• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

(Nie)ludzkie warunki dojazdu do pracy

Łukasz
19 października 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Tramwaje nie stoją w korkach - pod warunkiem, że wszystkie są sprawne. Tramwaje nie stoją w korkach - pod warunkiem, że wszystkie są sprawne.

Władze miasta oraz zarządcy ZTM powinny w końcu przejrzeć na oczy i wziąć się za robotę. Nowe linie tramwajowe i ścieżki rowerowe są potrzebne dzisiaj, a nie za 10 czy 25 lat. Należy też przede wszystkim zwiększyć częstotliwość kursowania tramwajów w godzinach szczytu.



Czym dojeżdżasz do pracy/szkoły?

Przeprowadzone w wielu miastach świata badania pokazały, że 10 proc. powiększonej przepustowości dróg daje po czterech latach 9 proc. wzrostu ruchu, co jasno obrazuje, że poszerzanie dróg powoduje wzmożony ruch samochodowy, aż do ponownego powstania korków.

Zwykle w każdym samochodzie rano siedzi jedna osoba, do tego ryk silników generuje olbrzymi hałas i zanieczyszczenie środowiska spalinami. W wielu miastach świata odchodzi się więc od zwiększania przepustowości ulic, wyrzuca się ruch samochodowy z centrów i dąży do zwiększania ilości mieszkańców, korzystających z innych środków transportu, jak kolej, tramwaje i transport rowerowy - przynajmniej przez większą część roku.

Z drugiej strony, mamy mało wydajny i niezachęcający do korzystania z niego transport publiczny. O wątpliwej przyjemności jeżdżenia tramwajami nie trzeba nic pisać. Tylko po co te ankiety zadowolenia? Wystarczy przejechać się rano po godz. 7 na przykład linią 11, aby zobaczyć pełne udręki twarze ściśniętych do granic możliwości pasażerów. Twarze ludzi, chcących zdążyć do pracy, którzy na drugim przystanku nie mogą już wejść do tramwaju.

Rodzi się przy tym pytanie - jak zachęcić kolejnych pasażerów do jazdy w takich warunkach, gdy pętla będzie na Nowej Łódzkiej?

Władze miasta oraz zarządcy ZTM powinni w końcu przejrzeć na oczy i wziąć się za robotę. Nowe linie tramwajowe i ścieżki rowerowe są potrzebne dzisiaj, a nie za 10 czy 25 lat. Należy też przede wszystkim zwiększyć częstotliwość kursowania tramwajów w godzinach porannego i popołudniowego szczytu.

Wszyscy mamy godność i chcemy podróżować w godnych warunkach. Należy realizować duże inwestycje w linie tramwajowe jak najszybciej i stworzyć cywilizowane i "ludzkie" warunki dojazdu do pracy komunikacją publiczną.
Łukasz

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (161) 2 zablokowane

  • Podstawowe problemy związane z jazdą na rowerze - niektóre charakterystyczne dla Polski

    Nie masz racji bo rower raz wyregulowany nie wymaga większego zachodu chyba ze z niego intensywnie korzystasz sportowo .
    Rower jest niezawodny!!
    Przez ostatni rok nie dokręcałem żadnej śrubki!!
    nie regulowałem przerzutek
    koła wystarczy pompować 2 razy w roku! Cyba ze masz dziurawy wentyl albo dente.rower myje raz na kilka miesięcy chyba ze jest chlapa to nie częściej niż raz na 2 tygodnie wystarczy dobry smar , części w dobrym rowerze sa nierdzewne.
    Wiec jeśli chodzi o rower albo masz starego grata albo serwis cie normalnie oszukuje.Co do reszty sie zgadzam jakość ścieżek wysokie krawężniki itp ,ale wszystko można pokonać to nie jest az takie trudne przesadzasz.

    • 0 0

  • Dlaczego polscy kierowcy to buraki? (2)

    Co roku zwiększa sie liczba ludzi dojeżdżających do pracy rowerem albo korzystająca z roweru po pracy . I ciągle czytamy pełno negatywnych opinii kierowców na rowerzystów .A to właśnie dzięki rowerzystom kierowcy maja lepiej jest mniejszy hałas,zatrucie środowiska i mniejsze korki na drogach..Kierowcy powinni rowerzystom dziękować na kolanach i pokłony im walić za to ze zamiast swoim autem bo większość je ma korzysta z roweru.Zamiast wyzywać i pluć na rowerzystów powinni ich chwalić i namawiać innych by zrezygnowali z auta i przeszli na rower bo to dzięki temu właśnie sa mniejsze korki.
    Ale oni sa zbyt ograniczeni umysłowo by to zrozumieć ze tak jak robią teraz to zniechęcają do roweru i jednocześnie działają sami przeciwko sobie.!

    • 3 2

    • Ja nie lubię rowerzystów bo latem trzeba ciągle na nich uważać - jadą nie myślą. Normalnie najlepiej przefruwać nad tymi ścieżkami żeby czasem nie sciągnąć na siebie gniewu rowerzysty. Ale jeśli sytuacja jest odwrotna i nie ma ścieżki, to chodnikiem pomykają na luzaku. Ot tłumoctwo.

      • 2 1

    • To mój wybór nie lubię roweru co nie oznacza że jestem wrogiem rowerzystów chcesz to pedałuj sobie ile wlezie.

      • 0 1

  • żeby chociaż mieć pewność ze dojadą "na czas"

    w piątek dwukrotnie mialam awarię tramwaju... za pierwszym razem spoźniłam się do pracy a za drugim ledwo zdążyłam na pociąg. Szlag by trafił to całe ZTM!!!!!!!!!!!

    • 2 0

  • Łukaszu, zgadzam się z Tobą, ale to kosztuje ogromne pieniądze.

    Moim zdaniem, a jestem zdecydowanym zwolennikiem komunikacji zbiorowej, zamiast wątpliwego zaszczytu goszczenia w Gdańsku za 3 lata dwóch (trzech?) meczów i wydawania na stadion setek milionów, należałoby nasze podatki przeznaczyć na transport zbiorowy. Podobnie myślę Europejskim Centrum Solidarności. Paru działaczy opozycji postawi sobie za nasze pieniądze pomnik, żeby czuć jeszcze większą dumę z tego, jak to się ustawili na piedestale. A dyrektorem tam będzie kapłan - to już jest dla mnie coś niedopuszczalnego. W parafii czy kurii proszę bardzo, niech kierują spółkami - ale nie tymi, które musi stale wspierać Miasto.

    • 1 0

  • ACH TEN GDAŃSK I JEGO MIESZKAŃCY . (1)

    ALBO PROBLEM ZE ŚCIEŻKAMI ROWEROWYMI ALBO Z TRAMWAJAMI , A NA ADAMOWICZA TO KTO GŁOSOWAŁ , NO KTO , NO KTO , NO KTO.

    • 2 1

    • tak jest ,masz absolutną rację,jako prezydent nie zrobi dla mieszkańców nic,tylko to co musi,i chce by go za to doceniano,szok.

      • 0 0

  • te tramwaje już nie powinny być dopuszczone do ruchu , i gdańsk dobrze o tym wie , stare ,niebezpieczne , wysoko się wsiadai wysiada , brudne , to gdańsk powinien fundować nam bilety za to ze tym jezdzimy ,szkodliwe od ryzyka, gdanskie tramwaje to syf w syfie.

    • 2 0

  • boję się gdańskich tramwaji i kolejek miejskich , w nocy niebezpiecznie a w dzień widać brud że aż się usiaśc nie chce , wstyd adamowicz wstyd.

    • 2 0

  • to nie są tramwaje to jakaś kupa złomu,strach jechać.

    • 2 0

  • gdańsk ma najbardziej niebezpieczne środki transportu ze wszystkich miast uni europejskiej , wstydż sie pan panie adamowicz , nie zrobiłeś pan nawet tego dla miasta i jego mieszkańców.

    • 2 0

  • zaczekamy polsko ,moze nam unia da nowe tramwaje i więcej , a z pieniedzy mieszkancow miasta adamowicz pojedzie na wczasy do swojej nowej posiadłości.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane