- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (46 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
"Niech trolejbusy zadbają o Tempo 30"
- Gdyby kierowcy trolejbusów przestrzegali Strefy Tempo 30 na ul. Świętojańskiej w Gdyni, to wszyscy inni też musieliby zwolnić - zauważa nasz czytelnik, mieszkający przy tej ulicy. Sprawdziliśmy, okazuje się, że kierujący pojazdami komunikacji miejskiej często przekraczają tam dozwoloną prędkość i to znacząco.
Czytaj więcej: Strefa Tempo 30. Znaki sobie, kierowcy sobie.
Nasz czytelnik, pan Marek, mieszkający przy ul. Świętojańskiej, zwrócił jednak uwagę na jeszcze jeden aspekt tej sprawy.
- Proszę spojrzeć na trolejbusy pędzące 50 km/h na Świętojańskiej. Wystarczyłoby wyegzekwować od ZKM zastosowanie się do znaków przez ich kierowców. Jeśli na ulicy znalazłby się przynajmniej jeden pojazd - taki "pacemaker" skutecznie wymusiłby stosowanie się do zakazu przez jadące za nim pojazdy - zauważa pan Marek.
Sprawdziliśmy. Poranna jazda za trolejbusem na ul. Świętojańskiej: przyspieszamy do 50 km/h, a trolejbus nadal się oddala, więc z dalszego zwiększania prędkości rezygnujemy. Próbujemy jeszcze raz, z kolejnym pojazdem jest podobnie.
Oczywiście nie byliśmy wyposażeni w homologowany miernik prędkości, a jedynie zwykły samochodowy licznik oraz dodatkowe urządzenie mierzące prędkość na podstawie danych GPS. Nie zmienia to faktu, że zbyt szybką jazdę kierowców widać tu i gołym okiem. Dlaczego to robią? Może boją się kar za spóźnienia?
- Nie ma u nas kar za opóźnienia niezawinione przez kierowcę. A na pewno zawinionym opóźnieniem nie jest zbyt wolna oraz bezpieczna dla pasażerów i innych uczestników ruchu jazda - zaznacza Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.
Kierowcy trolejbusów i autobusów mogą być karani, gdy np. wyjdą na przystanku do sklepu czy zbyt długo palą papierosa na przystanku końcowym i opóźniają odjazd z pętli. Ale jeśli się spóźniają, bo na drodze jest korek, trwa remont lub po prostu jest duży ruch, nie ponoszą za to odpowiedzialności.
Trolejbusem 100 km/h po mieście
Co jest więc przyczyną lekceważenia prawa?
- Tego nie wiem, ale regularnie rozmawiamy z przewoźnikami o priorytetach, do których należy bezpieczna jazda i na pewno im o tym przypomnimy - dodaje Marcin Gromadzki.
Rąbka tajemnicy uchylają za to policjanci.
- Trolejbusy mają dynamiczne jednostki napędowe. I to nawet na tyle, że od kilku lat montuje się w nich fabrycznie ograniczniki prędkości. Wcześniej, gdy ich nie było, patrol ruchu drogowego zatrzymał kierowcę, który jechał trolejbusem po ul. Morskiej z prędkością ponad 100 km/h. Sami byli zdziwieni, że tyle się da - śmieje się jeden z gdyńskich funkcjonariuszy.
O tym przypadku władze ZKM rozmawiać nie chcą, choć przyznają, że znane są im sytuacje, gdy kierowcy trolejbusów byli karani przez drogówkę mandatami za przekraczanie dozwolonej prędkości. W ostatnich latach takich przypadków było jednak niewiele.
Opinie (218) 10 zablokowanych
-
2017-11-05 21:05
Ciekawe (1)
dlaczego tez wjeżdżają na późnym żółtym/czerwonym na skrzyżowanie ?
- 1 7
-
2017-11-05 22:32
bo mogą !
- 0 2
-
2017-11-05 21:11
(1)
A jak sie żyło panu jak nie bylo tego tempa 30? Nie mial problemu a teraz ma. Haha wariat i tyle. A to tempo wprowadzili bo musoeli kase na cos wydac. Unia dala to zrobili inaczej by musieli oddac.
- 16 2
-
2017-11-05 21:28
Bardzo inteligentny komentarz.
Kible czyścisz na co dzień?- 3 5
-
2017-11-05 21:15
Najlepiej postawic znaki ograniczające prędkość i pozniej sie dziwic ze sa opoznione wozy komunikacji wiejskiej.
- 5 3
-
2017-11-05 21:16
Braki kadrowe ( do autora 21:00 )
W PKT w Gdyni co chwilę są ogłoszenia, że przyjmą kierowców trolejbusów. Jak jeżdżę to widzę
co raz więcej Pań za "kółkiem"...Za takie marne pieniądze w relacji z odpowiedzialnością i jednak uciążliwością ( pracę zaczynają nie raz już chyba o 3:00 ) gdy my smacznie śpimy..- a śniadanko na tzw.kole i z termosem...
Proponuję czasowo "oddelegować" do tej pracy ( również jako kierowców autobusów )- pracowników administracyjnych ZKM/ przeszkolić/ i do pracy...przy również kadrowym wsparciu pracowników UM Gdynia. Tak tylko na jakiś czas z utrzymaniem nawet dotychczasowego wynagrodzenia. Niech poznają "smak i uroki" pracy kierowcy ZKM Gdynia. Ja w "to " i w ten temat kierowcy ZKM nigdy nie wszedłem,chociaż byłem b.blisko...- 18 1
-
2017-11-05 21:28
(5)
Tani rejestrator GPS zapisuje trasy i prędkości. Nie da się ściemniać, że jechalo się 70, bo tam było tyle wolno, bo każdorazowo zapisana jest pozycja punktu pomiaru i prędkość. Jeździłem karetką FALCKa z takim rejestratorem, nawet zaposywał wlączenie sygnałów, każdą wizytę w McDrivie, ale bez oszołomstwa, karano tylko ekscesy, to w końcu pojazd uprzywilejowany i ciężka orka. Busiarzy można by wziąć na krótszą smycz.
Raz na parę dni wystarczy przeglądnąć prędkości każdego kierowcy i wypierrrrrdolić z roboty tych dla których to jest za trudne. Tej reszcie, która taką czystkę przetrwa, zapłacić forsą oszczędzoną na nieudacznikach. W jeden dzień w firmie nie było by nikogo takiego.- 3 14
-
2017-11-05 21:48
(3)
chłopie w tym PKT już są debile którzy lubią oglądać 17 godzinne filmy jak to ludzie jeżdżą po mieście więc odpierd..l się od nich z łaski swojej takiego mobbingu jaki jest w ZKMie i firmach które pod jego nadzorem wożą ludzi po Gdyni nie ma nigdzie na podsłuchu też byłeś w tej swojej karetce bo oni są człowiek nie może na pętli porozmawiać z żona czy znajomym bo wszystko się nagrywa i barany podsłuchują, baranki z ZKMu wsiadają i sprawdzają czy temperatura jest co do stopnia taka jaką sobie wymyślił pan olgierd w lecie patrzą czy ilość zapiętych lub rozpiętych guzików u koszuli jest zgodna z zarządzeniem itd itd itd mało gdzie jest taki stan psychozy jak w komunikacji miejskiej firmowanej przez gdyński ZKM
- 8 1
-
2017-11-05 21:53
(2)
"zmień pracę, weź kredyt"
- 2 1
-
2017-11-05 22:23
"Sprzedaj trolejbus, nie bierz kredytu" (1)
- 3 0
-
2017-11-05 22:31
męska praca jest dla facetów a nie miękkich kluch
a jak nie dajesz rady, idź na kuroniówkę, albo do pisu- 1 2
-
2017-11-06 00:09
może tak palancie takich jak ty idiotow wypierd... z karetek
A co ty lepszy jesteś, trudniejszą pracę masz jak jeszcze sobie do mcdrive możesz zajechać? Weź milcz i schowaj się w szafie...
- 2 1
-
2017-11-05 21:40
Smieszne (1)
Redaktorku nie ma kierowców zawodowych to nie komuna .Jaki to kierowca zawodowy zrobił prawko wsiadł na ciężarówkę i pracuje 2 miesiące.albo zdał prawko na trajtek i zaczął pracę
- 2 4
-
2017-11-05 21:50
takie czasy człowieczku że szukają kogokolwiek kto zechce tę niewdzięczną robotę wykonywać gdyby braki z 20 letnim stażem to byś chłopie czekał na autobus zamiast 15 minut to 1,5 godziny bo nie byłoby ludzi do jeżdżenia
- 0 0
-
2017-11-05 21:53
(1)
Przypadki przekraczania prędkości przez trolejbusy były 10-12 lat temu, kiedy do Gdyni dostarczono Solarisy Trollino 12AC. Pierwsze w Gdyni trolejbusy z napędem asynchronicznym. Wtedy w porównaniu ze starymi trolejbusami z rozruchem stycznikowo-oporowym miały niesamowite przyspieszenie.
- 3 1
-
2017-11-05 23:48
ale one miały na pokrywie silnika znaczek że mają ograniczenie do 70 i faktycznie przy tej prędkości nie przyspieszały dalej nie wiem skąd pomysł tego policjanta o 100 km/h
- 2 0
-
2017-11-05 22:05
Marku genjuszu
Zapisz sie do rządu będziesz czuł sie tam znakomicie.
- 1 0
-
2017-11-05 22:05
30 km/godz. (1)
Urzędnicy miejscy,którzy ustalają rozkłady jazdy jak w Gdyni,Sopocie czy Gdańsku nie biorą pod wzgląd ani korków w szczycie ani stref 30 dlatego są takie opóźnienia.Tam pracują ludzie bez wyobraźni.Powinno się ich w trybie natychmiastowym wypierdzielić na zbity ryj i zatrudnić ludzi którym chce się pracować.Ale dla nich to jest najważniejsze żeby sprawdzić czy kierowca ma krawat.A reszta to nic dla nich nie znaczy.
- 11 1
-
2017-11-05 22:21
Może to nie kwestia braku wyobraźni....
...a kwestia "mania wszystkiego w ..."?
- 2 0
-
2017-11-05 22:13
A z czego się biorą takie problemy?
Już od lat wiadomo mieszkańcom ,że najsłabsza strona w Gdyni to regulacja ruchu budowa skrzyżowań oraz przebudowy związane z komunikacją oraz remonty nawierzchni dróg . Nikt i nic w tej materii nie robi a możne zamiast jeździć po jakieś tam nagrody albo wycieczki za granice powysyłać by zobaczyli urzędnicy co się dzieje na świecie jakie są nowe trendy i jakie są rozwiązania juz wszędzie stosuje się ronda bez świateł i to się sprawdza ale ronda 2 pasowe a nie jak u nas pas i kocie łby , spowalniacze ruchu zawężenia i malowane zawężenia (gdzie na Małokackiej skret w lewo pusty a kolejka żeby skrecić 500m i wciąż nowe nakazy zakazy toć to robi się z kierowców debili i korzystanie z pojazdów robi sie nie za bardzo opłacalne jedno co dobre to bus pasy ale i tu cuda wianki jedne trafione a drugie totalna pomyłka.Jedyne co słuszne w tych opiniach to fakt , że kierowcy komunikacji traktowani są jak ludzie drugiego gatunku ciagale coś im się wymyśla a to tylko po to by potwierdzic zasadność ilośc pracowników w pewnej firmie organizującej komunikacje .
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.