• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie będzie bezpośrednich lotów do Krakowa

js
26 marca 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 16:42 (26 marca 2008)
Najnowszy artykuł na ten temat Loty z Gdańska na Maderę od października 2024
Samolot Eurolotu startuje z lotniska w Rębiechowie. Do Krakowa jednak nie poleci. Samolot Eurolotu startuje z lotniska w Rębiechowie. Do Krakowa jednak nie poleci.

Nie będzie bezpośredniego połączenia lotniczego Trójmiasta z Krakowem. Pomimo zapowiedzi uruchomienia takich lotów, LOT wycofał się z tego pomysłu.



O otwarciu nowego połączenia z lotniska w Rębiechowie informowaliśmy miesiąc temu. Pierwsze samoloty obsługiwane przez spółkę Eurolot - przewoźnika należącego do PLL LOT - miały wystartować 30 marca. Zapowiadano, że samoloty będą latały na tej trasie codziennie. Bilet w obie strony miał kosztować 1033 zł.

Okazuje się jednak, że w ostatniej chwili LOT zmienił swoje plany.

- Prowadziliśmy prace studyjne nad tym połączeniem i uznaliśmy, że na jego uruchomienie jest jeszcze za wcześnie. Niewykluczone jednak, że do pomysłu powrócimy- mówi rzecznik prasowy LOT Wojciech Kądziołka. Nie chce jednak przewidywać, czy mogłoby to nastąpić jeszcze w tym roku.

Z letniej siatki połączeń - wbrew zapowiedziom - nie znikną za to bezpośrednie loty do Hamburga.

Tanie loty znikają w całej Polsce

Z wiosennego rozkładu tanich lotów, w całej Polsce zniknie kilkadziesiąt połączeń - donosi "Gazeta Prawna".

Ostatnie połączenie w Polsce zlikwidowała właśnie linia SkyEurope. Centralwings, który miał ambicję zająć jej miejsce, sam zamyka kolejne połączenia. Urząd Lotnictwa Cywilnego informuje, że zamiar likwidacji 10 połączeń zgłosiło mu 5 kolejnych przewoźników. Eksperci cytowani przez Gazetę Prawną przekonują, że zamykanie połączeń jest dowodem "konsolidacji, bo minęła już pierwsza fala inwestycji po otwarciu polskiego rynku".
js

Opinie (51)

  • tlk wygryza lot

    1033 pln? bez zartow. pusty by latal hehe.

    z czym do ludzi...

    • 0 0

  • a za komuny to latało się wszędzie

    najwięcej połączeń było z Gdańska

    • 0 0

  • Przecież to było oczywiste

    Płacić 2x więcej za przelot krótszy o godzinę? I w dodatku tylko 1 lot dziennie w ofercie? Ale oczywiście "pan specjalista" z LOT w raporcie słowem nie wspomni o tych drobnych przeszkodach, istotne będzie tylko to, że było za mało chętnych, żeby myśleć o rzeczywistym otwieraniu trasy.

    Sprawa wygląda tak, jakby LOT uparł się udowodnić komuś, że loty bezpośrednie między miastami w Polsce są nieopłacalne. I udało się... ale któregoś dnia loty takie rozpoczną tani przewoźnicy i LOT pożegna się z pasażerami. Oby stało się to jak najszybciej :)

    • 0 0

  • a mowili, ze bedzie pieknie

    Centralwings - loty do Amsterdamu...zapowiadalo sie super, w koncu krotki lot do NL. niestety wszystko przepadlo...i jak tu planowac urlopy...
    LOT - brak slow...cena biletu do Krakowa przerazajaca, samoloty w stanie beznadziejnym, wiec koniec koncow moze lepiej ze polaczen nie bedzie
    Czy w Polsce sie cos zmieni? Czy nadal bedziemy krajem trzeciego świata, do ktorego beda ludzie docierac dookola na wprost i tak samo wylatywac...?
    Nie wspomne juz o Okeciu - najwieksza lotniskowa porazka
    Z Gdanska powinno byc jak najwiecej bezposrednich wylotow do Europy!!!

    • 0 0

  • No i b.dobrze (5)

    płaczki jedyne, zamiast optować za drugim prężnym Portem Lotniczym to Wy tylko narzekacie i dajecie sie nabierać na bajeczki Rębiechowa.

    • 0 0

    • W;-) (4)

      A co ma do tej decyzji lotu, brak lotniska w BD?

      • 0 0

      • ma i to wiele (3)

        jak nie rozumiesz spraw gospodarczych to będzie mi trudno Ciebie przekonać, czy nawet tego, że większość ludzi z małopolski przez Gdynię wypływali w świat(teraz spotykają się gdy przypłynie wycieczkowiec) lub tego, że np."cargo-partner spedycja" jest częścią międzynarodowej korporacji świadczącej kompleksowe usługi logistyczne. Na rynku światowym firma istnieje od 1983 roku. Posiada sieć własnych biur w 19 krajach świata. W Polsce działa od 10 lat w oparciu o 7 oddziałów (Warszawa lotnisko, Pruszków, Poznań, Wrocław, Gdynia, Kraków). Oferuje szeroki zakres usług logistycznych, począwszy od spedycji lotniczej, morskiej, samochodowej, na obsłudze celnej i magazynowej kończąc. Można by wiele, ale wiesz jak jest z czasem:((
        Pozdrawiam

        • 0 0

        • WaszkaZ (1)

          ..."jak nie rozumiesz spraw gospodarczych to będzie mi trudno Ciebie przekonać"...
          No tak, gdy brakuje logicznych argumentow- zaczynamy z innej beczki.

          • 0 0

          • gdy brakuje logicznych argumentow

            nie, nie - w dalszej części mojego postu próbowałem rozwinąć temat, ale chyba nie chcesz abym Ci strategie rozwoju przedstawił???
            Dlatego skwitowałem to - może brutalnie za co przepraszam.
            Jak będę miał więcej czasu a i sposobność będzie to merytorycznie Ci napisze.
            Pozdrawiam

            • 0 0

        • Tzn, czy ta większość ludzi z małopolski przez Gdynie wypływająca w świat ma zakaz wstępu na Rębiechowo, że w jakiś sposób odnosi się do tematu?
          Wtrącenia o "cargo-partner spedycja" to już w ogóle jakoś nie potrafię odnieść do tematu...

          • 0 0

  • NieLoty

    Gdańsk widać odstrasza po woli wszystkich przewoźników, zamiast ich zachęcać to tylko stoją i patrzą.Ich tok myślenia to chyba jest taki: my postawiliśmy blaszaka jest pas to i samoloty same przylecą a może by tak porozmawiać z przewoźnikami bo niedługo to tylko nad terminalem wrony będą latać.

    • 0 0

  • - Prowadziliśmy prace studyjne nad tym połączeniem (1)

    Kpia z pasazerow straszliwie!
    "Prace studyjne" i na trzy dni przed terminem pierwszego lotu wycofuja sie?
    Prace studyjne robi sie przed podaniem takiej informacji do wiadomosci publicznej.
    Teraz zobaczyli po prostu, ze bilety im nie poszly i podwineli ogon.
    Co za badziewiasta firma.

    • 0 0

    • Rumun

      Wszystko odbyło się zgodnie z planem, bo z tak zaproponowanym rozkładem lotów i cenami biletów nie było szans na zainteresowanie pasażerów.
      Jak przewoźnik ma zamiar _naprawdę_ otworzyć nowe połączenie, to staruje z niskimi cenami, aby zachęcić i przyzwyczaić pasażerów do nowej propozycji, a nie ustala ceny zaporowe...

      A o decyzji LOT było wiadomo znacznie wcześniej, tylko jak zwykle portal trojmiasto.pl nie wykazał się refleksem :)

      • 0 0

  • moim skromnym zdaniem, tudzież niejakiego donku tusku, należy rozwijać POłączenia dublin reszta Polski (3)

    do krakowa niech latają angole
    PLL Lot to s-ka skarbu państwa
    taka PKP tylko skrzydlata:-)

    • 0 0

    • Gallux, bardzo dobrze to ujales!

      ..."taka PKP tylko skrzydlata:-)"
      Trafione w dziesiatke.
      Nic dodac, nic ujac.

      • 0 0

    • gallux (1)

      Jak jeszcze sprawdzisz kto byl w 2006 przewodniczacym rady nadzorczej PLL LOT to jeszcze lepiej zrozumiesz :-)

      • 0 0

      • chyba już kiedyś pisałem, że 1973 roku pracowałem przy ogrodzeniu lotniska w rębiechowie
        10 km siatki napietej na słupkach, jezu jak wtedy płacili, jak lordom
        i dlatego uważam, że lotnisko w rębiechowie powinno nazywać się "edward gierek air port"
        proszę zauważyć, że od czasów gierka Polska nie zdobyła sie na tak wielki wysiłek inwestycyjny
        suchy dok, obwodnica, lotnisko, rafineria, proszę dopisywać:-)

        • 0 0

  • Kononowicz Prezydentem Trójmiasta:) NIE BĘDZIE NICZEGO!! (1)

    W tym momencie,to chyba naprawdę warto się zastanowić nad drugim lotniskiem w Gdyni. Bo skoro co chwila są usuwane jakieś połączenia,to może drugie lotnisko nie ma sensu?Fakt,cena za ten lot do Krakowa była koszmarnie droga. Nie rozumiem, dlaczego nikt nie decyduje się na loty do Hiszpanii,Francji itp. Przecież to w tej chwili naprawdę niszowa destynacja. Dziwną mają politykę te wszystkie tanie linie lotnicze. Jak już się na coś zdecydują,to wszystkie latają w jednym kierunku.

    P.S. Swoją droga jestem bardzo za drugim lotniskiem,ale jak posłuchałam tych marud z Gdyni, które nigdy nie leciały samolotem i wypowiadają się na temat czegoś o czym nie mają pojęcia,to już mi się wszystkiego odechciało...Jak tak dalej pójdzie,to chyba spełni się przepowiednia niedoszłego prezydenta Kononowicza: ŻE NIE BĘDZIE NICZEGO!!!A już na pewno nie W Trójmieście. Może postawmy sobie napis na wjeździe: Witamy w Zaścianku? ;)

    • 0 0

    • witamy w miłej prowincji, moim skromnym zdaniem, brzmi o wiele lepiej:-)

      • 0 0

  • Komunistyczna Firma, komunistyczne zwyczaje..

    Ciekawe, że LOT GDN-WAW kosztuje w najtańszej opcji 120zł w obie strony 240zł. DO KRK jest tylko trochę dalej, tyle samo opłat lotniskowych,a cena jest 5 razy droższa!!

    Dziwne, że Polski Przewoźnik nie rozwija krajowych połączeń, do których w ciągu sezonu mógłby przyzwyczaić pasażerów, zwłaszcza, że dużo ciekawych połączeń jest z Wrocławia, Poznania i Krakowa, więc my moglibyśmy się tam tanio przemieszczać, bo na PKP nie ma co liczyć

    PKP do Poznania - 6h
    PKP do Wrocławia - 8h
    PKP do Krakowa - 8h, czyli jak 100lat temu, a może i dłużej

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane