• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nieczysta walka o miejsca do parkowania

Maciej Korolczuk
19 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Mieszkańcy blokują miejsca postojowe przed swoimi posesjami rozstawiając pachołki, kosze na śmieci albo opony.
  • Kierowcy parkują pod oknami mieszkańców ul. Słupskiej, Szczecińskiej czy Arkońskiej, bo nie trzeba tam płacić.

Na osiedlowych ulicach - głównie na Arkońskiej, Słupskiej, Malborskiej i Szczecińskiej, swoje auta zostawia wielu przyjezdnych pracujących w okolicy, co uprzykrza życie tamtejszym mieszkańcom. Ci walczą o swoje miejsca parkingowe zastawiając je pachołkami i koszami na śmieci, a w skrajnych przypadkach oblewają pojazdy nieproszonych gości trudno zmywalną substancją. Rozwiązaniem mogłoby być rozszerzenie strefy płatnego parkowania, ale ten pomysł nie wszystkim mieszkańcom się podoba.



Czy strefa płatnego parkowania rozwiąże problem mieszkańców Przymorza Małego?

Sposobów na samochody zaparkowane na chodnikach, zieleńcach i wjazdach na prywatne posesje jest wiele: od wezwania na miejsce straży miejskiej, przez blokowanie miejsc postojowych np. koszem na śmieci lub rozstawieniem pachołków aż po wprowadzenie strefy płatnego parkowania.

Tymi sposobami próbują sobie radzić również mieszkańcy ulic Słupskiej, Arkońskiej czy Malborskiej znajdujących się po południowej stronie ul. Kołobrzeskiej.

Zdarza się jednak, że stosują też inną metodę rozprawiania się z napływem samochodów pod swoimi oknami. Opisał ją w mailu do naszej redakcji pan Piotr (imię zmienione), pracownik jednego z biurowców w Oliwie.

Strefa płatnego parkowania obowiązuje na Przymorzu tylko po północnej części ul. Kołobrzeskiej. Z problemem nadmiernej liczby samochodów walczą mieszkańcy wszystkich ulic w południowej części dzielnicy. Strefa płatnego parkowania obowiązuje na Przymorzu tylko po północnej części ul. Kołobrzeskiej. Z problemem nadmiernej liczby samochodów walczą mieszkańcy wszystkich ulic w południowej części dzielnicy.
Jak twierdzi, autem do pracy jeździ sporadycznie i przez brak miejsc postojowych pod biurowcami, samochód parkuje po drugiej stronie torów SKM. Nieprzypadkowo akurat tam - bo ta część dzielnicy - nie należy do strefy płatnego parkowania. Za postój trzeba płacić, ale tylko po północnej stronie ul. Kołobrzeskiej.

Oblewanie aut olejem z trocinami i rysowanie karoserii



- Jestem osobą, która na co dzień korzysta z komunikacji miejskiej, ale zdarzają się takie dni, kiedy jestem zmuszony przyjechać samochodem, gdyż po pracy najzwyczajniej muszę pojechać załatwić inne sprawy - opowiada nasz czytelnik. - Z reguły parkuję swój samochód na Słupskiej, Arkońskiej lub Malborskiej. Wiele razy słyszałem o incydentach, do których tam dochodzi. Mam tu na myśli opowieści moich znajomych o samochodach oblanych olejem wymieszanym z trocinami, a nawet o porysowanych karoseriach. Niestety sam się o tym przekonałem. Moje trzy ostatnie postoje na wyżej wymienionych ulicach zakończyły się wylaniem na samochód oleistej substancji wymieszanej z pyłem i trocinami.
Jak mówi, substancja wygląda na samoróbkę i jest trudno zmywalna. Brud nie zmył się nawet po dwóch wizytach na myjni, skuteczne okazało się dopiero czyszczenie samochodu benzyną ekstrakcyjną.

- Ostatnio oblano mi przednie oraz tylne drzwi. Poprzednio oblewano mi szybę od strony kierowcy, co utrudnia widoczność w czasie jazdy i może doprowadzić do niebezpiecznej sytuacji na drodze - dodaje pan Piotr.
  • Brudu nie usunęły nawet dwie wizyty na myjni.
  • Zacieki po oleistej cieczy wylanej na zaparkowany samochód pana Piotra.

Policja nic nie wie



Sprawdziliśmy, czy podobne sygnały o zniszczonym mieniu otrzymali gdańscy policjanci. Dotychczas nie wpłynęło w podobnej sprawie żadne zawiadomienie. O problemie słyszeli za to urzędnicy.

- Otrzymywaliśmy sygnały od mieszkańców z południowej części dzielnicy o problemie z nadmierną liczną kierowców, którzy próbując uniknąć opłat za parkowanie szukają miejsc postojowych wprost pod oknami mieszkańców - przyznaje Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Rozwiązać problem mogłoby rozszerzenie strefy płatnego parkowania, która obowiązuje już w części dzielnicy. Jako urząd jesteśmy do tego gotowi, ale by uruchomić ten proces potrzebujemy stosownej uchwały rady dzielnicy. Dopiero po jej otrzymaniu od radnych z Przymorza Małego będziemy mogli uruchomić proces rozszerzenia strefy.

Trwa badanie ankietowe



Co stoi więc na przeszkodzie, by uchwałę podjąć? Jak mówi nam Marcin Mickun, przewodniczący zarządu dzielnicy zdania co do wprowadzenia strefy na wymienionych wcześniej ulicach są podzielone.

- Mieszkańcy ul. Arkońskiej czy Szczecińskiej wyrazili swój sprzeciw większej strefie płatnego parkowania, z kolei osoby mieszkające przy Słupskiej chcieli w tej sprawie konsultacji społecznych. Właśnie na tej ulicy trwają obecnie badania ankietowe, które mają dać nam odpowiedź, w jaki sposób rozwiązać problem z parkowaniem w dzielnicy. Bo że on występuje, to nikogo przekonywać nie trzeba - mówi Mickun.
Ankieta potrwa do końca września.

Opinie (731) ponad 20 zablokowanych

  • Arkońska (4)

    Bezczelność pracowników pobliskich biurowców nie zna granic, jako kierowcy potrafią zastawiać wjazdy na posesje, czy całkowicie blokować chodnik dla pieszych. Wielokrotnie miałam problem z wjazdem na posesję właśnie z tego powodu, a straż miejska w ogóle nie reaguje na sygnały aby zrobić z tym porządek. Rzeczywiście sąsiedzi wystawiają pachołki i opony i wcale im się nie dziwię. Bywają dni, że ulica jest tak pozastawiana z obu stron autami, że nie da się przejechać. paranoja.

    Korposzczury do pracy chcą przyjeżdżać autami ale za parking w biurowcu to już im szkoda zapłacić.
    Popieram rozszerzenie strefy płatnego parkowania z wydzieleniem abonamentów dla mieszkańców.

    • 19 4

    • Plus tanie abonamenty dla stałych pracowników (1)

      Osoby spędzające połowę swojego czasu w pracy na danej dzielnicy powinny mieć takie samo prawo do taniej jednorazowej opłaty jak i mieszkańcy tej strefy + plakietka za szybą.

      Jeśli ktoś pojawia się tam okazjonalnie, to niech płaci normalnie w parkomacie, jeśli natomiast ma umowę na dłuższy czas, powinien być traktowany tak samo jak mieszkaniec strefy.

      • 1 6

      • Plus tanie abonamenty dla stałych pracowników

        Nie zgadzam się z tym. Hipotetycznie jeżeli przyjęto by takie ustalenia, mieszkańcy w dalszym ciągu mieliby problem z nadmiernym ruchem samochodowym w obrębie posesji, nic by to nie zmieniło. Uważam, że strefa płatnego parkowania powinna zniechęcić pracowników biurowców do pozostawiania swoich pojazdów w tej okolicy.
        Myślę, że skoro została wysunięta taka propozycja jak powyżej równie dobrze, biurowce mogłyby zrobić korzystne abonamenty dla pracowników.
        Proszę poszukać jak została rozwiązana ta kwestia w ścisłym centrum Gdańska; z tego co pamiętam, to właśnie mieszkańcy mają abonamenty, a nie ludzie "z zewnątrz".

        • 3 0

    • Janusz kup se wiatrowke. Tylko uwazaj na lokcie jak zagladasz przez okno i parapetu nie zawal.

      • 0 2

    • Arkońska? To ta niby dwukierunkowa ulica, która po godzinie 9 ma tylko jeden pas ruchu w obie strony?

      • 6 0

  • Mieszkaniec Przymorza (3)

    Mieszkam na ulicy Kołobrzeskiej i niestety ale ludzie z biurowców parkują swoje samochody mimo, że jest znak zakaz wjazd i tabliczka z napisem parking wyłącznie dla mieszkańców bloku nr ... Dochodzi do sytuacji, że w ciągu dnia nie mogę zaparkować auta pod swoim domem, mimo że mam identyfikator. Żadne kartki wkładane za szybę nie pomagają.

    • 12 1

    • coś tam w artykule piszą o smarze

      • 0 0

    • a gdize SM i jej słynne blokady? (1)

      a co na to SM?

      • 4 0

      • Nikt nie reaguje. Policja mimo znaku zakaz wjazdu nie może wlepić mandatu bo to droga wewnętrzna.

        • 2 0

  • parkingi

    jest kilka biurowców to następny budynek powinien być garażem i to powinno być w gestii miasta . Nie ma dalszej budowy biur jak nie będzie garaży

    • 9 0

  • parkingi (1)

    Mieszkania, domy - praktycznie w każdej rodzinie są 2 auta lub więcej. Dlaczego miasto daje pozwolenie na budowę gdzie przypada 1,3 auta/mieszkanie?? Dlaczego? A gdzie goście? Gdzie mają zaparkować osoby, które przyjeżdżają biznesowo (hydraulik, kurier, o pogotowiu czy straży nie wspomnę?). To samo z biurowcami - przecież wiadomo, że większość przyjeżdża autami. Czytamy, że w biurowcu będzie pracowało około np 500 osób i przewidziano dla nich 30 miejsc w hali garażowej i np 40 na powietrzu!! Przy niedorozwoju komunikacji miejskiej to skandal. Wiadomo też, że rodziny posiadające dzieci będą zawoziły je autem, przecież nie rowerem czy autobusem. Gratuluję tym co mówią inaczej - niech spróbują: tramwaj, autobus ... i 2 godziny w jedną stronę. A zimą... też rower? Czy może z maluchem czekać na mrozie i wtłaczać się do często zasmrodzonego i przepełnionego autobusu?
    Najważniejsze wydaje się to, że miasto nie słucha swoich mieszkańców!

    • 8 3

    • Tam pracuje 20000 ludzi. Na tyle aut parking zbudować?

      Pieprzenie że się nie da bez samochodu. Wygodnictwo i tyle.

      • 3 2

  • W Gdańsku jest syf.

    • 3 3

  • Jak się chce jeździć autem,

    to trzeba płacić za parking - proste.
    Jak ktoś nie chce płacić, zapraszam do komunikacji miejskiej.
    W kółko cyrk, zastawianie chodników, kombinacje...
    Albo cię stać na auto, albo nie.

    • 6 3

  • Dać osobom pracującym w strefach na co najmniej roczne umowy o pracę plakietki o rocznej ważności za szybę uprawniające do stania w strefie za opłatą jednorazową 100zł.

    • 2 7

  • Dajcie mieszkańcom wykupić miejsca parkingowe (2)

    Miasto powinno skasowac mieszkańcow z 20000 za miejsce. nagle by sie okazało, ze nuie muszą parkować pod blokiem tylko mogą dalej. Miasto jest dla wszystkich . nie tylko dla mieszkańców. na nowych osiedlach w większości mają wszyscy dedykowane miejsca.

    • 3 8

    • Kupię

      Chętnie.

      • 2 0

    • 20000 za miejsce parkingowe na ulicy jestem w stanie zaplacic

      • 3 0

  • To jest efekt modnego obecnie "zagęszczania" miasta

    Miasto powinno się rozszerzać i każda dzielnica powinna oferować nocleg, rozrywkę, pracę i usługi tak by ludzie nie musieli dojeżdżać do "centrum" w każdej sprawie. Ale nie ładują wszystko w jednym miejscu, pogarszając jakość życia mieszkańców i potem walczą z problemami, których mogłoby nie być. Brawo urbaniści.

    • 6 1

  • Spradycznie parkujący - jasne :)

    jeździ sporadycznie do pracy samochodem, ale już trzy razy mu się trafiło, że upaćkali mu samochód...

    Ja po pierwszym bym stwierdził, że wolę zaoszczędzić na czyszczeniu i parkował w strefie.

    • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane