Ogromne napisy na szybach stały się jednym ze znaków rozpoznawczych Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego. Pomysły były w większości autorstwa osób zajmujących ozdobione biuro. Od niedawna prezentowane są propozycje mieszkańców.
tak, gdy coś takiego zobaczę, staram się to uchwycić na zdjęciu
59%
to zależy, w jakim jestem nastroju
29%
nie, nie mam na takie sprawy czasu
12%
Skrzyżowanie
ul. Stryjskiej i al. Zwycięstwa to miejsce, gdzie zwykle trzeba "odstać swoje" w korku. Piesi na dłużej tu także nie zostają, spiesząc się na autobus, trolejbus czy
SKM.
I nie wyróżniałoby się niczym oprócz szklanej elewacji budynku PPNT, gdyby nie fakt, że miejskie skrzyżowanie postanowili do ekspozycji wykorzystać przedstawiciele firmy Whizbrand. "Strzałem w 10" okazały się krótkie, zmieniające się w ciągu tygodnia napisy.
Pozytywne, przewrotne, z dozą ironii i humoru są częścią elewacji budynku od lipca. Według niektórych stały się wręcz jednym z jego symboli. Ich treść bywa przedmiotem codziennych dyskusji na portalach społecznościowych, a użytkownicy udostępniają je, traktując jako przesłanie na kolejne dni.
-
Można zażartować, że to nasza forma protestu przeciw temu, że nie mogliśmy wyeksponować naszego logo. Dzięki nim chcieliśmy pokazać jednak przede wszystkim, że w budynku pracują ludzie kreatywni, pozytywnie nastawieni, którzy mogą podzielić się swoim przesłaniem z innymi i przy okazji może zmusić do myślenia i zastanowienia lub po prostu wprawić w dobry nastrój - wyjaśnia
Marcin Więckowski, prezes firmy.
Litery są wykonane z białego kartonu - razem dostępnych jest 125 znaków. Każda litera występuje minimum 2 razy. Samogłoski mają przewagę, a wciąż docierają nowe. Pierwszy napis nawiązywał do rocznicy powstania firmy. Gdy pomysł "chwycił", pojawiły się kolejne, a całość już dawno wyszła poza zwykłą promocję marki. Razem pojawiło się ok. 150 haseł. Wszystkie udokumentowane na profilach firmowych na portalach społecznościowych, otrzymały nawet oficjalną nazwę #whiztalk.
-
Nie pojawiają się tam treści reklamowe. Promocja spodobała się jednak władzom PPNT, którzy zwracają się do nas, gdy w parku dzieje się coś ważnego, byśmy zareklamowali wydarzenie. Odzew, z jakim spotkała się akcja zachęcił nas do udostępnienia szyby mieszkańcom. Każdy może zaproponować hasło. Ważne, żeby było ciekawe i nie za długie - dodaje Więckowski.
Nagród rzeczowych nie ma, ale przedstawiciele firmy obiecują, że każdy pomysłodawca, oprócz osobistej satysfakcji, będzie podpisany z imienia i nazwiska na profilach społecznościowych firmy.