• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Bulońska ma już jezdnie i część torowiska

Maciej Naskręt
13 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza

Nowa Bulońska zaczyna nabierać kształtów. Widać już znaczne fragmenty układu drogowego oraz torów tramwajowych tej mierzącej 2,8-kilometra trasy, która połączy Jasień i Ujeścisko z Moreną. Budowa ma się zakończyć latem tego roku.



Z której części infrastruktury Nowej Bulońskiej będziesz korzystał najczęściej?

W kwietniu minie rok od rozpoczęcia budowy Nowej Bulońskiej Północnej - trasy drogowo-tramwajowej między Jasieniem, Ujeściskiem i Moreną. Wykonawcą wartych 191 mln zł prac jest konsorcjum firm NDI i Balzoa.

Ostatni raz na budowie Nowej Bulońskiej byliśmy w listopadzie, od tamtego czasu wiele się zmieniło. Przede wszystkim widać już spore odcinki jezdni oraz torowiska. Roboty toczą się równolegle w wielu obszarach tej inwestycji.

W rejonie ul. Wołkowyskiej zobacz na mapie Gdańska trwają prace przy montażu podpór i prefabrykatów, będących elementami przyszłego mostu nad potokiem Siedleckim. Wykonano też drenaż nawodnionych skarp znajdujących się na tym odcinku.

Ustawiono również słupy oświetleniowe i słupy trakcyjne.

W rejonie Węzła Jasień zobacz na mapie Gdańska natomiast trwa budowa obiektów, w których prowadzona będzie obsługa przyszłej pętli. W ul. Piotrkowskiej zobacz na mapie Gdańska budowana jest z kolei kanalizacja deszczowa. Układane są też kable trakcyjne.

Przy ul. Warszawskiej zobacz na mapie Gdańska trwa budowa obiektów, w których prowadzona będzie obsługa przyszłej pętli, jak i tzw. stacji prostownikowej, która jest niezbędna do zasilenia sieci trakcyjnej.

  • Tory ułożone na fragmencie trasy tramwajowej
  • Widok na Nową Bulońską na wysokości Jasienia
  • Skrzyżowanie ul. Wołkowyskiej i ul. Nowej Bulońskiej
  • Ulica Bulońska i jej przedłużenie, czyli ul. Nowa Bulońska
  • Skrzyżowanie ul. Wołkowyskiej i ul. Nowej Bulońskiej

2,8 km nowej miejskiej trasy



Przypomnijmy, że nowa droga ma mieć 2,8 km długości. Rozpocznie się na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i ul. Myśliwskiej zobacz na mapie Gdańska, skąd pobiegnie w kierunku południowym, by połączyć się na Jasieniu z ul. Kartuską zobacz na mapie Gdańska, przecinając wcześniej ul. Stolema zobacz na mapie Gdańska. Trasa będzie kończyć się węzłem przesiadkowym, który powstanie w rejonie skrzyżowania ulic Warszawskiej i Jabłoniowej zobacz na mapie Gdańska. Wzdłuż drogi powstanie też dwutorowa trasa tramwajowa.

W projekcie pojawiła się mała zmiana. Skrzyżowanie ulic Warszawskiej i Jabłoniowej nie będzie miało wyspy centralnej - będzie natomiast skrzyżowaniem bezpośrednim.

Od istniejącej ul. Bulońskiej do skrzyżowania z przyszłą ul. Nową Politechniczną kierowcy będą poruszać się dwiema nitkami jezdni, z których każda będzie miała po dwa pasy ruchu. Wzdłuż obu jezdni powstaną chodniki i drogi rowerowe. Dodatkowo została już zbudowana droga rowerowa w ciągu istniejącej ul. Bulońskiej.

W połowie odcinka - w kierunku ul. Kartuskiej - ul. Nowa Bulońska będzie zwężać się do jednej jezdni. W połowie tego odcinka przewidziano obiekt mostowy nad Potokiem Siedleckim. Jakiś czas temu zlikwidowano część ogródków działkowych pod budowę ul. Nowej Bulońskiej.

Budowa przedłużenia ul. Bulońskiej ma potrwać do III kwartału 2019 roku.

Miasto Gdańsk zleciło ponadto spółce NDI budowę drogi służącej skomunikowaniu budowanego centrum edukacyjnego (położonego na południe od splotu ul. Warszawskiej i ul. Jabłoniowej) i osiedlem Lawendowe Wzgórze z ul. Nową Bulońską. Koszt inwestycji, która ma być gotowa na wiosnę, to ok. 11 mln zł.

Miejsca

Opinie (410) ponad 20 zablokowanych

  • Pamiętam piękne polne drogi i poligon (4)

    I jak 20 lat temu szedłem na imprezę sylwestrową zimą z moreny na Jasień.
    To były piękne tereny, niestety już wszystko zabetonowane.
    Miasto się rozwija, ale dzikich obszarów i łąk bardzo szkoda.

    • 42 8

    • Warmia i Kujawy (1)

      muszą gdzieś mieszkać. Taka jest cena rozwoju miasta.

      • 13 3

      • Rozwój miasta to właśnie Warmia i Kujawy, innym sposobem miasto traciłoby mieszkańców i dogoniłoby Gdynię. Nie rozumiesz? Nie zrozumiesz.

        • 8 3

    • Szczególnie poligonu szkoda, wprawdzie nie ma w Gdańsku już ani jednego żołnierza ale można by dzieciom pokazywać,że kiedyś byli. A tak poważnie, to trzeba zatrzymać się na etapie wsi, żeby narzekać na nowe połączenia komunikacyjne. Jeden narzeka, tysiące się cieszą.

      • 7 5

    • Ta... poligon

      WSK'ą się tam jeździło ( bez prawka, bo kto wtedy myślał o prawku), ba nawet chodziło się tam kąpać - pomimo, że czołgi też tam się kąpały, a i można było miny ćwiczebne wykopać.... to były czasy - a teraz, las znika - same betony :-(

      • 3 1

  • Wielkie osiedla i wąskie dróżki (1)

    Pieszo po mieście mości Panowie.

    • 19 8

    • + biurowce na miarę ( no niektórzy by chcieli by to był Dubaj)...

      czyli właściwie dalej brak wyobrażni
      panowie krzyczą o rozwoju Gdańska.... i budują nową " ścieżkę"!

      • 4 3

  • Na Boga! (1)

    Zmieńcie nazwę tej ulicy, to jest tak okropna nazwa, że nawet przez usta nie chce przejść...

    • 8 15

    • to tylko nazwa robocza

      • 2 0

  • wspaniała inwestycja

    niech żyje komisarz Dulkiewicz!

    • 13 15

  • (27)

    Fajna inwestycja tylko szkoda, że nie zmieni się mentalności ludzi. W sondażu widać, że 50% ludzi tam mieszkających mimo powstałego tramwaju będzie samochodami jeździć. Druga strona medalu jak lubią niech stoją w korkach

    • 21 8

    • A czy Ty jesteś w stanie zrozumieć, że są sprawy, których możesz nie rozumieć?

      • 10 3

    • Dokładnie, niech gniją w korkach skoro tak chcą.
      szkoda tylko, ze trują przy tym - obu paliwo zdrożało do 10 :)

      • 4 7

    • (15)

      Tak Was boli, że ludzi stać na auto? To ta nasza czysta polska zazdrość prawda? Bronek jednak dobrze mówił, przestańcie być biedni, zmieńcie pracę, weźcie kredyty.

      • 9 11

      • Stać na auto za kilka tysięcy? To jest jakiś wyczyn?

        • 4 3

      • (13)

        Boli? Auto można kupić za jedną wypłatę.
        Zatrzymałes się mentalnie w rozwoju.
        Nie, nikt nie zazdrości. Za to każdego wkurza smog, hałas i smród.
        Zazdrościć to by można, gdybyś Teslą jeździł.

        • 6 5

        • (11)

          jak chcesz czystego powietrza, spokoju i ciszy to polecam Przywidz, a nie Gdańsk, nie potrafisz tego zrozumieć?

          • 5 8

          • a ty nie rozumiesz (9)

            ze budowa dróg nie jest dla miast jakoś szczególnie opłacalna?
            Infrastruktura drogowa jest bardzo droga w budowie i utrzymaniu a koszt przejazdu w przeliczeniu jest na jednego użytkownika auta jest większy niż np w wypadku rowerzysty (pomimo tego ze jest ich znacznie znacznie mniej i duża cześć jezdzi tylko sezonowo) .

            Prawda jest taka ze jak cie sie nie podoba kierunek zmian w mieście to nie proponuj innym przeprowadzki do przywidza ale sam sie wynieś na ukraine czy inny wschód.

            • 4 5

            • nie, nie rozumiem... budowa dróg nie opłacalna? (8)

              dla miasta?- przecież drogi dla miasta to jak żyły dla organizmu ludzkiego!

              nie ma miasta bez dróg ulic! to jest wioska.

              jak budowa ulic może być nieopłacalna dla dużego miasta? o rany

              • 8 4

              • nie nie rozumiesz (7)

                ”infrastruktura drogowa jest bardzo droga w budowie i utrzymaniu a koszt przejazdu w przeliczeniu jest na jednego użytkownika auta”

                Na jednego użytkownika auta. Z dróg można korzystać nie tylko w aucie.
                NIe chodzi o zaniechanie budowy dróg. Chodzi o zmianę proporcji udziału różnego typu transportu na tych drogach.
                Wysoki udział indywidualnego transportu samochodowego jest bardzo kosztowny i opłaca sie go ograniczać na rzecz innych form transportu czy to indywidualnego czy zbiorowego.

                • 4 5

              • (6)

                Co za aktywistyczne bzdury. Zlikwidujmy zatem drogi w mieście, zlikwidujmy też lotnisko i port bo statki i samoloty też zużywają paliwo i trują atmosferę. Zamknijmy elektrownię bo przecież spala węgiel i rafinerię bo jak znikną blachosmrody to paliwo nie będzie potrzebne. Całą kolej sio z miasta szczególnie towarowe spalinówki a zarazem i spalinowe PKMki a na koniec zamknijmy cały Gdańsk i zostawmy tam miejskich aktywistów ogrodzonych murem i przymierających głodem.

                • 4 2

              • dyskutujesz nie z tym co napsałem (5)

                ale ze swoja wyobraźnią. I tu jest problem

                nikt nie zamierza likwidować transportu samochodowego. On jest generalnie niezbędny. Ale wystarczy go ograniczać.
                czyli zamiast budować bulońska z 4/6 pasami dla samochodów zrobimy 2pasy + tramwaj + droga dla rowerów i innych urządzeń transportu osobistego (UTO).

                • 3 2

              • tylko że ta 3-4 pasmówka jest / winna być przewidziana na następne 50-100 lat (4)

                może nie na teraz!
                zbudujecie ścieżkę, zabudujecie okolicę, miasto powiększy się o hektary
                a układ drogowy pozostanie jak na osiedlu,

                dla niektórych rozwój miasta to postawienie stadionu, ECSu i paru biurowców a reszta sie nie liczy!

                • 3 3

              • no ale własnie jednym z założeń współczesnej urbanistyki

                jest postulat by nie stymulować rozwoju samochodowego transportu indywidualnego.
                Chodzi o to ze za 100 lat wcale nie musi być więcej aut w miastach niż teraz.

                W Holandii czy Kopenhadze np. nie mają mniej aut niż my a ale zmieszają ich udział w ruchu miejskim. Fakt posiadania auta nie znaczy ze w miescie trzeba sie nim poruszać zawsze i wszędzie.

                Oczywiście transport zbiorowy puki co nie jest idealny - ale np budowa linii tramwajowej miast kolejnych pasów dla samochodów to krok w jego ulepszaniu.

                • 5 3

              • (2)

                Wraz z upowszechnianiem pokazów autonomicznych, wynajmowanych oraz szybkiego transportu zbiorowego liczba samochodów będzie maleć. Te drogi są obliczone właśnie na przyszłe stulecie, a nie ubiegłe

                • 2 2

              • (1)

                ale my dopiero zaczynamy XXI wiek, w XXII wieku to już i tak będzie tylko lej po atomówce

                • 4 0

              • "Przyszłe stulecie" to lata 2020-2119, proszę pana :-*

                • 0 1

          • Popieram. Zaczynaja mnie bardzo denerwować ekoterrroysci wywracający do góry nogami normalny porządek świata.

            • 2 1

        • A mnie nie wkurza smog, halas, czy brud. Po prostu nie zwracam na bzdury uwagi i tyle.

          • 0 1

    • musisz wiedzieć że samo torowisko nie zwiezie ludzi do celu

      musi być komunikacja a ta w Gdańsku ostatnio cofnęła się o jakieś 20 lat

      • 9 1

    • (1)

      Tylko gdzie chcesz dojechać tym tramwajem? Na niezsynchronizowaną PKM-kę? Do Wrzeszcza przez Siedlce i Centrum?

      • 8 2

      • Ciężko, żeby PKM była zsynchronizowana z nieustającym tramwajem

        • 0 1

    • Ich mentalności już nie (4)

      Dzieciaki to już co innego. Będą dojeżdżać do szkół na darmowych biletach i mentalność się wyrobi. Podobno wszystko zależy od nawyków wyrobionych w dzieciństwie. Ja jako mieszczuch z Wrzeszcza preferuję kolejkę, tramwaj i autobus. Mój znajomy z Wejherowa, mimo przeprowadzki na Zaspę, wszędzie tłucze się w korkach samochodem. Nie jest w stanie wytrzymać w transporcie miejskim, podczas gdy dla ludzi zaprawionych w bojach z komunikacją miejską to nie jest żaden problem.

      • 4 2

      • (3)

        a ja nie lubię ludzi więc jeżdżę samochodem sam, po prostu,

        • 5 1

        • to tak jak ja

          ale ja wybieram rower…

          • 2 1

        • (1)

          To nie narzekaj na korki. Twój wybór i Twoje dzieło.

          • 0 1

          • ja nie narzekam, mieszkam na Starym Mieście, pracuję za obwodnicą, codziennie jadę w przeciwną stronę niż tłum

            • 3 0

    • co w tym dziwnego?

      Jeśli trasa tramwajowa jest nieefektywna, bo wolniejsza i budowana jako pretekst do zdobycia finansowania na jezdnie, to chyba nie ma się co dziwić.

      • 3 0

  • Po jednym pasie na wysokości jasienia- kto to projektował? (2)

    Co to za knot z tym zwężeniem? Nie można zrobić od razu porządnie?

    • 33 2

    • (1)

      To właśnie jest porządnie.

      • 2 6

      • Zwężenia = korki

        • 6 1

  • WhatThe... (5)

    Czy Dobrze widzę i ta ulica ma jeden PAS????!!!!!!

    • 31 1

    • chciałeś napisać "aż jeden pas" ;-)

      • 9 1

    • Źle widzisz

      • 0 4

    • (2)

      I bardzo dobrze.
      Jest jeszcze tramwaj i drogi rowerowe.
      Wyjmij czasem d*pe z auta.

      • 6 8

      • Wyjmijsemozgitakgonieuzywasz

        jasne przecież żyjemy w Kalifornii gdzie nie ma śniegu i można rowerem popylac cały rok. Do tego mamy drogę gdzie są dwa pasy i nagle zwężenie do jednego - później znów dwa - jak już mogli chociaż zrobić buspas... a tak autobusik i tak będzie jechał w koreczku.

        • 7 2

      • Tramwaj to dla dzieci i emerytów, a rower rekreacyjnie

        A ludzie chcą dojazdu do pracy

        • 5 3

  • Pomyśleć o lepszej jakośći tramwajów i szyn.Obecny stan ich na Morenie /linia 12/, pomimo dwóch lat użytkowania nadaje się do ciągłej poprawy/szyny/, tramwaje PESydo kapitalnego remontu.

    • 8 3

  • Fajnie, szybko idzie

    Oby równie szybko uporali się z tramwajem na Warszawskiej

    • 14 0

  • Co z taborem PKM. (2)

    Czy nie można wyciszyć taboru PKM, składy coraz głośniejsze, do tego samoloty i z tym coraz gorzej.Tabor PKM chyba też od tego producenta z Bydgoszczy, lepiej niech produkują dla Wietnamu te klekoczące klocki na torach!

    • 9 4

    • (1)

      PKM ma zastąpić samoloty?

      • 0 1

      • w wydawaniu z siebie poziomu hałasu są już na tym samym poziomie

        • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane