- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (255 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (92 opinie)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (94 opinie)
- 4 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (181 opinii)
- 5 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (337 opinii)
- 6 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (91 opinii)
Dlaczego teraz? Bo zbliżają się święta, a w świątecznej gorączce zakupów łatwo dokonać złego wyboru.
- Wtedy właśnie możesz liczyć na pomoc jednego z 364 miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów - informuje Małgorzata Cieloch z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. - Mogą oni w Twoim imieniu podjąć interwencję i próbę mediacji z przedsiębiorcą, udzielić porady, pomóc w skierowaniu sprawy na drogę sądową. Bezpłatne informacje dotyczące Twoich praw udzielane są telefonicznie, pocztą elektroniczną bądź bezpośrednio w biurze rzecznika.
Konsument ma swoje prawa. Problem w tym, że nie zawsze je zna i potrafi wyegzekwować. Ile osób reklamując buty zdarło drugą parę próbując dochodzić swoich roszczeń? UOKiK zorganizowało dwutygodniową kampanię billboardową pod hasłem "Nie daj się oskubać". Billboardy umieszczono w centrach handlowych w dużych miastach, również w Trójmieście, ponieważ właśnie w takich miejscach wielu konsumentów robi świąteczne zakupy i właśnie w tym czasie najczęściej padamy ofiarami nietrafionych transakcji. Nie każdy wie, gdzie zgłosić się po pomoc - adres i telefon swojego rzecznika można znaleźć w Starostwie Powiatowym lub Urzędzie Miasta, a także na stronie internetowej UOKiK. W zależności od rodzaju przeprowadzanych badań okazuje się, że zaledwie od 2 do 9 procent ankietowanych w ogóle wie o istnieniu miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów.
- Tymczasem skuteczność tych rzeczników jest nieprawdopodobnie wysoka - mówi Cezary Banasiński, prezes UOKiK. - Do warszawskiego rzecznika wpłynęło w zeszłym roku ponad 12 tys. skarg. Z tego 70 proc. załatwił pozytywnie w drodze mediacyjnej, a na 120 spraw wniesionych do sądów (rzecznik może również występować w naszym imieniu do sądu) przegrał jedną. Naprawdę warto promować tę instytucję, tym bardziej, że rzecznik działa zawsze bezpłatnie.
Rzecznicy konsumenta działają od roku 2000 i mają szczegółową wiedzę na temat naszych praw (w odróżnieniu od wielu konsumentów). Niedługo będą również dysponowali wiedzą na temat uczciwości poszczególnych sprzedawców czy producentów - trwa budowa sieci informacyjnej, która pozwoli na gromadzenie informacji o skargach na określone firmy. Sieć ma być gotowa w 2006 r.
Opinie (18)
-
2005-12-06 11:21
linki uzupelniajace
Gdańsk 80-317
ul.Obr.Westerplatte 12
gdansk@federacja-konsumentow.org.pl
058 tel/fax 552-27-25
poniedziałek 9.30-18,
wtorek, środa 9.30-15,
czwartek, piątek 9.30-14.
http://ww20.mediarun.pl/story.php?story=342
http://ww20.mediarun.pl/story.php?story=314
uwaga : prezentow od mikolaja nie reklamuje sie ;)- 0 0
-
2005-12-06 15:18
Kampania UOKiK
Dodam tylko, że jesteśmy w przededniu reorganizacji administacj państwowej. Są 2 dwie instytucje, które zajmują interesami konsumentów - UOKiK i Inspekcja Handlowa (IH). Prawda jest taka, że UOKiK chce "wygryźć" IH; dlatego robi tyle szumu w mediach. Jego atutem jest to, że ma pieniądze (w odróżnieniu od IH).
- 0 0
-
2005-12-06 17:01
to wszystko lipa
a prawda jest taka, że szanowny rzecznik odsyła mnie do rzecznika w Bydgoszczy ( tam jestem zameldowana) choć mieszkam w Gdańsku i umowa jest z firmą w Gdańsku... ręce opadają... rzecznik w Bydgoszczy bardzo znudzony mówi , ze sprawa jest do wygrania, ale sama musze iśc z tym do sądu.. tyle bylo jego pomocy... nie zaproponował nawet wysłamnia pisma do firmy.. to, że mogę iśc do sądu to bez fatygowania 160 km wiedziałam... do kitu z rzecznikami, jak sami o siebie nie zadbamy to nam rzecznik nie pomoże.. a firmy i tak to wszytsko olewają i oszukują nas na potegę...
- 0 0
-
2005-12-06 18:43
ogłaszać oszustów
rada jest jedna .tych co lekceważą klienta i jego prawa a jednocześnie prawa powszechne ogółem ogłaszać takowymi w internecie nieustannie. czasem tylko sprzedawca jest kiep i nie uwzględnia reklamacji(za 500 zet ma sie pocic?).
- 0 0
-
2005-12-06 20:09
prosba o uswiadomienie
co to za nagroda ?
powazna, mniej powazna, czy satyra ?- 0 0
-
2005-12-06 20:25
sorki sie nie w ten artykul wpisalo :=O
- 0 0
-
2005-12-07 07:43
adas
pod dobrym artykułem link jest podany
- 0 0
-
2005-12-08 22:33
A ja kupiłem ostatnio nowy samochód w salonie w Monachium
i za tą sama cene co w Polszcze dostałem Full wypas i ciesze się , że nie dałem zarobić polskiemu dealerowi-złodziejowi!!! I do tego była tam miła obsługa która odrazu zajęłą się mną pomimo tego, ze nie miałem Rolaxa na ręku i garnituru od Armaniego!!!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.