• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie ma zastrzeżeń do paliwa na trójmiejskich stacjach

Maciej Naskręt
24 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
W 2013 r. jakość paliwa w Trójmieście skontrolowano na 27 stacjach. W 2013 r. jakość paliwa w Trójmieście skontrolowano na 27 stacjach.

Dobra informacja dla właścicieli samochodów. W tym roku inspekcja handlowa przebadała 27 stacji paliw w Trójmieście. Na żadnej nie stwierdzono wątpliwej jakości benzyny, oleju napędowego czy LPG. Na stacjach paliw pod lupę kontrolerów trafiły także akumulatory i płyny do spryskiwaczy.



Czy zostałeś kiedykolwiek oszukany na stacji paliw?

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikował listę stacji paliw skontrolowanych w okresie od 14 stycznia do 31 grudnia 2013 roku przez pracowników inspekcji handlowych. W sumie na terenie całej Polski przyjrzano się jakości sprzedawanych paliw na ok. 1,5 tys. stacji.

Przypomnijmy, że niedotrzymanie parametrów paliwa wpływa negatywnie na pracę silnika - może spowodować wzrost zużycia paliwa, pogorszenie stanu technicznego silnika, a w konsekwencji jego awarię. Naraża to użytkowników na ponoszenie kosztów napraw i remontów silników oraz dyskomfort jazdy.

Zobacz nasz ranking cen paliw na trójmiejskich stacjach.

W Trójmieście natomiast pod lupę inspektorów z Inspekcji Handlowej trafiło 27 stacji. Tu wspomniana dobra wiadomość dla kierowców. Na wszystkich skontrolowanych stacjach jakość paliwa - oleju napędowego, benzyny oraz LPG - nie odbiegała od norm. Skontrolowano m.in. stację przy centrum handlowym Auchan na Karczemkach zobacz na mapie Gdańska (kontrola odbyła się 1 sierpnia), a także stację ZKM Gdańsk przy al. Hallera zobacz na mapie Gdańska (kontrola odbyła się 15 maja).

Zapoznaj się z pełnym raportem UOKiK za 2013 r. (PDF)

- Sytuacja na polskich stacjach paliw jest coraz lepsza. Sprzedajemy z roku na rok coraz więcej dobrej jakości oleju i benzyny. Wciąż nam jednak daleko do krajów skandynawskich, zdarzają się nadużycia lub pomyłki pracowników stacji, które pogarszają jakość paliw - mówi Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy UOKiK.

Jak typujecie stacje do kontroli? - Na trzy sposoby. Po pierwsze, losujemy stacje z centralnej ewidencji działalności gospodarczej. Po drugie, kontrolujemy recydywistów - stacje, które w poprzednich latach sprzedawały wątpliwej jakości paliwo. Po trzecie, kontrole prowadzimy, gdy na przykład kierowca złoży skargę - wyjaśnia Cieloch.

Czytaj też: Tylko jedna stacja z paliwem wątpliwej jakości w Trójmieście w 2012 r.

Pracownicy Inspekcji Handlowej baczniej niż w latach ubiegłych przyjrzeli się także m.in. stacjom paliw, które oferowały w sprzedaży akumulatory czy płyn do spryskiwaczy albo chłodnic.

- Sprawdzaliśmy m.in. natężenie prądu, jaki wytwarzają akumulatory i czy jest ono zgodne z ofertą. Badaliśmy także temperatury zamarzania sprzedawanych zimowych płynów eksploatacyjnych - mówi Cieloch.

Opinie (167) 5 zablokowanych

  • Co to za kontrola.Śmiech a nie kontrola.

    • 1 0

  • Robicie

    z ludzi naiwnych czy debili , niedawno pisaliście coś wręcz odwrotnego !!!!!!!!!!!!

    • 5 0

  • najgorsza staca leceler przymorze zreszta caly leclerc osukuje i okrda ludzi co diznie mandat 500 zl im dac i iolsc ich niejezdzic tam

    • 4 0

  • jakość pracy stacji benzynowych (1)

    Jadąc taksówką z Rębiechowa do Wrzeszcza usłyszałem zdanie kierowcy na temat rozliczania należności przez stację benzynowa na Al.Jana Pawła II - na gdańskiej Zaspie. Spotkał on się kilkakrotnie na tej stacji z następującym wypadkiem : po włożeniu końcówki węża paliwowego do otworu prowadzącego do baku zobaczył, że licznik zaczyna chodzić a paliwo nie leci. Dopiero po chwili paliwo ruszyło. Stało to się kilkakrotnie. Zgłosił to - bez efektu. Powiedział, że on i koledzy w życiu paliwa tam nie będą brali.

    • 5 5

    • Przecież to całkiem normalne

      -Bo najpierw musi się wąż między licznikiem a końcówką węża napełnić

      • 6 1

  • jaaasne (2)

    Po tankowaniu tylko na jednej swietnej stacji padly wtryski. Po drugiej jeszcze lepszej zapchala sie turbina.

    Nie ma co. Obie markowe stacje.

    • 2 1

    • Shell?

      kolega w mazdzie mial problem po zatankowaniu na karwinach. Silnik po wyjechaniu ze stacji zgasl. Mechanik zlal paliwo okazalo sie, ze bylo za duzo wody w paliwie. Caly silnik do czyszczenia.

      Drugi kolega zniszczyl wtryski na tej samej stacji - od tamtej pory zawsze mowi: tankuje zawsze na full. Jedna 50% baku na jednej stacji 50% na innej stacji

      • 0 0

    • "zapchała się turbina"? LOL

      Czym się zapchała? Powietrzem?

      • 2 0

  • Wszystko pięknie, ale parafina w dieslu z "muszelki" doskwiera w -15

    A reklamują, że do - 25 powinno być OK.

    • 2 0

  • jasne :) swietne paliwo

    ciekawe, ze tankujac auto na full w Czechach jechalo bardziej dynamicznie, silnik ogolnie mial inna kulture pracy.

    Kiedys pracowalem na stacji, zdalnie kierowca cysterny otrzymywal info czy na stacji jest malo paliwa i ma podjechac. Jesli bylo malo dzwonil, potwierdzal o ktorej bedzie.

    Na stacji przekazywal wydruk z terminala na rafinerii Lotosa. Bylo tam info na temat auta oraz parametry techniczne paliwa. Po "sprawdzeniu" szlo sie z kierowca, ktory otwieral klapy, trzeba bylo sprawdzic plomby na zawarach, spisac jej nr :) Od i tyle.

    Sporo stacji oprocz zwyklego wlewu paliwa z cysterny ma z boku mala rure, przez ktora kiedys lalo sie dodatki do paliwa tzw "uniwersalnego".

    Generalnie kazda stacja ma to samo paliwo, moze z lepszymi dodatkami. Jednak nie wierze, ze na stacjach sciaga sie ze zbiornikow nadmiar wody, wilgoci, szlamu z dna zbiornika.

    • 1 0

  • Mały problem (4)

    Witam 21.01 tankowałem paliwo na stacji lotos niedaleko auchan. Wczoraj po całym dniu pracy mailem problem z odpaleniem pozniej nie bylo mocy na koniec samochod padł. paliwo zamarzlo z tego co sie orientuje parafina wytraca sie prz -18 -20 stopniach a ze strony lotosu ze paliwo diesla mętniej przy -22 a wczoraj w gdańsku w centrum bylo -13. dzisiaj od rana musialem odpowietrzac przewod paliwowy zeby samochod odpalil. mial ktos moze podobny problem???

    • 1 0

    • Ja tankowałem na Lukoil na matarni

      i auto już trzeci dzień stoi. Nie odpala, do tego akumulator padł.. Za takie paliwo to powinni odszkodowania wypłacać złodzieje.

      • 1 0

    • Od 3 lat tankuję do TDI PD i CDTi/JTD (CR) tylko Lotos Dynamic ON (2)

      i nigdy problemów z odpalaniem w zimie, ani z wodą w filtrze. Przy -24 st.C odpalały bez problemu, a nawet po prawie 3 tygodniowym postoju w czasie silnych mrozów dwa lata temu.

      • 1 0

      • Ja wiem..

        .., że na Lukoilu nie zatankuje już nigdy. A zimą tylko dobre zimowe paliwo. To mój pierwszy diesel i nie zwracałem na to uwagi, tankowałem, gdzie mi było po drodze, oczywiście na stacjach dużych sieci a nie w jakichś krzakach.

        • 0 0

      • odp

        Tez tam tankuje juz bardzo dlugo i mam pierwszy taki problem

        • 0 0

  • Też uważam. że

    polskie stacje mają spoko paliwo, ale taki np. gruby Tadeusz wozi paliwo w baniaczkach z Norwegii, tam gdzie jest parobem.

    • 1 1

  • Prawda o paliwie

    Wszystko zależy od uczciwości ajenta danej stacji. Natomiast paliwo na stacjach "zagranicznych" (BP, Shell, Łukoil, Statoil) pochodzi z Lotosu i Orlenu - wszędzie dostarczane jest identyczne. Proszę, oto najświeższe przykłady - kontrakty na 2014:
    Lotos dla Shell - paliwa za 3.4 mld PLN
    Lotos dla BP - paliwa za 1.2 mld PLN
    Orlen dla BP - paliwa za 6.5 mld PLN
    Orlen dla Łukoil - paliwa za 1.6 mld PLN

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane