- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (265 opinii)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (328 opinii)
- 3 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (206 opinii)
- 5 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
- 6 Winda, która wygląda jak kapliczka (51 opinii)
Nowa Łódzka i tramwaj na Łostowice za 111 mln. Najtańszą ofertę złożył MTM z Gdyni
Oferta MTM jest o 73 mln zł tańsza niż na budowę mogło wydać miasto. Linia tramwajowa i ulica mają powstać do maja 2012 r.
W piątek władze miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 poznały oferty na budowę ul. Nowej Łódzkiej i linii tramwajowej z Chełmu na Łostowice wraz z pętlą przy ul. Świętokrzyskiej. Najmniej - ok. 110,9 mln zł - za budowę zażądała firma MTM SA.
Budowa ok. 1,7-kilometrowej dwujezdniowej drogi - ul. Nowej Łódzkiej - oraz 3-kilometrowej linii tramwajowej, która pobiegnie wzdłuż ul. Witosa i nowo wybudowanej trasy, miała kosztować Gdańsk ok. 183 mln zł. W budżecie Gdańska pozostanie więc prawie 73 mln zł.
- Umowę z wykonawcą podpiszemy na przełomie października i listopada. Budowa powinna ruszyć jeszcze w tym roku. Inwestycja potrwa do maja 2012 r. - mówi Janusz Łagowski z GIKE 2012.
Budowa linii tramwajowej, która połączy Chełm z Ujeściskiem, realizowana jest w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IIIA. Nadzoruje go spółka GIKE 2012. Z kolei za budowę dwujezdniowej ul. Nowej Łódzkiej odpowiada Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.
1. Lider Konsorcjum - Eurovia Polska S.A. - ok. 137,5 mln zł
2. Metro Sp. z o.o. - ok. 158,3 mln zł
3. Konsorcjum Torpol S.A., Feroco S.A. - ok. 138,2 mln zł
4. Lider Konsorcjum MTM S.A. - ok. 110,9 mln zł
5. Konsorcjum ZUE S.A., Strabag Sp. z o.o. - ok. 126,7 mln zł
6. SKANSKA S.A. - 123,2 mln zł
7. Mostostal Warszawa S.A. - ok. 150,1 mln zł
8. Budimex S.A. - ok. 132,2 mln zł
Wydarzenia
Zobacz także
Opinie (227) ponad 20 zablokowanych
-
2010-10-01 14:58
(2)
no i będzie kaska na Stoczniowca!!! :D
- 1 2
-
2010-10-01 15:14
TRAMWAJ-ZNOWU OMIJA UJESCISKO NA PIOTRKOWSKIEJ!!!! (1)
Dlaczego nikt nie zglasza potrzeby aby tramwaj dojezdzal w okolic skrzyzowania warszawska /piotrkowska gdzie powstaja nowe bloki-juz sa 3 nowe i tylko 1 autobus bezposredni 118 z gdanska,164 z wrzeszcza!!!!
Ludzie zrobmy cos aby w koncu dojechal do nas tramwaj!!!!- 0 4
-
2010-10-01 15:45
Tramwaj to nie autobus, nie można go z dnia nadzień gdzieś puścić. A odpowiadając na twoje pytanie "dlaczego nikt nie zgłasza": a czy ty zgłosiłeś? Czy tylko na forum wypisujesz że nikt nie zgłasza...
- 3 0
-
2010-10-01 15:17
znowu ktoś kogoś okradnie (1)
zatrudnilibyście kafelkarza o 70% tańszego niż inni na rynku? Pewnie znowu za 2 lata trzeba będzie przeprowadzić remont, który sparaliżuje pół miasta bo użyto kiepskich materiałów. Gratulacje dla 100% cena.
- 2 5
-
2010-10-01 15:45
do gda
Nie pisz bzdetow, w przetargu glowym kryterium decyduje cena wykonastwa. Tak jest w Gdansku, w Trojmiescie i calej Polsce.
- 0 0
-
2010-10-01 15:40
Piękna prezentacja ale daleka do realizacji
- 0 2
-
2010-10-01 16:30
Potege kraju buduje sie na ciezkiej pracy
- 3 1
-
2010-10-01 16:30
Idą wybory to i obietnic dużo ;) (4)
A serio obawiam się czy nie będzie tak jak z remontem Błędnika (duże opóźnienie), ulicy Marynarki Polskiej (nawierzchnia już jest w złym stanie) czy zbudowaną w 2002 roku zaporą na Strzyży, która zawaliła się, a eksperci mówią mediom, że to zostało źle zbudowane: Grzegorz Strosik, pomorski wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego: "Przerwanie zapory na zbiorniku było katastrofą budowlaną i gdyby była ona wykonana z trwalszego budulca, wodzie trudniej byłoby się przedostać przez konstrukcję." - Zbiornik miał mankamenty projektowe, dlatego sprawa jest już w prokuraturze - przyznaje Andrzej Chudziak, wicedyrektor Gdańskich Melioracji.
Nie sztuką jest coś zbudować (zresztą w praktyce z pożyczonych pieniędzy - zadłużenie miasta i spółek miejskich ciągle wzrasta), ważny jest nadzór nad każdym etapem inwestycji, aby służyła ona mieszkańcom długie lata.
Jednym z bardziej szokujących przykładów co się dzieje gdy tego nie ma jest autostrada A4 między Katowicami, a Krakowem - ciągle remontowana, zwężona, wolny przejazd, korki, nie można remontować dróg alternatywnych (taka umowa z koncesjonariuszem), a płaci się jak za przejazd pełnowartościową autostradą!- 8 5
-
2010-10-01 17:54
spamujący nieudaczniku (3)
obiecać to cI może wasz prezes że wygracie wybory :)
To jest końcówka procedur za chwile budowa jak kilkanaście innych w Gdańsku z dotacją z UE.
gdyby w Gdańsku rzadziła partia małego psychopaty to jedynie mielibyśmy zlustrowanych motorniczych a fundusze UE by leżały bo ta unia taka niebogobojna i nic od nich nie chcemy.- 1 3
-
2010-10-02 00:31
(2)
Nie dość, że jesteś wulgarnym prostakiem to jeszcze bzdury piszesz, bo za rządów Prawa i Sprawiedliwości wykorzystywano fundusze z UE szybciej niż za rządów PO - wykazała to minister Grażyna Gęsicka w oparciu o dane samego ministerstwa za co została wściekle zaatakowana (m.in. przez chama Palikota) oraz padały argumenty dotyczące wykorzystania kwotowego (co jest śmieszne, bo Polska jest jednym z większych Państw, więc i kwoty są wielokrotnie większe dla nas niż dla wielu małych Państw). Ogólnie to co piszesz ma się nijak do rzeczywistości.
- 0 0
-
2010-10-02 10:26
zdenerwował się pisuarowy podnóżek (1)
Gesicka kłamała i manipulowała zobacz choć to może być dla was być trudne jak teraz to wygląda.
zresztą wystarczy wspomnieć Fotyge jak w Gdańsku odpowiadała za fundusze UE a leżały wtedy one całościowo.- 0 0
-
2010-10-02 22:56
To Ty się zdenerwowałeś anonimie, może dlatego, że oszukujesz?
Gęsicka miała rację, a to ludzie z PO perfidnie kłamali - przyznał to nawet komisarz ds. polityki regionalnej UE, który raczej sympatykiem PiS nie jest:
Polska powinna przyspieszyć wykorzystanie funduszy spójności z puli na lata 2007-13, a zwłaszcza na projekty kolejowe, energetyczne i technologii cyfrowej - powiedział w środę nowy komisarz ds. polityki regionalnej Johannes Hahn. Na razie - zapewnił Hahn - nie ma jednak ryzyka utraty środków z budżetu 2007-13, ale w statystykach Komisji Europejskiej Polska wypada znacznie poniżej unijnej średniej. Według przedstawionych danych z 30 września ubiegłego roku, Polska zakontraktowała projekty o wartości zaledwie 19,5 proc. dostępnej puli funduszy, podczas gdy unijna średnia to 27 proc. Czy rząd Donalda Tuska i Platformę Obywatelską stać na przyznanie się do kłamstwa i oświadczenie, że to szefowa Klubu Parlamentarnego Prawa i Sprawiedliwości Grażyna Gęsicka (PiS) miała rację w sprawie słabego wykorzystania funduszy UE przez rząd Tuska?
http://finanse.wp.pl/kat,9231,title,Polska-ma-klopot-z-wykorzystaniem-funduszy-europejskich,wid,12130224,wiadomosc.html- 0 0
-
2010-10-01 16:58
każdy dobry byle nie Budimex !
lubię tramwaje :-)
- 2 0
-
2010-10-01 17:12
za 111 lat?:) dobra, dość szyderstw na dziś:)
- 1 1
-
2010-10-01 17:21
DARK (2)
Fajnie. A co z linią tramwajową do Migowa?
- 2 0
-
2010-10-01 19:26
(1)
opracowywana jest koncepcja. Realizacja na lata 2012-2014
- 0 0
-
2010-10-02 10:35
A o ile pamiętam, miała być budowana równolegle z trasą na Łostowice.
- 1 0
-
2010-10-01 18:06
Pętla"zającowo"-psu na budę!! A cały GÓRNY taras Oruni d a l e j tkwi w korkach!!! (3)
Nie dociera do zakutych łbów urzędasów,że zjazd od Krzemowej/Platynowej TO JEST PROBLEM?!
- 4 2
-
2010-10-01 18:32
bo krzemowa i platynowa to 2 najgłówniejsze ulice w trójmieście
bo krzemowa i platynowa to 2 najgłówniejsze ulice w trójmieście
- 1 1
-
2010-10-01 19:13
zjazd i wjazd
rano godzinkę , a po południu ze dwie może.... trza wyjechać do roboty godzinę wcześniej .... pech !- 1 0
-
2010-10-01 19:27
Bo nie ma tam miejsca na pętlę a możesz się przespacerować trochę. Od komisariatu do pętli tramwajowej będzie około 6-7 min piechotą.
Przyda ci się dla zdrowia- 1 0
-
2010-10-01 18:13
nadal nie pojmuje po co komu stara Lodzka??? grunt to wszystko zabetonowac!
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.