• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie będzie darmowego parkowania przy UCK

Rafał Borowski
7 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Bezpłatne parkowanie przy ulicach Skłodowskiej-Curie, Dębinki i Smoluchowskiego obowiązywało od 23 marca do 28 czerwca ubiegłego roku.
  • Bezpłatne parkowanie przy ulicach Skłodowskiej-Curie, Dębinki i Smoluchowskiego obowiązywało od 23 marca do 28 czerwca ubiegłego roku.
  • Bezpłatne parkowanie przy ulicach Skłodowskiej-Curie, Dębinki i Smoluchowskiego obowiązywało od 23 marca do 28 czerwca ubiegłego roku.

Czytelnik postuluje, by przywrócić darmowe parkowanie w sąsiedztwie Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego w Gdańsku. Miałoby to stanowić ukłon w stronę lekarzy i pielęgniarek, którzy pracują z chorymi podczas czwartej fali pandemii koronawirusa. Urzędnicy tłumaczą, że zawieszenie opłat w ubiegłym roku miało także ujemne skutki i dlatego ani myślą zastosować kolejnego wyjątku.



Czy przy UCK powinno wrócić bezpłatne parkowanie?

Przypomnijmy: w drugiej połowie kwietnia ubiegłego roku władze Gdańska podjęły decyzję o zawieszeniu Strefy Płatnego Parkowania w pobliżu Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego we Wrzeszczu. Z opłat zostali zwolnieni kierowcy parkujący przy ulicach Skłodowskiej-Curie, Dębinki i Smoluchowskiego.

Powód tej decyzji był oczywisty. Magistrat chciał w ten sposób ulżyć personelowi medycznemu, który był zaangażowany w zwalczanie skutków pandemii koronawirusa.

Czytaj więcej: Bez opłat za parkowanie przy UCK

Lekarze ostrzegają, że pandemia wciąż trwa, ale - nie oszukujmy się - w porównaniu do ubiegłego roku nasze życie praktycznie wróciło do czasów sprzed pandemii. Większość obostrzeń została zniesiona, a ich ewentualne przywracanie nie będzie już tak dotkliwe, gdyż będzie dotyczyć przede wszystkim osób niezaszczepionych.

  • - Zawieszenie opłat przy tak ograniczonej liczbie miejsc wpływa na brak rotacji, który jest głównym celem w obszarach objętych Strefą Płatnego Parkowania - tłumaczą urzędnicy.
  • - Zawieszenie opłat przy tak ograniczonej liczbie miejsc wpływa na brak rotacji, który jest głównym celem w obszarach objętych Strefą Płatnego Parkowania - tłumaczą urzędnicy.
  • - Zawieszenie opłat przy tak ograniczonej liczbie miejsc wpływa na brak rotacji, który jest głównym celem w obszarach objętych Strefą Płatnego Parkowania - tłumaczą urzędnicy.

Szpitale zmagają się z czwartą falą



Z drugiej strony, od kilku tygodni szpitale znów zapełniają się chorymi na COVID-19. W związku z tym nasz czytelnik postuluje, by znów ulżyć medykom i przywrócić darmowe parkowanie w bezpośrednim sąsiedztwie UCK.

- Na początku pandemii płatne parkowanie zostało zniesione jako ukłon dla bohaterów medycznych walczących z pandemią. Chciałbym przypomnieć, że mamy czwartą falę i ciężką sytuację pandemiczną, a lekarze i pielęgniarki są zmuszeni do podróżowania komunikacją miejską, ponieważ parkowanie jest zbyt drogie. Czy istnieje możliwość ponownego zniesienia przez władze miasta opłat do końca pandemii? - zapytał nasz czytelnik.

Brak rotacji na miejscach postojowych



Sprawdziliśmy to. Odpowiedź urzędników można streścić krótko - darmowe parkowanie nie wchodzi w rachubę. Wyjątek, który obowiązywał od 23 marca do 28 czerwca ubiegłego roku, z pewnością był udogodnieniem dla personelu medycznego, ale miał także minusy. Urzędnicy co rusz otrzymywali pisma, których nadawcy uskarżali się na zajmowanie miejsc postojowych przez cały dzień.

- Zawieszenie opłat przy tak ograniczonej liczbie miejsc wpływa na brak rotacji, który jest głównym celem w obszarach objętych Strefą Płatnego Parkowania. Zaparkowanie pojazdu i skorzystanie z usług UCK stałoby się dla pacjentów mocno utrudnione. Takie zgłoszenia otrzymywaliśmy w czasie, kiedy pobór opłat był zawieszony. Mając na względzie zapewnienie pacjentom dojazdu i możliwości zaparkowania, obecnie nie przewidujemy zmian w funkcjonowaniu Strefy Płatnego Parkowania - ucina Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Miejsca

Opinie (265) 8 zablokowanych

  • (7)

    Władze wycofują się z parkomatów
    Zródło: Interia.pl
    Jako przykład stawiane jest Forbach - liczące niespełna 30 tys. mieszkańców miasteczko we wschodniej części Francji (region Grand East), którego władze, by ratować lokalne biznesy, zdecydowały się na wyłączenie wszystkich parkomatów. Lokalni sklepikarze czy firmy usługowe nie wytrzymywały tam konkurencji ze strony - położonych na obrzeżach - marketów, gdzie nie tylko można było zdecydowanie łatwiej znaleźć miejsce parkingowe, ale też pozostawić pojazd na czas zakupów bez konieczności uiszczania jakichkolwiek opłat. Sytuację przedsiębiorców z Forbach dodatkowo komplikuje bliskość niemieckiej granicy i konkurencja ze strony ich niemieckich odpowiedników.
    O tym, w jakim stopniu ustanowienie strefy płatnego parkowania wpłynęło na "wyludnienie" centrum najlepiej świadczy fakt, że po wyłączeniu parkomatów i ustanowieniu tzw. "niebieskiej strefy" - wolnej od opłat parkingowych - udało się wygospodarować 110 tys. euro oszczędności. Mówiąc wprost - konieczność uiszczenia opłaty za parkowanie ograniczyło ruch w centrum do tego stopnia, że utrzymanie parkomatów kosztowało więcej, niż generowane przez nie przychody!

    • 27 9

    • Świetna analogia milordzie, centrum miasteczka wielkości Kościerzyny (z całym szacunkiem) a parking pod największym szpitalem w regionie.

      • 7 7

    • (2)

      To tylko pokazuje, że są miejsca gdzie strefa płatnego parkowania ma sens i są takie gdzie nie warto jej wprowadzać.

      Utrzymanie parkomatów i pionu kontroli kosztuje. Nowe technologie pozwalają te koszty ograniczać, ale nie da się ich wyzerować.

      Nie ma się co oszukiwać. Płatne parkowanie wymusza rotację na sporej części zmotoryzowanych. Skutecznie redukuje liczbę dojeżdżających swoimi samochodami do pracy.

      Jeśli jadę z dzieckiem samochodem do UCK to wolę zapłacić i mieć wolne miejsce w pobliżu centrum, niż krążyć w nieskończoność po okolicy szukając miejsca do zaparkowania.

      • 1 5

      • (1)

        Super ale nikt tam tak jak ty nie przyjeżdża tam dla przyjemności. Jeżeli ktoś stoi tam długo to znaczy że sprawa mu tyle zajmuje. Jeżeli badania zajęły by 20 minut to badany opuścił by miejsce po 30 minutach proste i logiczne Jeżeli badanie traw 8 godzi to klient siedzi te 8 godzin.

        • 4 4

        • Błąd w założeniach. Parkingów w tamtej lokalizacji nie zajmują wyłącznie pacjenci.

          Jak nie będzie SPP to pacjent nie postoi swoim samochodem nawet 5ciu minut pod UCK, bo nie znajdzie żadnego wolnego miejsca.

          Wszystko zajmą ludzie pracujący w samym UCK i pobliskich instytucjach.

          • 4 2

    • super że wkleiles, ale nawet nie wiesz co. A jak sytuacja z darmowym parkowaniem w Paryzu? (1)

      • 3 4

      • No tak wszak Gdańsk to Paryż północy.

        • 0 1

    • no i jaki z tego morał...

      o patrz...a w dużych miastach zachodnich parkowanie płatne ma się świetnie i nikt nie zamierza z niego rezygnować...
      Natomiast naszym wzorem ma być Forbach...litości.

      • 3 2

  • płatne parkowanie przy szpitalu to świństwo (17)

    Bardzo żle się czuję. Jadę na SOR uiszczam opłatę. Niestety nie wiem ile mam wrzucić, bo nie wiem ile to będzie trwało. Zostaję na obserwacji a w tym czasie miasto wystawia mi opłatę dodatkową. Standard. Dla inteligentnych - nie mnie trzymają na SOR ale dziecko lub staruszka.

    • 63 21

    • Sory nie są dla tych co się źle czują! Tylko dla tych z zagrożeniem życia!

      • 13 6

    • (3)

      Bardzo źle się czujesz i jedziesz samochodem?

      • 10 9

      • (1)

        Idź do szkoły ! Bo nie umiesz ze zrozumieniem czytać ! Facet wyraźnie napisał że przyjeżdża na SOR z dzieckiem lub staruszkiem ! Twoje q wynosi 0%

        • 3 3

        • I codziennie przyjeżdża na ten SOR?

          Raz na kilka lat może chyba zapłacić te kilkanaście zł, w zamian mając pewność że zaparkuje przy SOR a nie kilometr dalej.

          • 3 1

      • Nie, jak bardzo źle się czuję i mam gorączkę to idę pieszo do szpitala przez pół miasta w deszczu. W końcu ruch to zdrowie!

        • 3 1

    • Jak jedziesz sam na SOR, a nie karetką, to chyba go nie potrzebujesz

      a jak masz komórkę, to płać z niej, wtedy nie musisz dorzucać

      • 9 7

    • Prowadzisz auto w stanie który kwalifikuje cię do pozostania w szpitalu?

      • 9 7

    • osoba które potrzebuje ratowania życia (oddział ratunkowy) ma czas na parkometr? (1)

      nieźle

      • 6 8

      • Osoba która potrzebuje ratowania życia przyjeżdża karetką. ;)

        • 3 2

    • jak się bardzo zle czujesz, to nie jedz samochodem!!!

      wzywasz karetke albo jedziesz taksowka, skoro az tak zle sie czujesz, ze musisz do sszpitala, to nie na tyle, zeby jechac samochodem. Kolejny potencjalny bandyta, ktory musi zawsze i wszedzie jechac samochodem?
      Zapewnie na "małym kacu" też jezdzisz, co?

      • 8 6

    • Wbrew pozorom są sytuacje takie, jak opisana przez OPa... (2)

      ...na początku 2020 r. dostałem ataku pokrzywki zmęczeniowej i musiałem pojechac do szpitala, gdzie jak się później okazało dostałem zastrzyk odczulajacy, Nie byłem w tak fatalnym stanie żebym musiał wzywać karetke na peryferia Gdańska, wiec poleciałem autem. A tam hyc brak wolnych miejsc, a w portfelu bieda. I co, mam kuchwa umrzec pod szpitalem, bo nie mam pieniedzy przy sobie, a nie wiem czy mam zapłacic 5, 10 czy 20 PLN? Akurat uważam, że miejsca pod szpitalami powinny być darmowe. Ludzie tam nie jeżdżą dla przyjemności, a czasem jadą w stanie zagrozenia zycia i zwyczajnie nie ma czasu ani głowy żeby szukac parkomatów i uiszczać, grubą w przypadku Gdańska, daninę. To miasto robi się coraz bardziej przeciw ludziom

      • 8 5

      • Dziwny argument

        A jak rozwiązujesz problem, gdy musisz podjechać np. tramwajem lub kolejką i jak to ująłeś "w portfelu bieda"?

        Też pomstujesz, że GAiT lub SKM/PKM są przeciwko tobie?

        Jeśli wybrałeś komunikację swoim samochodem i chcesz wygodnie parkować w SPP, to zachęcam Cię do korzystania z aplikacji parkingowej.

        • 5 4

      • NIe masz umrzeć pod szpitalem, tylko myśleć jadąc. Tylko tyle.

        • 1 2

    • proponuję aplikację mobilną

      płacisz tyle ile stoisz. nie więcej. Nie martwisz się o to, czy starczy Ci czasu...same plusy. polecam

      • 3 1

    • Bezpłatne parkowanie gdziekolwiek, poza własnym garażem czy posesją to świństwo. (1)

      Dla inteligentnych- jest mnustwo sposobów na zdalne opłacenie parkowania.

      • 5 3

      • i na sprawdzenie pisowni ;)

        • 4 1

    • Jeżeli jedziesz na SOR autem, to znaczy, ze nie powinieneś być nawet przyjęty na SOR, bo nie wymagasz nagłej pomocy medycznej.

      • 3 1

  • Niedługo to trzeba będzie za wejście do budynku zapłacić ... naciągacze!

    • 30 4

  • Tak właśnie działa Dulkiewicz i jej ekipa z Wszystko dla Gdańska w kontrze do mieszkańców, a to my ich wybraliśmy ;-) (4)

    • 48 5

    • I bardzo dobrze działa, w tym przypadku akurat popieram. (2)

      • 1 9

      • Już przestań Olcia.

        • 3 1

      • Ona zapatrzona jest w niemiecką republikę islamską jest chyba?

        • 0 0

    • POtologi to to

      • 2 1

  • U C K - To tam ...

    Uwaga Centrum Kliniczne . Musisz mieć spory zapas ... inaczej , tylko życie. Ha,ha

    • 9 1

  • płatne parkowanie- zniesc .!

    zły pomysł . nie podoba mie sie to wcale.

    • 13 3

  • (3)

    Może w ramach ukłonu zbudować dla nich parking wielopoziomowy? Opłata roczna dla nich 250zł i z głowy.

    • 24 4

    • (1)

      Aby wspomóc medyków wystarczy parking dla pracowników na terenie UCK.
      Pracodawca doceniający swoich pracowników, może o to zadbać.

      Automat może "wpuszczać" samochody o zgłoszonych numerach rejestracyjnych albo posiadaczy aktualnych kart dostępowych.

      • 3 3

      • Przecież tak jest

        Tylko problem jest ze jaśnie lekarzami co nawet mieszkając 200m od szpital muszą swoim Volvo jechać.

        • 2 0

    • A kto ma zbudować? Mamy się zrzucać na lekarzy?

      • 2 0

  • zwykłe chamstwo, ludzie i tak wystarczająco są doświadczani chorobami a tu jeszcze golą z kasy. (1)

    podziękujemy w wyborach.

    • 40 3

    • Wybraliście takie coś

      • 1 1

  • przepustki bezpłatnego parkowania dla personelu medycznego

    a nie bezpłatnie dla wszystkich. Takie rozwiązanie, jeśli w ogóle. Darmowe parkowanie i skutek będzie taki, że wszystko będzie zawalone 8 godzin przez te same auta.

    • 10 7

  • Ale jak to przecież jest pandemia (21)

    Ludzie powinni być zaceciani do podróżowania własnymi środkami transportu, chyba mniej osób zarazisz we własnym aucie niż w SKM albo autobusie. Więc jak to jest? Parkingi powinny być darmowe, paliwo tansze i dodatkowe udogodnienia dla kierowców w tym czasie jak np możliwość jazdy buspasem

    • 110 51

    • xDDDD (11)

      Gdyby tak zachęcić w stronę korzystania z własnego auta wszystkich, trzask pękających d*p kierowców stojących w korku byłby tak wielki, że nie wiem xD

      • 22 9

      • Dalej by trwierdzili że to wina wszystkich, tylko nie jadących w pojedynkę 3km samochodem :D (10)

        • 16 9

        • (7)

          w USA każdy ma samochód, bo samochód to wolność osobista. Jedziesz jak chcesz, gdzie chcesz, kiedy chcesz. A transport zbiorowy jest dobry w krajach trzeciego niedorozwinięcia. Pytanie, w którą stronę się kierujemy?

          • 18 14

          • (2)

            Nic nie wiesz o USA. Wszystie duze miasta wylaczaja z ruchu ulice w centrach, dokladnie jak w Europie. Nowe autostrady tylko platne. Gigantyczne inwestycje w zbiorkom, plany autostrad tylko dla zbiorkomu... Masz wyobrazenie dyzia, ktory naogladal sie filmow sprzed 20 lat.

            • 11 7

            • (1)

              Ale w innych krajach stawia się na kolej zaś u nas rozbiera linie kolejowe by zaspokoić potrzeby rowerzystów. Gdzie więc tutaj logika?

              • 10 5

              • Pokaż mi czynną linię kolejową, którą zamieniono na drogę rowerową

                • 2 1

          • A wiesz skąd to się wzięło? (2)

            Koncerny motoryzacyjne wykupiły i zamknnęły firmy komunikacyjne, bo bez tego nikt nie chciał kupować samochodów.

            • 7 3

            • Nieprawda, to jest mit (1)

              Ludzie, do których należały firmy komunikacyjne, posiadali również ziemie w zasięgu linii tramwajowych, i zauważyli, że im więcej linii w okolicy tym drożej mogą tą ziemię sprzedać. Jednak na samym transportowaniu pasażerów niewiele zarabiali, utrzymywanie linii było potrzebne tylko w momencie sprzedaży ziemi. Dlatego już w latach 20-tych zaczęli przestawiać się z tramwajów na autobusy (niższe koszty infrastruktury), a po wojnie był boom na samochody (bo już były szerokie drogi dla autobusów) i firmy komunikacyjne same zaczęły upadać, jeszcze nim kupiło je GM.

              • 1 3

              • A czym była Futurama z 39'go?

                Wciskaj sobie kit, ale nie innym. Shell, GM, Ford skorzystały z planu Eisenhowera i wykorzystały go jak tylko mogły. Tramwaje zostały wykupione przez firmy motoryzacyjne, zezłomowane, a miasta z tymi mitycznymi drogimi działkami i tak były obsługiwane przez komunikację miejską (patrz rozwój metra w USA). Bardzo skracając i zachęcając do lektury, później zaczął się problem miast typu Los Angeles, Las Vegas, i Nowego Jorku, zwieńczony konfliktem pomiędzy Robertem Mosesem, a Jane Jacobs.

                Jane Jacobs jest podstawą nauki NAS, architektów i urbanistów. Nie chcemy wiecznie zapchanych 12 pasmowych, wiecznie zapchanych autostrad i marnowania życia obywateli na niekończących się dojazdach. Nie mówiąc o minimalizacji udziału transportu publicznego, by zepchnąć biednych ludzi na granice upadku, jak w tych wspaniałych stanach zjednoczonych. porównaj sobie wydatki Londynu, Paryża, Berlina, czy Kopenhagi na drogi, a transport publiczny.

                Chcesz coś zmienić, to zapraszam, dokształć się i zacznij zmieniać (o ile przekonasz kogokolwiek kto ma pojęcie o funkcjonowaniu miast), bo z uczelni od lat wychodzi pokolenie wkurzonych projektantów, którzy chcą europejskiego Zachodu, nie Amerykańskiej patologii, stąd te efekty. A jak się nie podoba, nie ma już wizy do stanów ;) )

                • 2 2

          • Twoja wiedza jest aktualna na circa pół wieku temu

            • 4 1

        • Jak zachorujesz na raka,toprzypomnij sobie, żeby jechać te trzy kilometry po życie śmierdzącym autobusem, przesiadka na pełny (1)

          tramwaj (gdzie nikt ci nie ustąpi miejsca, mimo,że jesteś taki niepełnosprawny na chemii, i w ogóle poszkodowany przez życie i los), i jeszcze pieszo, pod górę po chemii kilometr.

          • 6 1

          • Akurat przy Centrum Onkologii jest problem parkowania niezgodnego z przepisami, blokującego ruch pieszy.

            I chcieliśmy to uporządkować, ale GZDiZ odpowiedział, że tam nie będą wprowadzać strefy, bo nie powinniśmy obciążać dodatkowymi problemami ludzi z nowotworami, więc proszę o nie oskarżanie niewinnych.

            Problem z miejscami postojowymi nie jest problemem ludzi pierwszej potrzeby, a wygodnictwa. To miasto nie ma 471tys. obywateli, a znacznie więcej, przez migrację studentów, czy pracujących zawodowo, a nie zameldowanych ludzi i nie ma możliwości zaspokojenia potrzeb parkingowych dla wszystkich, bez destrukcji historycznej tkanki. Codziennie poruszamy się po szerokiej, ośmiopasmowej i wiecznie zatkanej Alei Zwycięstwa, wspartej główną trasą tramwajową w mieście i SKM, mimo tego, uczęszczaną głównie przez pojazdy jedynie z osobą prowadzącą i nie napotyka nas refleksja, gdzie ja zaparkuję? Każdy z nas chciałby wygodnie dostać się do swojego celu, ale niestety jest to często niemożliwe (co potwierdzają kierowcy parkujący w miejscach niedozwolonych).

            • 2 4

    • samochody powinny być darmowe (2)

      ja co prawda mam swój, ale chciałbym mieć drugi a mnie nie stać. I jeszcze darmowy garaż i paliwo poproszę.

      • 5 7

      • (1)

        A ja poproszę zamiast ścieżek rowerowych linie kolejowe

        • 2 3

        • Bez sensu. Co 3 przystanki musiałbyś się przesiadać aby przejść na drugą stronę ulicy.

          • 1 0

    • Pandemia nie spowoduje że parkingi magicznie się powiększą

      • 5 0

    • Pandemia... lenistwa i roszczeniowości

      • 4 3

    • to że miejsca parkingowe będą zastawione cały dzień nie spowoduje że będziesz mógl pojechać tam swoim samochodem

      to jest ukłon w stronę pracowników - stawiają auto o 7 rano i zabierają o 16 - nie dla interesantów którzy potrzebują zaparkować w ciągu dnia

      • 9 0

    • Taaaa wszystko wokòł kierowców

      • 1 1

    • zaceciani ? może od razu zaczadzeni?:)

      • 0 1

    • a mi daj za darmo bo tam musze codziennie odwalać pańsczyznę w ołtsorcingu za najniższa stawkę - 15 minut/godz bezpłatnej

      przerwy

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane