• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Bulońska i tramwaj za ponad 190 mln zł

Michał Brancewicz
20 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza

Przebieg ul. Nowej Bulońskiej wraz z linią tramwajową.

Siedem firm i konsorcjów złożyło oferty w przetargu na przedłużenie ul. Bulońskiej zobacz na mapie Gdańska do skrzyżowania z ulicami Jabłoniową i Warszawską zobacz na mapie Gdańska. Za wybudowanie jednej nitki jezdni i linii tramwajowej wykonawcy chcą od 191 mln do 282 mln zł. Pasażerowie i kierowcy będą mogli skorzystać z nowej trasy latem 2019 roku.



Czekasz na realizację Nowej Bulońskiej?

Do realizacji inwestycji zgłosiło się początkowo 16 podmiotów. We wstępnej fazie kwalifikacji odpadła jedna firma - Most z Sopotu. Ostatecznie oferty złożyło siedem z nich (lista na końcu tekstu).

Z tego grona najkorzystniejsza okazała się propozycja konsorcjum spółek NDI z Sopotu oraz ich partnerów: Balzola Polska i Construcciones Promociones Balzola z Hiszpanii, która opiewała na 191,7 mln zł.

Kolejna oferta była aż o 46 mln zł wyższa (237,8 mln zł), złożyło ją konsorcjum Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones SA i Coalvi S.A.

Z kolei najwyżej swoje usługi wyceniło konsorcjum Mosty Łódź, TOR-KAR-SSON i WPRD Gravel - 282,6 mln zł.

Inwestor, czyli DRMG, gotów jest wyłożyć na ten cel 193 mln zł.

O wyborze zadecyduje w 60 proc. cena, a w 40 proc. przedłużenie minimalnego okresu gwarancji. W przypadku tego drugiego kryterium, wszyscy dołożyli do 24 miesięcy dodatkowe trzy lata.

- Wykonawcę wybierzemy na początku przyszłego roku - zapowiada Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Prace na dobre ruszą wiosną. Zgodnie z zapisami przetargowymi realizacja ma się zakończyć do 31 lipca 2019 roku.

Nowa Bulońska to droga o długości 2,7 km, która połączy Szadółki i Zakoniczyn z Moreną. Skorzystają z niej także mieszkańcy Jasienia i Ujeściska.

Trasa rozpocznie się na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i ul. Myśliwskiej zobacz na mapie Gdańska, skąd pobiegnie w kierunku południowym, by połączyć się na Jasieniu z ul. Kartuską zobacz na mapie Gdańska, przecinając wcześniej ul. Stolema zobacz na mapie Gdańska. Trasa będzie kończyć się węzłem przesiadkowym, który powstanie w rejonie skrzyżowania ulic Warszawskiej i Jabłoniowej zobacz na mapie Gdańska.

Na razie powstanie tylko jedna, zachodnia jezdnia, która będzie rozchodzić się na dwie nitki na obu biegunach inwestycji, by wpasować się w istniejący układ drogowy.

Wzdłuż drogi powstanie dwutorowa trasa tramwajowa z pięcioma przystankami, która biec będzie po wschodniej stronie nowej jezdni.

W ramach inwestycji powstanie też 2,9 km dróg dojazdowych do Nowej Bulońskiej oraz droga dla rowerzystów.

Warto pamiętać, że w przyszłości, dzięki Nowej Bulońskiej oraz planowanej Nowej Politechnicznej, uda się połączyć linią tramwajową Południe Gdańska z Wrzeszczem bez konieczności przejazdu przez centrum miasta.

Oferty złożone w przetargu na budowę Nowej Bulońskiej:
  1. NDI S.A. i NDi Sp. z o.o. - 191,7 mln zł
  2. Aldesa Polska i Coalvi - 237,8 mln zł
  3. Firma Gotowski i Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowo-Inżynieryjnego S.A. - 241,5 mln zł
  4. Trakcja PRKIT i AB Kauno - 255,4 mln zł
  5. Budimex - 264 mln zł
  6. MTM i Rajbud - 270,4 mln zł
  7. Mosty Łódź S.A., Tor-kar-sson i  WPRD Gravel - 282,6 mln zł

Opinie (205) 6 zablokowanych

  • A korek od myśliwskiej okropny każdy ranek i popołudnie (1)

    I ta nowa inwestycja nie zmieni tego, kolejni będą stali zeby dostać się do Wrzeszcza.
    Brakuje w tym kierunku nowej ulicy bo wszystko zakorkowane a tramwaj tam nie jeździ ...

    • 6 0

    • coraz gorzej

      I będzie jeszcze gorzej. Póki co Myśliwską jadą głównie mieszkańcy okolicznych osiedli. Po wybudowaniu Nowej Bulońskiej wiekszość ludzi z takich dzielnic jak Szadółki i miejscowości poza Gdańskiem będzie skracać sobie drogę do Wrzeszcza właśnie Nową Bulońską. Wtedy zapomnij o włączeniu się do ruchu na nowo powstałą ulicę z Myśliwskiej...
      Dlaczego nikt nie wpadł na pomysł żeby najpierw przedłużyć linię tramwajową z Moreny do Wrzeszcza?! W kolejnym kroku można by tworzyć Nowa Bulońską z wielkim parkingiem na jej końcu, gdzie ludzie mogliby przesiąść się na komunikację miejską do Wrzeszcza. Czy w tym Gdańsku naprawdę nie ma ludzi myślących...?!

      • 0 1

  • Gdańska nie stać na tramwaje. (3)

    Komunikacja tramwajowa wymaga wysokiego stopnia kultury technicznej, aby zapewnić jej sprawne i nieuciążliwe funkcjonowanie. Niestety, w Gdańsku na tory wypychany jest zdezelowany tabor, który się psuje i generuje hałas większy niż komunikacja samochodowa(przewożąca zdecydowanie więcej osób). Torowiska, zrobione "po taniości", remontowane co 15-20 lat bardziej przypominają górską kolejkę z Disneylandu niż szlak komunikacyjny. Wszystko bardziej przypomina "dopinanie" zadań "pięciolatki" wyznaczonych przez KC niż normalny rozwój miasta.

    • 3 4

    • ruch samochodowy i więcej osób (2)

      a to dobre

      chyba zajmujący więcej miejsca

      gdybyś wpakował każdą osobę z tramwaju do osobnego samochodu, to miałbyś zapchane podwale przedmiejskie od zieleniaka do hotelu / przychodni

      już nie wspominając o skm

      jak widziałem akcje, że była awaria skm i Ci wszyscy ludzie wylewali się np. na główną ulice, czekając na autobus zastępczy (gdzie ja akurat jechałem na rowerze, żeby nie było:)) to zastanawiałem się, co to by była za masakra, gdyby każdy z nich musiał jeździć autem

      • 2 2

      • dobowy ruch przy gumedzie...

        ...to ok. 70000 pojazdów na dobę. Pojazdów, nie osób. Ile przewozi SKM?
        Poza tym nie pisałem o SKM, tylko o tramwajach, i o ich technicznym stanie.

        • 1 1

      • Miłośnik "rozwoju" nie umie czytać ze zrozumieniem

        Nic dziwnego. Ale co do meritum - nie zaprzeczasz, że Gdańska nie stać na komunikację o poziomie technicznym godnym "miejsca w Europie" i XXI wieku?

        • 1 1

  • Skąd te "mandarynki" niby hiszpańskie wyczuły akurat taką kwotę? Ano mają na 100% kreta! To nie

    przypadek - potem dorzuci się aneksy, uzgodnienia itp. i będzie cacy (czytaj: 2 x drożej)!!! A my jak zawsze stracimy...

    • 4 0

  • (1)

    Brawo PiS! Gdańsk wstaje z kolan!

    • 2 5

    • Wstaje bo skończył...

      ...mrożony wyrób cukierniczy. Nie jest jasne komu.

      • 0 0

  • A w gdyni nic

    Hehe żadnej inwestycji w gdyni, może w końcu zrobią gdynię dzielnicą gdańska i nareszcie przypłyną jakieś inwestycje

    • 1 0

  • święta

    Zbliżają się Święta

    • 0 0

  • A propos komunikacji w Święta

    • 0 0

  • Patrząc na mapkę nr 2 wietrzę jakiś absurd. (1)

    Tramwaj po przebyciu odcinka na zapleczu Diabełkowa pod żadnym pozorem nie powinien kierować się tunelem (koszty , kąt pochylenia trasy !!!!) przez rejon ulicy Wileńskiej ,lecz przygotowanym już (i splantowanym) odcinkiem na tyłach osiedla przy ulicach Morenowej , Edisona ,Volty i wychodzić do istniejącej estakady w rejonie pomiędzy sklepem LIDL a Carrefourem. Projektowanie linii tramwajowej w tak ekstremalnie zabudowanym i trudnym terenie świadczy o "fachowości" planistów.

    • 3 1

    • A może uratowali tym sposobem...

      ...działkę po jakiś apartamentowiec...

      • 0 1

  • Szadółki, Kowale, Bąkowo - tu codziennie czujesz, że żyjesz! (1)

    Takie hasło mi przyszło do głowy - dobre to czy słabe?

    • 2 0

    • a

      Dobre, skoczyłabym z autorem na piwo:)

      • 0 0

  • Przex korki na Mysliwskiej wyprowadzam sie z moreny

    Gdy kupowałem mieszkanie na morenie 10 lat temu była to spokojna okolica gdzie ul. Myśliwska nie była połączona z AK i kończyła się pętlą. Teraz jest masakra a to dopiero połowa rozbudowy poligonu. Nie widzę tego jak cały zabuduja

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane