• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie przepłacisz kupując bilet 30-dniowy

Michał Brancewicz
12 maja 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Takie bilety będą obowiązywać w Gdańsku od 1 czerwca. Takie bilety będą obowiązywać w Gdańsku od 1 czerwca.

Pierwszego czerwca zmieniają się ceny biletów w gdańskiej komunikacji miejskiej. Czy zmiana może narazić na dodatkowe koszty osoby posiadające bilet 30-dniowy na określoną liczbę przystanków? - zastanawiają się ich właściciele.



Nowe ceny biletów obowiązujące od 1 czerwca.

Skąd takie wątpliwości? Po 1 czerwca nie będzie już można kupić okresowych biletów na określoną liczbę przystanków. Co z pasażerami, których 30-dniowy bilet kupiony w maju powinien obowiązywać także w czerwcu? - Czy będę musiał przepłacić i to właściwie dwukrotnie? Raz, gdyż bilet na maj wykorzystam tylko do połowy, a drugi raz, bo w czerwcu już nie kupię swojego biletu na 12 przystanków, tylko o ponad 20 zł droższą sieciówkę? - pyta pan Karol, nasz czytelnik.

Na szczęście nie ma powodów do obaw. Od 1 czerwca bilety na 6-, 12- i 20- przystanków, zostaną zastąpione przez bilety sieciowe, ale w okresie przejściowym te pierwsze będą jeszcze ważne. - Wszystkie bilety okresowe kupione w maju będą obowiązywały aż do końca swojego terminu ważności - uspokaja Jakub Hoły, p.o rzecznika prasowego ZTM Gdańsk.

Wspólne bilety dla Trójmiasta:


Zmienią się również ceny biletów nocnych. Jeden przejazd kosztował będzie 3,50 zł, natomiast godzinna podróż linią nocną wyniesie 4 zł. W przyszłości te bilety będą spełniały także inne funkcje. Dzięki nim będzie można podróżować liniami specjalnymi i pospiesznymi, których utworzenie jest w planach Gdańska. To także ukłon w stronę Gdyni, gdzie podobne linie już istnieją.

Wprowadzane zmian to krok w kierunku ujednolicenia taryfy w Trójmieście.

Przypomnijmy: nowa taryfa ma ułatwić poruszanie się po Trójmieście i gminach ościennych dzięki wprowadzeniu takich samych biletów jednorazowych przez gdyńskiego i gdańskiego przewoźnika. Od 1 czerwca w Gdańsku i miesiąc później w Gdyni obowiązywać będzie wspólny bilet godzinny za 3 zł, jednoprzejazdowy za 2,50 zł oraz 24-godzinny za 10 zł.

Dodatkowo wspomniane wcześniej bilety okresowe na określoną liczbę przystanków zostaną zlikwidowane. Pozostaną tylko bilety sieciowe, które stanieją z 98 na 84 zł, ale nie będą uwzględniały przejazdów nocnych i poza granice Gdańska.

Zmiana numeracji
Od 1 czerwca linie autobusowe oznaczone literami przekształcą się w linie numerowane:
B- 210
C- 227
E- 212
Ma to związek z faktem, że oznaczenia literowe przeznaczone są dla linii pospiesznych.

Opinie (472) 9 zablokowanych

  • A mnie to je... (1)

    ...skuterem i tak wszedzie dojade bez stania w korkach;]

    • 3 1

    • jasne

      nie bój nie bój zdelegalizują Ci ...

      • 0 0

  • Co za Krety

    Gdyby wszystko przeczytał o zmianach to by pytań nie zadawał

    • 0 2

  • Podwyżka+EURO26 i ISIC nieważne! (1)

    Mega podwyżka! A na dodatek karty Euro26 i ISIC nie są już podstawą do zniżki, chyba, że ktoś studiuje zagranicą! Jestem wściekły, ale czy da coś sie zrobić????

    http://www.ztm.gda.pl/komunikat.html?akId=394 :Karty EURO26 Student oraz ISIC uprawniają do przejazdów ulgowych gdańską komunikacją miejską tylko w przypadku wystawienia ich poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej.
    Karty Euro26 Student oraz ISIC wystawione w kraju nie upoważniają do korzystania z 50% ulgi w komunikacji miejskiej w Gdańsku.

    • 3 0

    • W końcu ktoś się dorwał cwaniaczkom po studiach do tyłka...

      • 1 2

  • Bilet ważny 1h (2)

    Ciekawe co ma oznaczać informacja zamieszczona na bilecie "WAŻNY 1 h OD MOMENTU SKASOWANIA"?. Kolejny kruczek prawny mający uszczuplić portfele mieszkańców? Czy zniknie tabela maksymalnego czasu przejazdu a wraz z nią ostatnie gwarancje i prawa do godnego, uczciwego przejazdu? Zamiast drugiej Japonii, Irlandii, mamy Ubekistan. Miasto kompromituje się kolejnymi podwyżkami. Wprowadza dyktaturę ekonomiczną w zakresie usług komunalnych.

    • 13 2

    • (1)

      Ależ nic się nie zmieni. W tej chwili też liczy się _rzeczywisty_ czas przejazdu, a nie szacunkowy, umieszczony na rozkładzie.

      • 1 4

      • Nie rzeczywisty a wg rozkładu, fakt faktem, jeżeli autobus jedzie szybciej niż ma godzinę odjazdu to się zdąży. Pamiętajmy jednak, że w każdej porze dnia są inne, dostosowane do natęrzenia ruchu, czasy przejazdów! O godz. 4:30 jest mniejszy czas przejazdu niż o godz. 7:30 czy 16...
        A co ma oznaczać 60 minut od skasowania? A to, że od kiedy on ma obowiązywać? Gdańska taryfa uwzględnia czasy przejazdu zamiast kilometry. Inne miasta/gminy mają rozwinięty system taryfowy - można kupić bilet np. na 60 km z możliwością przesiadki. A w gdańsku wiązałoby sie to z możliwością pójścia do pracy i powrotem na tym samym bilecie. Dlatego ten króczek, że od momentu skasowania. Pamiętajmy też, że ZTM można poprosić o ekwiwalent, jeżeli wskutek spóźnienia się autobusu i braku możliwości realizowania wcześniej zaplanowanego połaczenia musieliśmy skasować dodatkowy bilet :)

        • 3 0

  • kosztem okresowych

    okazuje się, że to wszystko kosztem stałych klientów pasażerów z biletami okresowymi. Ci wszyscy i my od czasu do czasu tzw. doraźni pasażerowie korzystamy z tej nowelizacji - to dopiero podejście przyjazne wobec mieszkańców.
    Wtopa Zarządu Miasta

    • 7 0

  • (1)

    To akurat ma sens, bowiem co to za bilet godzinny, z którego się korzysta przez 2 godz?
    Poprzedni stan rzeczy to właśnie skutki głupiego wprowadzania taryfy czasowej w zakorkowanym mieście. Bilet miał być na 15 min, a w rzeczywistości to 45 ludzie potrafili na nim jeździć.
    Ponadto, ten za 3 zł ma z założenia służyć do przesiadek, a w tym przypadku trudno zweryfikować czy poprzedni pojazd się spóźnił czy też nie, więc co komu da jakaś tabela przejazdów. Powinni prędzej dostosować rozkłady do ruchu w określonych godzinach.

    • 1 1

    • Przecież to nadal jest taryfa czasowa!!!

      tyle że o wiele mniej korzystna dla mieszkańców. ZŁODZIEJE, ZŁODZIEJE!!!!

      • 0 0

  • gdzie te sieciowe potanialy ????????? zmienili tylko ze nie mozna korzystac na nich ze wszystkich lini

    a ja korzystam z lini nocnych i jezdze takze do Pruszcza Gdańskiego taki na wszystkie linie zostaje w takiej samej cenie ... a sie cieszylem ze zaplace mniej .. nie wiem nawet czy nie zaplace 10 zl wiecej

    • 4 0

  • Nie przepłacisz.........................

    I historia koło zatoczyła. Przed dwudziestu laty była taka instytucja zwana Komitetem Centralnym PZPR która najlepiej widziała co jest najlepsze dla obywateli PRL-u w związku z czym robiła im dobrze, choć obywatele twierdzili że robi się im wbrew. Solidarność walczyła o demokrację, czyli o to by każdy obywatel miał prawo decydowania o sobie i miał prawo wyboru tego co dla niego najlepsze. Minęło dwadzieścia lat i oto pojawili się następcy KC PZPR w postaci tandemu Adamowicz-Lisicki którzy wiedzą najlepiej czego mieszkańcy Gdańska potrzebują najbardziej i postanowili zrobić im dobrze czyli zafundować, oczywiście za pieniądze uszczęśliwionych, bilety sieciowe w zastępstwie biletów na określona liczbę przystanków, bo przecież i tak mieszkańcy korzystają z innych przejazdów komunikacją miejską. I zamiast być wdzięczni za zaszczyt płacenia 84 zł za bilet miesięczny w zamian dotychczasowych 36 zł, co przynosi im ogromne oszczędności w ich skromnych budżetach domowym maja czelność wypisywać jakieś protesty na forach internetowych. Tą ogromna troską o obywateli władze miasta doprowadziły że Urząd Miejski w Gdańsku dołączył do powszechnie znanych i popularnych instytucji w których robi się obywatelom dobrze za ich własne pieniądze. Jest nadzieja, że gdańszczanie w podzięce za swoje pieniądze zrobią dobrze panom Adamowiczowi i Lisickiemu i zakupią im podczas najbliższych wyborów bilet w jedna stronę na trasie UM – niebyt polityczny i samorządowy.

    • 11 0

  • buszujace oszolomy z ztm oszalaly (3)

    Dzien dobry,
    teraz to juz naprawde mnie zdenerwowaliscie oszolomy jedne. Jak mozna zniesc bilety 10 minutowe na ktorych jechalo juz chyba 3/4 gdanska. Jestem studentem chce placic za bilet 98 PLN ale z uzywaniem nocnych, bez sensu ze zrobiliscie sieciowke bez nocnego, no przeciez to PO TO BYLA SIECIOWKA. Kto wam bedzie placi 4 PLN za nocny. HALLO! To juz w dwojke oplaca sie wsiasc taksowke.
    A czemu nie mogli w gdyni prowadzic biletow 10 minotowych.
    Design biletow jest do niczego. Pokazcie nowe pojazdy a nie tu straszycie z tym jesdzacym starociem historycznym. Straszne kolory, straszna kolejna zmiana biletow.
    Autobus na LOTNISKO powinnien sie nazywac "AIRPORT" czemu nie mozna zrobic wyjatku i nazwac go AIRPORT a nie 200 cos.

    Dostaliscie nowego prezesa to powinny byc zmiany na plus. A tu taki ZONK
    ZTM macie wielkiego negatywa w swiecie studenckim.
    Ciekawe o ile spadna was wplywy z biletow.

    • 9 1

    • (1)

      Ale jest sieciowy na wszystko, wystarczy poczytać ten plik ze strony ZTM, kosztuje tyle samo, tyle że teraz dla osób które tego nie potrzebują, jest tańszy.. Nieznajomość tego co się krytykuje pozwala na krytykę.?

      • 1 1

      • ale nie ma nocnych !

        • 0 1

    • oj studencik, studencik... Widać jak często jeździsz, skoro o biletach 10-minutowych piszesz...

      • 1 1

  • tego nie powiedziedzieli przed tym jak sie chwalili ze sieciowy stanieje chyba ze ja drobnego druczku niezauwazylem ;]

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane