• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie będzie tunelu drogowego we Wrzeszczu

Michał Brancewicz
20 lipca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
W tym miejscu miał przechodzić pod al. Żołnierzy Wyklętych tunel łączący Wrzeszcz z Zaspą. W tym miejscu miał przechodzić pod al. Żołnierzy Wyklętych tunel łączący Wrzeszcz z Zaspą.

Urzędnicy wycofują się, przynajmniej na razie, z pomysłu budowy tunelu pod al. Żołnierzy Wyklętych zobacz na mapie Gdańska. Powodem są zbyt wysokie koszty w stosunku do korzyści, jakie przyniosłoby to rozwiązanie.



W ramach budowy Galerii Metropolia inwestor był zobowiązany do rozbudowy układu drogowego. Przebudowana została m.in. ul. Kilińskiego, a ulicę Nad Stawem wydłużono do ul. Kościuszki.

Kolejnym etapem miało być, zapowiadane od dawna, stworzenie tunelu pod al. Żołnierzy Wyklętych, który połączyłby ul. Hynka z innym fragmentem ul. Nad Stawem. Teraz przedsięwzięcie stoi pod dużym znakiem zapytania.

Zapowiadany tunel pod al. Żołnierzy Wyklętych nie będzie w najbliższym czasie realizowany. Zapowiadany tunel pod al. Żołnierzy Wyklętych nie będzie w najbliższym czasie realizowany.
Inwestycja co prawda znajduje się na liście Wieloletniej Prognozy Finansowej miasta na lata 2018-47, ale nie wiadomo, czy i kiedy miałaby powstać. Powód?

W piśmie z Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku czytamy:

Gmina Miasta Gdańska nie planuje rozpoczęcia realizacji zadania z uwagi na zbyt duże szacunkowe koszty budowy w odniesieniu do spodziewanych korzyści komunikacyjnych.

Mówiąc bardziej wprost, chodzi o niewielki ruch, jaki wygenerowało powstanie nowego centrum handlowego.

Według szacunków budowa pochłonęłaby ok. 22,2 mln zł. Do tej kwoty miałby dołożyć się inwestor Galerii Metropolia - firma PG Górski - w kwocie ponad 7,3 mln zł, która po sąsiedzku realizuje osiedle Browar Gdański oraz Budimex Nieruchomości (240 tys. zł), który ma w planach budowę osiedla na dawnym pasie startowym przy ul. Hynka zobacz na mapie Gdańska.

Inwestycje

Miejsca

Opinie (269) 2 zablokowane

  • Wielka szkoda. Nie rozumiem tego aby odpuscic tak wazny fragment drogi. (1)

    Euro styl postawil juz 4 bloki, Budimex chce postawic 8 blokow (4 x 55metrow, 17 pieteri 4 nizsze) To bedzie lekko razem z 1000 mieszkan. Obok powstaje myjnia samochodowa itd. Ruch bedzie rosl z roku na rok a oni o braku potrzeby.

    Moze miasto nie chce pozyskac 7,5 mln od inwestorow prywatnych ?

    To jest wrecz dzialanie na szkode mieszkancow Gdanska.

    • 11 2

    • To nie jest rozwiązanie korzystne dla Zaspy.

      Ten tunel nie rozwiązuje problemów o których piszesz. Jego głównym zadaniem miało być rozwiązanie problemu wyjazdu z Metopolii w stronę Grunwaldzkiej co dodatkowo blokowałoby ulicę Hynka.

      • 2 0

  • Kiedy budowali Quattro Towers we Wrzeszczu Hines mial wymienic plyty betonowe przy Manhattanie na asfalt (3)

    Do tej pory nic nie zrobiono. Moze jakis pozew przeciwko miastu? To jest dzialanie na szkode miasta

    • 14 1

    • To nie my (2)

      My nic nie mogliśmy. To oni i tamci. My ciężko pracujemy od 8 do 15. Bez klimatyzacji. Co od nas chcecie?

      • 3 1

      • Wina pisu (1)

        • 1 3

        • Pisu w um i zdiz nie ma

          Więc czyja? Moja?

          • 0 0

  • Rondo zamiast tunelu

    Skrzyzowanie Kosciuszki z Żołnierzy Wyklętych przebudować na rondo do którego doprowadzić wyjazd z parkingu Metropolii i sprawa dojazdu w stronę Grunwaldzkiej załatwiona duzo mniejszyn kosztem. Tunel niewiele pomoże.

    • 3 2

  • Najważniejsze, że Firma PG Górski nie będzie musiała wyłożyć 7,3 mln. złotych na budowę tunelu. Za kilka lat całą kwotę 22,2 mln złotych lub więcej da Gdańsk. Fajny myk, czapki z głów.

    • 11 1

  • Wałek tak samo jak wyburzenie tzw. " wioski indiańskiej", na której miejscu miała być droga dojazdowa a jest parking. (1)

    • 13 0

    • po indianach nikt płakać tutaj nie będzie

      ale fakt wałek jest

      • 2 2

  • eeemmmmm

    Kochani - a tak skorzystac z przejazdu pod mostem obok torow (tak ja zrobili w Sopocie - Kamienny Potok? Czy to za trudne?

    • 0 1

  • Wiadukt na AK jak najszybciej (5)

    • 4 3

    • po co? (4)

      po coś się wyprowadzał poza miasto - poza zasięg dojścia pieszego do SKM?

      • 2 3

      • (1)

        Gow*no cie obchodzi, jestem takim samym mieszkancem tego miasta jak ty bucu i tez place tu podatki. Przestance robic z ludzi krorzy mieszkaja w poludniowej czesci tego miasta idiotow bo w cale nie sa gorsi i ze to ich wina. To jest wina mista ze nie potrafi zbudowac porezadnych przedszkoli, drug i dojazdow a nie wina mieszkancow.

        • 1 1

        • *drog

          • 0 2

      • Po to żeby rozładować korki w ruchu tranzytowym. Niestety inżynierowie miejscy nie potrafią pojąć kwestii najważniejszych. Przepustowość drogi to nie ilość pasów a przepustowość węzłów. Co z tego, że zbudują drogi z sześcioma pasami jak korek dalej będzie na światłach. Zastanawia mnie czy oni przeliczają koszty eksploatacyjne tzn. odśnieżanie, naprawy bieżące, utrzymanie zieleni? Czy w perspektywie kilkudziesięciu lat nie wyszło by taniej utrzymanie wiaduktów i skrzyżowań bezkolizyjnych niż dobudowywanie kolejnych pasów ruchu. To pytanie redakcja t. powinna już dawno skierować do DRM

        • 1 1

      • Tak tak

        Ale dzielnice położone poza zasięgiem pieszego dojścia do SKM zaczęto planowo zasiedlać 50 lat temu. Icoteras??

        • 0 0

  • @

    Ta galeria to w ogóle nie powinna powstać tunel zresztą też wydaje się mało trafionym pomysłem. Niewielki tunelik nic nie odciążałby. Proponuję jak najszybciej wyremontować cały odcinek Hynka i co to za twór że niemożna z Hynka podjechać pod bloki na Dywizjonu. Jak się zacznie palić albo karetka będzie jechać dookoła to sorry ale nie zdąży lepiej karawan od razu podstawić.

    • 9 1

  • adamowicz przejadł Tunel

    Jak pamiętam to Adamowicz zwolnił inwestora z budowy twierdząc że są cięzkie czasy

    • 7 2

  • dlaczego na zdjęciu jest znak zakaz wjazdu?

    wie ktoś może? przecież to absurd budować drogę a potem ją zamykać

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane