- 1 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (276 opinii)
- 2 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (76 opinii)
- 3 Gdańsk i andrzejrysuje uczą kultury (144 opinie)
- 4 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (818 opinii)
- 5 50 lat pracuje w jednym zakładzie (243 opinie)
- 6 Mieszkam nad morzem i co mi zrobisz? (365 opinii)
Nowa Łódzka: GIKE dogadało się z mieszkańcami
Czarne chmury, które zebrały się nad budową Nowej Łódzkiej wraz z nową linią tramwajową, zostały rozpędzone. Spór mieszkańców z miejską spółką GIKE 2012 o kształt pętli w pobliżu ul. Świętokrzyskiej prawdopodobnie zakończy się ugodą.
Uzyskania pozwolenia na budowę ul. Nowej Łódzkiej i wieńczącej jej pętli tramwajowej prawdopodobnie nie będzie problemem. Mieszkańcy ul. Sosnkowskiego , którzy protestowali przeciwko jej budowie, są bliscy podpisania ugody z miejską spółką GIKE 2012. Protest złożony do wojewody, w którym kwestionowano zbyt bliskie położenie pętli tramwajowej względem osiedla, lada dzień zostanie wycofany.
Co dla miejskiej spółki oznaczał sprzeciw w rękach wojewody? - Na pewno mógłby skomplikować procedurę uzyskania pozwolenia na budowę - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIKE 2012.
Miejska spółka chciała uniknąć kłopotów i do rozmów zaprosiła mieszkańców. - Efektem jest ugoda. Lokatorom zapewniliśmy rozwiązania, zapobiegające hałasowi i wibracji terenu. W zamian mieszkańcy zobowiązali się wycofać protest złożony na biurko wojewody - opowiada Magdalena Skorupka-Kaczmarek.
Jednak nie wszyscy mieszkańcy ul. Sosnkowskiego są zadowoleni z porozumienia z miejską spółką. - Ugoda nie gwarantuje nam odsunięcia pętli. Postawiono nas przed ścianą. Zaproponowano jedynie różne gadżety w torowisku, które niekoniecznie muszą się sprawdzić - narzeka jeden z mieszkańców [imię i nazwisko do wiadomości redakcji].
Inżynierowie z miejskiej spółki uspokajają. - Oddalenie pętli zagwarantowałoby obniżenie poziomu hałasu zaledwie o trzy decybele. Nieprzyjemne dźwięki będą potęgować ostre łuki. Natomiast aż o 8,5 decybela hałas zmaleje, gdy zostaną zastosowane rozwiązania tłumiące, a tramwaj będzie poruszał się po łagodnych łukach pętli, według aktualnego projektu - wyjaśniają.
Nowa Łódzka i linia tramwajowa mają być gotowe pod koniec 2012 r. Budowa ul. Nowej Łódzkiej wraz z torowiskiem i pętlą przy ul. Świętokrzyskiej pochłonie ok. 180 mln zł z budżetu miasta. Część tej kwoty dofinansuje Unia Europejska.
Miejsca
Opinie (169) ponad 10 zablokowanych
-
2010-06-01 13:35
Nie można rezygnować z pętli dzięki dwukierunkowym pojazdom. Umiejscowienie pantografu uniemożliwia tym pojazdom normalne poruszanie się po mieście, dlatego ich dwukierunkowość będzie wykorzystywana bardzo okazyjnie i tylko w nagłych przypadkach. Można by rzec, że dwukierunkowość jest miłym ale niewiele znaczącym dodatkiem, który nie miał wpływu na decyzję o zakupie.
- 1 0
-
2010-11-05 15:06
bezmozgi
ludzie!!!!!!!!! idzcie sobie na chełm, stancie 10 m od torów na petli i posłuchajcie. za naszymi oknami bedzie to samo + parking na 500 samochodów.......
- 0 0
-
2010-11-05 15:11
dalej
Trasa powinna zostac poprowadzona na tzw. gorny taras i biec trasą autobusów 154, 254 itp. co zrobia ludzie z gory gdy te autobusy przestana jezdzic? beda zap********* 15 min na tramwaj. czesto w deszczu wietrze itd......... po cholere petla na sosnk.
- 0 0
-
2010-11-05 15:14
walczyc
trzeba bylo walczyc o zmiane projektu dalej, az w 2013 by sie skonczyly fundusze z unii
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.