• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nową Łódzką pojedziemy tuż przed świętami

Maciej Naskręt
6 grudnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Ulica Nowa Łódzka w Gdańsku. Ulica Nowa Łódzka w Gdańsku.

Mieszkańcy południowych dzielnic Gdańska w prezencie pod choinkę dostaną dwujezdniową ul. Nową Łódzką. DRMG dopina ostatnie pozwolenia na dopuszczenie drogi do ruchu.



Czy skorzystasz na powstaniu ul. Nowej Łódzkiej?

Niemal pewne jest, że w piątek, 23 grudnia, mieszkańcy południowych dzielnic Gdańska będą mogli pojechać ul. Nową Łódzką, która skomunikuje ul. Świętokrzyską zobacz na mapie Gdańska z dwujezdniową ul. Łostowicką zobacz na mapie Gdańska.

- Robimy wszystko, by jeszcze przed świętami pojechały tam samochody. Droga będzie wciąż placem budowy, ale wykonawca poszedł na pewne ustępstwa i zgodził się na dopuszczenie ruchu. Mamy też zapewnienie od gdańskiego Zarząd Dróg i Zieleni, że zajmie się m.in. zimowym utrzymaniem i oświetleniem nowej drogi. Trwają ostatnie odbiory techniczne - wyjaśnia nam Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która nadzorowała budowę Nowej Łódzkiej.

Z ruchu będą jednak wyłączone nadal drogi wokół nowej pętli tramwajowej przy ul. Sosnkowskiego. Na ich przejezdność trzeba będzie poczekać do wiosny.

Po otwarciu Nowej Łódzkiej odetchną mieszkańcy m.in. ul. Wilanowskiej zobacz na mapie Gdańskaul. Nieborowskiej zobacz na mapie Gdańska. Sprzed ich domów znikną korki.

Co z linią tramwajową z Chełmu do węzła przesiadkowego przy ul. Świętokrzyskiej? To zadanie spółki miejskiej Gdańskie Inwestycje Komunalne. Podczas poniedziałkowej konferencji zorganizowanej przy placu budowy Trasy Słowackiego, Ryszard Trykosko - prezes GIK - zapewniał, że tramwaj pojedzie nią wiosną przyszłego roku.

Przypomnijmy: firma MTM z Gdyni wraz z firmą Trakcja Polska, które budują ul. Nową Łódzką wraz z torowiskiem tramwajowym od pętli Chełm do pętli przy ul. Świętokrzyskiej, za wykonanie zadania otrzymają ok. 110 mln zł. Ok. 65 mln zł pochłoną prace przy torowisku tramwajowym, a ok. 47 mln zł układ drogowy. Umowny termin zakończenia inwestycji to maj 2012 r.

Miejsca

Opinie (190) 3 zablokowane

  • Co z ul. Dragana (1)

    Szkoda że ul. Dragana co zawsze przejmowała cały ruch przed otwarciem WZ, wszelkie ruchy na 1 listopada, teraz remont Witosa, nie może się doczekać remontu nawierzchni. Przecież cały ciężki sprzęt i autobusy jeździły ul. Dragana. Teraz to jest dziura na dziurze, a o garbach to nie wspomnę. Trochę łat zrobili na wysokości dojazdu do domu i parkingu Przewodniczącego Rady Miasta Gdańska i to wszystko. Może Miasto by sobie przypomniało o mieszkańcach Dragana! Skrzyżowanie Dragana z Sikorskiego i Witosa to dziurawy dramat.

    • 2 3

    • Ale po co jak tam same stare budynki z wielkiej płyty

      to do wygaszenia pojdzie po co remontować a samochody też stare same więc im szybciej je dobijecie tym czystsze powietrze bedziecie mieli. Trzeba mysleć ekologicznie.
      Raz jechałem tam motocyklem crossowym super sprawa polecam tej drodze nie dorówna nawet poligon wojskowy :-).
      Ale i tak nic wam nie naprawią :-) Podobny los spotkał Wilanowska też jest już cała w dziurach ale największy hardcore to uliczka na starym Chełmie tam to nawet quadem bym nie ryzykował no ale ta sama sytuacja stare budynki do wygaszenia.

      • 2 1

  • No cóż miasto woli sprzedawac pola i ugory deweloperom na południowych rubieżach Gdańska za grosze niż pustostany w centralnych

    dzielnicach A chciwy 2 razy traci, bo no i tak miasto (a nie deweloperzy) musi podpiąć infrastrukturę do południowych dzielnic. Miasto powinno obniżyc ceny działek w centrum, bo tam nie trzeba budowac infrastruktury i w rezultacie miasto na tym zyskuje. Koszt budowy dróg do dzielnic południowych na bank przebił zyski ze sprzedaży działek na południu

    • 2 3

  • tramwaj kiedy będzie jeździł????

    bo nie lubię stać w korkach od ronda na platynowej do przystanku brama wyżynna!!! i z powrotem!!!!

    • 0 2

  • bzdury (2)

    ta droga jest gotowa juz od 2 miesiecy ciekawe dlaczego tak dlugo trwa odbior pewnie znowu chodzi o kase miasto nie chce zaplacic za roboty dodatkowe

    • 2 3

    • Co znaczy roboty dodatkowe (1)

      Jeżeli ja komuś coś zlecam i wpisuje w umowę kiedy otrzyma zapłatę, to ma się trzymać umowy, a nie wymyślać roboty dodatkowe. Biorąc na siebie kontrakt przeglądasz go dokładnie i podpisując go zobowiązujesz się, że wykonasz go zgodnie z umową i nie ma tu mowy o żadnych robotach dodatkowych. Lewizny to sobie możesz uprawiać w domu.

      • 0 3

      • Nie masz pojęcia o czym piszesz.

        • 1 1

  • Wyjazd z ul. Cebertowicza na Witosa (2)

    Mieszkańcy ulic: Cebertowicza, Kopeckiego i Szpora! Czy nie denerwuje Was wspaniałe rozwiązanie ruchu na skrzyżowaniu ulic Cebertowicza i Witosa? Wjazd na naszą część osiedla (jadąc Witosa od strony Tesco) jest możliwy tylko przez skrzyżowanie Cieszyńskiego z Witosa (koło myjni). Już teraz pas do jazdy w lewo jest często cały zawalony i samochody, które nie wjechały jeszcze na pas blokują swobodny przejazad autom jadącym na wprost (w stronę stacji paliw). Aby wyjechać z osiedla w stronę stacji paliw musimy zrobić pętlę jadąc zdewastowaną Cieszyńskiego w okolicy Pasibrzucha i również wbić się na Witosa na skrzyżowaniu obok myjni. Już teraz, kiedy nie jest jeszcze włączona sygnalizacja świetlana i nie jeżdżą jeszcze tramwaje skrzyżowanie czasem się przytyka. Co będzie wiosną, kiedy pojedzie tamtędy tramwaj? To chyba oczywiste że będziemy kwitnąć (nie tylko na wiosnę) w korkach przed światłami. Ale to nie było takie oczywiste dla biura, które wykonało projekt przebudowy ulicy Witosa i celowo dodatkowo obciążyło skrzyżowanie koło myjni. Uważam, że organizacja ruchu na skrzyżowaniu Cebertowicza i Witosa powinna zostać przywrócona do stanu przed remontem. Leży to interesie wszystkich mieszkańców tamtego rejonu - również kierowców z Cieszyńskiego za kościołem i z Więckowskiego. Walnijmy wspólnie pięścią w stół!

    • 2 4

    • Nie nie denerwuje.

      I dlatego nie mam zamiaru walić z Tobą pięścią w stół.

      • 3 2

    • Po to ci tramwaj doprowadzili abyś nie musiał turlać się w korkach swoim

      peugotem :-) I zrozum że nikt nie będzie budował skzyzowań przez tory tramwajowe co 100m tylko po to aby Stefan i Zbychu mieli wybór gdzie chcą skręcac. Masz korzystać z komunikacji zbiorowej a smroda wyzłomuj bo już pora na niego.

      • 3 5

  • Trzeba udrożnić zjazd z AK. 3-go maja przy UM ma tylko jeden pas do jazdy

    prosto w 3 maja wspólny ze skrętem w prawo. Często jest tak ze skręcające w prawo samochody na zielonym stoją bo muszą przepuścić tramwaj. Za to są dwa pasy w lewo w Kartuską, co jest zbędne.

    • 4 1

  • za wąskie rondo na ulicy nowej Łódzkiej

    Drogi jak i zjazdy wyjazdy zrobione są tylko dla osobowych samochodów a co z autobusami i ciężarówkami jest masakra naprawde, jeżdże większym samochodem i strasznie te drogi nie wytrzymają długo zostaną rozjeżdżone przez ciężarówki. Ten który to zaprojektował powinien zapłacić ze swojej kieszeni za poprawki. Nic nie myślą o większych pojazdach .Tragedia a pan Adamowicz będzie się pysznił tym . Moim zdaniem robić coś od razu porządnie a nie na chwilę. pozdrawiam kierowców

    • 0 5

  • Ale jest małe ale

    Jadąc ul. Świętokrzyską w kierunku Oruni skręt przy zakładach masarskich "Janza" na wysokości przyszłej pętli tramwajowej zlokalizowane jest przejście dla pieszych. Pierwsze w kolejności z tego kierunku , które mieści się na szczycie wzniesienia zakrętu. Moim zdaniem jest to bardzo niefortunna lokalizacja aczkolwiek możliwe , że wymuszona. Kierowca jadący w tym kierunku skupia się na pokonywaniu zakrętu i nagle na końcu tegoż jest przejście dla pieszych, dla kierowcy jest ono widoczne z odległości ok.10 metrów . Jedzie się tamtędy z prędkością ok.40 km/h . O wypadek , gdy cały węzeł zostanie oddany będzie bardzo łatwo.

    • 1 2

  • zrobić nową spacerową.

    zrobić nową spacerową a nie tam jakąś łódzka.

    • 2 2

  • DOPIERO!!!!

    OD MIESIĄCA GOTOWE, JA STOJĘ W KORKU CODZIENNIE O 6:30 MASAKRARA!!!!
    CHCĘ JUŻ JEŹDZIĆ NOWĄ DROGĄ!!!!!!!!!!!!

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane