- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (445 opinii)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (153 opinie)
- 3 Szybko odzyskali skradzione auto (24 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (176 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (277 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (61 opinii)
Spontaniczna pomoc pod konsulatem Ukrainy. Są napoje i toalety
Nawet kilkuset obywateli Ukrainy stoi codziennie przed konsulatem swojego kraju przy ul. Chrzanowskiego na Strzyży. Okoliczni mieszkańcy dostarczają im ciepłe napoje, rozdawane jest też jedzenie z pobliskiej pizzerii. W ostatnich godzinach stanęły przenośne toalety, których wcześniej bardzo brakowało.
Pod konsulatem przy ul. Chrzanowskiego
- Ludzie nie mają gdzie załatwiać swoich potrzeb i muszą w tym celu chodzić do lasu. Warto im jakoś pomóc - napisał czytelnik mieszkający w pobliżu konsulatu.
Problem zauważyli też przedstawiciele rady dzielnicy, którzy zgłosili sprawę miejskim urzędnikom. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni szybko zareagował i postawił właśnie dwie przenośne toalety.
Z kolei okoliczni mieszkańcy serwują kolejkowiczom ciepłe napoje, a znajdujące się niedaleko pizzerie Zajezdnia i Włoszczyzna dowożą na miejsce pizzę.
Mieszkaniec, który zgłosił nam sprawę zapowiedział, że w sobotę uruchomi przy konsulacie Ukrainy swojego food trucka, by za darmo rozdawać ciepłe napoje.
Zobacz także:
Biała Cerkiew czeka na konwój z Gdańska
Miejsca
Opinie (494) ponad 50 zablokowanych
-
2022-03-11 15:01
Opinia wyróżniona
Widzę tysiące mieszkańców Trójmiasta, którzy pomagają uchodźcom (80)
Znam osobiście osobę, która przyjęła pod swój dach kilka osób. Znam osobiście takich, którzy byli na Ukrainie z darami. I nie jako pracownicy fundacji, ale pojechali sami do Lwowa. Znam osobę, która spędziła noc w punkcie informacyjnym dla uchodźców. Znam takich, którzy nie zarabiając wiele, wpłacili konkretne kwoty na pomoc.
Każdy zZnam osobiście osobę, która przyjęła pod swój dach kilka osób. Znam osobiście takich, którzy byli na Ukrainie z darami. I nie jako pracownicy fundacji, ale pojechali sami do Lwowa. Znam osobę, która spędziła noc w punkcie informacyjnym dla uchodźców. Znam takich, którzy nie zarabiając wiele, wpłacili konkretne kwoty na pomoc.
Każdy z was zna takie osoby, bo są ich tysiące, albo raczej miliony.
I dlatego sądzę, że te niemądre wpisy tutaj albo nie są polskie, albo są umieszczane przez ludzi, którzy mają kompleks, że ich los Ukraińców nie obchodzi. A przecież nikt wam nie każe pomagać. Wystarczy jak się zamkniecie.- 358 77
-
2022-03-12 14:15
Zamknąc? Obraża Pan /Pani Polaków. Każdy ma prawo do swojego zdania.
- 2 0
-
2022-03-12 00:16
A czy zna pani język ukraiński lub rosyjski? Bo stojąc w sklepie można się na słuchać jacy my Polacy
- 7 0
-
2022-03-11 19:14
Spokojnie, większość to pewnie polskojęzyczne kacapy.
Dużo tego śmiecia się ostatnio uaktywniło. Będą próbowali skłócić nasze narody.
- 4 2
-
2022-03-11 17:30
to jak pomagasz to też sie zamknij
nie musisz ogłaszać tego całemu światu
- 12 2
-
2022-03-11 16:13
Za zaistniałą sytuację możesz pójść podziękować temu panu z telewizora, co twierdzi, że to jego zasługa.
- 10 1
-
2022-03-11 16:11
(8)
Już zaczynasz wprowadzać standardy z putinowskiej Rosji? Wszyscy jednym głosem inaczej zostajesz obcym trollem? Jak będziesz się czuć kiedy gospodarka nam się rozsypie? Ile wytrzymasz w kolejce do lekarza? Co z uczniami, którzy nie mówią po polsku?
- 16 7
-
2022-03-11 17:01
Gospodarka to wam sie rozsypie za kilka tygodni (7)
Gdy zapadnie termin obligacji panstwowych. A tu - niczewo. Wot, bankrut. A taki byl ladny... Rosyjski!
Kupuje popcorn i sie rozsiadam w fotelu, Saszka.- 5 6
-
2022-03-11 17:39
(6)
Już kilka dni temu sowiecki bank centralny ogłosił że nie spłaci najbliższych odsetek od obligacji rządowych bo nie ma z czego, a jak już to w rublach, po "państwowym" kursie. Rating rosji na poziomie śmieciowym więc nikt im następnych pieniędzy już nie pożyczy, giełda w moskwie od tygodnia nie działa - a to dopiero 2 tygodnie Zachodnich sankcji.
- 4 6
-
2022-03-11 18:21
(5)
Zglos sie do psychiatry z ta "sowieckoscia", na obsesje cos powinien poradzic.
- 4 5
-
2022-03-11 23:31
(4)
Mogę pisać "kacapy" jeśli wolisz, ale to nie zmieni faktu że przez napaść na Ukrainę jesteście teraz w czarnej d... i z każdym dniem będzie tylko gorzej :)
- 3 3
-
2022-03-12 21:44
Normalny człowiek pisze Putin lub Rosjanie. Wyzwisk w stosunku do narodowosci uzywa pacjent lub propagandysta.
- 1 1
-
2022-03-12 06:44
(2)
Twoja obsesja, ze kazdy, kto sie z toba nie zgadza, jest zwolennikiem Putina, tez jest byc moze uleczalna.
- 2 3
-
2022-03-12 18:30
(1)
Każdy kto cytuje aktualny przekaz kłamliwej kremlowskiej propagandy jest (pro)sowieckim trollem. Proste.
- 1 1
-
2022-03-12 21:45
Jestes chorym propagandysta drugiej strony. Proste.
- 0 1
-
2022-03-11 15:46
(25)
Bardzo głupi wpis, który niestety demaskuje faktyczne intencje. Pomagasz? Pięknie. Czujesz się dzięki temu lepiej? Nie kłam, ze nie. Ktos zwraca uwagę, że w formie pospolitego ruszenia nie utrzymamy kilku milionów uchodźców na nasz koszt w naszych domach? Nie nazywaj go złym człowiekiem czy czyimś trollem. Ja sama pomagam i to nie od wczoraj. Wszystkie wątpliwości zarówno co do fatalnej roli władz, jak i ceny, jaka zapłacimy w dłuższym horyzoncie mimo to podzielam.
- 28 8
-
2022-03-11 15:54
Ale taka jest prawda. (24)
Wojna za progiem to zawsze oznacza obnizenie standardu zycia. Czy to sie tobie podoba czy nie. Ciesz sie, ze tylko takie konsekwencje poniesiesz. Sa tacy, ktorzy marza o tym, by tylko "standard zycia im sie obnizyl".
I bedzie trudno w najblizszych latach - czy pomozemy Ukraincom czy nie. To nie ich wina tylko jednego watażki na Kremlu. A czlowiekiem byc zawsze warto.- 19 16
-
2022-03-11 16:41
mnóstwo osób na tym zarobi, dorobi się i wypromuje
cały rząd, bogacze i różne biznesu wykąpią się w dolarach. Najbardziej rząd, ale w sumie wszyscy politycy (ci z Gdańska też).
- 8 4
-
2022-03-11 16:17
Więc twierdzisz, że bomby Putina już przy polskiej granicy spadają? (21)
Wojna trwa w kilku miastach na wschodzie kraju, na zachodzie Ukrainy cisza i spokój, czemu krajanie im nie pomogą? Bo co, bo specjalistyczna opieka medyczna od ręki kosztuje, bo tam nie ma 500+ 300+ i innych socjali, bo nikt nie zaoferuje dachu nad głową gratis, nowych ciuchów z metkami i całej reszty gratisów które sponsoruje polski podatnik?
- 27 10
-
2022-03-11 17:12
Ile razy jeszcze wkleisz tutaj te propagandowe brednie sowieckiej propagandy? (16)
Ile razy we Lwowie był ogłaszany alarm przeciwlotniczy? Kto zagwarantuje że jutro lub za godzinę nie spadną tam sowieckie bomby albo rakiety? - A to tylko kilkadziesiąt kilometrów od polskiej granicy!
Najcięższe walki trwają na północy, wschodzie i południu - ale wojna jest w całej Ukrainie, więc w te twoje brednie o spokoju i ciszy uwierzą ci najwyżej na prawicowych portalach.- 6 14
-
2022-03-11 17:38
(15)
Tylko osoba chora z nienawiści 3 dekady po upadku ZSRR używa określenia "sowiecki" w stosunku do współczesności. Zgłoś sie do psychiatry teraz, bo potem będa kolejki.
- 10 9
-
2022-03-11 18:05
(14)
A co się zmieniło w sowieckiej mentalności? Tylko tyle, że teraz KGB nazywa się FSB a pierwszy sekretarz jest prezydentem - sposób myślenia i metody są ciągle te same. Może teraz mierny sowiecki kagiebista putin stał się demokratą?
- 12 5
-
2022-03-11 18:19
(12)
Putin nie jest taki mierny, skoro udaje mu sie jednak te wojne wygrywac, a juz na pewno wygrywa wojne z Zachodem. Po drugie nie snij, ze jestes na owym Zachodzie postrzegany jako cos innego niz lud wschodu, troche dziki, troche dziwny, generalnie na tyle warty zainteresowania, ze Europa dla Europy konczy sie na Odrze. Z tym tylko, ze ruska literatura i sztuka sa jednak o klase wyzej niz polska. Tak ze powodzenia w tym zadufaniu.
- 6 4
-
2022-03-11 21:03
(11)
Jasne, putin wygrywa, z całym światem - takie kity to sowiecka propaganda może wciskać jedynie własnym obywatelom odciętym przez nią od wszelkich informacji z zewnątrz.
Część Zachodu mogła tak postrzegać Europę środkową przy rozszerzeniu Unii - ale to było 20 lat temu, tamtych realiów dawno już nie ma. Teraz Ukraina jest dla wszystkich wzorem męstwa i jakości dowodzenia, a Polska sprawności w pomocy na ogromną skalę. Zapomnij o swoich kompleksach.- 5 3
-
2022-03-11 23:25
(10)
Zyjesz w alternatywnej rzeczywistosci napedzanej wlasna nienawiscia do ludzi na wschodzie. Oczywiscie, ze Putin wygrywa z Zachodem (caly swiat sobie wymysliles, zeby polemizowac z teza wlasnej produkcji). Kompletnie go zaskoczyl i robi co chce z Ukraina. Twoje kompleksy kaza ci w kompletnej klesce ukrainskiej armii i nieudolnych rzadach
Zyjesz w alternatywnej rzeczywistosci napedzanej wlasna nienawiscia do ludzi na wschodzie. Oczywiscie, ze Putin wygrywa z Zachodem (caly swiat sobie wymysliles, zeby polemizowac z teza wlasnej produkcji). Kompletnie go zaskoczyl i robi co chce z Ukraina. Twoje kompleksy kaza ci w kompletnej klesce ukrainskiej armii i nieudolnych rzadach skorumpowanej przez oligarchow wladzy, ktora umie tylko w internety, propagandy i brednie o wyspie wezy, widziec wygranych. Jaki mozdzek, takie widzenie swiata, obrzydliwy prawacki trollu.
- 5 3
-
2022-03-12 00:54
Teraz to już kompletnie się ośmieszacie !!! (8)
Nie siedź na dyżurze w sowieckiej trollowni jak jesteś pijany i nie wiesz co piszesz :)
Miesiąc przed napaścią na Ukrainę Pentagon zaczął publikować konkretne dane wywiadowcze o planach sowieckiej armii. 2 miesiące wcześniej każdy dzieciak mógł sobie pooglądać w internecie dokładne zdjęcia satelitarne zgrupowań sowieckich wojsk pod granicamiNie siedź na dyżurze w sowieckiej trollowni jak jesteś pijany i nie wiesz co piszesz :)
Miesiąc przed napaścią na Ukrainę Pentagon zaczął publikować konkretne dane wywiadowcze o planach sowieckiej armii. 2 miesiące wcześniej każdy dzieciak mógł sobie pooglądać w internecie dokładne zdjęcia satelitarne zgrupowań sowieckich wojsk pod granicami z Ukrainą.
Kompletnie zaskoczony to był jedynie twój putin, bo do ostatniej chwili GRU i armia okłamywały go, że po paru dniach będzie już defilada w Kijowie - tymczasem po 16 dniach wojny zajęliście tylko kilkanaście prowincjonalnych miasteczek i stoicie w miejscu - bez paliwa, zapasów, odwodów, i codziennie liczycie kolejne trupy swoich żołnierzy i zniszczony sprzęt.- 6 1
-
2022-03-13 01:39
Gościu z kim ty gadasz? Z lustrem?
- 0 0
-
2022-03-12 06:42
(6)
Chryste co za prymityw. Tobie sie serio wydaje, ze wmawiajac komus prorosyjskie poglady wygrasz wojne? :D Tlumacze opoznionemu: caly Zachod jest zaskoczony, pisza o tym wszyscy analitycy. Putin te partie szachow wygrywa. Nie, nie chodzi o zdjecia satelitarne oczywiscie. O decyzje, cel taktyczny, skale i rozmach oraz metody. Nie ma w tej chwili powaznego zachodniego medium bez publikacji typu ale jak to sie stalo.
- 4 3
-
2022-03-12 17:01
Oto wasze zbrodnicze metody którymi "zachwyca" się świat (3)
"Rosyjski czołg zmiażdżył w obwodzie zaporoskim na Ukrainie samochód osobowy, w którym znajdowali się rodzice i dziecko. Cała rodzina zginęła"
A może strzelanie w plecy własnym żołnierzom z rozbitych oddziałów które się wycofują - już za stalina to przecież przerabialiście.
Zachód jest zaskoczony, owszem - tym jak słaba jest"Rosyjski czołg zmiażdżył w obwodzie zaporoskim na Ukrainie samochód osobowy, w którym znajdowali się rodzice i dziecko. Cała rodzina zginęła"
A może strzelanie w plecy własnym żołnierzom z rozbitych oddziałów które się wycofują - już za stalina to przecież przerabialiście.
Zachód jest zaskoczony, owszem - tym jak słaba jest sowiecka armia; jaki panuje tam bajzel w planowaniu, rozpoznaniu, dowodzeniu, zaopatrzeniu, komunikacji - a kremlowscy "analitycy" nadal piszą o sukcesach.- 1 2
-
2022-03-12 21:42
(2)
Kolejna wyspa wezy? :))) Slabo ci idzie banderowski propagandysto. Niestety kazdy moze poczytac, co pisza zachodnie media i przekonac sie, ze obraz wojny jest w nich calkiem inny niz w polskich. Niestety Ukrainy juz nie ma.
- 0 1
-
2022-03-12 23:47
(1)
Teraz rosji sprzed paru tygodni już nie ma - teraz będziecie biednym, zacofanym i izolowanym w każdej dziedzinie krajem, odciętym od zachodnich technologii i pieniędzy, z gigantyczną recesją i inflacją, uzbrojonym po zęby NATO tuż u swoich granic i brakiem perspektyw na kilka pokoleń. Gratulacje!
- 0 1
-
2022-03-13 02:51
ROTFL, zatrudnij sie u Zelenskiego, moze mu nawet ukrainski podciagniesz ;) Tylko szybko, bo go za moment Bennett przekona do kapitulacji! Rosja na mariazu z Chinami wyjdzie niestety o niebo lepiej niz z Zachodem. Niestety, bo dla Polski to slabe wiesci.
- 0 0
-
2022-03-12 10:59
Co ty możesz wiedzieć o nastrojach w zachodnich mediach? (1)
Przecież wam zablokowali internet. No, ale będziecie mieli swój. Prawilny.
Nie domagam się od ciebie prawdy. Wiem że to teraz u was kosztuje 15 lat pierdla. Nawet cię rozumiem. Ale mimo to gardzę - bo robisz to za pieniądze. Taka zwykła bl...dź.- 2 2
-
2022-03-12 11:18
Kolejny czy ten sam przyglup z szowinistyczna obsesja i zaburzonym ogladem swiata? :) Lecz sie, bo jak zaczniesz napadac na Rosjan, to z jak najbardziej polskiego pierdla nie wyjdziesz. I dobrze.
- 1 3
-
2022-03-11 23:42
Tak. A Rosja wcale nie zaatakowała Ukrainy.
Siergiej Ławrow
- 5 2
-
2022-03-11 18:08
Skoro się nic nie zmieniło, to Ukraina jest dalej sowiecka. Więc po co ta wojna?
- 7 4
-
2022-03-11 16:59
Wojna tylko w kilku miastach? Tak, slyszalem na RT. (3)
Ciekawe, ile ty bys wytrzymal w takiej Winnicy - teoretycznie z dala od frontu.
Czekalbys az spadna na twoj dom rakiety a zoldacy wywleka do piwnicy? Czy uciekl poki czas?
Madralo zza klawiatury (z cyrylicą).- 10 16
-
2022-03-11 17:15
Strasznie jesteś naładowany szowinistycznie. Twoja klawiatura z tryzubem?
- 7 6
-
2022-03-11 17:14
Putin żadnej Winnicy zdobywać nie będzie (1)
jemu idzie o porty, północ i Donbas, nie będzie żadnej wojny na Zachodniej Ukrainie.
- 13 5
-
2022-03-11 23:40
Wyjątkowo dobrze zorientowany jesteś.
Takie tajemnice też wam dają w przekazie dnia?
- 2 3
-
2022-03-11 16:13
Można dyskutować, czy przyznawanie uchodźcom tych samych praw co obywatelom - uchodźcom w liczbie kilku milionow - jest człowieczeństwem. Wg mnie to cynizm.
- 26 7
-
2022-03-11 15:08
Państwo Polskie nie jest twoją ani niczyją własnością (16)
to dobro wspólne i nie możesz sobie ani ty ani nikt nawet z tymi milionami robić co chcesz, jedź sobie na Ukrainę i oddaj nawet nerki, nikt ci nie broni
- 27 40
-
2022-03-11 18:41
Niezly kabaret tutaj..
- 3 0
-
2022-03-11 15:42
Katolicy już się zmeczyli ? Sładki do Tadeusza przestały płynąć , czy Narodowe kaczusie piSłate zazdrosne ? (3)
- 15 14
-
2022-03-13 01:33
Lewactwo - stan twojego umysłu
- 0 1
-
2022-03-11 22:18
(1)
Jesteś tak głupi czy tylko niepełnosprawny umysłowo? Katolicy też pomagają, ale po cichu!! Nie lecą do portalu regionalnego chwalić się, że swój biznes jako rzekomą pomoc postawią... w sobotę! To co zrobił facet z artykułu to zwykła reklama i najtańszy w świecie marketing! Każdego wzrusza pomoc biednym, a podprogowe przesłanie idealnie zadziała.
Jesteś tak głupi czy tylko niepełnosprawny umysłowo? Katolicy też pomagają, ale po cichu!! Nie lecą do portalu regionalnego chwalić się, że swój biznes jako rzekomą pomoc postawią... w sobotę! To co zrobił facet z artykułu to zwykła reklama i najtańszy w świecie marketing! Każdego wzrusza pomoc biednym, a podprogowe przesłanie idealnie zadziała. Gdyby ktoś chciał pomóc, to stawia biznes i nie prosi by o tym napisano! Jakoś o kobietach z Eko Spichlerza, które na grupie jednej z organizacji charytatywnych pytały kto mógłby im pomóc, bo same nie dają rady rozdawać napojów (brak odpowiedniej ilości termosów), itp. oraz jednej z sąsiadek ani słowa. Media piszą tylko o typie, który w sobotę przyjedzie ze swoim biznesem i zapewne znów ściągnie dziennikarzy, by foty zrobili, a co! W pobliżu masz katolicki kościół, którego wyznawcy Ci jak widać mocno przeszkadzają. Nawet nie wiesz, że oni zaczęli organizację pomocy (w tym pomoc w transporcie Ukraińców do Polski i noclegi wśród własnych znajomych/ u siebie) jeszcze zanim się o tym głośno zrobiło!! Sami pomagają, ale o wsparcie poprosili też wiernych... tych najbardziej zagorzałych, by udowodnili tą swoją wiarę ;) I nie jest to pierwsza akcja, bo domom samotnej matki, ludziom uboższym i chorym też pomagali! Zanim więc znowu wrzucisz wszystkich katolików do jednego wora, najpierw zweryfikuj czy wszędzie są tacy sami "źli" ludzie. Kościół na Strzyży ma fajnych księży, z super podejściem do osób w związkach niesakramentalnych, a nawet tych którzy wyznają inną wiarę/ nie wyznają jej wcale. Najbardziej rozpoznawalny jest tam wikary, bo to on ma największy dar integrowania ludzi. Nigdy nikogo nie oceniają, pierwsi jeśli mogą, pomagają! Wiary na pokaz tam nie znoszą, a jeśli takową widzą - masz jak w banku, że takiego katolika wystawią na próbę, by udowodnił to swoje miłosierdzie ;) Biada im się tym chwalić! I mówi Ci to osoba, która choć teoretycznie jest katolikiem, nie należy do częstych bywalców katolickiej wspólnoty ;)
- 5 2
-
2022-03-12 14:53
To miłe, że są tacy rzeczywiście prawdziwi katolicy
Chyba tak to właśnie powinno wyglądać. Zastanawia mnie co innego - w ogóle nie słychać w tym wszystkim głosu ich "pasterzy" w randze od biskupa wzwyż. Episkopat jakby nabrał wody w usta.
- 3 0
-
2022-03-11 15:12
(10)
Wania Waciak ty na pewno nie jesteś Polakiem. Więc nie zabieraj głosu. Idź się lepiej napij samogonu.
- 27 27
-
2022-03-11 16:06
powiem ci że Ukraińca na ulicy który używa ukraińskiego jako pierwszego języka (5)
praktycznie jeszcze nie spotkałem. Wszyscy mówią po rosyjsku, lub surżykiem. Ok, znam patriotyczne Ukrainki, jedna nawet mówiła że ukraiński został wybrany najpiękniejszym językiem na świecie, ale z koleżanką gadała po rosyjsku... także z nazywaniem kogoś Wanią bym uważał.
ps. Moja babcia spod Lwowa mówiła lepiej po ukraińsku niż oni, mówiła perfekt.- 24 4
-
2022-03-11 18:15
(2)
Czy Zelenski mowi surzykiem? Serio pytam, bo wiem na ten temat nic, a to ciekawe.
- 5 1
-
2022-03-12 20:19
Surżyk to głównie południe kraju
Zelenski wychowywał się bodaj pod Mongolią? I w Kijowie. Jest rosyjskojęzyczny, ukraiński to jego trzeci język po rosyjskim i angielskim, ale dla celów propagandowych w telewizji gada po ukraińsku (czyta z promptera / kartki).
- 1 2
-
2022-03-12 07:57
to jest Rusek,ktory jest teraz chacholem
- 1 3
-
2022-03-11 17:43
No i? Co to wnosi do dyskusji?
- 9 7
-
2022-03-11 16:16
W Ukrainie więcej osób zna rosyjski (o kilka pkt. proc.) niż ukraiński.
- 20 4
-
2022-03-11 15:17
(3)
Ogólnie masz problem, może jeszcze do wyleczenia.
- 21 12
-
2022-03-11 15:25
(2)
Płacą mu za te wpisy w szeklach albo dolcach.
- 16 6
-
2022-03-11 16:12
(1)
A wam w papierze toaletowym zwanymi rublami.
- 10 14
-
2022-03-11 16:20
Zmien płytę, ta się zużyła. Wymysl po prostu cos inteligentniejszego.
- 7 5
-
2022-03-11 15:03
(22)
Przeczytaj jeszcze raz.
Tu nie chodzi o to by nie pomagać tylko o to co potem.
Nie za tydzień, dwa, ale np. za rok, dwa.- 44 22
-
2022-03-12 00:23
że co? właśnie dokładnie na odwrót, chodzi o to, żeby (1)
pomóc tu i teraz, zareagować na potrzebę, która wystąpiła. a to, że trzeba myśleć o tym co będzie za miesiąc, za rok, jest jak najbardziej słuszne, ale nie wyklucza obecnej potrzeby. chcesz pozwolić, żeby ktoś tu i teraz np. umarł z głodu, albo został zastrzelony, bo długoterminowy problem nie został rozwiązany? czy ty w ogóle myślisz człowieku?
- 14 7
-
2022-03-12 06:25
Niestety niewiele rozumiesz. Mowa jest o ksztalcie pomocy teraz. O tym, ze nie mozna uchodzcom dawac uprawnien rownych obywatelom. Worek ma dno.
- 10 4
-
2022-03-11 15:50
Bedziemy sie tym martwic "za rok lub dwa" (19)
Dzis jest czas na dzialanie. Nie ma czasu deliberowac. Sytuacja jest nadzwyczajna.
Jest taka bajka z moralem: "Wsrod serdecznych przyjaciol psy zajaca zjadly".- 44 28
-
2022-03-11 15:55
(18)
No właśnie...będziemy...
I to jest nasz polski problem- 34 7
-
2022-03-11 16:03
Jaki problem? (17)
- 9 28
-
2022-03-11 16:15
(16)
Tak zyje zwierze - obchodzi je tylko, co tu i teraz. Człowiek rozumny myśli o przyszłości. Tym się róznimy od lepiej zorganizowanych społeczeństw zachodu.
- 38 12
-
2022-03-12 17:40
(3)
Ok, w takim razie przespałeśw 2014 i robienie czegoś, i planowanie tego, co w 2022. Przedmówca jak widać był lepiej przygotowany na to, co nieuniknione po 2014.
Putinizm pokazał swoją prawdziwą mordę, ruskiego terrorysty który wysyła jakichś pijaków w czołgach na cywili.- 3 1
-
2022-03-12 20:54
(2)
Na cyliwi powiadasz. A gdzie jest ukrainska armia? 300 tys. vs 150 tys. Rosjan. Cos jej nie widac?
- 0 4
-
2022-03-12 23:24
(1)
Widać - jak codziennie Ukraińcy dają wam zdrowo w d... Bombardujecie cywili chowając się za plecami ukraińskich cywili, okradacie sklepy i mieszkania bo żarcia i zaopatrzenia nie ma. Co za dno. "Niezwyciężona armia" - tchórzy, zbrodniarzy wojennych i złodziei...
- 4 1
-
2022-03-12 23:48
Do kogo ty piszesz psycholu per wy? :)
- 0 2
-
2022-03-11 18:43
ale powiedz czy mamy wyjście, czy mamy przestać pomagać bo nasza pomoc jest oddolna i niezorganizowana? (1)
Nie. Bo jesteśmy ludźmi takimi samymi jak oni.
- 16 5
-
2022-03-11 19:33
Dobrze by było jednak, żebyśmy przy okazji tej pomocy nie dawali sobie prawa do nienawiści w stosunku do innych ludzi. To juz byłoby coś.
- 9 4
-
2022-03-11 16:56
Ktos odmawiajacy uchodzcom prawa do ucieczki przed wojna mowi o czlowieczenstwie... (2)
Grube, przyznam.
- 12 18
-
2022-03-12 15:16
Do Polski najpierw ruszyły tłumy cwan!aków z -krainy zachodniej
Gdzie żadnej wojny nie było i nadal nie ma. Raz na cztery-pięć dni na całe ichnie województwo spadła jakaś rakieta na lotnisko wojskowe. Osoby z W0łynia, Lw0wa, Stanisławowa, Równego. Ruszyły chyżo na darmowe polskie utrzymanie. Zresztą ci z (kiedyś polskiego) Stanisławowa mieli i mają 2 kraje UE bliżej, niż Polska.
- 3 5
-
2022-03-11 17:13
Nikt uchodzcom prawa do ucieczki niie odmawia. Chyba ze w twojej chorej wyobrazni.
- 14 8
-
2022-03-11 16:47
(4)
No ale jak sobie wyobrażasz to planowanie - ktoś miałby ułożyć dokładny harmonogram tej wojny? Trzeba by to dogadać z tym zbrodniarzem putinem, ale on tylko bezczelnie kłamie.
Planowanie to przyznanie poważnych pieniędzy Ukrainie i na pomoc dla niej przez UE, Kongres usa, mfw, bank Światowy - chwilę to zajęło, ale te miliardowe środki są właśnie uruchamiane - właśnie po to by starczyły na długo, a nie tylko na chwilę, na teraz.- 14 12
-
2022-03-11 22:03
Harmonogram.... (3)
......tej wojny jest już ułożony w pentagonie przez janeksów.
- 5 11
-
2022-03-12 00:13
(2)
Sprytni ci jankesi - skoro nawet putin nie wie co się dzieje z jego własną armią, i gospodarką :)
- 7 4
-
2022-03-12 06:26
(1)
Ulegasz propagandzie. Mysle ze wie doskonale i jest to wliczone w koszt.
- 6 2
-
2022-03-12 22:37
Jeśli "wliczone w koszt" jest zaoranie własnego kraju to gratuluję - godny następca stalina.
- 2 1
-
2022-03-11 16:34
(1)
no z tym zachodem i organizacja to bym polemizował. Niemcy i ich uchodźcy w 2015
- 12 13
-
2022-03-11 18:13
W mimo wszystko ich bardziej na to stać.
- 13 3
-
2022-03-11 14:28
Opinia wyróżniona
Dobro wraca... (20)
- 159 50
-
2022-03-12 15:06
Jest na "Jinterii" - o Polce ze Starego Zamościa i "podziękowaniu"
Wzięła do siebie 7 kobiet i pięcioro dzieci, oddała im nieużywane piętro w swym domu. Dwie )krainki stwierdziły, że jest za głośno. Zostały więc odwiezione przez polską gospodynię z powrotem do centrum dla uch0dźców. Następnego dnia przyjechały do niej nasłane przez tamte dwie - pracownice GOPS z policją i nawet strażakami ! Info dla (kraińskich płatnych tr0lli: i ten koment możecie tu us_nąć przy aprobacie adm!nów, ale artykułu z "Jinterii" nie dacie rady.
- 3 0
-
2022-03-12 13:25
Oj historia pokazuje ,że niestety nie wraca,albo wraca jako zło.
- 1 0
-
2022-03-11 17:15
Gorzej, że kasa to nie bumerang.
- 9 0
-
2022-03-11 16:03
Zło też? A jak nie wróci to co?
- 0 3
-
2022-03-11 15:54
Karma jakby teraz z ukrainy do nas
niektórzy pomagają a niektórzy zjadają karmę
- 2 5
-
2022-03-11 15:47
(2)
Przeciwnie, każdy dobry uczynek zostaje ukarany ;)
- 9 9
-
2022-03-11 16:02
Czyli masz spokój: tobie nic nie grozi ;) (1)
- 1 6
-
2022-03-11 16:18
Przeciwnie, codziennie czynie tylko uczynki dobre i neutralne ;) Niemniej sie nie martwię - kwestia przyzwyczajenia ;)
- 8 1
-
2022-03-11 15:18
Kto ma miękkie serce musi mieć twardą ..... (11)
- 32 9
-
2022-03-11 15:45
Stan wojenny w Polsce pomnisz ? Bito ,aresztowano i poniewierano , a na Ukrainie Wojna (10)
tak naprewdę bronią Polski lub polin przed nawałnicą bolszewi !
- 7 18
-
2022-03-11 16:44
Stan Wojenny to zbawianie dla Polski (1)
inaczej miałbyś wojnę jak dziś na Ukrainie, tylko dużo więcej trupów. Przez dwa i pół roku. Stan Wojennego zginęło 100 osób. W całym Stanie Wojennym 100 osób. Oczywiście idź do ECS, powiedz to jakiemuś czubowi z POPIS czy IPN-u, wyśmieje cię i zrobi naturalnie ruskim trollem. Peace & Love
- 14 9
-
2022-03-11 17:40
Szacun za ten wpis.
- 7 5
-
2022-03-11 16:21
I też 1.5mln Polaków w tydzień uciekło z kraju? (7)
Poza tym co za różnica czy zginę od bomby Putina, czy z ręki zomowca?
- 12 5
-
2022-03-11 16:31
Chodzi o prawdopodobieństwo śmierci (5)
Masz większą szansę zginąć w bombardowanym mieście niż na proteście na który idziesz z własnej woli
- 4 7
-
2022-03-11 17:16
Lwów bombardują? (2)
- 8 3
-
2022-03-11 21:49
Zaraz zbombardują (1)
- 0 3
-
2022-03-12 07:49
Zaraz to znaczy kiedy?
- 2 0
-
2022-03-11 16:46
najgorzej to znaleźć się w bobardowanym mieście pod karabinami neo-smierszu (1)
własnych żołnierzy, którzy robię ciebie zakładnikami ich sprawy. Ludzie w Charkowie czy Mariupolu to zakładnicy Żeleńskiego. Wyprowadzanie ludzi z miast, to jego przegrana.
- 7 15
-
2022-03-11 16:54
O czym ty bełkoczesz?
- 10 4
-
2022-03-11 16:26
Czy z ręki amerykańskiego żołnierza w Iraku. Czy od irańskiej kuli w Jemenie. Śmierć to śmierć, a wojna to wojna.
- 12 3
-
2022-03-11 14:06
Opinia wyróżniona
Ukraina to główny temat rozmów emerytow z Sopotu. (31)
Pod apteka tylko jeden temat. W Gdyni w klifie to samo. Też emeryci. Drukowali plakat. Zdecydowanie najbardziej wojowniczo nastawiona część społeczeństwa.
- 83 40
-
2022-03-12 22:02
pamiętają (1)
wyzwalanie przez ruskich- z życia, wszelkich dóbr.... gwałty .. Niemieccy hitlerowcy uciekli, a oni rzucili się na niewinnych.
I potem kto rządził, kto w 1946 utopił dokerów, kto zwabił, torturował i zamordował 16, kto jeszcze w latach 60.wysyłał na białe niedźwiedzie.
Ukraińcy walczą, bo wiedzą, co ich czeka w razie przegranej. Dziwię się tylko Czeczenom i Białorusinom- toć to jedyna okazja, żeby się uwolnić
W końcu kto zrujnował Gdańsk- 0 2
-
2022-03-13 08:57
powiedz to ostrzeliwanym od 2004 republikom separatystycznym, ostrzeliwanym przez Ukraine pod dyktanod NATO
- 0 1
-
2022-03-12 14:52
Bo pierwsi przez zabranie Polakom środków to oni będą um!erać (2)
I przez inflację, która zaraz ruszy. A ci najmniej zamożni będą pewnie i przed emerytami. Ja na ileś (30?) osób z \krainy to widziałem przygnębione dwie, słownie DWIE. Chyba małżeństwo, w średnim wieku. Jak tego gościa wypuścili, nie wiem. Może w łapę swoim na granicy dał. Często \kraincy są tu w lepszych kurtkach zimowych, niż Polacy. Wiele
I przez inflację, która zaraz ruszy. A ci najmniej zamożni będą pewnie i przed emerytami. Ja na ileś (30?) osób z \krainy to widziałem przygnębione dwie, słownie DWIE. Chyba małżeństwo, w średnim wieku. Jak tego gościa wypuścili, nie wiem. Może w łapę swoim na granicy dał. Często \kraincy są tu w lepszych kurtkach zimowych, niż Polacy. Wiele małolatów wysokich, widać że dobrze odżywionych; z rodzin, gdzie latami z jedzeniem dla dzieci nie było problemów. Dwoje małolatów jedzie autobusem, humory świetne (przejazd darmowy, gdy Polak płaci). Zajadają sobie słodycze, piją energetyki, na które wielu Polaków nie stać. Widać ktoś przyjął do niesprzedanego mieszkania w apartamentowcu z 6 osób np. na 80 metrów, 7200 zł za miesiąc wpadnie. Z tego z 1200 zł tym osobom jako kieszonkowe dać można. Pewnie mój k0ment zniknie znów za 5 minut jako słowa prawdy, opis widoków z ulicy, autobusu.
- 1 2
-
2022-03-12 22:19
znowu (1)
troll !!! Muszą wam dobrze płacić, że siedzicie w tyn necie na okrągło.
I po co to wam? "Zarobicie" się, w suchoty i inne świństwa wpadniecie i tych judaszowych srebrników i tak nie zdążycie wydać- 0 1
-
2022-03-12 23:51
Słusznie, właściwie się tu przedstawiłeś i określiłeś
Nic dodać, nic ująć.
- 0 0
-
2022-03-11 19:29
Młodsi działają, nie gadają
Wiem po sobie, jestem panią w wieku średnim. Z nikim nie gadam na te tematy, ale wpłacam na zbiórki, zanoszę potrzebne rzeczy do punktów zbiórek, szukam, jak jeszcze mogę pomóc.
- 5 5
-
2022-03-11 18:39
Znają życie i ruskich. (4)
Nie mają złudzeń, o co putinkowi chodzi i martwią się o przyszłość swoich wnuków.
- 15 1
-
2022-03-13 08:56
powiedz to dzieciom bez ojcow, tym z Iraku, Afganistanu lub Syrii, gdzie USA demokratycznie morduje
- 0 0
-
2022-03-11 18:56
ruscy to dzicz - od zawsze w d*pę biorą od władz - tam się nigdy nic nie zmieni. (2)
putin to najbogatszy człowiek na Świecie szacowany na 200 mld dolarów - skąd ma tyle kasy? Ukradł ruskim a ruscy nadal go kochają - tak drugiego głupiego narodu nie ma na Świecie :)
- 14 4
-
2022-03-12 22:15
zapomniałeś,
że jeszcze kgbista, mafiozo, bandyta....
i hojny "ojczulek" moskiewskiej cerkwi, która z niego robi świętego obrońcę wartości prawosławnych i ten kit wciska biednemu odciętemu od innych źródeł wiedzy ludkowi.
Zresztą tu masz rydzyka - jego propagandę, telewizję, wszechobecne radio maryja, farmę produkującą "dziennikarzy", "dyplomatów", " polityków".... I teraz bidolcie, na co idą nasze pieniądze- 0 1
-
2022-03-11 19:27
No, spójrz kogo nasi wybrali
- 6 3
-
2022-03-11 18:00
Moja zmarła Babcia została sama z rodzeństwem podczas II Wojny Światowej na Syberii (1)
Cudem udało się im wrócić po wojnie do Polski. To były dzieci
- 19 1
-
2022-03-12 07:06
Tak bez giepeesa w smartfonie? Zmyślasz.
- 0 8
-
2022-03-11 16:00
(1)
Jestem emerytką z nikim nie rozmawiam na ten temat
- 11 7
-
2022-03-11 16:29
Ja rozmawiam ze wszystkimi, ale ja jestem rencistką.
- 15 2
-
2022-03-11 14:45
oni swoją emeryturę i tak otrzymają, nawet jeśli wszystko padnie (2)
więc do pomocy są chętni, byleby złotówki nie wydać.
- 5 37
-
2022-03-12 22:06
głupiś ty
głupi
- 0 0
-
2022-03-12 06:58
Jo
1500 pln na msc.
- 3 0
-
2022-03-11 14:46
(5)
Emeryci w Klifie? Do LaManii chodzą czy do Pinko?
- 33 9
-
2022-03-12 22:08
a co ci do tego?
Patrz lepiej dokąd sam łazisz.
- 2 0
-
2022-03-11 16:19
(2)
W Klifie jest mnóstwo emerytów, Orłowo sie starzeje.
- 7 5
-
2022-03-11 18:48
Chodza sie grzac bo w domu zadrogo
- 7 4
-
2022-03-11 16:23
Klif to jedyny przyzwoity w okolicy sklep osiedlowy
- 15 4
-
2022-03-11 16:03
Do punktu xero
- 9 5
-
2022-03-11 14:38
moze to ludzie, ktorzy nie czerpia calej swojej wiedzy z fejsbucka lecz doswiadczyli juz niejednego systemu (6)
- 56 5
-
2022-03-11 22:21
Dlaczego UE Niemcy nie włącza się w pomoc? (5)
Gdzie jest Jachira, Sterczewski, Joński, Frasyniuk, Stuhr, Lempart? Dlaczego nie pomogą??
- 12 10
-
2022-03-12 22:04
a skąd wiesz,
że nie pomagają.
Teraz wielu pomaga.
A inni tracą czas lub mącą w necie- 1 0
-
2022-03-12 02:23
Niemcy (3)
Od 2014 do wybuchu wojny oddzieliły Ukrainie 8 miliardów euro pomocy ( nie wliczając inwestycji ) i udzielają pomocy nadal - tyle że nie trąbią o tym wszystkim naokoło jak PiS , a jak już mówimy o PiS - to co zrobił ? wysłanie paru piorunów i starej amunicji ? To ludzie pomagają - niezależnie od d**iln. Polityków
- 9 8
-
2022-03-12 14:57
Dlaczego (itlerowcu publicznie zn!eważyłeś państwo polskie
słowami "paru" co do "Piorunów"? Gdzie masz dowody, że to nie było 200 rakiet?? A informacja o ich liczbie nie może być ujawniana publicznie, niech Ruskie nie wiedzą, ile Ukraina ich ma. I niech nie wiedzą też, o ile Polska swą obronność obniżyła darmo pozbywając się tego bardzo dobrego i nowoczesnego sprzętu. Czy Niemcy albo UK, USA dały nam kiedyś taki nowy i dobry? NIGDY.
- 3 1
-
2022-03-12 07:34
No i skąd ta informacja? Bo Scholz mówił w połowie lutego o 2 miliardach euro po 2014 roku, choć oczywiście kanclerz Niemiec może nie wiedzieć wszystkiego.
- 2 1
-
2022-03-12 07:23
Die Welt to pisowska gazeta? Bo coś strasznie narzekają na swojego kanclerza, który nie dość, że zablokował rezygnację z rosyjskich surowców, to ogłosił właśnie, że Niemcy nie popierają członkostwa Ukrainy w Unii Europejskiej.
- 4 3
Wszystkie opinie
-
2022-03-11 14:05
czy rozdawanie żywności za darmo nie było kiedyś karane przez nasze Państwo? (7)
pamiętamy słynny przypadek piekarza rozdającego chleby bezdomnym ...
- 139 31
-
2022-03-11 14:09
sprawdź dokładnie jak było zanim zaczniesz pisać głupoty
- 19 22
-
2022-03-11 14:09
Słynny piekarz beknął za wyłudzanie VATu za produkty, bajka z chlebem dla bezdomnych była dla takich jak ty. (1)
- 24 12
-
2022-03-11 14:25
wiele firm beknęło lub jest zamykanych za "wyłudzanie VATu"
nie masz mocnego jak sie US doczepi
- 10 7
-
2022-03-11 14:13
płemieł Kazmierz miał chlopu pomóc pamiętam.
- 8 4
-
2022-03-11 14:18
tylko Polakom nie można pomagać w polsce (1)
- 28 13
-
2022-03-11 15:48
POtrzebny MOPS turbo ?
- 5 5
-
2022-03-12 13:47
Za czasów PO tak było
- 1 3
-
2022-03-11 14:06
Może pomogłaby eksmisja Rosyjskiego konsulatu. (9)
I przekazanie go Ukrainie? Z Rosyjskiego konsulatu pożytek żaden, ten kraj stał się Koreą Północną.
Nikt nie będzie z nimi robił interesów, turystów stamtąd też nie będzie bo ich nie będzie tu na nic stać.- 78 46
-
2022-03-11 14:18
(3)
Uspokój się. Juz trochę za duzo tej głupoty i przemocy w naszej części swiata.
- 22 15
-
2022-03-11 15:58
w naszej części swiata.
w naszej, wasza jest za uralem
- 11 13
-
2022-03-11 18:35
wasza jest w okolicach Moskwy (1)
- 3 5
-
2022-03-11 18:44
A wiec już do tego dochodzi, ze brunatne bojówki banderowskie wyrzucają Polaków z Polski? Fju, fju...
- 4 6
-
2022-03-11 14:19
Sam się eksmituj i weź ze sobą konsulat Ukrainy. (2)
- 21 22
-
2022-03-11 14:22
(1)
Wania konsulat Rosji ma takie długi że dziwne że jeszcze nie zapalono im kopa. Idź się lepiej napij samogonu.
- 23 14
-
2022-03-11 18:36
Nie stać go to już
rubel szoruje po osi ox
- 4 2
-
2022-03-11 15:49
Zamknąć Natychmiast granicę z biAłorusią !!
- 3 9
-
2022-03-12 07:27
Dokładnie. Po co nam Polsce konsulaty i ambasada kraju który zapowiedział że mamy być jego niewolnikami. Niech Rosja idzie na...
- 2 1
-
2022-03-11 14:06
Opinia wyróżniona
Ukraina to główny temat rozmów emerytow z Sopotu. (31)
Pod apteka tylko jeden temat. W Gdyni w klifie to samo. Też emeryci. Drukowali plakat. Zdecydowanie najbardziej wojowniczo nastawiona część społeczeństwa.
- 83 40
-
2022-03-11 14:38
moze to ludzie, ktorzy nie czerpia calej swojej wiedzy z fejsbucka lecz doswiadczyli juz niejednego systemu (6)
- 56 5
-
2022-03-11 22:21
Dlaczego UE Niemcy nie włącza się w pomoc? (5)
Gdzie jest Jachira, Sterczewski, Joński, Frasyniuk, Stuhr, Lempart? Dlaczego nie pomogą??
- 12 10
-
2022-03-12 02:23
Niemcy (3)
Od 2014 do wybuchu wojny oddzieliły Ukrainie 8 miliardów euro pomocy ( nie wliczając inwestycji ) i udzielają pomocy nadal - tyle że nie trąbią o tym wszystkim naokoło jak PiS , a jak już mówimy o PiS - to co zrobił ? wysłanie paru piorunów i starej amunicji ? To ludzie pomagają - niezależnie od d**iln. Polityków
- 9 8
-
2022-03-12 07:23
Die Welt to pisowska gazeta? Bo coś strasznie narzekają na swojego kanclerza, który nie dość, że zablokował rezygnację z rosyjskich surowców, to ogłosił właśnie, że Niemcy nie popierają członkostwa Ukrainy w Unii Europejskiej.
- 4 3
-
2022-03-12 07:34
No i skąd ta informacja? Bo Scholz mówił w połowie lutego o 2 miliardach euro po 2014 roku, choć oczywiście kanclerz Niemiec może nie wiedzieć wszystkiego.
- 2 1
-
2022-03-12 14:57
Dlaczego (itlerowcu publicznie zn!eważyłeś państwo polskie
słowami "paru" co do "Piorunów"? Gdzie masz dowody, że to nie było 200 rakiet?? A informacja o ich liczbie nie może być ujawniana publicznie, niech Ruskie nie wiedzą, ile Ukraina ich ma. I niech nie wiedzą też, o ile Polska swą obronność obniżyła darmo pozbywając się tego bardzo dobrego i nowoczesnego sprzętu. Czy Niemcy albo UK, USA dały nam kiedyś taki nowy i dobry? NIGDY.
- 3 1
-
2022-03-12 22:04
a skąd wiesz,
że nie pomagają.
Teraz wielu pomaga.
A inni tracą czas lub mącą w necie- 1 0
-
2022-03-11 14:45
oni swoją emeryturę i tak otrzymają, nawet jeśli wszystko padnie (2)
więc do pomocy są chętni, byleby złotówki nie wydać.
- 5 37
-
2022-03-12 06:58
Jo
1500 pln na msc.
- 3 0
-
2022-03-12 22:06
głupiś ty
głupi
- 0 0
-
2022-03-11 14:46
(5)
Emeryci w Klifie? Do LaManii chodzą czy do Pinko?
- 33 9
-
2022-03-11 16:03
Do punktu xero
- 9 5
-
2022-03-11 16:19
(2)
W Klifie jest mnóstwo emerytów, Orłowo sie starzeje.
- 7 5
-
2022-03-11 16:23
Klif to jedyny przyzwoity w okolicy sklep osiedlowy
- 15 4
-
2022-03-11 18:48
Chodza sie grzac bo w domu zadrogo
- 7 4
-
2022-03-12 22:08
a co ci do tego?
Patrz lepiej dokąd sam łazisz.
- 2 0
-
2022-03-11 16:00
(1)
Jestem emerytką z nikim nie rozmawiam na ten temat
- 11 7
-
2022-03-11 16:29
Ja rozmawiam ze wszystkimi, ale ja jestem rencistką.
- 15 2
-
2022-03-11 18:00
Moja zmarła Babcia została sama z rodzeństwem podczas II Wojny Światowej na Syberii (1)
Cudem udało się im wrócić po wojnie do Polski. To były dzieci
- 19 1
-
2022-03-12 07:06
Tak bez giepeesa w smartfonie? Zmyślasz.
- 0 8
-
2022-03-11 18:39
Znają życie i ruskich. (4)
Nie mają złudzeń, o co putinkowi chodzi i martwią się o przyszłość swoich wnuków.
- 15 1
-
2022-03-11 18:56
ruscy to dzicz - od zawsze w d*pę biorą od władz - tam się nigdy nic nie zmieni. (2)
putin to najbogatszy człowiek na Świecie szacowany na 200 mld dolarów - skąd ma tyle kasy? Ukradł ruskim a ruscy nadal go kochają - tak drugiego głupiego narodu nie ma na Świecie :)
- 14 4
-
2022-03-11 19:27
No, spójrz kogo nasi wybrali
- 6 3
-
2022-03-12 22:15
zapomniałeś,
że jeszcze kgbista, mafiozo, bandyta....
i hojny "ojczulek" moskiewskiej cerkwi, która z niego robi świętego obrońcę wartości prawosławnych i ten kit wciska biednemu odciętemu od innych źródeł wiedzy ludkowi.
Zresztą tu masz rydzyka - jego propagandę, telewizję, wszechobecne radio maryja, farmę produkującą "dziennikarzy", "dyplomatów", " polityków".... I teraz bidolcie, na co idą nasze pieniądze- 0 1
-
2022-03-13 08:56
powiedz to dzieciom bez ojcow, tym z Iraku, Afganistanu lub Syrii, gdzie USA demokratycznie morduje
- 0 0
-
2022-03-11 19:29
Młodsi działają, nie gadają
Wiem po sobie, jestem panią w wieku średnim. Z nikim nie gadam na te tematy, ale wpłacam na zbiórki, zanoszę potrzebne rzeczy do punktów zbiórek, szukam, jak jeszcze mogę pomóc.
- 5 5
-
2022-03-12 14:52
Bo pierwsi przez zabranie Polakom środków to oni będą um!erać (2)
I przez inflację, która zaraz ruszy. A ci najmniej zamożni będą pewnie i przed emerytami. Ja na ileś (30?) osób z \krainy to widziałem przygnębione dwie, słownie DWIE. Chyba małżeństwo, w średnim wieku. Jak tego gościa wypuścili, nie wiem. Może w łapę swoim na granicy dał. Często \kraincy są tu w lepszych kurtkach zimowych, niż Polacy. Wiele małolatów wysokich, widać że dobrze odżywionych; z rodzin, gdzie latami z jedzeniem dla dzieci nie było problemów. Dwoje małolatów jedzie autobusem, humory świetne (przejazd darmowy, gdy Polak płaci). Zajadają sobie słodycze, piją energetyki, na które wielu Polaków nie stać. Widać ktoś przyjął do niesprzedanego mieszkania w apartamentowcu z 6 osób np. na 80 metrów, 7200 zł za miesiąc wpadnie. Z tego z 1200 zł tym osobom jako kieszonkowe dać można. Pewnie mój k0ment zniknie znów za 5 minut jako słowa prawdy, opis widoków z ulicy, autobusu.
- 1 2
-
2022-03-12 22:19
znowu (1)
troll !!! Muszą wam dobrze płacić, że siedzicie w tyn necie na okrągło.
I po co to wam? "Zarobicie" się, w suchoty i inne świństwa wpadniecie i tych judaszowych srebrników i tak nie zdążycie wydać- 0 1
-
2022-03-12 23:51
Słusznie, właściwie się tu przedstawiłeś i określiłeś
Nic dodać, nic ująć.
- 0 0
-
2022-03-12 22:02
pamiętają (1)
wyzwalanie przez ruskich- z życia, wszelkich dóbr.... gwałty .. Niemieccy hitlerowcy uciekli, a oni rzucili się na niewinnych.
I potem kto rządził, kto w 1946 utopił dokerów, kto zwabił, torturował i zamordował 16, kto jeszcze w latach 60.wysyłał na białe niedźwiedzie.
Ukraińcy walczą, bo wiedzą, co ich czeka w razie przegranej. Dziwię się tylko Czeczenom i Białorusinom- toć to jedyna okazja, żeby się uwolnić
W końcu kto zrujnował Gdańsk- 0 2
-
2022-03-13 08:57
powiedz to ostrzeliwanym od 2004 republikom separatystycznym, ostrzeliwanym przez Ukraine pod dyktanod NATO
- 0 1
-
2022-03-11 14:16
(6)
A włodarze też się włączają do pomocy?Czy liczą tylko na centralę?
- 70 13
-
2022-03-11 14:42
A co dr Svencjusz zrobil dla uchodźców??? (3)
- 12 6
-
2022-03-11 14:52
Zawsze odpowiadasz pytaniem na pytanie?
- 7 8
-
2022-03-12 06:30
(1)
Jak to doktor pewnie udziela porad lekarskich nowo przybyłym uchodźcom.
- 1 2
-
2022-03-12 15:05
Oczywiście zdalnie
- 0 0
-
2022-03-11 15:34
A to włodarze ich tu wpuszczają czy centrala?
Samorządy już usłyszały, że pieniądze na uchodźców się skończyły. Co nie przeszkadza Morawieckiemu kłamać w mediach, że pomoc uchodźcom to zasługa PiS, a nie milionów Polaków którzy biorą ich pod swoje dachy. Więc zaklaszcz jeszcze uszami dla PiSu, bo tylko tyle potrafisz.
A tak btw. Redystrybucji cudzych pieniędzy nie nazwałbym pomocą.- 14 7
-
2022-03-11 23:02
w Gdańsku...
utworzono dwie hale, w których mogą nocować, odpocząć. Na Traugutta i na Przymorzu. Szczegółów nie znam, ale są tam łóżka polowe i jakaś forma dostaw żywności, napojów, dą toalety i umywalnie. Jak chcesz pomóc, to się zgłoś Swencjuszku.
- 5 1
-
2022-03-11 14:17
biednym Polakom pomozcie (7)
i dzieciom co w kolejkach do lekarzy specjalistów utknęli w walce o zdrowie.
- 138 42
-
2022-03-11 17:36
Ty jak im pomagasz? (2)
- 7 11
-
2022-03-11 17:42
A ty, skoro tak juz innych rozpytujesz?
- 8 2
-
2022-03-11 18:10
Płacąc w tym kraju podatki ciole.
- 20 5
-
2022-03-11 18:01
Zamień się z ukraińska matką (2)
- 7 13
-
2022-03-11 18:11
Chętnie odwiedzę Lwów, tam cisza i spokój.
- 9 5
-
2022-03-12 13:30
No niedługo będziemy chciały się z nimi zamienić ,mają w Polsce prawie wszystko za darmo II lekarzy ,przedszkola bez kolejki, ani testów ,ani kwarantanny. Chętnie się zamienię.
- 3 0
-
2022-03-11 23:26
Endokrynolog następny rok, brak hematologów, geriatrów, neurologów dziecięcych, psychologów dziecięcych, niedługo liceum zobaczymy ze miejsc nie będzie dla polskich dzieci, pomoc potrzebna , ale za chwile tu będzie 20 mln osób i co wtedy??? Dlaczego nic się nie robi by załagodzić konflikt,
- 9 1
-
2022-03-11 14:17
Za pół roku będziemy krajem dwujęzycznym. (57)
Zobaczycie że urzędy i cały biznes rzędzie działał w obu językach. A ludzie będą klaskać.
- 121 55
-
2022-03-11 14:21
3 jezycznym
- 4 6
-
2022-03-11 14:22
I dobrze. (34)
Ukraińcy zasilą naszą gospodarkę i kulturę.
- 26 68
-
2022-03-11 14:25
(30)
Raczej wygryzą cię z roboty.
Tak, wiem.. ty akurat jesteś z IT i pracujesz za 25K, ale innych to dotknie, już dotyka- 51 20
-
2022-03-11 14:29
(14)
To że ty umiesz tylko machać łopatą to twój problem. Było się było uczyć lub zdobyć jakiś dochodowy zawód. A nie teraz płakać patolu.
- 18 45
-
2022-03-11 14:32
(4)
Ja to akurat mówię takim jak ty co mają robić.
Dlatego patrzę szerzej na sytuację.
Patolu- 24 10
-
2022-03-11 14:35
(3)
Nie rozśmieszaj mnie. Po twoim wpisie widać że jesteś od machania łopatą albo miotłą.
- 7 29
-
2022-03-11 14:37
(1)
Ja to widzę po twojej interpunkcji.
Chyba, że jesteś z pis - wtedy wszystko pasuje.- 18 4
-
2022-03-11 17:21
Dziwisz się?
Na Ciemnogrodzkiej tak cienko przędą, że już analfabetów spod budki z piwem rekrutują.
- 6 2
-
2022-03-12 13:32
Branża IT najgorsze głąby życiowe. Znam wielu.
- 1 0
-
2022-03-11 14:59
Przestań Ukraińcu włazić im w d... (6)
bo to jest niesmaczne
- 15 9
-
2022-03-11 15:07
(5)
O i Iwan się pokazał. A tobie ile płacą papieru toaletowego zwanego rublami?
- 7 20
-
2022-03-11 15:09
(4)
Poważnie sobie wkręciłeś, że ktoś kto ma inne zdanie jest od razu ruskim trollem?
- 20 5
-
2022-03-11 15:17
(3)
A kim wy jesteście? Ruskimi trollami z konfederacji. Nikim więcej.za was powinno się zabrać ABW.
- 8 20
-
2022-03-11 15:25
Ok
Nie mam więcej pytań.
To co wypisujesz wystarcza mi.- 10 2
-
2022-03-11 15:39
Myślę, że dobry psychiatra jeszcze jest ci w stanie pomóc.
Gorzej, że teraz poczekasz na szarym końcu kolejki, za Ukraińcami których tak bronisz własną piersią.
- 18 4
-
2022-03-12 13:33
Sław. Załatwić Ci lekarza w trybie pilnym?
- 1 0
-
2022-03-11 15:37
Wiesz, że żadna praca nie hańbi?
W codziennym życiu bardziej się przyda ten co potrafi łopatą machać, niż programista za 25k netto. Ciekawe w której jaskini byś dzisiaj siedział, gdyby nie ci "robole" których obrażasz.
- 18 6
-
2022-03-11 17:19
A ty potrafisz tylko wyzywać ludzi za szekle.
Co ty biedaku zrobisz jak się kryzys z uchodźcami skończy? Wrócisz do zbierania puszek po śmietnikach?
- 8 1
-
2022-03-11 14:31
(12)
no cóż - trzebabyło albo się uczyć albo brać pracę taką jaka była a nie wybrzydzać. Jeśli masz fach w ręku to nikłe szanse, żęby ktoś bez wykształcenia zajął twoje miejsce pracy. Dla specjalistów jest mnóstwo pracy.
- 8 24
-
2022-03-11 14:35
(11)
O moje wykształcenie się nie martw, pracę i pieniądze też.
Ale polski rynek pracy to nie 100% specjalistów czy innych wysoko wykształconych.
Trzeba mieć mocno ograniczone myślenie (delikatnie pisząc) by ogólną sytuację sprowadzać tylko do swojej osoby.- 23 6
-
2022-03-11 14:38
(6)
Wania my się o ciebie nie martwimy. Idź się lepiej napij samogonu.
- 7 22
-
2022-03-11 14:41
(5)
Trochę zabawne i przykre jednocześnie, że jako Wania, posługuję się językiem polskim lepiej niż ty.
- 21 5
-
2022-03-11 14:54
(4)
W którym miejscu Wania?
- 5 16
-
2022-03-11 15:40
Nie karmić trolla "SLAW" to sam zdechnie z nudów. (3)
- 14 9
-
2022-03-11 16:39
(1)
Jak na razie to takie osobniki jak ty są trollami. Ruskimi. Lenin takich nazwał- pożyteczni idź.. I.
- 5 11
-
2022-03-11 23:34
Po polsku mówi się: na razie.
- 4 1
-
2022-03-11 19:00
On musi dzialke wyrobic bo diengow niet
- 1 4
-
2022-03-11 14:41
(3)
polecam naukę czytania ze zrozumieniem. Jeśli ktoś nie chciał wykonywać prostych prac to niech teraz nie płacze, że imigranci będą za niego wykonywać tą pracę. Więc albo podniesienie kwalifikacji albo nie narzekać. Proste.
- 5 15
-
2022-03-11 14:43
(2)
Nie dziwię się, że pis wygrywa...
Nie piszę o tych co nie chcieli, ale o tych co chcieli i zostaną zastąpieni.- 9 4
-
2022-03-11 14:58
(1)
no i co proponujesz? ustanowić prawo zakazujące pracy obcokrajowcom?
- 5 8
-
2022-03-11 15:51
Napływ obcokrajowców na rynek jest w każdym kraju regulowany, po to, żeby kontrolować liczbę. Polska otwiera drzwi na oścież. Zobaczymy, kto miał rację. Wkrótce.
- 17 2
-
2022-03-11 15:56
Raczej wygryzą cię z roboty.
ciebie wygryzie zapaść ruskiej gospodarki, będziesz tyrał u chińczyka :D
- 5 8
-
2022-03-11 18:03
Z roboty wygryzie cię niski kurs rubla
Putin się wyżywi, petersburski trollu, ty nie koniecznie
- 2 10
-
2022-03-11 14:34
(1)
Naprawdę myślisz czy tylko pleciesz bzdury! Za chwile przestaniemy być u siebie, obudź się!
- 27 7
-
2022-03-11 14:45
o matko! najpierw bill gates a teraz imigranci! wszyscy chca tylko biednych Januszy z polandii depopulować!
- 10 14
-
2022-03-11 18:56
Jaka kulture?
- 1 1
-
2022-03-11 14:25
nie mam nic przeciwko temu.
- 4 17
-
2022-03-11 14:27
Trzeba tak jak w USA wprowadzić nauczanie języka. (1)
Oni szybko łapią polski. Dzieci polonizować i uczyć natychmiast.
- 26 7
-
2022-03-11 15:41
Prędzej nas zmuszą do nauki ukraińskiego.
- 17 8
-
2022-03-11 14:35
Nie. Ukraińcy szybko i chętnie uczą się polskiego.
A co dopiero dzieci.
- 13 18
-
2022-03-11 14:46
Kaszeba
Kilku Polski Kaszebski Ukraiński Łemski....
- 3 6
-
2022-03-11 14:58
Niestety..
taka prawda
- 8 3
-
2022-03-11 14:58
rosyjskim trollom dziekujemy (7)
idź się doszkól w swoim zawodzie. to nie inni mają być gorsi ale ty lepszy. także do roboty radziecki trollu
- 9 19
-
2022-03-11 15:12
(1)
Twoja pisownia też nie wygląda na polską...
- 11 4
-
2022-03-11 15:22
Wania Waciak twoja tym bardziej.
- 5 13
-
2022-03-11 15:23
(4)
Nie chodzi o pracę a o to że się nie szanujemy i pozwolimy żeby ukraiński stał się drugim językiem w menu restauracji, dokumentach urzędowych, prawie jazdy, ogłoszeniach (różnego rodzaju) które już często są po ukraińsku. Będzie tego więcej a na fali pomocowej ludzie będą temu przyklaskiwać.
- 18 8
-
2022-03-11 16:01
I co z tego, ze bedziemy panstwem z ogromna liczba Ukraincow? (3)
Jesli tylko beda sie czuli tu wspol-gospodarzami, to tylko sie cieszyc. Problem wyludnienia, nizu demograficznego, "kto bedzie pracowal na emerytow za 20 lat" - wszystko znika.
Stany jakos sobie radza z gigantyczna diaspora latynoska.- 11 23
-
2022-03-11 16:41
Nie tłumacz tego tepakowi z konfederacji. Szkoda czasu.
- 8 13
-
2022-03-12 06:20
Diaspora latynoska... (1)
jesteś bardzo inteligentny...nie ma co.Oni tak o sobie nie mówią.Są optymistycznymi, miłymi ludźmi, nie zawziętymi , roszczeniowymi chachłami.
- 3 3
-
2022-03-12 10:50
Jak się nie rozumie słów, to lepiej się nie odzywać.
Idź się doszkolić, porozmawiaj ze zmianowym, że nie wyrabiasz z tym językiem polskim. Może jeszcze wszystkie ruble z budżetu szkoleniowego nie zostały przesunięte na nadgodziny.
- 0 0
-
2022-03-11 15:31
I co z tego powinny być nazwy miejscowości (3)
Dwujęzyczne to norma w cywilizowanych krajach U nas 10% ludności to goście z Ukrainy.
- 4 25
-
2022-03-11 16:38
(1)
Nie lubie tego wyrazenia goscie. Gosci sie raczej zaprasza.
- 17 5
-
2022-03-12 10:51
Rozumiem, że gościem w waszym przekazie są np. ruskie dziś w Ukrainie?
- 0 0
-
2022-03-12 06:17
W tym po angielsku oczywiście,
- 0 0
-
2022-03-11 16:07
w obu językach
mógł być w trzech, ze 400 lat temu, szkoda, że wtedy nie zmietliśmy moskali, do dzisiaj bujajmy się z tym gie
- 2 6
-
2022-03-12 06:13
Nikt normalny
tego nie chce
- 6 0
-
2022-03-12 20:42
Niestety to prawda. Wkrótce wyjdzie bokiem to emocjonalne pomaganie kosztem Polaków.
- 2 0
-
2022-03-11 14:21
Pomagać trzeba z głową (4)
Oby napływ takiej liczby ludzi nie wyszedł nam bokiem za jakiś czas.
- 119 24
-
2022-03-11 15:40
Już wychodzi. Zapytaj w urzędzie miasta.
- 12 5
-
2022-03-12 07:21
tak,zobaczcie co mówi Ukrainka do Ukrainców na youtubie na kanale: Kudłaty MoG! (2)
- 5 1
-
2022-03-12 07:41
Dokładnie
O to chodzi
- 4 0
-
2022-03-12 10:52
Kanał Kudłaty
Najbardziej wiarygodne źródło wiedzy prokremlowskich trolli. Wcześniej byli jacyś lekarze - odszczepieńcy bełkoczący coś o szkodliwości szczepionek. Dziś Kudłaty.
Oj, cienko z tobą, Miećka...- 2 0
-
2022-03-11 14:25
I tu warto zaznaczyć, że osoba przyjeżdżająca z Ukrainy nie bezpośrednio a np. przez Słowację nie jest uchodźcą. (4)
Tak mówi najnowsza ustawa. Litera prawa i procedura ponad wszystko... Kto wie, może nawet nie będzie Ukraińcem. Bo ustawa.
- 34 17
-
2022-03-11 14:49
(2)
Pierwszym nezpiecznym krajem do ktorego sie udala byla Slowacja. Prawidlowo.
- 6 5
-
2022-03-11 15:00
Dlatego treść artykułu nie jest prawdziwa. Prawidłowo.
- 3 5
-
2022-03-11 15:04
Jeśli się nie zatrzymała tylko przejeżdżała to znaczy, że się nie udała.
- 3 5
-
2022-03-11 19:09
Stary przepis. Jak sie jakis imigrant wdarl do Polski a potem grzal do Niemiec to wysylano go
spowrotem do Polski jako pierwszego punktu przybycia ..
- 5 1
-
2022-03-11 14:26
Niech każdy sobie sam odpowie na pytanie (13)
czy oni zrobili by to dla nas ? mało tego, jakie państwo na świecie zrobiło by to dla nich lub dla nas ?
- 96 55
-
2022-03-11 14:28
Tak piszą głównie ci, (9)
którzy sami pomagają najmniej.
- 23 30
-
2022-03-11 14:31
i co w związku z tym ? (8)
jest jakiś obowiązek w Polsce pomagać ?
- 27 14
-
2022-03-11 14:40
(1)
Wania Waciak ty lepiej się już nie odzywaj. Idź się lepiej napij samogonu.
- 15 14
-
2022-03-11 15:03
Ukraińcy za kołnierz nie wylewają
jak ruscy.Ta sama kamanda pijusow
- 19 7
-
2022-03-11 14:42
Nie ma takiego obowiązku. Z twojego wpisu wynika, że nie ma też obowiązku bycia normalnym. (2)
- 13 17
-
2022-03-11 14:46
A kto ustala normalność ? (1)
Jaka jest definicja normalności i w jakiej ustawie jest zapisana ? może to ja właśnie jestem normalny
- 10 12
-
2022-03-11 15:24
Od kiedy to patologia taka jak ty uczy innych normalności?
- 8 12
-
2022-03-11 15:44
Płacisz podatki to pomagasz, bo to z podatków jest to rozdawnictwo.
- 15 5
-
2022-03-12 06:59
Za najniższą krajową...
- 1 0
-
2022-03-12 07:43
Nie ma obowiązku
Nie chcesz, nie pomagaj. Twoja sprawa
- 3 2
-
2022-03-11 15:03
Nic...
Oni biorą,ale nie dają
- 9 5
-
2022-03-12 03:00
(1)
Odpowiem ci na to pytanie. Nie. Pogadaj z Ukraińcami którzy już jakiś czas mieszkają w Polsce. Miałem okazję z spora grupą i każdy powtarzał to samo, że oni by nie pomogli i żebyśmy z głową pomagali.
- 10 2
-
2022-03-12 10:54
Jesteś ruskim trollem.
I co, masz to w d...? To dobrze. Przyzwyczajaj się do obecności ciał obcych tamże.
- 0 3
-
2022-03-11 14:28
Opinia wyróżniona
Dobro wraca... (20)
- 159 50
-
2022-03-11 15:18
Kto ma miękkie serce musi mieć twardą ..... (11)
- 32 9
-
2022-03-11 15:45
Stan wojenny w Polsce pomnisz ? Bito ,aresztowano i poniewierano , a na Ukrainie Wojna (10)
tak naprewdę bronią Polski lub polin przed nawałnicą bolszewi !
- 7 18
-
2022-03-11 16:21
I też 1.5mln Polaków w tydzień uciekło z kraju? (7)
Poza tym co za różnica czy zginę od bomby Putina, czy z ręki zomowca?
- 12 5
-
2022-03-11 16:26
Czy z ręki amerykańskiego żołnierza w Iraku. Czy od irańskiej kuli w Jemenie. Śmierć to śmierć, a wojna to wojna.
- 12 3
-
2022-03-11 16:31
Chodzi o prawdopodobieństwo śmierci (5)
Masz większą szansę zginąć w bombardowanym mieście niż na proteście na który idziesz z własnej woli
- 4 7
-
2022-03-11 16:46
najgorzej to znaleźć się w bobardowanym mieście pod karabinami neo-smierszu (1)
własnych żołnierzy, którzy robię ciebie zakładnikami ich sprawy. Ludzie w Charkowie czy Mariupolu to zakładnicy Żeleńskiego. Wyprowadzanie ludzi z miast, to jego przegrana.
- 7 15
-
2022-03-11 16:54
O czym ty bełkoczesz?
- 10 4
-
2022-03-11 17:16
Lwów bombardują? (2)
- 8 3
-
2022-03-11 21:49
Zaraz zbombardują (1)
- 0 3
-
2022-03-12 07:49
Zaraz to znaczy kiedy?
- 2 0
-
2022-03-11 16:44
Stan Wojenny to zbawianie dla Polski (1)
inaczej miałbyś wojnę jak dziś na Ukrainie, tylko dużo więcej trupów. Przez dwa i pół roku. Stan Wojennego zginęło 100 osób. W całym Stanie Wojennym 100 osób. Oczywiście idź do ECS, powiedz to jakiemuś czubowi z POPIS czy IPN-u, wyśmieje cię i zrobi naturalnie ruskim trollem. Peace & Love
- 14 9
-
2022-03-11 17:40
Szacun za ten wpis.
- 7 5
-
2022-03-11 15:47
(2)
Przeciwnie, każdy dobry uczynek zostaje ukarany ;)
- 9 9
-
2022-03-11 16:02
Czyli masz spokój: tobie nic nie grozi ;) (1)
- 1 6
-
2022-03-11 16:18
Przeciwnie, codziennie czynie tylko uczynki dobre i neutralne ;) Niemniej sie nie martwię - kwestia przyzwyczajenia ;)
- 8 1
-
2022-03-11 15:54
Karma jakby teraz z ukrainy do nas
niektórzy pomagają a niektórzy zjadają karmę
- 2 5
-
2022-03-11 16:03
Zło też? A jak nie wróci to co?
- 0 3
-
2022-03-11 17:15
Gorzej, że kasa to nie bumerang.
- 9 0
-
2022-03-12 13:25
Oj historia pokazuje ,że niestety nie wraca,albo wraca jako zło.
- 1 0
-
2022-03-12 15:06
Jest na "Jinterii" - o Polce ze Starego Zamościa i "podziękowaniu"
Wzięła do siebie 7 kobiet i pięcioro dzieci, oddała im nieużywane piętro w swym domu. Dwie )krainki stwierdziły, że jest za głośno. Zostały więc odwiezione przez polską gospodynię z powrotem do centrum dla uch0dźców. Następnego dnia przyjechały do niej nasłane przez tamte dwie - pracownice GOPS z policją i nawet strażakami ! Info dla (kraińskich płatnych tr0lli: i ten koment możecie tu us_nąć przy aprobacie adm!nów, ale artykułu z "Jinterii" nie dacie rady.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.