- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (265 opinii)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (326 opinii)
- 3 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (206 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (51 opinii)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
Nie awarie, tylko auta na torach paraliżują komunikację miejską
Nie awarie tramwajów, a samochody na torowiskach zdaniem naszych czytelników najczęściej w mijającym właśnie roku utrudniały kursowanie komunikacji miejskiej. W Raporcie z Trójmiasta internauci regularnie informują nas o autach, które wjeżdżają na tory. Gdańscy motorniczy szacują, że samochody z torowisk usuwa się średnio nawet trzy razy w miesiącu.
To z kolei generuje opóźnienia całej komunikacji miejskiej na danej trasie, które później trudno nadrobić.
Ostatni taki przypadek - o czym informowali nas nasi czytelnicy - miał miejsce w środę, 24.01.2024 r. rano w Nowym Porcie. Dziękujemy za przesłane sygnały.
Nie jest on jednak odosobniony, o czym świadczą regularne zgłoszenia w Raporcie z Trójmiasta.
Zdarzają się przypadki, że samochód z torowiska jest trudno usunąć, bo ląduje tam w efekcie kolizji albo ją powoduje. Tak zdarzyło się np. na Ujeścisku, a tramwaje sparaliżowało wówczas auto na minuty.
Samochód na minuty na torowisku tramwajowym (55 opinii)
Co ciekawe, takie wypadki zdarzają się również doświadczonym kierowcom - np. taksówkarzom. Jeden z nich zablokował ruch na torowisku przy Galerii Bałtyckiej.
- Właściwie nie ma miesiąca, żeby nie doszło do jakiejś kraksy na torach. Wówczas my rozkładamy ręce, bo nie jesteśmy w stanie pracować, a pasażerowie się frustrują, bo cała komunikacja na trasie ma "obsuwę" - podsumowuje jeden z gdańskich motorniczych.
Auta na torowiskach to nie rzadkość - materiały naszych czytelników.
Opinie wybrane
-
2024-01-24 18:12
Co trzeba mieć w głowie i jak złym kierowcą trzeba być, (7)
żeby wylądować na torach?
- 110 16
-
2024-01-25 06:36
I dlatego powinni wprowadzić karę przymusowych prac społecznych (1)
Przez 10 lat w domu starców
- 1 4
-
2024-01-25 07:05
lepiej na cmentarzu
- 1 0
-
2024-01-24 22:07
Odkąd widziałęm
gościa cofającego na rondzie, to nic mnie nie zdziwi.
- 12 0
-
2024-01-24 19:12
Kiedyś tego nie było (1)
Myślę że to przez telefony,jak myślicie?
- 7 5
-
2024-01-25 10:04
Kiedyś było mniej samochodów oraz nie istniały raporty tego rodzaju, a w prasie nie rozpisywano się na temat tego rodzaju utrudnień
- 3 0
-
2024-01-24 18:36
jak ktoś ma słabe opony jak drezyna po torach jeździ
- 2 2
-
2024-01-24 18:24
Wystarczy zostać dobrze uderzonym przez inny pojazd..
- 15 6
-
2024-01-24 18:05
(4)
Kiepskie opony. Liche zawieszenie... Ile ostatnio na raporcie urwany ch kół... To pokazuje, że ludzie/firmy nie mają za bardzo siana na pewne naprawy/wymiany części. Obok mnie widuje wysokiej klasy Mercedesa, który jeździ chyba z kilka miesięcy z przepalonym ksenonem. Raty ciągną po kieszeni...
- 48 8
-
2024-01-25 08:42
Pourywane koła
Ok zgadzam się, że często to stan techniczny pojazdu i urwanie np. dolnego sworznia, ale nie ukrywajmy, że dokłada też swoje stan dróg, bo jak tu czegoś nie uszkodzić jak na drodze z ograniczeniem do 70 km/h nagle pojawia mi się krater, który nie jest do ominięcia w żaden bezpieczny sposób.
- 5 0
-
2024-01-24 23:04
Zwolennicy rudego (2)
Typowi zwolennicy rudego - nabrać kredytów a potem co będzie , to się zobaczy !
- 8 18
-
2024-01-25 06:00
Dokładnie (1)
Bo już taki jak ty, zwolennnik i wyznawca kulawego dziada, to kradnie aż miło i stać go i na mechaników i na wynajem kierowcy.
Tak że ten, tego, wiesz sam...- 12 5
-
2024-01-25 06:04
Płyta Ci się zacięła ziomek
- 1 8
-
2024-01-24 19:33
(18)
Klasyczny tramwaj jeżeli nie ma całkowicie wydzielonej trasy najlepiej z barierami jest mało funkcjonalny chociaż w Gdańsku nie jest najgorzej. W Łodzi, Poznaniu wiele tras jest z szynami w jezdni "w asfalcie" jak u nas w Nowym Porcie chociażby i tam każde złe zaparkowanie samochodu blokuje ruch tramwajowy nieraz na kilkadziesiąt minut. Chyba tylko
Klasyczny tramwaj jeżeli nie ma całkowicie wydzielonej trasy najlepiej z barierami jest mało funkcjonalny chociaż w Gdańsku nie jest najgorzej. W Łodzi, Poznaniu wiele tras jest z szynami w jezdni "w asfalcie" jak u nas w Nowym Porcie chociażby i tam każde złe zaparkowanie samochodu blokuje ruch tramwajowy nieraz na kilkadziesiąt minut. Chyba tylko 3 miasta w Polsce mają trolejbusy i to jest najlepsze rozwiązanie, tańsze niż tramwaje i tańsze utrzymanie o niebo mniejszej infrastruktury - właściwie tylko sieć trakcyjna.
- 29 50
-
2024-01-25 15:14
Nie do końca się zgodzę.
Trajtki w przeciwieństwie do tramwajów stoją w korkach, a nie wszędzie da się zrobić buspasy.
- 0 0
-
2024-01-25 10:40
Jest zupełnie odwrotnie no ale niema to jak głupota sie chwalić
- 0 0
-
2024-01-25 04:34
Tiaa, trajtek akurat łączy w sobie wady autobusu i tramwaju, więc nie jest cudem.
- 5 2
-
2024-01-25 00:11
Ale stoii w korku
A tramwaj jak wszystko jest ok to jedzie.
- 3 1
-
2024-01-24 23:19
(1)
Spójrz na zdjęcia. Ci genialni inaczej dali radę wylądować na wydzielonym torowisku, pomimo barierek, słupków i innych zabezpieczeń. Gdyby obarczyć mistrzów kierownicy kosztami za zablokowanie ruchu w mieście na kilka godzin to może kolejny użyłby mózgu jadą autem. Ale nie w Gdańsku bo samochód to jakiś fetysz i nie wolno bo jak...kierowcę i jego święte auto ukarać? Radni i pani Dulkiewicz raczą pamiętać, że nie-kierowca to też wyborca.
- 5 0
-
2024-01-25 14:23
Płaci ubezpieczyciel
- 1 0
-
2024-01-24 20:53
Zgadzam się! (2)
Tramwaj to połączenie wad autobusu i kolei. Co prawda tak jak kolej
-jest drogi
-potrzebuje własnej infrastruktury, z której nie skorzysta pogotowie czy straż pożarna
-jak jeden się zepsuje to kolejne za nim stoją,
ale za to tak jak autobus
-zatrzymuje się co 300 metrów
-jest powolny
-jego trasa koliduje z trasą innych użytkowników ruchu drogowego.- 8 9
-
2024-01-24 21:53
w trójmieście to nawet kolej nie funkcjonuje poprawnie (1)
Zobacz jaka jest odległość miedzy Gdańskiem Głównym a Gdańskiem Stocznia - to jest mniej niż 10 minut pieszo! To jest skandal że SKM tam się zatrzymuje mimo że tłumy idące co rano do pracy w stoczni skończyły się ponad 30 lat temu i obecnie wysiada przy stoczni po kilka osób na pociąg. Zamiast peron likwidować to jeszcze ładują kasę w remont. Tabor ma 50 lat a SKM sobie zbędne przystanki remontuje.
- 6 4
-
2024-01-25 13:17
W piątkowe wieczory Gdańsk Stocznia to jeden z bardziej obleganych przystanków :D
Zresztą tam już powstaje sporo mieszkaniówki na postoczniowych terenach.- 2 1
-
2024-01-24 19:41
W Gdańsku tramwaj nie jest funkcjonalny przez brak priorytetu na skrzyżowaniach i brak jakiejkowliek woli władz, by stworzyć porządną siatkę połączeń ze stałym i przewidywalnym taktem. Wystarczyłaby odrobina woli politycznej i mielibyśmy jeden z lepiej działających systemów tramwajowych w Polsce.
- 16 5
-
2024-01-24 19:40
Właściwie tylko stanie w korkach wraz z samochodami. (7)
- 29 3
-
2024-01-24 19:52
(6)
A jaki problem zrobić pas dla trolejbusów albo wydzieloną trasę jak dla autobusów miejskich np. w Szwecji.
- 7 6
-
2024-01-24 23:13
Taki, że nie wszędzie wciśniej ten pas dla trolejbusów
Patrz: Gdynia
- 2 0
-
2024-01-24 20:10
(4)
problem jest taki ze jeden tramwaj to trzy trolejbusy. rodzi to problemy kadrowe jak i techniczne
- 13 2
-
2024-01-24 20:55
(3)
akurat te poniemieckie barachła to tak pojemneeee! jak jeździły chorzowskie konstale 3 wagonowe składy tam można było upchnąć ludu.
- 1 3
-
2024-01-24 21:34
te poniemieckie to wozą do baraków
- 0 3
-
2024-01-24 21:26
(1)
W Warszawie, Łodzi, na Śląsku dalej jeszcze eksploatowane są Konstale 105Na/805Na. Nie wiem czy Gdańsk nie za pochopnie je wyciął. W godzinach szczytu jako dodatki by się przydały. Pakowne, duża liczba drzwi, szybka wymiana pasażerów.
- 4 2
-
2024-01-25 13:14
105 są niebezpieczne. Nie słyszałeś o czterolatku z Warszawy którego przytrzasnęły ostatnie drzwi, a motorniczy tego nie widział i zatrzymał się niemal cały przystanek dalej?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.