- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (414 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (252 opinie)
- 3 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 4 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (37 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (155 opinii)
- 6 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (58 opinii)
Nowa Warszawska: koniec budowy zgodnie z planem
Przelot nad całą trasą tramwajową Nowa Warszawska, która jest już wybudowana.
Obecnie trwają już prace porządkowe. Wkrótce rozpoczną się odbiory i jazdy testowe, co potrwa ok. dwóch miesięcy. Potem jeszcze uzyskanie pozwolenia na użytkowanie i pod koniec marca 2023 roku tramwaje zaczną wozić pasażerów po Nowej Warszawskiej.
Nowa Warszawska: jazdy testowe
Wiele wskazuje na to, że wykonawcom - firmom MTM i Rajbud - udało się dotrzymać tego terminu.
- Na budowie trasy Nowa Warszawska trwają prace porządkowe. Obecnie przygotowujemy się do rozpoczęcia procedur odbiorowych, które potrwają co najmniej dwa miesiące. W tym czasie przeprowadzone zostaną m.in. jazdy testowe - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Nowa Warszawska: uruchomienie pod koniec marca 2023
Budowa 2-kilometrowej linii tramwajowej, na której powstały też trzy przystanki oraz chodniki i ścieżka rowerowa kosztowała 60 mln zł.
To wszystko nie oznacza jednak, że regularne kursy tramwajów rozpoczną się już wkrótce.
- Po zakończeniu odbiorów konieczne będzie także uzyskanie tzw. pozwolenia na użytkowanie. Uruchomienie trasy tramwajowej planowane jest pod koniec I kwartału 2023 - dodaje Aneta Niezgoda.
Nowa Warszawska: jakie linie tramwajowe?
Według wstępnych szacunków pokonanie nowej trasy zajmie tramwajom ok. 5 minut.
Wciąż trwają prace nad siatką połączeń po uruchomieniu Nowej Warszawskiej. Z naszych ustaleń wynika, że na ten moment założenia są takie, by z pętli Ujeścisko kursowały co najmniej dwie linie przez Chełm i centrum, jedna do Wrzeszcza, druga na Zaspę. Prawdopodobnie będą to istniejąca linia 4 oraz nowa linia - 11.
Opinie (192) 8 zablokowanych
-
2022-12-07 09:44
Kto jest za?
Może by tak linia bezpośrednio na Stogi? Skoro w sezonie wozi turystów - ( czyli są możliwości ) to może poza nim coś dla mieszkańców pracujących i uczących się w tych rejonach? Codziennie dojeżdżam z Ujeściska do Akademii Muz. takie bezpośrednie połączenie to by było coś ;-)
- 1 0
-
2022-12-07 15:50
Linia 13 (2)
Co z linią Stogi Ujeścisko,by dużo ułatwiło,bez przesiadki przy Bramie Wyżynnej
- 2 0
-
2022-12-09 00:39
Tak, przecież tramwaj nr 13 to była pierwotna wersja. Przesiadka przy Locie jest żenująca. Niby nic, ale traci się na tym od kilkunastu do nawet 20-paru minut. Raz, że na zakręcie Okopwa pod wiaduktem tramwaj stoi po kilka minut. To stoisz na tym durnym skrzyżowaniu po to, żeby wysiąść i znowu wsiąć w tramwaj który zaraz znowu będzie stał na tym samym skrzyżowaniu, żeby jechać dalej. Dodam jeszcze, że zazwyczaj jak przejeżdża się przez to tragiczne skrzyżowanie, widzisz jak mija cię tramwaj, który ci zwiewa a na następny musisz czekać od kilku do kilkunastu minut. Koszmar. Bezpośredni tramwaj Stogi- Ujeścisko rozwiązało by ten kłopot wielu Mieszkańcom
- 0 0
-
2023-01-03 03:41
Linia 13
Pisałem we wcześniejszej odpowiedzi,że połączenie Stogów z Ujeściskiem ma zapewniać linia nr13 do Brętowa PKM.
Możnaby również wydłużyć trasę linii nr3 z pętli na Chełmie do pętli na Ujeścisku,ew.do przyst.Lawendowe Wzgórze.- 0 0
-
2023-01-05 15:44
Do niczego. Gdzie połączenie ,, Gdańsk południe----Stogi. Tak powstaje kolejna linia na starych tarasach
- 0 0
-
2023-03-05 14:12
Paranoja
A jak mają dojeżdżać do Wrzeszcza Dolnego do szkół i pracy osoby zamieszkujące Orunię Górną?Autobus ma wszystko rozwiązać?Ile osób jednorazowo zabierze?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.