- 1 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (304 opinie)
- 2 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (170 opinii)
- 3 Dlaczego szpetne kioski nie znikają z ulic? (83 opinie)
- 4 Gdańsk i andrzejrysuje uczą kultury (162 opinie)
- 5 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (867 opinii)
- 6 50 lat pracuje w jednym zakładzie (254 opinie)
Największe wiadukty i mosty w Trójmieście
W ostatnich latach w Trójmieście powstały ogromne obiekty drogowe i kolejowe - estakady, wiadukty i mosty. Sprawdziliśmy, które z nich są najdłuższe.
Najdłuższy most na świecie ma 55 km i znajduje się w Hong Kongu. W Trójmieście daleko nam do takich wyników, ale mamy kilka obiektów, którymi możemy się pochwalić.
Estakada w ciągu Obwodnicy Południowej - 2,7 km
To najdłuższa estakada w Polsce, która w najwyższym punkcie znajduje się 25 m nad ziemią. Obiekt powstał w ramach budowy wartej 1,3 mld zł Południowej Obwodnicy Gdańska. Ułatwia nie tylko wjazd na górny taras Gdańska z poziomu Żuław, ale także po drodze ominięcie bezkolizyjne linii kolejowej i Traktu św. Wojciecha. Estakada przechodzi też nad Kanałem Raduni.
Obiekt został oddany do użytku w 2012 r.
Estakada Kwiatkowskiego - 2,4 km
Obiekt był budowany w dwóch etapach. Budowę trasy rozpoczęto 30 sierpnia 1974 roku. Pierwsza część prac zakończyła się w latach 80. ubiegłego wieku. Kolejny etap robót były prowadzony pod koniec lat 90. Po ich zakończeniu estakada wydłużyła się do 2,4 km estakady i łączy dzisiaj ul. Morską z ul. Dąbka.
Estakada kolejowa przy lotnisku - 940 m
Estakada powstała w ramach budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - 18-kilometrowej trasy z Wrzeszcza do Osowej. Na jedno przęsło estakady o długości ok. 30 metrów wykorzystano ponad 300 m sześc. betonu i 25 km stalowych prętów.
Obecnie znajdują się na niej dwa tory i jeden przystanek na wysokości lotniska. Obiekt został oddany do ruchu w 2015 r. Docelowo zostanie na nim dobudowana jeszcze elektryfikacja.
Most wantowy - 380 m długości
Gdański most posiada najdłuższe, bo 230-metrowe przęsło podwieszane w Polsce. Całość konstrukcji ma prawie 380 m długości i 20,5 m szerokości. Wysokość pylonu to 97 m. Most waży 26 tys. ton, a do jego budowy zużyto 16,5 tys. m sześc. betonu. Jest to pierwszy most w naszym kraju zbudowany metodą wspornikową bez użycia podpór tymczasowych w nurcie rzeki.
Opinie (108) 7 zablokowanych
-
2019-01-29 15:32
Naj naj naj... A najstarszy ze wszystkich mostów/wiaduktów w trójmieście to który? Małe wyzwanie... ;) (14)
- 45 6
-
2019-01-29 15:36
Zielony Most przy przy Bramie Wyżynnej [Brama Kogi] (2)
- 14 7
-
2019-01-29 16:24
Raczej przy Zielonej;) (1)
- 21 0
-
2019-01-30 11:32
1 m3 betonu waży 2300 kg.
Razy 16,5 tys m3 to daje prawie 38 tys ton. A jeszcze dodaj stal, asfalt itd.
To ile w końcu waży ten most wantowy?
No chyba, że ktoś ten beton wyniósł w reklamówce.- 1 1
-
2019-01-29 15:41
Najdłuższy niewybudowany chodnik w mieście? (4)
Najdłuższa dziurawa ulica?
- 14 18
-
2019-01-29 15:54
To kategorie dla Gdyni
- 41 7
-
2019-01-29 16:02
w Gdyni nie ma ulicy bez dziur i/lub kolein i/lub zapadnietych studzienek (1)
- 19 5
-
2019-01-30 13:13
to trosce o ciebie zebys mial o czym pisac nigdy niewychodzacy z domu biedaku
- 1 1
-
2019-01-30 15:17
chyba wzdłuż Kielneńskiej na Osowej
- 0 0
-
2019-01-29 16:15
Gdzie Rzym, a gdzie Krym.
Chyba raczej Zielony Most, przy Bramie Zielonej. Wyżynna jest przy budynku LOT.
- 15 0
-
2019-01-29 16:22
Kamienna Śluza
Dolne Miasto- 3 0
-
2019-01-29 16:45
(1)
Ulubiony wiadukt dzbanow z prawkiem nieznajacych znakow - przy operze bałtyckiej
- 12 1
-
2019-02-01 16:38
Co wy z tymi dzbanami, porąby?
- 0 0
-
2019-01-29 17:24
Zbuduj wielki przeszklony terminal
i zasłoń go wiaduktem a od środka zaklej nieprzezroczystą folią - będziesz super
- 6 1
-
2019-01-29 17:56
Most a w zasadzie dawny przepust nad rzeczką Kaczą w nasypie po dawnej linii kolejowej z Gdynii do Kokoszek.Na sklepieniu tego przepustu są strzałki i napisy:Gdynia 1920 i Kokoszki 1921.Dojazd ul Olkuską i dalej w lesie droga idzie po koronie dawnego nasypu i w dole jak sie ukarze rzeczka wystarczy zejść stromo w dół.To miejsce jest widoczne z pociągu PKM,jak drzewa są bez liści,na wysokości osady Krykulec.
- 5 3
-
2019-01-29 15:33
No normalnie szacun...... (3)
- 33 4
-
2019-01-29 15:54
Nie ma o czym pisać, zima :D (2)
- 5 4
-
2019-01-29 16:03
wczoraj mówiłeś że dzisiaj zatrzęsie się ziemia:))) (1)
- 1 1
-
2019-01-29 16:15
to chyba o te mosty chodzilo zreszto caly czes sie albo i nie
- 2 0
-
2019-01-29 15:34
(9)
Estakada Kwiatkowskiego,dziekujemy Panu Gierkowi.Od tego czasu b.słabo a aut 100 razy wiecej...A obwodnica powinna miec juz dawno 5 pasów w jedna i drugą.Podobnie brak kolei na Obłuże,tunelu na Puckiej itd itp.Ale widać tak wszystkim pasuje.Wieczny remont Morskiej,koleiny,korki.Ciekawe czy ktoś kiedyś w końcu to poprawi.
- 93 44
-
2019-01-29 16:04
co szczurek zrobił dla transportu z portu przez 25 lat przy korycie?? (2)
- 14 6
-
2019-01-29 16:18
Nic ale ludziom widać tak pasuje.
- 23 3
-
2019-01-29 17:57
Postawił na przeładunki węgla - Do transportu nie są potrzebne drogi....
Wystarczy wiatr we właściwym kierunku.
- 13 1
-
2019-01-29 16:21
zgoda 100%
Ale ludzie mysla, ze "wspaniale sie Gdansk i Trojmiasto rozwija"....a to zapasc od 20 lat, swiat ucieka...
- 11 7
-
2019-01-29 18:14
Halo tu ziemia (3)
Wiesz urodziłem się po czasach Gierka i z tego co pamiętam to za jego czasów to tylko zaczeli estakadę, Była zbudowana i oddana do użytku sekcja pomiędzy dzisiejszą ulica Morską a ul. Wiśniewskiego, W stronę Obłuża to nie było nic, pamiętam jak jednej zimy samochód przebił rachityczne bariery i spadł z estakady tam gdzie powinny być dalszy ciąg. Chyba za Cegielskiej dobudowali odcinek Wiśniewskiego w stronę Obłuża ( na pewno lata 90-ąte ). Potem, około 2006? Zbudowano leśny odcinek estakady pomiędzy Morską a obwodnicą. Wszystkie odcinki po 90 roku budowało miasto, tylko nie pamiętam, za którego z Prezydentów Gdyni. Ostatni odcinek był dofinansowany ze środków unijnych. I kilka ciekawostek. Estakada została wymyślona w trakcie projektowani Gdyni w latach 20, miała być początkiem autostrady Gdynia - Lwów. Do dziś nie jest drogą krajową ani nawet wojewódzką więc jej budowa i utrzymanie jest finansowane z budżetu miasta. Tyle w temacie, że miasto nic dla portu nie robi
- 16 4
-
2019-01-29 18:43
dużo miasto robi, jak sam napisałeś ostatnia inwestycja w 2006 roku...
- 9 3
-
2019-01-29 20:19
miasto ma spore "zaslugi" w tym, że estakada jest powiatowa... (1)
A głównie to konflikt z drogowcami, którzy nie chcieli jej dokończenia w postaci lesnego odcinka. Woleli przedłużać obwodnicę. Biorąc pod uwagę co tam się dzieje, nie były to obiekcje bezzasadne.
Jednak talenty mediacyjne miasta zwyciężyły i niezaleznie od opcji rządzącej, estakada stale jest powiatowa...
Co do odległego źródła pomysłu tej drogi, trochę się on kłóci z pomysłami na zrobienie z Oksywia wyspy. Ale jakoś na te wyspę trzeba by sie dostać, to i estakada może była elementem tego pomysłu...- 4 0
-
2019-01-30 00:49
Odsyłam do przepisów
Według ustawy estakada powinna być droga krajową bo prowadzi do przejścia granicznego, kolejne rządy nie chcą przejąć jej od miasta. Estakada jest droga w eksploatacji i to blokuje pieniądze ma inne bardziej miejskie inwestycje drogowe. Niestety Prezydent Szczurek jest niezależny względem kolejnych opcji rządowych i to jest główna przyczyna blokowania przejęcia drogi przez kolejne administracje centralne. Niestety funkcjonuje długa tradycja tępienia niezależnej lokalnej inicjatywy w Polsce. Także nasze tradycyjne piekiełko. A co do przedwojennego projektu to cześć estakady nad janal portowym miała być zwodzona.
- 2 3
-
2019-01-29 19:40
O obudził się
I znowu komentuje
- 2 0
-
2019-01-29 15:35
Budować budować wszystko w trójmieście ma być (1)
Największe żeby przyciągnąć jak najwięcej turystów moi drodzy i kochani.
- 41 23
-
2019-01-29 19:40
???
Ty znowu tu ???
- 6 1
-
2019-01-29 15:35
Ale news.. (2)
To teraz czekamy na listę/ranking najdłuższych przejść dla pieszych, albo najszerszych ścieżek rowerowych
- 49 17
-
2019-01-29 18:17
(1)
Siedzisz na kanapie i masz za złe.
- 1 3
-
2019-01-30 08:26
A klikajac wstawia Naskretowi chleb na stol.
- 0 0
-
2019-01-29 15:42
a kiedy drogi z największa ilością dziur na m2? (6)
i ranking trolli z ich wynagrodzeniem za wpis ? janusz ch. sven, the bill, pani billowa i inni?
- 72 9
-
2019-01-29 15:55
Mi nikt nie płaci
Chociaż mogliby podliczyć kto ile miał tu postów, sam jestem ciekaw
- 4 11
-
2019-01-29 16:06
dziury w drodze to chyba największe osiągnięcie szczura.
- 6 1
-
2019-01-29 16:44
Ja robie za free w czynie społecznym.A me dzieci bill,billowa i reszta nie wiem.Sa dorośli,żyją własnym zyciem.
- 2 6
-
2019-01-29 18:53
Dodaj Maliniaka !!! (1)
Ile bierze ?Jeszcze się nie przyznał !
- 3 0
-
2019-01-29 20:22
to były oficer ub któremu Kaczyński obciąl emeryturę
- 0 0
-
2019-01-30 09:43
Ekspert?
Wszyscy trolują ale ja, ekspert od dziurawych dróg - nie. Wszyscy opłacani ale ja, ekspert nie. Ja tak z czystej zawiści, prawda? Nie podoba ci się u nas, to wracaj do siebie.
- 0 0
-
2019-01-29 15:46
(9)
moja ulubiona estakada w Gdyni i myślę że mieszkańców też
- 34 5
-
2019-01-29 15:56
Ranking ulubionych remontów dylatacji
Mój ulubiony remont był w 2012. Ludzie szli wzdłuż obwodnicy pieszo
- 7 3
-
2019-01-29 16:10
korki ale Stepa powiedział że droga czerwona nie jest potrzebna. (5)
- 8 1
-
2019-01-29 17:10
Nie wiem, kto to Stepa, ale miał rację. (2)
Gdańsk i Trójmiasto potrzebuje dużych zmian w komunikacji, ale nie uda się w milionowej aglomeracji rozwiązać problemów komunikacyjnych dając priorytet samochodom.
Za drogo, za dużo przestrzeni i za mało skalowalne.- 0 12
-
2019-01-29 17:52
Należy wprowadzić zakaz wjazdu samochodów.
To rozładuje korki i rozwiąże problemy.
Młodsi na rowery, starsi na wózki inwalidzkie.
Trolejbusy do muzeum, Piesiewicz na Starowiejską.- 8 3
-
2019-01-29 20:28
należy powiedzieć wprost
nie stać nas na komunikacje zbiorową i chyba nigdy nie bedzie.
Wypada mieć komunikację ale jeśli zostawić ją na pastwę rynku, autobusy będą jeżdzić puste, bo ludzi nie będzie na nie stać. Tak się dzieje w wielu krajach UE a tłumaczy się to chęcia ujeżdzania rowerów. Z drugiej strony, dotowanie powoduje, ze przewoźnik ma pasażera głeboko w... poszanowaniu i jeździ ile chce i kiedy chce...
Bo tyle zapłacił mecenas..- 1 0
-
2019-01-30 13:33
(1)
jesli chodzi o droge czerwona to jej budowe blokuje pis, podczas kampanii wyborczej horal powiedzial ze jak on zostanie dyktatorem gdyni to centrala odkreci kurek i da pieniadze na ta niezwyle potrzebna portowi droge, oczywiscie korzysci odnioslaby tez gdynia bo transport ciezki omijalby estakade i nie trzeba by dokonywac tak czesto remontow co pozwoliloby zaosczedzic znaczne sumy
- 0 1
-
2019-02-01 16:46
Horal jest psychiczny, nie wiedziales?
- 0 0
-
2019-01-29 18:57
(1)
A jest inna?
- 0 0
-
2019-01-29 20:31
Węzeł Pokoju
"Trochę" krótsza ale jest...
- 1 0
-
2019-01-29 15:47
Dlaczego.. (1)
.niektóre obiekty nie mają wpisanych nazw (a posiadają)?
A gdzie autorzy projektów?
Dlaczego każdy pokaz mody szumnie ogłasza nazwy projektantów najdziwniejszych "ubrań" a jeśli chodzi o spektakularne osiągnięcia w dziedzinie techniki to jest 'no name'?- 43 4
-
2019-01-30 15:21
To logiczne
Kobiety mają nazwy na 32 kolory różowego. Moda skierowana jest dla Kobiet- więc wszystko musi być nazwane. Technika w większości zajmują się faceci - którzy mają w du....e jak to będzie się nazywać.
- 0 0
-
2019-01-29 15:47
:( (1)
to zasługa dobrego gospodarza...
- 25 12
-
2019-01-29 16:10
szczura?
- 4 1
-
2019-01-29 15:48
Szczerze? Teraz tylko wspólna taryfa i komunikacja by się przydała! (9)
Zorganizować wspólne inwestycje i tak:
- poszerzyć obwodnicę trójmiasta
- zbudować zakończenie obwodnicy do Redy
- wybudować wzdłuż obwodnicy linię kolejową od Pruszcza (wraz z modernizacją dawnej linii kol. w Juszkowie z połączeniem Pruszcza) do Gdyni Chyloni
- dążyć do budowy obwodnicy metropolitalnej wraz z ograniczeniem ruchu ciężkiego na obecnej obwodnicy na odcinku Gdynia-Karwiny - Kowale/Gdańsk-Orunia
- Przejęcie SKM przez samorządy (Gdańsk, Gdynia, Sopot, Pruszcz Gd., Wejherowo, Rumia i Reda) i obsługa tylko w kierunkach: 1) Wejherowo-Sopot/Lotnisko-Pruszcz, 2) Gdynia-Gdańsk - jako dodatkowy wspomagacz głównego ciągu.
- Wprowadzenie ograniczeń w ruchu w ścisłych centrach miast
- Stworzenie parkingów Park&Ride przy każdym węźle i dążenie aby do każdego dojeżdżał oprócz autobusu w zależności Gdynia-trolejbus, Gdańsk-tramwaj
- MZKZG jako nadrzędny organizator, z departamentami obsługi miast: Gdańsk-Pruszcz, Gdynia-Sopot, Wejherowo-Reda-Rumia- 73 8
-
2019-01-29 16:11
PKM powinna jeździć z Gdyni Oksywia do Tczewa. (1)
- 5 1
-
2019-01-29 17:49
Proszę bardzo - zaraz podzielimy istniejące składy.
Wypada jeden co 3.5 godziny..... w godzinach 9:30 - 17:00, z przerwą od 11:30 do 14:00.
- 8 0
-
2019-01-29 16:24
Niestety albo jedno, albo drugie (5)
Albo poszerzanie obwodnicy i budowa wielkopojemnych dróg przecinających osiedla, które i tak się zatkają za X lat, albo inwestujemy w transport zbiorowy. Transport zbiorowy nie parkuje na chodnikach, zabiera mniej miejsca i mniej syfi. Także wspólna taryfa i organizator o których piszesz to priorytet, ale jednocześnie pierwszy krok. Potrzeba inwestycji w kolej i buspasy, nie w autostrady. Nawet bezpłatny przejazd nie zachęci do przesiadki do autobusu który stoi w korku tak samo długo co wygodne auto.
- 5 0
-
2019-01-29 17:00
Wszystko Super
Ale sam sobie jeździj tym transportem zbiorowym.
Pięć przesiadek, 2 godziny w jedną stronę.
Dlatego dalej będę wjeżdżał turbodieslem do centrum. Turbodiesel dojeżdża w 35 minut- 5 1
-
2019-01-29 17:12
Dokładnie (3)
Szczególnie, że:
1. Nie stać nas na obie opcje
2. Jesteśmy społeczeństwem starzejącym się, emerytury będą coraz niższe, starsze osoby zostaną całkowicie wykluczone z życia w mieście zbudowanym pod samochód.- 1 1
-
2019-01-29 20:33
nie stać nas na żadna opcję (2)
a ludzie zostaną komunikacyjne wykluczeni cenami przejazdów zbiorkomem a nie drogami.
- 2 0
-
2019-01-30 12:11
ale na stadion, ecs i inne koszmarki nas było stać? (1)
- 0 0
-
2019-01-30 23:17
"stadion, ecs i inne koszmarki"
Są dla swoich, komunikacja zbiorowa jest dla... plebsu...
Jedyny pożytek, to prezesura i wymiana sprzętu...- 0 0
-
2019-01-29 18:18
Popieram
Słuszne postulaty.
Pozytywne, o zasięgu większym niż jedno miasto. Aglomeracja nie może funkcjonować w oderwaniu od siebie poszczególnych jednostek- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.