- 1 Biegli zbadali list Grzegorza Borysa (109 opinii)
- 2 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (284 opinie)
- 3 Paragon grozy za kurs taksówką (439 opinii)
- 4 Zuchwały napad na sklep z elektroniką (146 opinii)
- 5 Port nie radzi sobie z pyłem nad Gdańskiem (288 opinii)
- 6 List gończy za byłym senatorem PiS (290 opinii)
Najpierw prośby, teraz cement na szybie. Spór o miejsca postojowe przy Szymanowskiego
Szyby obsypane prawdopodobnie cementem zastali właściciele dwóch samochodów po tym, jak zaparkowali swoje auta na publicznych i ogólnodostępnych miejscach postojowych przy ul. Szymanowskiego na granicy Wrzeszcza i Strzyży. Na początku marca nasz czytelnik na tej samej ulicy znalazł za wycieraczką grzeczną, acz stanowczą prośbę, by tam nie parkować.
Aktualizacja, godz. 11:30.
Po publikacji artykułu skontaktowała się z nami pani Monika, która była świadkiem zdarzenia.
- Byłam świadkiem zniszczenia tych samochodów. Sugestie czytelników, którzy zamieścili zdjęcia w internecie, że stoją za tym mieszkańcy ul. Szymanowskiego są krzywdzące i nieprawdziwe. Cement na te szyby wysypał kierowca innego pojazdu po tym, jak sam zaparkował swoje auto na trawniku i po powrocie do auta znalazł na szybie naklejkę upominając, że zaparkował w niewłaściwy sposób. W ramach rewanżu wysypał na inne, prawidłowo zaparkowane auta cement i polał to wodą. Próbowałam jako mieszkaniec tej ulicy zaniechać tego wandalizmu. Wszyscy moi sąsiedzi są zbulwersowani, tym co się stało. Jestem też w kontakcie z właścicielem jednego z poszkodowanych samochodów, ponieważ zostawiłam kontakt do siebie na potrzeby zgłoszenia na policję. Nie mogę zrozumieć takiego zachowania, które niszczy i ulicę i czyjeś mienie.
- Szyby dwóch samochodów parkujących na ul. Szymanowskiego zostały obsypane cementem. Spadł deszcz, cement zasechł. Czyżby kolejna odsłona walki mieszkańców szeregowców o wyłączność ogólnodostępnych miejsc? Jeśli tak (a właściwie niezależnie od motywu), to chyba przekroczono jakąś granicę. Są świadkowie, sprawa zgłoszona na policję - napisał "Strzyżak", nasz czytelnik.
Godzinę później inny czytelnik, podpisany jako "TS" dodał:
- Zobaczcie jakich mamy sąsiadów z naprzeciwka bloku Os. Garnizon przy ul. Szymanowskiego w Gdańsku Wrzeszczu/Strzyża i jak traktują samochody zaparkowane w ogólnodostępnych miejscach.
Auta z betonem na szybie (100 opinii)
Czyżby kolejna odsłona walki mieszkańców szeregowców o wyłączność ogólnodostępnych miejsc? Jeśli tak (a właściwie niezależnie od motywu) to chyba przekroczono jakąś granicę.
Są świadkowie, sprawa zgłoszona na policję.
Czyżby kolejna odsłona walki mieszkańców szeregowców o wyłączność ogólnodostępnych miejsc? Jeśli tak (a właściwie niezależnie od motywu) to chyba przekroczono jakąś granicę.
Są świadkowie, sprawa zgłoszona na policję. Zobacz więcej
Wcześniej były kartki z grzeczną prośbą
Według świadków sprawa zniszczonych samochodów wiąże się z historią opisaną na Trojmiasto.pl na początku marca. Wówczas pan Leszek znalazł za swoją wycieraczką krótką, lecz stanowczą prośbę, by nie parkować na ogólnodostępnych miejscach.
Miejsca zostały wcześniej wyremontowane przez miasto, ale część kosztów miała być pokryta przez samych mieszkańców.
- To miejsce postojowe wykonaliśmy za własne pieniądze, dlatego dziękujemy serdecznie, jeśli następnym razem pozostawisz je wolne. Udanego dnia i szerokiej drogi - pisali autorzy wiadomości.
W odpowiedzi urzędnicy z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni podkreślili, że zatoki postojowe wzdłuż ul. Szymanowskiego stanowią pas drogi publicznej, więc zgodnie z ustawą o drogach publicznych może korzystać z nich każdy.
Jeżeli postój odbywa się zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz znakami drogowymi, każdy kierujący może się w takiej zatoce zatrzymać.
- Mieszkańcy Szymanowskiego w niektórych przypadkach rzeczywiście finansowali z własnych środków budowę miejsc postojowych z pełną świadomością jednak, że miejsca te nie będą mogły być na ich wyłączność - napisali w komentarzu przedstawiciele GZDiZ.
Sprawę wyjaśnią policjanci i świadkowie?
Czy incydent z szybą posypaną białym proszkiem to eskalacja konfliktu między kierowcami a mieszkańcami ul. Szymanowskiego? Sprawdzi to gdańska policja, która otrzymała zgłoszenie w tej sprawie, ale nie od właścicieli aut, lecz przypadkowego przechodnia.
Pomóc mogą też zeznania świadków, którzy widząc prawdopodobne auto sprawcy, zdążyli spisać jego numery rejestracyjne, o czym poinformowali poszkodowanych kierowców na kartce pozostawionej za ich wycieraczkami.
- We wtorek 3 maja popołudniu policjanci otrzymali telefoniczne zgłoszenie od przechodnia, że na ul. Szymanowskiego na szybach dwóch aut jest zaschnięty cement. Zgłaszający stwierdził, że nie chce nic oficjalnie zgłaszać i odmówił udziału w dalszych czynnościach. Póki co właściciele tych samochodów nie zgłosili się do policjantów, niemniej jednak zajmujemy się tą sprawą, będziemy docierać do właścicieli tych pojazdów i ustalać dokładne okoliczności tego zdarzenia - informuje podinsp. Magdalena Ciska, oficer prasowy Komendanta Miejskiego Policji w Gdańsku.
Opinie wybrane
-
2022-05-05 07:04
O Ludzie co się dzieje (87)
Typowe dla mieszkańców" To moje miejsce parkingowe bo stoję tutaj od zawsze" i nikt inny nie ma do tego prawa.
- 904 56
-
2022-05-06 11:42
na dąbrowie to samo
stara niechciana przez facetów złośliwa baba zostawia chamskie kartki za wycieraczkami... tfuuu na polactvvo
- 0 0
-
2022-05-05 20:12
super - ciekawe co ja zle pisze ze cenzura portalu mnie usuwa??? prawda w oczy kluje
- 1 0
-
2022-05-05 19:56
Dzieje się to, że
Ludzie z miasta uciekają na wieś bo ludzie ze wsi robią w miastach wieś.
- 1 0
-
2022-05-05 09:26
Tam mieszkają byli wojskowi, to stan umyslu trepa ruskiego (5)
Cement niszczy praktycznie samochód, nie da się wyczyścić. Kamerki załatwia sprawę. Wiadomo że to ktoś naprzeciwko mieszkający.
- 22 4
-
2022-05-05 10:16
Wojskowi z emeryturka i po 20 000, wiem bo byłem listonoszem (4)
Ale Tuska z 60 000 miesięcznie nikt nie przebije
- 9 25
-
2022-05-05 11:48
(1)
...taki przygłup -listonoszem? niemożliwe...
- 9 4
-
2022-05-05 18:38
Listonosze byli TW
Oni wiedzieli najwięcej, 25 lat w jednym rejonie.
- 3 0
-
2022-05-05 11:44
(1)
Trza się było uczyć . Byłeś listonoszem a chciałbyś mieć 20K emerytury?
- 12 7
-
2022-05-05 18:37
Pułkownik 16 000 General 24 000
- 2 0
-
2022-05-05 08:41
taaa, u nas koleś kiedyś postawił
Dwa wiadra żeby nikt mu nie wjechał i napisał na asfalcie "Teko tu parkuje"
Patologia- 17 0
-
2022-05-05 08:33
W ogóle ta dzielnica to patologia mieszkańców (12)
Co rusz widać zniszczone auta, porysowane, spuszczone powietrzee z kół, a tamtejsza polica przymyka na wszystko oko, a w prywatnych rozmowach poleca żeby samemu zaczaić się i spuścić sprawcom łomot.
Kraj z kartonu...- 29 4
-
2022-05-05 11:38
(2)
A waszmość pan to w jakiej nie patologicznej dzielnicy sypia?
- 3 0
-
2022-05-05 18:36
W Zoppot obok tego co 60 000 miesięcznie ma emerytury (1)
- 2 0
-
2022-05-06 20:03
on tam bywa raz na 5 miesięcy
ciekawe , kto mu dał to mieszkanko,,,, Cała rodzinka mieszka "ciekawiej"
- 0 0
-
2022-05-05 09:33
Wielu SBekow tam mieszkało nie wiem jak teraz (3)
- 17 5
-
2022-05-05 11:42
(2)
To ile w końcu ta PRL miała tych SB- ów . Tu jakiś oświecony co to do podstawówki chodzi napisał że wszyscy Polacy byli o SB kami napisał że 100%!
- 4 3
-
2022-05-05 18:35
Dokładnie etatowych było 21 000 (1)
Do tego 340 000 Tajnych współpracowników. Współpracownicy mieli dalej ok. 500 000 swoich kapusiow. Drobnych złodziei, panienek, kelnerów. Tak było.
- 3 1
-
2022-05-06 08:29
A Polaków było tak z grubsza licząc 38 mln
- 0 0
-
2022-05-05 08:44
(4)
To samo Słupska na Przymorzu, zostaw tam samochód na ogólnodostępnym miejscu, a zastaniesz porysowany samochód, albo przednia szybę oblana olejem. Patologia tam mieszka.
- 18 3
-
2022-05-05 09:34
Metody ze Starej Kiszewy (3)
- 13 2
-
2022-05-05 11:06
Przejeżdżałem przez starą Kiszewe (2)
Serio aż tak źle tam jest? :o a takie ładne tereny w okolicy, ludzie też się wydawali bardzo mili :o poproszę historię o metodach że Starej Kiszewy bo autentycznie mnie zaciekawiło to stwierdzenie
- 7 3
-
2022-05-05 18:32
Znałem dwóch Sbekow z tamtąd.
Warlubie Gniewino i inne wiochy dawały awans po 4 klqsach szkoły podstawowej
- 3 2
-
2022-05-05 11:40
No , główna droga rozkopana ! Remontów im się zachciało !
- 0 3
-
2022-05-05 08:20
My nowobogackie z Garnizonu najważniejsze jesteśmy (15)
- 32 31
-
2022-05-05 08:55
(14)
Dlaczego piszesz o nich nowobogadzcy? To ludzie którzy kupili sobie mieszkania bo gdzieś mieszkać muszą i teraz przez 30 lat będą je spłacać , gdzie tu jakieś bogactwo
- 27 19
-
2022-05-06 07:58
Nowobogaccy, jak już. Ja wiem że język polski jest trudny (1)
ale włóż w to trochę wysiłku, jeżeli już mieszkasz w Polsce.
- 3 0
-
2022-05-06 20:00
ja ze wsi pod Reszlem jestem .
Ale głosowałem na Tuska, to chyba dobrze , bo tak pięknie mówił...
- 0 0
-
2022-05-05 09:32
Raczej niewolnictwo (11)
Do ostatniej raty mieszkanie jest własnością banku. Stanie się ich własnością po 30 latach czyli jak będą mieli 55 _60 lat...
- 14 9
-
2022-05-05 10:07
prawie nikt, to tam kupil, nie bedzie splacać 20 czy 30 lat (10)
pewnie mocno cie zaboli, ale jestem pewien, ze duzo z nich juz pewnie splacilo albo zrobi to w ciagu kilku lat najbliższych. Pewnie szybciej, niż tzw "prości ludzie" skonczą spłacac swoje 4 letnie raty na najnowszy wypasiony telefon :)
- 20 7
-
2022-05-05 11:35
(3)
Skoro mieli i kupili za gotówkę to jest ich , co widzisz w tym niewłaściwego ? Zastanawiam się skąd masz tę wiedzę ze piszesz ze oni byli tak bezczelni że za gotówkę mieszkanie a choćby i na wynajem sobie kupili. Nie zazdrość bo to źle wpływa na głowę .
- 7 4
-
2022-05-05 18:30
Po to dzbanie był Spis Narodowy, katastralny wejdzie po wyborach (2)
Rocznie 10% wartości nieruchomości zapłacisz fiskusowi na koniec roku. Powodzenia bogacze na kredyt.
- 1 5
-
2022-05-06 08:27
Wejdzie to zapłacę , jak myślisz skąd wezmę na to pieniądze?
- 1 0
-
2022-05-05 19:20
Zdecyduj się.
Kto jest właścicielem? Kto zapłaci? Mieszkasz pewnie jeszcze u mamy. Już niedługo cię wyrzuci, czas zapracować na swoje, darmozjadzie.
- 5 0
-
2022-05-05 11:31
skarbówka czy agent?
- 0 1
-
2022-05-05 10:15
Kilka lat powiadasz,...
2% może spłaci
- 3 1
-
2022-05-05 10:14
Jesteś naiwny (3)
Niewolnik bankowy wynajmuje i spłaca z najmu.
- 3 10
-
2022-05-05 11:37
Lepsze to niż trzymanie gotówki przy takich rządzących . Trochę wpłacić na resztę wziąć kredyt i za jakiś czas mieszkanie moje a w banku przy takiej inflacji to czysta strata.
- 5 2
-
2022-05-05 11:30
(1)
Wolno mu
- 6 0
-
2022-05-05 18:28
Jedyny przywilej niewolnika banku
- 0 2
-
2022-05-05 07:55
Typowe (16)
dla ludzi biegajacych co niedzielę do kościołów ! "Wartości chrześcijańskie" od święta i od "demonstracji", w dni powszednie....proza życia!
- 51 27
-
2022-05-05 09:31
Raczej tam mieszkają ateiści wierzący w Związek Radziecki (1)
- 16 11
-
2022-05-05 09:47
Ateiści zdecydowanie w fantasmagorie
nie wierzą, a jak już to sympatyzują.
- 6 3
-
2022-05-05 08:17
A jakiej religii wartość... (13)
... Dewastuje miasto i oddaje je deweloperom i biznesowi turystycznemu?
- 32 26
-
2022-05-05 09:45
Człowieku nie z tej epoki (4)
Religia to przrżytek,religia jest dla naiwnych,religia służy tylko i wyłącznie tym co ją głoszą,oczywiście dla celów materialnych a nie duchowych!
- 18 17
-
2022-05-05 10:15
Xxx (3)
A po śmierci będzie zdziwienie.....
- 10 12
-
2022-05-05 20:59
Właśnie, nic nie będzie
I jeszcze masz to obiecane: "(...) w proch się obrócisz"
- 1 0
-
2022-05-05 10:55
:-)))) (1)
oj naiwny, naiwny, jak dziecko we mgle. Ty, masz już dobrą "miejscówkę" w niebie, czy też kupiłeś kota w worku ?
- 15 8
-
2022-05-05 18:24
xxx
Ja, nawet jeśli się mylę, to po śmierci nic nie będzie, ale jeśli mam racje i Bóg istnieje, to Ty się bardziej zdziwisz;)
- 2 0
-
2022-05-05 09:42
Jak się nie podoba (7)
to wracaj do Suwałk.Tam ani deweloperów, ani turystów. Tam tylko zieleń i dzicz, a Gdańsk to miast europejskie hanzeatyckie, więc i sa turyści i ludzie chętni do zamieszkania w nim i nie koniecznie pod mostem....wieś-mac-u
- 22 30
-
2022-05-05 10:14
Xxx (6)
Jestem gdanszczaninem od dwóch pokoleń, urodziłem się tu, więc sam wypierniczaj miejski urzędniku.A może twoim dziadkiem był niejaki Adolf H?, że każesz innym wypierniczać z Gdańska .
- 11 19
-
2022-05-05 10:56
Ty to tak poważnie.... (1)
Widzę, że powielasz numer Kurskiego o dziadku Premiera Tuska....Mało jesteś oryginalny! Ale pochlebiasz mi !
- 8 6
-
2022-05-06 19:56
dziadek Tuska był w Wermachcie to już dawno i powszechnie udowodnione
- 0 1
-
2022-05-05 10:39
(3)
Od dwóch pokoleń, to faktycznie "gdańszczanin".
- 19 14
-
2022-05-05 18:26
xxx
A ile pokoleń musi posiadać gdańszczanin? Mój dostał powołanie, ale......nie poszedł i rodzina wylądowała w Potulicach..
- 2 1
-
2022-05-05 12:38
Garnitur na chamie
Dobrze leży dopiero w trzecim pokoleniu.
- 9 7
-
2022-05-05 10:54
To taki "gdańszczanin"
z "awansu" społecznego!
- 10 9
-
2022-05-05 07:13
pewnie jakaś stara ubecja te szeregowce zamieszkuje, albo inny "patologiczny element" (30)
- 132 35
-
2022-05-05 09:28
Byli wojskowi kiedyś pracujący w jednostce wojskowej, trepy ruskiej PRL (4)
- 20 10
-
2022-05-05 11:10
(3)
A twoi przodkowie w jakiej Polsce żyli i ciebie wychowywali?
- 8 7
-
2022-05-05 18:28
Podlegaliście Moskwie knury (2)
- 4 6
-
2022-05-06 10:00
a komu ty dzisiaj podlegasz?
- 0 0
-
2022-05-06 08:24
Prawda ,ale za to trzeba podziękować Churchillowi i Rooseveltowi. Z twojej wypowiedzi wynika że jesteś potomkiem knura i lochy, ja nie
- 3 0
-
2022-05-05 08:57
Przynajmniej wiadomo kto wysypał - ten który tam codziennie parkował ! Pora na rewanż :)
- 34 2
-
2022-05-05 07:54
(23)
Nie wiem kto tam mieszka ale wiem co ty masz w głowie. Wg ciebie wszyscy w wieku ok 60 to ubecy. . To jest choroba ale to się leczy! Pomyśl ile lat maja twoi rodzice albo dziadkowie
- 77 46
-
2022-05-05 09:29
Ale oczywiście że 90% 60 latków to kapusie, żyli w PRLu czyli rosyjskiej okupacji (15)
Kapowales miałeś posadkę, nie kapowales traciłeś pracę. Co ci dziadku nie pasuje?
- 17 63
-
2022-05-05 11:19
'"....Donosicielstwo na szefa polskiej dyplomacji i jego otoczenie ma być wręcz codziennym zadaniem wiceministrów wiernych premierowi..." a tak wygląda dzisiejsze donosicielstwo niezłomnych bohaterów walki z komunizmem którzy donosicielstwem się brzydzą . Poczytaj , rozejrzyj się wokół siebie , spójrz na siebie a później oceniaj minione czasy i ludzi wtedy żyjących . Aha i powiedz rodzicom i dziadkom ze byli zdrajcami i donosicielami . .
- 16 1
-
2022-05-05 11:09
(3)
więcej TVP i robią z wami co chcą
- 30 7
-
2022-05-05 18:26
Dobrze ze tym świniom emerytury obniżyli
- 1 1
-
2022-05-05 14:08
Oglądaj więcej propagandy w TV Niemcy... Tam promują donoszenie (1)
a zwłaszcza na swój kraj !
- 7 24
-
2022-05-05 18:06
Te dyzma,kałmumku.
Przypomnij no tu prędko kto do brukseli latał japę piłować jak dzielili częstotliwości naziemne?
Szybciutko przypomnij.
Bo to tego agenta GRU rydxyka kumple byli.wtedy to pasowało donoszenie.- 6 2
-
2022-05-05 09:47
Tak nie było. (3)
- 12 5
-
2022-05-05 10:12
Było tak, mąż żonę podkablowywal żeby awansować. (2)
- 1 27
-
2022-05-05 11:10
(1)
jak zasłużyła ?!
- 5 1
-
2022-05-05 18:25
Czyli prawda
- 0 0
-
2022-05-05 09:35
Twój dziadek tak Ci się usprawiedliwiał? (5)
- 56 6
-
2022-05-05 10:12
Tak było. (4)
W 100%
- 7 32
-
2022-05-05 11:11
(3)
tzn że ty tak robiłeś , 100% to 100%
- 25 2
-
2022-05-05 18:22
Ty też bo wnuk się dowie?
- 0 0
-
2022-05-05 11:20
(1)
on nie bo on dopiero co gimnazjum skończył ale wie jak było kiedyś
- 21 2
-
2022-05-05 18:24
Wszyscy wiedzą że dziadek był kapusiem i dlatego na kontrakt do Iraku pojechał w nagrodę
W latach 80 tych... Mieli Fiata 126 p i kolorowy Sony z Pewexu. Nie kapusie mieli syrenke i Neptuna
- 4 5
-
2022-05-05 08:18
Chodzi o prlowska mentalnosc (6)
Która są przesiąknięci, mieszkałem kiem kiedyś w bloku z lat 60, wiem że można ją porównać to pracowników PGR ow
- 81 33
-
2022-05-05 20:15
nie - chodzi o p.a.t.o.d.e.v.e.l.o.p.e.r.k.e pisane tak a nie inaczej bo roboty cenzyrujace usuwaja
- 5 2
-
2022-05-05 08:54
(4)
Tak jak napisałem , chodzi o to co masz w głowie
- 30 31
-
2022-05-05 11:07
to nie jego wina , tak go wychowali rodzice ubecy
- 16 5
-
2022-05-05 09:30
Kilogram soli załatwia sprawę (2)
- 1 10
-
2022-05-05 22:01
jak?
- 0 0
-
2022-05-05 10:19
Ja bym im tam postawił kontener.
Jak nie potrafią uszanować faktu, że to ogólnie dostępne miejsca i niszczą cudzą własność to niech sami też mają za swoje. Nie zasługują na pobłażanie.
- 34 3
-
2022-05-05 07:21
(34)
Jeśli wykonali remont za własne pieniądze miejsc, których nie są właścicielami, to są bardzo naiwni, ale te miejsca nie stają się przez to ich własnością, a ich działanie jest żenujące.
- 1106 35
-
2022-05-05 09:34
Tylko tak mówią
- 1 1
-
2022-05-05 08:05
Ale w tym wypadku po ich pieniądze GZDiZ łapę chętnie wyciągnął? (5)
Płacą już na to podatki, więc dlaczego dopłacali? To że Dulkiewicz marnuje środki publiczne na inne cele to nie problem mieszkańców.
- 11 48
-
2022-05-05 16:08
jak ktoś wyciąga do ciebie łapę
to nie masz obowiązku mu nic dawać
- 4 0
-
2022-05-05 09:36
A kazał im ktoś?
- 15 2
-
2022-05-05 08:50
(2)
już wiadomo, kto tutaj niszczy auta. Janusz, polityk, nie krztuś się browarem jak będziesz to czytał
- 22 7
-
2022-05-05 13:07
Ty sie sloju z garnizonu mozesz zakrzusić cementem. (1)
- 2 9
-
2024-05-05 07:58
Oszuści zajmują cudze miejsca.
Problem jest wielki. Miejsc parkingowych jest za mało. Dobrze że ludzie sami powiększają ilość ale krytykowanie ich to i**otyzm. Czym innym jest bowiem to że od czasu do czasu ktos zajmie miejsce a czym innym że po tym jak ktoś i jego sasiedzi zainwestowali to inni korzystają. Zauwąż jeden z drugim że nikomu nie odmawiam ale postawa wyczekiwania na
Problem jest wielki. Miejsc parkingowych jest za mało. Dobrze że ludzie sami powiększają ilość ale krytykowanie ich to i**otyzm. Czym innym jest bowiem to że od czasu do czasu ktos zajmie miejsce a czym innym że po tym jak ktoś i jego sasiedzi zainwestowali to inni korzystają. Zauwąż jeden z drugim że nikomu nie odmawiam ale postawa wyczekiwania na państwo czy miasto jak tez pełne zaangazowanie się i zastępowanie państwa czy miasta nie ma sensu w polskich warunkach. Trzeba uszanować tych co cos wniesli a nie wykorzystywać. Najczęściej bowiem jest tak że zanim coś jedni zrobia to drudzy kpią i twierdza że to nie ma sensu odwodzac ich od tego co chca robić. Potem jednak na bezczela wykorzystują. A jakie jest wyjście? Więcej takich miejsc i rozładować korki.
- 0 0
-
2022-05-05 07:28
Według mnie mają rację. (26)
Żenujące ale efektywne.
- 14 219
-
2022-05-07 01:33
"Według ciebie" się nie liczy...
..ważne jest prawo.
- 1 0
-
2022-05-05 17:12
Mam działkę budowlaną (1)
Dołóż kasę do budowy domu, myślisz że będziesz miał jakiekolwiek prawo własności do chatki.
- 4 0
-
2022-05-05 21:31
Sam też nie masz, chodź w to wierzysz :) Masz prawo tylko do określonej głębokości odnośnie ziemi, to co poniżej należy już do Państwa. Spróbuj studnię bez zezwolenia postawić, a jak już postawisz, to się dowiesz, że owszem, masz "swoją" wodę, ale płać za to, bo woda jest ogółu, nie Twoja. Ktoś uzna, że są u Ciebie jakieś cenne złoża i mogą Ci
Sam też nie masz, chodź w to wierzysz :) Masz prawo tylko do określonej głębokości odnośnie ziemi, to co poniżej należy już do Państwa. Spróbuj studnię bez zezwolenia postawić, a jak już postawisz, to się dowiesz, że owszem, masz "swoją" wodę, ale płać za to, bo woda jest ogółu, nie Twoja. Ktoś uzna, że są u Ciebie jakieś cenne złoża i mogą Ci zrobić wjazd na teren. Co zrobisz? Nic, bo ewentualnie sypną Ci odszkodowanko na nowy trawniczek, a jeszcze dowalą karę za nadmiar kostki betonowej, bo nad przepisami po cichutku, że to niby wymysły UE, pracują (najpierw zachęcali by tanim kosztem uatrakcyjniać teren, teraz za kamienie i beton będą kary dowalać). Podobnie jest z niebem. Najprościej zobaczysz to chcąc puszczać drona - możesz tylko do określonej wysokości, reszta powierzchni nie należy do Ciebie, a do Państwa. Miej więc sobie działkę, stawiaj dom, ale.... najpierw sprawdź czy aby Energa nie planowała tam kiedyś słupa postawić, albo PGNiG rurociągu zrobić (nie raz były o takich przypadkach programy, np. w interwencji). Ty się narobisz, wydasz kasę, nagle przyjdą i powiedzą "Panie, tu będzie to co dobre dla ludności, a że to dla ogółu to w sumie kasy nie damy albo dostaniesz grosze na chusteczki do otarcia łez i papier do zadka, bo się pos... ze stresu" ;) Mając teoretycznie prawo własności mamy je do czegoś co jest jak niewidzialna klatka i nic ponad to nie jest tylko nasze!
- 0 2
-
2022-05-05 08:23
(1)
Czy efektywne to się okaże, jak znajdą tego samozwanczego szeryfa albo konflikt wejdzie na kolejny poziom.
- 19 0
-
2022-05-05 12:48
Ten szeryf, to po znalezieniu go powinien wpierw trafić na chirurgię urazową. Jak pochodzi ze 3 mce z łapami w gipsie to się wyleczy z szeryfowania.
- 15 1
-
2022-05-05 08:10
Oznakowanie jest takie, że każdy będzie tam parkował, bo zwyczajnie nie wie że "to publiczne miejsce ale za moje pieniądze" (1)
Codziennie będą ten cement wysypywać? Podobno wiedzieli, że dokładają swoje pieniądze do publicznych miejsc, a teraz z dziwienie że obcy tam legalnie mogą parkować.
- 79 2
-
2022-05-05 21:20
Przeczytałeś w ogóle ten artykuł?! Masz tam zdanie tych mieszkańców? Nie, masz tylko brednie ZDiZ, które ma od tego swojego rzecznika - ludziom bajki wciśniemy, obwini się mieszkańców! Jak zwykle!! Idź np. na Chopina i zobacz drzewa na wejściach do klatek, obok nich lampy, a jeszcze obok... hydranty! Myślisz, że o tym też ZDiZ mówiło mieszkańcom?
Przeczytałeś w ogóle ten artykuł?! Masz tam zdanie tych mieszkańców? Nie, masz tylko brednie ZDiZ, które ma od tego swojego rzecznika - ludziom bajki wciśniemy, obwini się mieszkańców! Jak zwykle!! Idź np. na Chopina i zobacz drzewa na wejściach do klatek, obok nich lampy, a jeszcze obok... hydranty! Myślisz, że o tym też ZDiZ mówiło mieszkańcom? Hej, macie nowe lampy walące po oknach (ilość taka, że pół dzielnicy by oświetliły!), dorzucimy wam hydranty (w tym ukryte) to karetka przy Was nie stanie, a wszystko przysłoni drzewo, które będzie chore, jak te obok i w końcu się przewali niszcząc i lampę i hydrant - tak to wygląda! To nie mieszkańcy zrobili, a jedna z mieszkanek poinformowała, że widziała kogoś, kto to robił!! Nie wiadomo też kto i za co coś takiego zrobił, bo pokrzywdzeni nic nie zgłaszali. Widać mieli ku temu powody!! Skoro mamy tu doczynienia z cementem(?) i do tego białym, to musi być ktoś kto zna różnice między szarym, a białym! I nie chodzi tu o kolor!! Obecnie jest moda na betonozę, ale niekoniecznie szarą. Biały cement jest przecież znacznie droższy od zwykłego. Może to poszkodowany fachowiec?! Jeśli poszkodowany nie zgłasza sprawy i ktoś funduje mu cementozę to oznacza ni mniej, ni więcej, że ktoś tu kogoś oszukał - nie zapłacił za robotę. Najprościej obwiniać ludzi, którzy prawdopodobnie sami zostali oszukani albo zrobiono coś bez ich wiedzy.
- 0 3
-
2022-05-05 08:02
Mylisz się nie mają racji (1)
To że pokryli w jakimś stopniu koszt remontu tych miejsc jeszcze nie daje im prawa do wyłącznego użytkowania. To ja się dołożę do remontu całego parkingu i to oznacza że teraz ten parking jest mój? i nikt nie ma prawa tam zaparkować? Zastanów się człowieku nad swoim tokiem rozumowania...
- 89 4
-
2022-05-05 21:09
Z reguły gdy ktoś się dorzuca do remontu, robi to w zamian za coś co było mu wcześniej obiecane, więc prawdopodobnie to nie oni nie mają racji, a zostali przez kogoś oszukani. Nie zmienia to faktu, że nikt nie powinien oskarżać niewinnych ludzi, bo coś zobaczył i sobie dopowiada bajeczki. Ktoś kto nie mieszka w okolicach garnizonu czy WSB nie wie
Z reguły gdy ktoś się dorzuca do remontu, robi to w zamian za coś co było mu wcześniej obiecane, więc prawdopodobnie to nie oni nie mają racji, a zostali przez kogoś oszukani. Nie zmienia to faktu, że nikt nie powinien oskarżać niewinnych ludzi, bo coś zobaczył i sobie dopowiada bajeczki. Ktoś kto nie mieszka w okolicach garnizonu czy WSB nie wie jak goście potrafią zwykłym mieszkańcom życie uprzykrzać. Zamiast twierdzić, że ludzie racji nie mają, lepiej rusz się i sprawdź w ZDiZ czy aby Ty masz wszystko na ich mapach poprawnie naniesione, bo możesz się zdziwić i sam będziesz musiał udowadniać, że Twoje jest Twoje! I to nie żart, niestety. Część ludzi przy okazji remontu ulic dowiedziała się, że nie mają wjazdów do garaży ;) garaże zbudowane razem z domami - starej daty. Jakim cudem? To już wie tylko ten kto aktualizował mapki i nie zweryfikował stanu terenu ani nie sprawdził czy to co nanosi pokrywa się z tym co w rzeczywistości. Wystarczyło choćby na google maps wejść, ale dla niektórych nawet to jest za trudne ;) Nie zawsze więc zawini zwykły człowiek, czasem robi to niższy szczeblem urzędnik lub... firma, której zlecają roboty. Prawda zawsze leży gdzieś po środku.
- 2 2
-
2022-05-05 07:32
(16)
Maja racje z jakiego powodu? Dali się zrobić w balona i teraz wyciagaja ręce po nie swój teren.
- 160 7
-
2022-05-05 09:36
A nowobogacki zapomnial
Kupić miejsce postojowe
- 18 16
-
2022-05-05 07:56
(5)
W takiej sytuacji miasto mogłoby im sprzedać lub wydzierżawić teren.
- 7 39
-
2022-05-05 18:15
wszyscy co tam mieszkaja mają garaże z drugiej strony domu
ale im się nie chce objeżdżać dookoła i przechodzić przez ogród, więc parkują od głównej ulicy.
Podobnie jest na uliczkach Fredry, Niemcewicza, Prusa... Tam miasto pozwoliło parkować przed domami na chodnikach a piesi muszą chodzić po środku jezdni. A mieszkańcy stawiają śmietniki przed domem żeby nikt obcy im nie zaparkował. Mają garaże z tyłu domu, ale komu by się chciało otwierać bramę lub parkować w ogrodzie.- 5 0
-
2022-05-05 18:00
Niby dlaczego?
Jesli zechcesz zafundowac mi nowa podloge w kiblu, to ja przyjme. Ale nie licz na to, ze bede zobowiazany sprzedac czy chocby udostepniac Ci na zadanie wspomniany kibel, bo to bez zwiazku.
- 7 0
-
2022-05-05 10:30
To ja też tak chcę
Wyremontuje sobie ślicznie miejsce parkingowe pod domem i cyk kilka m2 przestrzeni na wyłączność w centrum miasta. To by była bajka :D
- 44 1
-
2022-05-05 08:20
(1)
Mogłoby, tylko wtedy się okaże że oprócz pieniędzy za remont muszą zapłacić pieniądze za dzierżawę, a taniej kupić kilka worków cementu i sypać na szyby
- 52 5
-
2022-05-05 21:01
A skąd wiesz, że tak nie chcieli zrobić lub nie zrobili? Może ktoś ich oszukał przed remontem? Jeśli ktoś chce dzierżawić miejsce, które ZDiZ musiałoby przystosować, to może to zrobić na swój koszt, a wtedy teren będzie szybciej dostępny. Dzierżawić możesz prywatnie, na firmę i na organizacje typu fundacje i stowarzyszenia. Firmy płacą najwięcej,
A skąd wiesz, że tak nie chcieli zrobić lub nie zrobili? Może ktoś ich oszukał przed remontem? Jeśli ktoś chce dzierżawić miejsce, które ZDiZ musiałoby przystosować, to może to zrobić na swój koszt, a wtedy teren będzie szybciej dostępny. Dzierżawić możesz prywatnie, na firmę i na organizacje typu fundacje i stowarzyszenia. Firmy płacą najwięcej, potem prywatni, a najmniej ci co działają w imię dobra publicznego. Taką organizacją może być stowarzyszenie działające przy radzie dzielnicy!! Masz pewność, że ludzie nie zapłacili za remont, nie zrobili zrzutki i nie dali kasy zbiorowo za miejsca, a ktoś miał to załatwić jako organizacja pożytku publicznego/ stowarzyszenie, ale tego nie zrobił? Naściemniał, że załatwione i pozamiatane. Jeśli dzierżawisz konkretne miejsce to pojawiają się znaki, ale jak dzierżawisz razem z pasem zieleni to zwykle info jest na mapce w ZDiZ, ale znaków się już nie stawia, bo byłoby ich multum, co uniemożliwiłoby zachowanie widoczności. Tak też jest z wjazdami - te legalne są oznaczone na mapkach w ZDiZ, ale niektórzy mają też zrobione na dziko, o czym czasem nie wiedzieli, bo sprzedający chatę im nie powiedział i o tym zwykle dowiadują się gdy przychodzi czas remontu - za pomocą krawężników, które nagle blokują ich wjazd. Nie wszystko jest więc czarne i białe, tak jak Ci się wydaje. Sporo starszych (dawnych) mieszkańców nie potrafi uwierzyć, że to ich własna rada robi ich w bambuko, a część boi się po prostu zareagować, bo nowe nie zawsze znaczy lepsze - przed wyborami obiecują cuda, po udają, że ludzi nie znają ;)
- 0 3
-
2022-05-05 07:41
(8)
W takim razie ktoś powinien beknąć za odszukanie tych ludzi.
- 14 87
-
2022-05-05 12:44
Za jakie oszukanie? (2)
Partycypowali w kosztach miejsc tworzonych na miejskim terenie dobrze wiedząc, że nie będą mieli wyłącznego prawa do korzystania z nich. Tu nie było żadnego podstępu.
- 27 4
-
2022-05-05 20:51
Byłeś przy tym i tak mieszkańcom mówiłeś? Czy gadasz tak, bo myślisz, że każdy jest uczciwy i nie szuka baranów, którzy zapłacą za to za co i tak płacą w podatkach? Nawet nie wiesz jakie problemy są z tutejszą radą. Zgłaszasz coś to usłyszysz, że rzekomo się nie da, po czym patrzysz i Twoje pomysły są przedstawiane w BO jako te od radnych ;)
Byłeś przy tym i tak mieszkańcom mówiłeś? Czy gadasz tak, bo myślisz, że każdy jest uczciwy i nie szuka baranów, którzy zapłacą za to za co i tak płacą w podatkach? Nawet nie wiesz jakie problemy są z tutejszą radą. Zgłaszasz coś to usłyszysz, że rzekomo się nie da, po czym patrzysz i Twoje pomysły są przedstawiane w BO jako te od radnych ;) Zgłaszasz, że przyjezdni niszczą mienie i słyszysz "no i co my możemy, no nie da się nic zrobić". Nie da, bo po cichu ktoś z kimś się dogaduje udając jakieś współprace i za nic nierobienie zapewne zyskuje to co chce, kosztem innych. Remont z BO? Oj tam, po co płacić, naciągnie się naiwniaków to się dorzucą, obieca parkingi, niech zapłacą, a potem poczęstuje się ich strefą płatną! Takie są prawdziwe cele tych co rzekomo chcą przystosować miejsca w imię pokazania jak to świetnie rządzą. Uprzykrzają życie tym, którzy ich wybrali, bo coś za to im skapnie! Potem rada miejska się dziwi, że ludzie mają radnych dość, a nie wiedzą, że im ktoś krecią robotę robi, bo ta niższa dzielnicowa rada ściemnia, że jest ok. Tereny z ZDiZ można dzierżawić prywatnie, ale i jako stowarzyszenie - rada, a wtedy jest taniej! I tak łatwo nabrać ludzi "wy zapłaćcie, a my weźmiemy dzierżawę na siebie, będziecie mieli taniej". Naiwni uwierzą, zapłacą i jak widać, zostaną z niczym, jeszcze opluci, że coś niszczą, choć nic nie zrobili ;)
- 0 3
-
2022-05-05 13:11
dokładnie tak
- 10 4
-
2022-05-05 08:17
(1)
a jak nie odszukają ?
- 7 2
-
2022-05-05 20:44
Skoro właściciel/e pojazdu sprawy nie zgłaszali, to widać wcale nie chcieli by trafiła ona na policję. Być może znają powód takiego zachowania i nie musi to być zwykły wandalizm "walka o miejsca", a zupełnie inna sprawa. Współczuć można tylko naiwnej kobiecie, która będąc świadkiem chciała pomóc, sprawę zgłosiła, a potem pojawia się raport, że to
Skoro właściciel/e pojazdu sprawy nie zgłaszali, to widać wcale nie chcieli by trafiła ona na policję. Być może znają powód takiego zachowania i nie musi to być zwykły wandalizm "walka o miejsca", a zupełnie inna sprawa. Współczuć można tylko naiwnej kobiecie, która będąc świadkiem chciała pomóc, sprawę zgłosiła, a potem pojawia się raport, że to na bank mieszkańcy. Chcąc pomóc i spotykając się z obwinianiem, będąc niewinnym, można się poczuć jakby się w mordę dostało. Cóż, jeśli właściciel pojazdu nie zechce by sprawę wyjaśniono, to ją umorzą i tyle. Jeśli jest tylko jakaś fotka rejestracji jakiegoś tam auta i nie ma wyraźnych fot sprawcy to też nie można kogoś obwinić, o ile sam się nie przyzna. Wszystko zależy na jakiego policjanta się trafi i czy rzekomy pokrzywdzony chce współpracować. Jeśli sam święty nie jest to po prostu odpuści i zacznie stawiać tam, gdzie ten co mu to zrobił, go nie znajdzie/ zostanie nagrany gdy wejdzie na prywatny teren.. np. na parkingu podziemnym ;)
- 0 1
-
2022-05-05 07:57
(1)
Bardzo wątpię, ze miasto obiecało im wyłączność na te miejsca, mimo całej antypatii do urzędników.
- 81 3
-
2022-05-05 20:36
Zdziwić się możesz co się tu odjaniepawla... o ile ZDiZ nie musiało w tym paluchów maczać, o tyle części radnych tej dzielnicy wierzyć się nie da i to oni mamią ludzi! Masz przykład z lakiernią w zajezdni - spotkania robione w takich godzinach, by nikt poza znajomkami się na nich nie pojawiał! WSB? Mieszkańcy zgłaszali do radnych problemy -
Zdziwić się możesz co się tu odjaniepawla... o ile ZDiZ nie musiało w tym paluchów maczać, o tyle części radnych tej dzielnicy wierzyć się nie da i to oni mamią ludzi! Masz przykład z lakiernią w zajezdni - spotkania robione w takich godzinach, by nikt poza znajomkami się na nich nie pojawiał! WSB? Mieszkańcy zgłaszali do radnych problemy - niszczenie zieleni tak, że gołe placki zamiast trawy zostawały (ludzie na swój koszt trawę dosiewali, nie robił tego ZDiZ!), zastawianie wszystkich wjazdów przez co karetki/ transporty medyczne musiały stawać na chodniku i nim wjeżdżać, bo inaczej się nie dawało, a bardzo często zastawione również przejścia dla pieszych, więc osoba z utrudnioną sprawnością ruchową czy rodzic z dzieckiem w wózku musiały się ulicą poruszać! Monity mieszkańców do WSB? Olali wszystkie! Jak się okazało, po cichu, za plecami mieszkańców, radni podpisali sobie umowę z WSB o współpracy (stołeczki zawsze w cenie ;)) i cyk, wszyscy udawali, że studenci nic nie robią. Nie raz ludzie mieli porysowane przez nich auta, a ci się jeszcze skarżyli, że to pewnie im mieszkańcy coś zrobili! Takich kwiatków masz pełno, wystarczy, że zwykłych ludzi, którzy nie są kolesiami radnych, popytasz. Zapewne i tu, któryś z radnych zmamił ludzi obietnicą, że za zapłacenie kasiory to oni załatwią kwestię przysługiwania miejsc, a potem udali, że tematu nie było! Remont odwalony, niech się ludzie walą, jak zwykle! Teraz wiadomo skąd nie raz słyszało się "udało nam się wyremontować z innych środków", tja, prywatnych, robiąc ludzi w balona!! Można wydzierżawić teren i wyłożyć kasę w jego przygotowanie (wtedy jest szybciej). Prywatni mają drożej, niż gdy robi to stowarzyszenie- jako np. rada dzielnicowa, to jest to tańsze. Kto wie, może za jednak nieistniejącą dzierżawę też z góry dopłacili ;) Nie wątp więc w działania niektórych przedstawicieli miasta - rada dzielnicy też miasto reprezentuje!! Powinno się zlikwidować Strzyżę i ponownie przywrócić teren do Wrzeszcza.
- 1 2
-
2022-05-05 07:46
ale po co? może sami się znajdą? :)
- 33 3
-
2022-05-05 07:10
(61)
Wina oczywiście po stronie miasta. Tak zakochani są w deweloperach, że nie myślą o miejscach parkingowych. Na dodatek teraz pod domami coraz więcej samochodów, często wypasionych, na numerach rej. ze wschodu. Gdzie mieszkańcy mają parkować? Co się dzieje na wielkich "starych" dzielnicach?
- 388 436
-
2022-05-06 18:23
Miasto
Ktoś powinien z władz miasta zareagować na te nielegalnie powieszone tabliczki typu : Nie parkować.Każdy tak sobie może wieszać ???
- 1 0
-
2022-05-05 21:17
Zakochani nie w deweloperach ale we wsparciu od deweloperów
- 0 1
-
2022-05-05 10:03
Jedź na wschód
Tak cię boli że Ukraińcy że swoimi rodzinami uciekli przed wojną i mają lepszy samochód od ciebie?
- 14 6
-
2022-05-05 09:35
(2)
to juz jest choroba!,tylko zaklad zamkniety!!,leczyc tego sie juz nie da!!.,,deweloper,miasto,dulkiewicz,tusk"!
- 8 11
-
2022-05-05 11:03
(1)
Właśnie się zastanawiam, dlaczego jeszcze nie jesteś w odosobnieniu, pozbawiony dostępu do internetu?
- 3 3
-
2022-05-05 19:20
trafilem w punkt!,zatopiony!,jednego mniej!
- 0 0
-
2022-05-05 09:26
Parkingów jest w bród. Po prostu jest zbyt dużo samochodów. (16)
Powinno być jak w Japonii. Nie masz swojego prywatnego miejsca to nie dostaniesz rejestracji.
- 20 13
-
2022-05-05 11:25
(12)
Porównując transport pasażerski Japonii i Polski to nie dziwie się że wprowadzają takie prawo. U nas rozbiera się linie kolejowe po to by rowerzyści mogli sobie pojeździć i w ten sposób mamy miejsca wykluczone komunikacyjnie. Mieszkańcy nie mają jak dojechać więc korzystają z auta
- 10 7
-
2022-05-05 19:32
Kłamiesz!!! (3)
Nie było przypadku zamknięcia działającej linii kolejowej aby zrobić drogę rowerową.
- 3 3
-
2022-05-05 20:20
(2)
Twarda Góra - Nowe linia gdzie tory rozebrano i zrobiono ścieżkę rowerową
- 2 0
-
2022-05-05 21:06
pytał o linię działającą (1)
- 1 2
-
2022-05-06 05:44
Ona działała i została nawet wyremontowana
- 2 0
-
2022-05-05 12:47
Te linie po których jeździły puste pociągi, bo wszyscy przesiedli się na auta? (7)
Ciekawie odwracasz kota ogonem.
- 7 7
-
2022-05-05 13:09
Te linie, na których celowo wygaszano popyt, tnąc i ustawiając tak rozkłady, żeby nikomu nie pasowały? (6)
Ciekawie odwracasz kota ogonem.
- 7 7
-
2022-05-05 14:27
Oj, porąbało Ci się z tramwajami w USA. (5)
Na których liniach zmieniono rozkład, tak żeby zmienić je w drogi dla rowerów?
- 3 4
-
2022-05-05 14:55
(3)
Nie zdążyłem przeedytować poprzedniej odpowiedzi. Jeśli pytasz o kilka starych linii kolejowych przerobionych na DDRki to proszę bardzo:
1. Stary Kolejowy Szlak
2. linia 283 Jelenia Góra Wleń Lwówek Śląski
3. Szlak Zwiniętych Torów
4. Szlak wokół Tatr - trasa główna, czyli rowerem po nasypie dawnej linii kolejowejNie zdążyłem przeedytować poprzedniej odpowiedzi. Jeśli pytasz o kilka starych linii kolejowych przerobionych na DDRki to proszę bardzo:
1. Stary Kolejowy Szlak
2. linia 283 Jelenia Góra Wleń Lwówek Śląski
3. Szlak Zwiniętych Torów
4. Szlak wokół Tatr - trasa główna, czyli rowerem po nasypie dawnej linii kolejowej po stronie polskiej
5. Lidzbark Warmiński-Łaniewo-Wolnica-Orneta
a u nas:
6. Swarzewo - Krokowa
7. Bytów - Pomysk Wielki
8. Sobowidz - Żelisławek
To tylko przykłady. Jest tego sporo więcej.- 3 3
-
2022-05-05 19:35
Tylko, że te tory już dawno były zwinięte (1)
i nigdy nie opłacałoby się przywrócić tam ruchu kolejowego.
- 1 2
-
2022-05-05 20:18
A na obecnej lini PKM co było jeszcze dwadzieścia lat temu?
- 1 0
-
2022-05-05 16:19
Fakt, lepiej by rdzewiały
- 1 2
-
2022-05-05 14:41
Ja nie pisałem o drogach dla rowerów, a o cięciu rozkładów w celu wygaszenia 'nierentownych' linii.
O drogach rowerowych pisał ktoś inny przede mną.
A Linii kolejowych nie wygaszano po to, by zrobić drogi dla rowerów - na niektórych liniach to było następstwo w już późniejszym czasie.- 4 3
-
2022-05-05 09:44
Nie w całej Japoni, a tylko w Tokio (2)
i jak Gdańsk będzie miał zagęszczenie 6410 os./km², to będzie można o tym pomyśleć.
Póki co, to twój wpis przypomina dowcip o radiu Erewań i placu czerwonym.- 17 10
-
2022-05-05 18:59
(1)
"Japoni"- odrożnianie keidy jest jedno i a keidy dwa to jest pierwsza klasa podstawówki. Fajny analfabetyzm.
- 2 2
-
2022-05-05 21:12
Keidy jest jedno i a keidy dwa...
- 1 1
-
2022-05-05 09:20
Na garnizonie jest full miejsc w halach (2)
Tylko trzeba płacić. Tutaj to przykład osiedla gdzie są miejsca! O dziwo!
- 22 1
-
2022-05-05 18:58
Na garnizonie? Gdzie to??? Naucz się pisać- w Garnizonie.
- 1 1
-
2022-05-05 10:25
W halach są szczury
Poprzegryzały przewody w kilku samochodach firmowych a to też koszty i żadna gwarancja bezpieczeństwa. Na płatnym ale niepilnowanym parkingu, przez który ludzie zrobili sobie ścieżkę powykręcano z kół niektóre elementy, np. miedziane śruby ...
- 3 13
-
2022-05-05 07:19
tak, tak
wszyscy winni tylko nie my
- 26 2
-
2022-05-05 07:11
Kolejny mongoł któremu się zdaje (bo o myślenie nawet nie podejrzewam), że miejsce parkingowe zakupił w pakiecie z autem. (24)
- 141 42
-
2022-05-05 11:20
(2)
kolejny który nie wie że samochód musi się w końcu gdzieś zatrzymać. Skoro jest droga to muszą być miejsca parkingowe - chyba że woli tranzyt na terenie miasta
- 4 8
-
2022-05-05 11:26
Z taka argumentacją obniżysz finansowanie dróg do zera (1)
Niech się zatrzymuje na wykupionym miejscu parkingowym lub prywatnej posesji, socjalisto
- 7 5
-
2022-05-05 15:31
na autostradzie płacisz za korzystanie z drogi czy za zjazd na miejsce postojowe?
- 0 3
-
2022-05-05 09:27
lol
Napisał nasz wybitnie ulubiony, mało sprytny misiowy rozumek:)
- 4 1
-
2022-05-05 08:36
Podjrzewam, że (2)
zdecydowna większość narodu mongolskiego ma IQ przynajmniej dwukrotnie wyższe od Twojego dlatego nie rozumiem Twojego porównania....
- 11 7
-
2022-05-05 09:44
(1)
nie podejrzewaj tyle tylko do roboty wracaj niewolniku korporacyjny
- 2 11
-
2022-05-05 11:45
coś nowego już nie sb ek tylko niewolnik korporacyjny! zuch, lepiej być na zasiłku!
- 6 0
-
2022-05-05 07:18
Mongoł? (16)
???
- 36 17
-
2022-05-07 15:04
No i post dalej wisi
Zamiast zakładać skarpetki nie do pary w Światowym Dniu Zespołu Downa, warto zadbać o poprawność w takich sytuacjach.
Chyba to ważniejsze od, na przykład, absurdalnego sporu o przyimki w i na.- 0 0
-
2022-05-05 17:51
Mongoloid zapewne, choc to dziwne, bo przeciez i**otami nie sa.
- 0 1
-
2022-05-05 09:22
więcej szacunku dla wielkiej cywilizacji stepu (2)
- 8 5
-
2022-05-05 12:51
Potomkowie tej wielkiej cywilizacji (1)
Właśnie "ubogacają" swą kulturą Ukrainę.
- 8 3
-
2022-05-05 13:10
A ukraińce naszą, więc wychodzi na zero.
- 0 10
-
2022-05-05 07:24
tak do niego wołali jak był w szkole. stą tak woła na innych.
- 25 36
-
2022-05-05 07:25
(9)
Określenie pierwotnie odnosiło się do ludzi z zespołem Downa, zwanym niegdyś mongolizmem z uwagi na skojarzenie podobieństwa rysów twarzy z Azjatami.
Potoczne określenie osoby cierpiącej na zespół downa, lub osoby bez ogłady, jak gdyby półdzikiej i niezbyt inteligentnej.
Określenie to piszemy mała literą, by nie mylić go z narodowością mongolską.- 39 7
-
2022-05-05 07:48
(8)
Przecież oczywiste, że chodzi o osoby z trisomią 21.
Pytanie, dlaczego taki post wciąż tu jeszcze wisi.- 16 10
-
2022-05-05 10:19
(1)
Zastanawiasz się czemu obraźliwy post nie został usunięty?
Pewnie dlatego, że moderacja nie działa tutaj prawidłowo.
Albo administrator wcale tego nie czyta, albo aprobuje chamskie i agresywne odzywki.- 6 2
-
2022-05-05 12:50
Moderacja akurat działa wyśmienicie
Tnie posty jak tylko jej się podoba.
- 3 1
-
2022-05-05 09:54
(5)
bo ma rację? skoro postulujsz darmowe miejsca do kazdego mieszkania
- 11 7
-
2022-05-05 11:21
(4)
skoro miasto stać na darmową podwózkę rowerów to nic nie będzie jak zrobi więcej miejsc parkingowych zamiast ścieżki rowerowej
- 9 12
-
2022-05-05 13:00
szczodre tworzenie miejsc do parkowania samochodów skutkuje paraliżem komunikacyjnym miasta (3)
poprawa komfortu, bezpieczeństwa i skali ruchu rowerów w mieście jest sposobem na jego przezwyciężenie. Cyklofobia połączona z samochodozą zaślepia.
- 11 10
-
2022-05-05 15:25
(1)
powiedz to tym którzy są wykluczeni komunikacyjnie bo zamiast linii kolejowej mają ścieżkę rowerową
- 5 4
-
2022-05-05 16:10
Przeprowadź się w końcu
- 0 3
-
2022-05-05 15:11
Ale nudy piszesz ciągle to samo. Zmień płytę. Miasto jest dla wszystkich, a nie tylko dla cyklistów ogarniętych psychozą.
- 9 10
-
2022-05-05 07:16
Posiadanie samochodu nie uprawnia ciebie do otrzymania darmowego miejsca od miasta. (8)
- 73 12
-
2022-05-05 11:22
(7)
a posiadanie roweru uprawnia do darmowej podwózki pomimo że są ścieżki rowerowe?
- 11 10
-
2022-05-05 13:03
oczywiście tak (5)
połączenie przejazdu rowerem z przejazdem SKM za darmo to najbardziej korzystne rozwiązanie dla mieszkańców miasta mieszkających poza 10 minutowym spacerem do stacji SKM. Koszt krańcowy przewozu roweru pociągiem SKM jest bliski zera, koszt budowy jednego miejsca do parkowania samochodu na wielopoziomowym parkingu kształtuje się grubo powyżej 100 tysięcy złotych.
- 11 6
-
2022-05-05 15:29
(4)
koszt przewozu roweru w SKM to tyle jak zabranie przestrzeni innym pasażerom - a dodatkowo ścieżka rowerowa nie powstaje za darmo
- 5 8
-
2022-05-05 16:17
Droga tym bardziej nie (3)
Zgłaszasz się na ochotnika do pokrywania faktycznego kosztu budowy i utrzymania wykorzystywanej przez Ciebie infrastruktury drogowej?
- 6 2
-
2022-05-05 20:17
(2)
A kierowcy niby dróg nie utrzymują?
- 2 1
-
2022-05-05 21:05
Dopłacają część - tak. Utrzymują - absolutnie nie (1)
Wszystkie drogi na terenach miast są utrzymywane z udziału w PIT/CIT wszystkich mieszkańców, czy to zmotoryzowanych, czy nie. Podatek drogowy idzie na drogi krajowe (na które też nie starcza). Tym samym niezmotoryzowani zrzucają się na drogi dla zmotoryzowanych. Jakbyś chciał urealnić koszty, każdy posiadacz samochodu płaciłby prawie 2,5x większe
Wszystkie drogi na terenach miast są utrzymywane z udziału w PIT/CIT wszystkich mieszkańców, czy to zmotoryzowanych, czy nie. Podatek drogowy idzie na drogi krajowe (na które też nie starcza). Tym samym niezmotoryzowani zrzucają się na drogi dla zmotoryzowanych. Jakbyś chciał urealnić koszty, każdy posiadacz samochodu płaciłby prawie 2,5x większe podatki niż obecnie. To nie jest żadna wiedza tajemna, wystarczy przejrzeć pozycje szczegółowe budżetu własnego miasta, który jest publicznie dostępny...
- 3 1
-
2022-05-06 14:01
Jesteś pewny?
Bo wg mnie, to kierowcy dorzucają się na rozbudowę wszelkich chodników, ddrek, przejść dla pieszych itp. Sprawdź sobie może najpierw jakie jest obłożenie dróg - ile przejeżdża samochodów przez jedno skrzyżowanie, w porównaniu do rowerzystów.
Niedawno był artykuł na 3m i przykład krzyżówki Kościuszki/Legionów - coś około 40tysięcyBo wg mnie, to kierowcy dorzucają się na rozbudowę wszelkich chodników, ddrek, przejść dla pieszych itp. Sprawdź sobie może najpierw jakie jest obłożenie dróg - ile przejeżdża samochodów przez jedno skrzyżowanie, w porównaniu do rowerzystów.
Niedawno był artykuł na 3m i przykład krzyżówki Kościuszki/Legionów - coś około 40tysięcy samochodów na DOBĘ. Tylu rowerzystów nie przejechało tam przez cały sezon.
Nie bierzesz też pod uwagę, że w mieście nie poruszają się tylko sami mieszkańcy, a również osoby przyjezdne, niezameldowane i nie płacące podatków tutaj.
Także zanim zaczniesz zaglądać komuś do kieszeni i wymagać, żeby więcej płacił, zastanów się czy to twoje koszty nie powinny zostać urealnione.- 1 1
-
2022-05-05 11:46
Toś mONdże napisał
- 3 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.