• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie będzie ograniczenia prędkości na al. Jana Pawła II

Maciej Korolczuk
4 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
W poniedziałek w miejscu wypadku pojawiły się znicze. W poniedziałek w miejscu wypadku pojawiły się znicze.

Po niedzielnym, niestety śmiertelnym potrąceniu 21-latki na pasach przy szpitalu na Zaspie zobacz na mapie Gdańska, nasi czytelnicy po raz kolejny poruszyli temat ograniczenia prędkości na zmodernizowanym odcinku al. Jana Pawła II. Drogowcy nie są jednak zwolennikami tego pomysłu. Zapędy kierowców do szybszej jazdy ma tam wkrótce ograniczyć likwidacja tzw. "zielonej fali".



Co poprawiłoby bezpieczeństwo na al. Jana Pawła II?

Przypomnijmy. W niedzielę na przejściu dla pieszych przy szpitalu na Zaspie 43-letni kierowca opla potrącił 21-letnią kobietę. Siła uderzenia była na tyle duża, że poszkodowana przeleciała - zdaniem świadków - nawet kilkanaście metrów i spadła uderzając głową o jezdnię. Jeszcze na miejscu została udzielona jej pierwsza pomoc, w krytycznym stanie trafiła do szpitala. W poniedziałek zmarła.

Przyczyny i okoliczności wypadku bada policja i Prokuratura Gdańsk Oliwa. Prawdopodobnie kobieta wbiegła na pasy, ale śledczy muszą to potwierdzić. Niewykluczone, że pomoże w tym zapis monitoringu z przejeżdżającego obok autobusu komunikacji miejskiej.

Czytelnicy: wypadki przez nadmierną prędkość!

Wiele komentarzy pod artykułem informującym o wypadku dotyczyło prędkości, z jaką porusza się po al. Jana Pawła II część kierowców. Mieszkańcy Zaspy narzekają, że po modernizacji szersza i równiejsza droga zachęca do szybkiej jazdy, czego efektem mają być liczne wypadki i potrącenia pieszych. Komentujący wprost domagają się od władz miasta, by zarządca drogi, a więc Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, ograniczył tam prędkość - nawet do 30 km/h - lub podjął inne działania mające na celu poprawę bezpieczeństwa.

Gdańscy inżynierowie do obniżenia prędkości w tym miejscu podchodzą jednak sceptycznie. Ich zdaniem obecne ograniczenie do 50 km/h jest wystarczające, a problemem jest fakt, że wielu kierowców ignoruje te znaki.

- Al. Jana Pawła II to kolejne miejsce, gdzie wyraźnie widać, jak niewłaściwa i populistyczna była decyzja o likwidacji fotoradarów. Gdy radar stał na tej drodze, takich zdarzeń było tam zdecydowanie mniej - uważa Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu. - Stoimy na stanowisku, by egzekwować to, co jest, a nie wprowadzać kolejne ograniczenia, które i tak nie dadzą nam pewności, że bezpieczeństwo w tym miejscu wzrośnie. Już barierki wygradzające pasy ruchu są ustawione w ten sposób, by i kierowcom i pieszym zapewnić maksymalnie dobrą widoczność. Na kolejne decyzje musimy zaczekać co najmniej do momentu, gdy zapoznamy się z ustaleniami policji.
Pomoże likwidacja zielonej fali

Pierwsze decyzje już jednak zapadły. Jesienią ubiegłego roku na tym samym pasie w kierunku Czarnego Dworu, ale na przejściu bez sygnalizacji, kierowca porsche śmiertelnie potrącił starszą kobietę. Na początku grudnia na tym samym przejściu zginął 80-letni pieszy.

Kilka tygodni później zapadła decyzja, że powstanie tam sygnalizacja świetlna. Prace nad projektem właśnie się kończą, sygnalizatory pojawią się tam do końca tego roku. Światła te będą stały mniej więcej w połowie drogi od innego przejścia przy ul. Meissnera. Ma to dać możliwość drogowcom, by odpowiednią regulacją uniemożliwić kierowcom szybką jazdę.

- Każdy, kto przekroczy tam prędkość, będzie musiał zatrzymać się na kolejnym skrzyżowaniu. Podobne rozwiązanie możemy już zaobserwować na al. Grunwaldzkiej na odcinku od granicy z Sopotem w kierunku Wrzeszcza - dodaje Wawrzonek.

Opinie (375) 5 zablokowanych

  • skuteczną metodą na drogowych bandytów jest nieunikniona wysoka kara (2)

    bierność policji sprzyja drogowemu szaleństwu

    • 34 11

    • u nas maks mandat to 500zł. troche to smieszne.

      • 5 3

    • nieunikniona niska kara również

      Jakby dostał do domu rachunek z dłuższego przejazdu przez miasto po 50zl za każde przekroczenie przy przejściu to by się moment nauczył niejeden kozak.

      • 1 0

  • Panie redaktorze proszę dodać inną odpowiedz (4)

    Pomogłoby edukowanie pieszych ze w starciu z maszyną ZAWSZE mają mniejsze szanse, wiec powinni uważać.

    • 41 19

    • (2)

      Pomogłoby uświadamianie kierowców, że są odpowiedzialni za życie i zdrowie swoje i innych. Każdy debil który zapi****** w mieście, wymusza pierwszeństwo, przejeżdża na czerwonym(tzw. późne pomarańczowe) powinien o tym pamiętać. Ale nie, wy wolicie napisać że pieszy przegra z maszyną. Oczywiście że przegra, nawet wtedy kiedy będzie spokojnie szedł chodnikiem a kretyn w samochodzie wpadnie w poślizg i zjedzie na chodnik.

      • 8 11

      • Co sie tak pieklisz (1)

        Kierowcy mają być odpowiedzialni za życie i zdrowie swoje i innych - a tobie ciężko wziać odpowiedzialność chociaż za swoje życie ? Dobrze facet napisał.

        • 13 6

        • Pieszy który wlezie na ulicę na czerwonym i spowoduje wypadej najpewniej straci życie. Piraci drogowi, pijacy za kierownicą, często zabijają niewinnych a sami wychodzą bez szwanku

          • 6 3

    • najlepiej z domu niech nie wchodzą.
      Króle szos chcą mieć komfort przemieszczac się szybko, bez zwracanis uwagi na innych uczestników ruchu. Nie tylko pieszych ale i rowerzystów.

      • 7 6

  • do autora tego błyskotliwego artykuliku (2)

    proszę dobrze przeanalizować i zaznaczyć prawidłowo miejsce tego wypadku na mapce

    • 16 5

    • lokal (1)

      jest dobrze zaznaczone, błyskotliwy chłopcze

      • 3 2

      • powiedz mi czlowieku gdzie jest twoja siedziba?

        ty bydlaku jeden!

        • 1 0

  • (1)

    Powinno być 50 albo 60 km/h maksymalnie, i tak będą jeździć o 20-30 więcej

    • 18 0

    • czyli 30. wtedy bedą jechac 50 i bedzie ok.

      • 6 1

  • Wywalic PO z kluczowych urzędów. (4)

    W takim miejscu nakleja się na jezdni znaki ograniczenia predkosci. Gęsto!
    Tam juz narodziło sie kilka kalek i kilka osob zmarło.
    Dzis mijała mnie tam pani w fiacie panda NOL i jechała około 90 km/ h.
    Ludzie z wiosek mysla ze jada autostrada a głupcy siedza na stolkach bo co im kto zrobi jak całe PO za nimi. Wnuczki corki siostrzeńcy itd. Wszyscy po europeistykach albo socjologiach.

    • 21 35

    • (3)

      Tak za to że ludzie jeżdżą za szybko odpowiada PO.....idź się leczyć

      • 7 6

      • Za brak infrastruktury odpowiada PO (2)

        Adamowicz Grzelak i radni PO.
        Zamiast muzeum trzeba w miescie dbac o ludzi o drogi aby nie gineli.
        A gina mlodzi nawet pod szkołą. I co wyspeke zrobili. A radni PO chca zrobic przejscie przez 3 pasy w srodmiesciu bo ma byc prosto do hotelu i galerii handlowej droga.
        Ludzie jada za szybko bo nie ma znaków w miejscach niebezpiecznych. Napis uwaga wypadki nawet czlonek PO zrozumie.

        • 6 10

        • A na nowe muzeum 20 mln jest

          Włodarze miasta mają w d... BEZPIECZEŃSTWO.

          • 3 3

        • A to d...i trzeba pisać, ze miejsce niebezpieczne ? Nie widzi, że wokół osiedla, szpital, przystanki autobusowe, lokale gastronomiczne, zaraz deptak, niedaleko szkoła kościół? Nie wie, że w takiej sytuacji warto jechać wolno i ostrożnie? To może lepiej niech odda prawo jazdy?

          • 1 0

  • brak zielonej fali = wieksze zaneczyszczenie powietrza (4)

    jw
    bo auto spala najwiecej kiedy rusza co kawalek

    • 28 6

    • Jeśli jedzie zgodnie z przepisami to nie rusza (3)

      Trafia na czerwone, gdy jedzie zbyt szybko

      • 8 5

      • pisza o skasowaniu fali a nie o" inteligentnej " sygnalizacji (2)

        tyle siana na tristar a do niczego sie nie nadaje tak btw

        • 8 1

        • tam nie ma zadnego tristara. sa zwykle swiatla.

          • 4 1

        • Ostatni akapit artykułu

          sugeruje jednak inaczej

          • 2 1

  • (7)

    Czemu nikt nie napisze że przechodziła w miejscu nie dozwolonym... każdy nawet najlepszy kierowca nie jest w stanie wychamowac jak ktoś nagle wyskakuje mu przed maskę... nawet przy 50 wystarczy że upadnie niefortunnie człowiek i ma obrzęk mózgu... ludzie latają po ulicach jak opetani a to autobus bo ucieknie i leci na opak... rowerzysci i przechodnie myślą że są nietyklani czy co... sprawa przykra owszem ale pieszy też powinien się zastanowić dwa razy zanim wleci komuś pod kola... co innego jakby ja potracil na przejściu dla pieszych wtedy owszem jego wina bo przejście to przejście ale w takim miejscu gdzie nie ma pasów trzeba sie liczyć z konsekwecjami...

    • 61 12

    • (4)

      50kmh to maksymalna prędkość, nie minimalna.
      przed przejściem należy zwolnic.
      przy 30-40kmh nie zginęłaby.

      • 7 13

      • (3)

        Po co miał zwalniać skoro miał zielone? Zejdź z roweru i zdaj kiedyś prawo jazdy to zrozumiesz, że zwalniać na każdym przejściu (tym bardziej z sygnalizacją) to a) głupota b) niemożliwosć

        • 16 4

        • Żadna głupota, tylko brak kultury jazdy...

          • 2 7

        • No widzisz... A jadąc rowerem pomimo pierwszeństwa trzeba zwalniać przed każdym przejazdem żeby jakaś gapa w puszcze nie rozjechała.
          Niemożliwe?
          To się przejedź rowerkiem kilka razy ale nie w niedzielę...

          • 2 1

        • Spoko, on na rowerze przed przejazdem rowerowym przyspiesza żeby zdążyć na migającym zielonym albo przejeżdża wzdłuż przejścia dla pieszych a wymaga od innych kultury jazdy. Ciekawe co mówi o pieszych na ścieżkach rowerowych. Wtedy pewnie kultura ogranicza się do k.rew i piee...lenia na nich.

          • 1 0

    • (1)

      Właśnie potrącił na przejściu

      • 2 4

      • na czerwonym świetle, przebiegającą dziewczynę.

        • 2 0

  • (1)

    W Polsce co roku na drogach ginie chyba najwięcej ludzi w całej Europie. 2/3 wypadków powodowana jest przez kierowców, przez prędkość, brawurę, wymuszanie pierwszeństwa itp. Mimo to likwiduje się fotoradary a drogówke na drogach spotkać można od święta. Codziennie na tych samych ulicach dochodzi do wykroczeń, mimo to policji tam nie widać.

    • 30 9

    • Problem jest też w czasie dotarcia przez karetkę

      lub śmigłowiec do poszkodowanych. Niemcy mają bazy śmigłowców, ze sa w stanie dotrzeć w 15 minut, w Polsce jest to 30 minut. Tu jest też problem.

      • 4 3

  • XXX (3)

    Jak się przechodzi przez przejście to należy się rozglądać na wszystkie strony , a nie patrzeć w telefon.

    • 46 8

    • To przechodz i nie patrz

      • 1 2

    • Jak się zbliża do przejścia to trzeba zwolnić, zachować szczególną ostrożność, a nie gapić się w telefon

      • 5 7

    • prawda. pełno piratów na drodze. nigdy nie wiadomo

      • 1 2

  • jaka zielona fala... (6)

    jadąc od strony Rzeczypospolitej do Czarnego Dworu stoimy na czerwonym:
    1. zaraz za wiaduktem JP/Rzeczypospolitej
    2. do wyboru światła przy skręcie do Awiatora lub kawałek dalej skrzyżowanie JP/Meissnera/Leszczyńskich
    3. do wyboru światła przy szpitalu lub w miejscu gdzie był opisywany wypadek
    4. jak się uda to i na krzyżówce JP/Czarny Dwór

    Jeśli dobrze liczę to mamy 6 sygnalizacji z czego zatrzymujemy się na 4...
    Jaka to zielona fala?

    A na idiotów (sorry ale inaczej nie można tego nazwać), którzy jadą 80 i patrzą w niebo albo pieszych, którzy wbiegają na jezdnię na czerwonym albo w miejscach niedozwolonych to siły nie ma oprócz tej która nazywa się lekkie obrażenia w wyniku wypadku/ciężkie obrażenia/sjadąc od strony Rzeczypospolitej do Czarnego Dworu stoimy na czerwonym:
    1. zaraz za wiaduktem JP/Rzeczypospolitej
    2. do wyboru światła przy skręcie do Awiatora lub kawałek dalej skrzyżowanie JP/Meissnera/Leszczyńskich
    3. do wyboru światła przy szpitalu lub w miejscu gdzie był opisywany wypadek
    4. jak się uda to i na krzyżówce JP/Czarny Dwór

    Jeśli dobrze liczę to mamy 6 sygnalizacji z czego zatrzymujemy się na 4...
    Jaka to zielona fala?

    A na idiotów (sorry ale inaczej nie można tego nazwać), którzy jadą 80 i patrzą w niebo albo pieszych, którzy wbiegają na jezdnię na czerwonym albo w miejscach niedozwolonych to siły nie ma oprócz tej która nazywa się lekkie obrażenia w wyniku wypadku/ciężkie obrażenia/śmierć*

    *Niepotrzebne skreślić

    Żadne inne cuda nie pomogą choćby ograniczyli do 20 prędkość!

    • 41 1

    • (1)

      to znaczy ze jedziesz za szybko jak na wszystkich stoisz

      • 1 7

      • niekoniecznie, można jechać 50-60 i też stać

        nie wiem jak te pierwsze do Awiatora ale te z miejsca wypadku są na przycisk, jak one się mają do działania pozostałych to nie wiem

        edit: dodam tylko, że zależy to też od tego jak akurat wjedziemy z Rzeczypospolitej w JP, ja akurat trafiam od razu na czerwone na pierwszych światłach;]

        • 2 1

    • Właśnie dałeś argument za strefą 30km/h. (2)

      Skoro i tak stoisz na co drugich światłach to jadąc płynnie 30km/h byłbyś szybciej i to bez zużywania paliwa, hamulców, sprzęgła, bez generowania spalin, hałasu i pyłów.
      Brak trupów z punktu widzenia kierowcy to tylko nieistotny bonus tego rozwiązania...

      • 0 6

      • głupiś

        spowoduje to tylko że teraz większość będzie zapierdzielać 80+ by jednak zdążyć...
        mało takich "inteligentnych" ograniczeń w trójmieście ?

        • 1 0

      • albo do lepszej organizacji świateł

        kij ma dwa końce
        poza tym kolejne światła 50-100m od krzyżówki JP/Leszczyńskich/Meissnera nic nie dadzą bo nie zdążysz ruszyć a już będziesz stać

        • 1 0

    • Zmarła w niedziele a nie w poniedziałek - błędne informacje

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane