• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Naprawiona awaria SKM na trasie Gdynia - Gdańsk

neo
28 czerwca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
aktualizacja: godz. 08:22 (28 czerwca 2010)
W pierwszy poniedziałek wakacji wiele osób spóźni się do pracy. W pierwszy poniedziałek wakacji wiele osób spóźni się do pracy.

O godz. 7:35 zepsuła się kolejka SKM, dojeżdżająca do przystanku Gdynia Główna od strony Wejherowa. Przy peronie, ruch SKM odbywał się po jednym torze. Były duże opóźnienia.



Aktualizacja godz. 9:30 W Gdyni Głównej ruch pociągów wrócił do normy. Skm kursuje już bez opóźnień.

***


- Najpierw przez 20 minut pociąg stał przed przystankiem Gdynia Główna, a potem musieliśmy wysiąść - relacjonuje nasz czytelnik, pan Piotr.

Do godz. 8:05 na peronie w Gdyni Głównej zgromadziło się już kilkaset osób. Gdyby nie to, że to pierwszy poniedziałek wakacji, byłoby ich zapewne jeszcze więcej.

- Pociąg miał awarię. Stało się to wyjątkowo pechowo, bo na peronie w Gdyni. Z tego powodu inny skład będzie go musiał zepchnąć na Cisową. Utrudnienia mogą trwać jeszcze nawet po godz. 9 - informuje Marcin Głuszek, rzecznik prasowy SKM.

Przez ten czas pociągi w Gdyni będą kursowały po jednym torze. Na pewno będą opóźnienia.
neo

Opinie (114) ponad 10 zablokowanych

  • jakiś strajk? (1)

    samochodem spokojnie można przejechać z Centrum Gdańska do Sopotu, a więc to nie wina korków.

    • 4 1

    • Oczywiście, że można, ale nie o kazdej godzinie.

      • 1 0

  • Jestem za tym, by przywrócić system spójności organizacyjnej i finansowej (1)

    Rozbicie PKP na spółki, jakiego dokonał rząd Unii Wolności i AWS (a przypieczętował rządzący po nim gabinet SLD) sprawiło, że podróżni z biletem SKM-ki nie mogą jechać pociągiem dalekobieżnym.

    • 7 3

    • A nie lepiej potraktować to jako komunikację miejską?

      Z jednej strony w pomyśle Toja coś jest. Zwłaszcza teraz, kiedy SKM de facto przestała być koleją miejską i zaczęła obsługiwać ruch do Słupska.
      Osobiście jestem jednak za tym, że SKM pozostała koleją miejską właśnie i jeździła na trasie Tczew-Wejherowo, czyli obsługiwała całą aglomerację. Ale nie powinna wypuszczać się dalej. Aha, i powinna mieć oddzielne tory na całej trasie. Wtedy faktycznie zasługiwałaby w pełni na miano kolei miejskiej.

      • 4 0

  • Dlaczego na SKM jest tak mało zmodernizowanych składów? (8)

    brak nowych, a to co jeżdzi często rozsypuje. Zrobić porządek z tym, wycofać zdezelowane składy, niech Pesa czy Newag zmodernizuje, to w końcu doczekamy lepszych składów. Dziś jazda SKM to prawie jak tramwajem, awarie, usterki, problemy, trzeba zacząć wymieniać te składy i zastąpić lepszym taborem.

    • 4 2

    • kupować nowe a nie modernizować ten złom stalowy (6)

      • 1 2

      • Jaki złom? (5)

        Pociąg ma o wiele większą trwałość niż np. autobus. 40-letni pociąg jest w gruncie rzeczy w kwiecie wieku. Jeśli coś miałoby usprawiedliwiać określanie SKM mianem złomu, to zły stan, ale to już wina pasażerów, którzy przez lata demolowali składy. A SKM musi potem wydawać grube pieniądze na bieżące remonty. Na poważne modernizacje wiele nie pozostaje.

        • 2 1

        • wiadomo że modernizacja jest tańsza, ale uważam, że więcej składów powinno być modernizowanych rocznie, bo naprawde wszyscy widzimy że tabor jest fatalny a trafić na zmodernizowany skład to cud. Biley są drogie, pasażerów bardzo dużo, przecież kasa na naprawy i moderne jest.

          • 0 1

        • 40-letni tabor to złom

          A to, co ma SKM, miało w założeniu jeżdzić 30 lat

          Więc pojeździ się jeszcze z rok i wszystko zacznie padać...

          • 0 0

        • nie kotuś, 40 letni pociąg to już początek agonii (2)

          autobus jest projektowany na 12-15 lat, więc nie ma co tu porównywać. Obecne składy nie nadają się do ruchu miejskiego - nie ta konstrukcja. Modernizacja tego nie zmienia (bo nie dodają drzwi wejściowych oraz nie likwidują wielkich dziur w wyjściach)O klimatyzacji nie wspomnę, bo dla kolejarskich łbów to jakiś cud nad cuda i kosmika

          • 0 1

          • (1)

            A czy ja coś porównuję? To właśnie tacy znafcy jak ty uparcie porównują kolej do autobusów. Gdybyś chociaż odrobinkę znał się na kolei, to byś wiedział, że i w Europie spotyka się pojazdy starsze niż 40 lat.

            • 0 0

            • znafco, właśnie się spotyka - w Polsce (to też Europa), ale to nie powód do dumy

              a do wstydu

              • 0 1

    • Akurat ta skmka, która się zepsuła, była albo nowa, albo zmodernizowana (jako laik nie wiem, które z dwojga). Jednoskładowa, ostatni przedział ze składanymi krzesełkami rozmieszczonymi wzdłuż wagonu i skierowanymi do wnętrza pociągu (jak wygląda w dalszych przedziałach nie wiem, bo jeżdżę w ostatnim), przyciski do otwierania drzwi i głośnik zapowiadający kolejna stację. Modelu ani numeru konkretnego pociągu niestety nie znam.

      • 0 0

  • oj to cudownie, że tak SZYBKO poznalismy powód awarii i za te cenne uwagi dotyczące opóźnień!!! sami na pewno nie wyciągnelibysmy takich wniosków ;-) dziękujemy Ci trojmiasto.pl!!!

    • 1 1

  • Jak ja kocham poniedzialki:)

    dobrze ze chocicaz slonko swieci :)

    • 5 1

  • i to się nigdy nie zmieni

    taka jest polska własnie! zamiast zmienic , budowac, a nie składy skm wyglądają jak przewóz bydła

    • 3 1

  • skm jak zwykle pasazera ma w de (4)

    Standardowo zero informacji tak przez szczekaczki jak ze strony obslugi pociagu. Tylko renomą lata jak zawsze. Ps może redakcja portalu poruszyłaby problem składów en57 kursujących na skm - konstrukcja z 1958 roku! Ile jeszcze skm będzie udawało że można odpacykować 60 letniego trupa? I nawet jeśli poszczególne egzemplarze są młodsze to konstrukcja i technologia jest muzealną!

    • 3 2

    • Bezedura (3)

      Po pierwsze - nie '58, a '61. Po drugie - w Berlinie jeszcze w 2000 roku jeździły na niektórych liniach S-Bahn kolejki sprzed wojny (ten sam typ, który u nas nosił oznaczenie EW90). Czyli co, tam wystarczające, a u nas przestarzałe?

      • 0 0

      • (1)

        I wycofali to dawno, bo wiedzieli, że utrzymanie trupa się nie opłaca.

        • 0 1

        • Tylko że te "trupy" jeździły tam 70 lat ;)

          • 0 0

      • te EW 90 sprzed wojny to wyższa technika niż obecny syf made in Pafawag

        • 1 0

  • ech ta SKM-ka (3)

    dzisiaj rano jechałem takim składem,że świata nie było widać. Jakiś "sprawny inaczej" obkleił cały skład, razem z oknami w taki sposób, że nic ze środka nie widać. Teraz trzeba patrzeć na brudne ściany i podłogę

    • 10 0

    • mogles patrzec na dekolty panienek :)))) (2)

      • 3 0

      • przede mną siedziala obleśna starsza pani o baaardzo rubensowskich kształtach (1)

        • 2 0

        • Pomyśl, to mogła być czyjaś matka!

          Ale matka siedzi z tyłu.

          • 1 0

  • Kilkuset pasażerów to jest zaledwie tylu ilu głosuje na Bronka

    w jednym zakładzie karnym... Więc nie ma strachu

    A przy okazji czy nadal obowiązuje, że "Polacy mają prawo
    do czystych i punktualnych pociągów"?

    • 4 3

  • trzeba było jechać samochodem (2)

    • 3 3

    • A jeszzce lepiej nie chodzic do pracy tylko miec od tego ludzi!!!! (1)

      • 1 0

      • no właśnie, a ja znam kogoś kto ma ludzi co chodzą za niego.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane