celu umów dzierżawy (niezapewniających trwałego sprzężenia terenu parkingowego z inwestycją) w dokumentacji oddanych do użytkowania w różnych okresach czasowych trzech budynków mieszkalnych wielorodzinnych Osiedla Marina Primore (Nr 22A, Nr 24 i 24A przy ul. przy ul. Dąbrowszczaków - obecnie ul. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego). W pozwoleniu na budowę ww. trzech obiektów deweloper GI Hossa został zobowiązany do uregulowania statusu działek (na których zaprojektowano zasoby parkingowe zewnętrzne w wymaganej liczbie) przed ich oddaniem do użytkowania. Obowiązku tego jednak nie tylko nie dopełnił on w warunkach potrójnej akceptacji tego stanu rzeczy (tj. dla trzech zakończonych budynków) przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego dla miasta na prawach powiatu w Gdańsku, ale i skutecznie wyłączył stosownym zapisem w aktach notarialnych przeniesienia własności ewentualne roszczenia właścicieli lokali co do miejsc parkingowych zewnętrznych.
- 0 0
-
2024-05-02 16:42
Dziwnym trafem korki są tylko w jedną stronę...
Może to nie szerokość drogi jest problemem, tylko brak bliskiej alternatywy do rozładowania tego krótkiego odcinka i tylko w jednym kierunku?
Poza tym, to nie droga ekspresowa tylko osiedlowa, nie musi mieć dwóch pasów, bo powinna mieć ograniczenie do 30-40km/h tak jak odcinek od Obrońców Wybrzeża do Piastowskiej - i znów, mimo jednego pasa i ograniczenia tam akurat korków nie ma, ciekawe, czyż nie?....- 4 16
-
2024-05-02 12:37
Na rower wskakuj! (1)
- 5 10
-
2024-05-02 21:11
Tam się nawet rowerem
nie da jechać, bo na ulicy korek a na chodniku (bo brak ścieżki), dziura na dziurze, korzenie i dalej krzywe chodniki!
- 5 1
-
2024-05-02 11:43
Dokładnie
Tym bardziej, że jest na to miejsce, a odcinek od Hallera do Obrońców Wybrzeża nie jest nie wiadomo jak długi.
- 6 4
-
2024-05-02 11:27
precz (1)
ze smrodami z miasta
- 6 12
-
2024-05-02 12:42
Daj chwalebny przykład, smrodzie.
- 6 2
-
2024-05-02 11:00
(1)
Malkontenci na Podkarpacie !
- 6 7
-
2024-05-02 12:43
nieprawdopodobne
Naprawdę was sieją.
- 1 1
-
2024-05-02 10:15
Przecież wiesz, że to niemożliwe... Pod rządami Dulkiewicz.
Ona ma autofobię i będzie robić wszystko by utrudnić życie zmotoryzowanym Gdańszczanom.... Ale ktoś ją wybrał? Czy tylko kolarze?
- 18 7
-
2024-05-02 08:19
(4)
Lepiej po 4
- 14 11
-
2024-05-02 08:47
(3)
Lepiej przejazd bezkolizyjny. Wtedy nawet wystarczyłoby po jednym pasie, bo dałby większą przepustowość niż 2 pasy, na których przez 60% czasu jest czerwone światło.
- 10 7
-
2024-05-02 09:06
już pisałem, że estakady zamiast tego bezsensownego pseudo-parku (2)
- 9 14
-
2024-05-02 19:40
Nie trolluj
i tak wiemy, że zamiast parku wolałbyś kubaturowy parking rowerowy z rowerostradą, a jeśli coś zostanie to zalać betonem jak w Amsterdamie.
- 5 1
-
2024-05-02 13:11
Zaorajmy całą zieleń pod autostrady w mieście!
- 4 2
-
2024-05-02 10:56
Droga Zielona przeniesie ruch z obwodnicy południowej do miasta (6)
To będzie rzeź. Latem wszyscy na Półwysep przez miasto. Pożałujemy....
- 54 81
-
2024-05-02 19:29
zapomniales, ze jest s6
Tylko ze OMT nie jest obwodnica...
Ale to inny objaw tych samych bledow...- 1 0
-
2024-05-02 17:59
No tak jak wybudują kawałek drogi to napewno nagle wszyscy zaczną jeździć tamtędy
- 4 2
-
2024-05-02 12:37
Dlatego zostawić tak jak jest!
Brawo pani prezydent!
- 4 9
-
2024-05-02 12:21
masz calkowita racje bo to ma byc autostrada przez konkrtna dzielnice ze zniszczeniem parku
- 6 14
-
2024-05-02 11:55
bełkot
każdy tranzyt zamiast przez Gdańsk będzie wolał przejachać południowa i metropolitalną niz stawac na każdym świetle. Poza tym już są wstawione zakazy wjazdu w tą strefę miasta dla pojazdów ciężarowych. Suchrskiego i południówka sa drogami tranzytowymi i dalej na Warszawę albo Łódz albo Szczecin.
- 19 4
-
2024-05-02 10:59
Bredzisz !
- 16 5
-
2024-05-02 09:21
Eliminacja aut z miasta to prawidłowy kierunek (13)
budowa dróg jedynie napędza wieśniaków do miasta.
Powinno się stawiać na trasy rowerowe i trasy skuterowej, które będą przyszłością transportu w mieście. Dla aut tylko część dróg tak aby uprzywilejowane były pojazdy małe. Większość samochodów wozi jednego pasażera. Zatruwają powietrze, tworzą korki, niszczą drogi. W pojedynkę ludzie powinni przemieszczać się na skuterach ale w tj chwili jest to bardzo niebezpieczne, jest zbyt dużo aut.- 55 163
-
2024-05-03 09:00
Ten tekst mógł napisać tylko wieśniak. Miasto dla miastowych?
- 3 2
-
2024-05-03 08:57
Jak z kondycją
Demokracja polega m.in. na niedyskryminowanie kierowcòw
- 1 2
-
2024-05-03 07:57
Aktywiszcze, czyli homo- niewiadomo, weź swój rowerek i znikaj stąd
- 3 2
-
2024-05-03 01:25
Eliminacja ludzi z miasta redukuje emisje CO2 pośrednio i bezpośrednio
Już dawno temu stwierdzono, że człowieka można zastąpić maszyną i będzie to emitowało mniej szkodliwych substancji do środowiska.
- 2 2
-
2024-05-02 19:36
Wszystkie rowery wożą tylko jednego pasażera
Już dzisiaj rowery mogą poruszać się po prawie takiej samej liczbie dróg w Gdańsku, co samochody osobowe, a mimo tego rowerzystów jest 50-100 razy mniej niż kierowców i więcej nie będzie.
Rowerzyści zajmują najwięcej przestrzeni w przeliczeniu na jednego użytkownika.
Prawidłowy kierunek to eliminacja rowerozy. W przeciwnym razie staniemy się skansenem.- 10 3
-
2024-05-02 15:19
Rowery hulajnogi skutery wyrzucić za miasto ! Tutaj nie ma
Miejsca na tego typu złom z 19 wieku
- 13 4
-
2024-05-02 10:11
Faszyści zawsze chcą narzucać swoją wizję świata innym.
Głosowałeś na Dulkiewicz, nie masz prawa narzekać politykę komunikacyjną Gdańska. Stojąc w korku lub bezskutecznie szukając miejsca do zaparkowania myśl o tym, że sam to sobie zrobiłeś.
- 20 12
-
2024-05-02 09:39
Leki juz dzis wziete?jak nie to szybko rowerem do apteki i spac buahaayhy (2)
- 29 10
-
2024-05-02 09:46
buahaayhy??? Co to? (1)
Zakrztusiłeś się rurką z kremem?
- 7 13
-
2024-05-02 13:15
Raczej twoją głupotą, jak sądzę.
- 8 2
-
2024-05-02 09:28
Zamknijcie nas jeszcze w 15-minutowych miastach! Wszyscy przecież będą szczęśliwi. Dajcie ludziom żyć tak jak chcą.. Ktoś chce jeździć samochodem, niech jeździ. Kto woli transport publiczny bądź rower, proszę bardzo też można.
- 37 10
-
2024-05-02 09:26
Tak jest seniorzy i niepełnosprawni na rowery hulajnogi i deskorolki
- 34 4
-
2024-05-02 09:25
Lewacka wizja rozwoju świata? Elektryki najlepsze uratują planetę?
- 30 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.