• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie parkuj jak łoś!

Michał Brancewicz
1 sierpnia 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Taka naklejka już wkrótce może stać się postrachem dla bezmyślnie parkujących kierowców. Taka naklejka już wkrótce może stać się postrachem dla bezmyślnie parkujących kierowców.

Kierowcy to błędni rycerze swojego fachu, w większości rutyniarze. Nagminnie łamią przepisy, nie zwracają uwagi na światła i znaki. A jak parkują?! Jak łosie.



Niewielki parking, kilka stojących równo obok siebie aut i nagle podjeżdża "król szos". Stawia samochód, psując geometryczną doskonałość poprzedników i robi to tak - celowo lub bezmyślnie - że nawet jeśli jest właścicielem niewielkiego fiata zabiera miejsce do parkowania kolejnym samochodom.

By piętnować takie zachowania powstała strona internetowa, która wytykając błędy i głupotę kierowców, próbuje zmusić ich do myślenia. Mottem akcji jest hasło "nie parkuj jak łoś". Na stronie można umieszczać zdjęcia "łosiowych" kierowców. Twórcy radzą także, jak dobrze parkować i liczą, że akcja zmieni nawyki i podejście wielu właścicieli aut na tyle, by zaczęli dostrzegać także innych uczestników ruchu.

Strona stała się inspiracją dla grupki 10 osób z Trójmiasta. Młodzi kierowcy, podobnie jak autorzy strony zmęczeni bezmyślnością towarzyszącą wielu polskim kierowcom podczas parkowania, postanowili nieco uprzykrzyć im życie. Stworzyli projekt naklejki bazującej na znanym już logo łosia ze strony internetowej.

- Naklejka naprawdę ciężko schodzi - przyznaje z uśmiechem Daniel, jeden z zaangażowanych w akcję. - Dlatego najlepiej jest ją nakleić takiemu łosiowi na przedniej szybie, na wysokości oczu.

Młodzi mężcyźni wydrukowali na razie ok. tysiąca naklejek, noszą je w portfelach i gdy znajdzie się jakiś łoś - nie wahają się ich użyć. Nie polują na nich specjalnie, przyklejają gdy są akurat świadkami złego parkowania. Uwaga, na razie zużyli ledwie kilkadziesiąt naklejek, więc mają ich trochę w zapasie.

Jeśli więc znajdziesz taką naklejkę na szybie, to zamiast kląć podczas jej zrywania, zastanów się czemu akurat Ciebie to spotkało.

Opinie (784) ponad 50 zablokowanych

  • i jeszcze tych baranów sponsoruje policja...dramat :)

    Że niby naklejanie na MOJĄ WŁASNOŚĆ jakiegoś badziewia będzie pod egidą policji????? Nieźle:) Kogoś w KWP nieźle porąbało.

    • 2 2

  • I BARDZO DOBRZE !!!!

    naklejac tym baranom plakaty formatu a0 na szyby, bo do paniczow inaczej nie dotrze, o ile w ogole te bezmozgowce sa w stanie cokolwiek załapac .....

    • 3 1

  • A tu macie kto jest kim za "projektem" nieparkuj.pl (14)

    Poniżej dane z dns.pl kto jest właścicielem domeny. To firma reklamowa, która właśnie robi sobie...reklamę. A my barany dajemy się tym socjotechnicznym błaznom wciągać w te ich zabawy.

    DOMENA: www.nieparkuj.pl
    id abonenta:
    tdc0681373012021 (FIRMOWA)
    serwery nazw:
    ns2.adv.pl.
    ns1.adv.pl.
    utworzona:
    2005.04.22 06:30:24
    ostatnia modyfikacja:2009.04.02 15:30:36
    ABONENT:
    firma:
    Adv.pl Sp. z o.o.
    ulica:I Armii Wojska Polskiego 19
    miasto: 81-383 Gdynia
    lokalizacja:
    PL telefon:+48.586695262

    • 11 5

    • i dane z KRS`u (4)

      ADV.PL
      81-368 GDYNIA ŚWIĘTOJAŃSKA 9/4
      Województwo: POMORSKIE
      KRS 0000286369, REGON: 191845930
      Status firmy: Firma aktywna
      Data rejetracji w KRS: 2007-08-13
      Sposób reprezentacji:
      KAZDY CZŁONEK ZARZĄDU MA PRAWO DO SAMODZIELNEJ REPREZENTACJI SPÓŁKI.
      ZARZĄD:
      DZIEDZIC RAFAŁ − PREZES ZARZĄDU
      PANKIEWICZ KONRAD − WICEPREZES ZARZĄDU
      KARPIŃSKA KAMILA − CZŁONEK ZARZĄDU

      • 2 1

      • poniżej komplet informacji o grupie ADV.PL - czyli KTO JEST KIM (3)

        Zarząd Grupy Adv.pl:

        Rafał Dziedzic – Prezes Zarządu. Absolwent Wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej. Posiada tytuł MBA na University of Illinois. Założyciel Adv.pl S.A.
        Kontakt: r.dziedzic@adv.pl

        Konrad Pankiewicz – Wiceprezes Zarządu. Absolwent wydziału Zarządzania i Informatyki Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Założyciel Adv.pl S.A.
        Kontakt: k.pankiewicz@adv.pl

        Kamila Karpińska – Członek Zarządu. Absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego. Doświadczenie zdobywała w spółkach handlowych. W Adv.pl S.A. pracuje od 7 lat, gdzie pełni funkcję dyrektora finansowego.
        Kontakt: k.karpinska@adv.pl



        Codemedia Sp. z o.o.

        Sławomir Kornicki - Prezes Zarządu. Z marketingiem interaktywnym związany 11 lat. Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz Instytutu Krajów Rozwijających się Uniwersytetu Warszawskiego. Doktorant na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.

        SMT Software Sp. z o.o.

        Sebastian Łękawa - Prezes Zarządu. Absolwent Wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej. Z branżą IT związany od 10 lat.

        Tomasz Frątczak - Członek Zarządu. Absolwent Wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej oraz Podyplomowego Studium Zarządzania Projektami w warszawskiej Głównej Szkole Handlowej.

        Sławomir Nowak - Członek Zarządu. Absolwent Wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej. Absolwent studiów podyplomowych w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej na kierunku „Psychologiczne Kompetencje w Zarządzaniu”.

        Szymon Pura - Członek Zarządu. Absolwent na kierunku Metody ilościowe i systemy informacyjne w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Ukończone studia podyplomowe z zakresu zarządzania projektami. Posiada certyfikaty PMP i Prince2.

        Michał Ogierman - Prokurent. Absolwent Wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej oraz podyplomowego studium Informatyki Gospodarczej Szkoły Głównej Handlowej.

        Zarząd ThinkOpen Sp. z o.o.

        Katarzyna Domańska - Prezes Zarządu. Praktyk marketingu bezpośredniego. Wiceprezes Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego. Stale współpracuje z Generalnym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych /GIODO/.

        Władze Weblocus

        Ewa Poddig - Dyrektor Zarządzający / Unit SEM. Ekspert marketingu w wyszukiwarkach. Doświadczenia zbierała w agencjach reklamowych i interaktywnych.
        Od 2004 intensywnie związana z marketingiem w Internecie, od 2007 pracuje w Adv.pl SA, gdzie prowadzi markę Weblocus.

        • 4 1

        • PREZESI... (2)

          Sami prezesi... itp... żenada jednym słowem:/
          trochę chamskie takie naklejanie ...
          właściciel auta w ten czy inny sposób usunie taką naklejkę a jeśli nie umie bądź nie chce prawidłowo parkować-to i tak nic tego nie zmieni ...nawet "prezesi"

          • 4 1

          • przecież chodzi o wyciągnięcie od ludzie ich mail`i (1)

            Pewnie ADV.PL potrzebuje prawdziwych adresów mail`owych, bo szykuje jakąś akcję mailingową. Najprościej pozyskać adresy proponując taką niby społeczną akcję i nagrody. Sami im dacie swoje imiona nazwiska i wszelkie dane osobowe...którymi oni będą potem handlować.

            • 4 1

            • Nie mogę jacy z was idioci!

              Zaprzęgliście nawet wyszukiwarki do pracy, a nie potraficie przeczytać i zrozumieć kilku zdań artykułu!
              Polewa z was, całe moje osiedle się śmieje! Hahaha! Chodźcie posłuchać jaka z was beka.

              Ta stronka nie ma nic wspólnego z grupką od naklejek, oprócz tego, że ją zainspirowała do działania. Jakie maila wyłudzają naklejkowicze? Od drukarni? Hahaha! Jaka z was polewa, nie mogę, dzieci!

              • 0 0

    • Wow! Normalnie jesteś Borewicz! (8)

      Całą akcję zaplanowała... firma! Woooow! Szok! Teraz już wszystko wiemy! Zdemaskowałeś ich do zera, do gaci!

      Przepraszam - i co z tego, że firma?

      • 4 6

      • a dla mnie gościu jest mistrzem, brawo! zanotowałem sobie te wszystkie informacje i w razie jak zobacze taką naklejkę na moim (5)

        samochodzie to pan dziedzic sam mi ją odklei parkuje jak to nazywane jest tuaj "jak łoś" i nie mam zamiaru robić inaczej. dlaczego? bo nie mam zamiaru oberwać drzwiami od jakiegoś głąba który otwierając swoje drzwi uszkodzi mi lakier, tak jak ostatnio na parkingu w galerii bałtyckiej. próbowałem interweniować ale galeria rozkłada ręce.. także będę parkował pod skosem na dwóch miejscach i mam głęboko w dupie co sobie kto o tym mysli. Naprawa uszkodzonych drzwi to koszt 800 zł. a jak zobacze że jakis mądrala nakleja KOMUKOLWIEK taką naklejkę wezwę policję

        • 5 4

        • Kolejny debil bez szkoły

          • 0 3

        • Wzywając policję przestawisz samochód (3)

          czy zostawisz po skosie na dwóch miejscach, imbecylu aspołeczny?

          • 3 3

          • nie twój zasrany interes jak stawiam, pilnuj swojego zasmarkanego nosa śmieciu (2)

            • 0 1

            • Bardzo mój interes w momencie, kiedy stawiasz go w polu mojego widzenia

              A śmiecia jeszcze odwołasz, napinaczu, jak się tylko spotkamy. Łajzo.

              • 0 0

            • smieciu to własnie moj interes

              i wszystkich ludzi jak ty parkujesz bo nie jesteś sam

              • 0 0

      • a to z tego jełopie, że to niby jest akcja społeczna "grupki 10 osób z Trójmiasta" (1)

        A koleś wykazał, że to bzdury, że za tym stoi firma od e-marketingu, która tym sposobem pozyskuje dane osobowe takich naiwnych bęcwałów jak Ty. Teraz rozumiesz "i co z tego, że firma"????

        • 5 1

        • Żeby komentować i krytykować artykuły, to trzeba posiąść taką tajemną (dla ciebie) umiejętność czytania ze zrozumieniem.

          Strona była inspiracją dla tej grupki 10 osób, debilu skończony, a nie ich pomysłem.
          Wróć do szkoły, za 10 lat na kurs prawa jazdy, a za 20 komentować cudze słowa, może wtedy będziesz etap wyżej. Wyzwiska sobie daruj, bo się tylko ośmieszasz, gamoniu.

          • 2 4

  • a ja się pytam

    czy jedno łamanie prawa usprawiedliwia drugie?
    bo jak nazwać naklejanie trudno schodzących naklejek z czyjegoś mienia?
    Jeden dostanie za złe parkowanie, a drugi ot tak sobie dla kaprysu, ale ani jedno ani drugie, nie zezwala na oszpecanie komuś cudzej własności i amen.
    A paragraf się i na takie wybryki znajdzie, może podciągnie się to pod graffiti.

    • 1 2

  • no no no...ile to ŁOSI się znalazło... (2)

    procesami straszycie...a ja mam stare autko...i tak niedlugo je sprzedaje...łoś staje brzydko tak że mam problem z parkowanie...no coz...otwieram radosnie i szeroko drzwi...i peszek łoś ma rysę... a jak musze sie gdzieś wpasować przez takuiego frajerka..to robie fotke jego tablicy...niech on mi próbuje zarysować drzwi...bo hmm jak ja zaparkuje to on już nie wsidze...:)

    • 4 3

    • zwykły debil artysta z ciebie

      kiedyś ktoś ci zrobi ryse ale na ryju

      • 2 1

    • wiesz edi

      wsiądę z prawej, odjadę, zatrzymam się, wezmę kosz na zakupy, prezrysuję ci boczek, zrobię dwa kapcie i odjadę, a ty nie.

      • 1 3

  • spróbuj gnoju coś nakleić

    to zębami będziesz odrywał a drugą ci j*******na czoło debilu.

    Od egzekwowania prawa są paragrafy, a nie naklejki i banda młokosów kierowana przez firmę reklamową która socjotechniką chce reklemay swojej firmy (Adv.pl)

    Ciemne masy to kupują jak świeże bułeczki a firma reklamowa kręci swoje lody.

    • 3 4

  • Pan dał człowiekowi rozum....

    niestety nie wszyscy potrafią z tego daru korzystać... i dlatego obserwujemy sytuacje takie jak opisane w artykule...Niestety są tłumoki, które chyba w innej kolejce stały ... bardziej niż na rozumie zależało im może ma wzroście masy.

    • 2 1

  • I to ma być akcja społeczna???? No to patrzcie na to: (1)

    http://www.nieparkuj.pl/testy/nagrody.html

    Przecież to jest ściema i bezczelny ukryty marketing. Pytaniem jest kto ma na tym zarobić?

    • 5 0

    • i zbierają mail`e ludzi oraz dane osobowe.

      Cwaniaczki:)

      • 2 0

  • www.nieparkuj.pl

    • 1 1

  • super inicjatywa

    piękna sprawa- tak mało jest miejsc do parkowania...super konstruktywna idea...

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane