• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Warszawska: trasa tramwajowa prawie gotowa

Michał Brancewicz
15 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
  • Brakuje już tylko kilku metrów torów, by połączyć Nową Warszawską z pętlą powstałą w ramach al. Adamowicza.
  • Brakuje już tylko kilku metrów torów, by połączyć Nową Warszawską z pętlą powstałą w ramach al. Adamowicza.

Już tylko kilku metrów torów brakuje, by połączyć Nową Warszawską z pętlą przy al. AdamowiczaMapka. Latem torowisko włączy się także w al. HavlaMapka. Wszystkie prace trwać będą do jesieni, a uruchomienie linii nastąpi na początku 2023 r.



Co mogłoby cię skłonić do przesiadki z auta do komunikacji?

To, że dwukilometrowe torowisko w obu kierunkach zostało niemal w całości położone, nie oznacza jeszcze rychłego końca prac.

Wciąż wiele elementów, które złożą się na Nową Warszawską, jest jeszcze do zrealizowania.

To wszystko sprawia, że roboty budowlane trwać będą do listopada. Potem, po testach i odbiorach, tramwaje zaczną regularnie kursować na początku przyszłego roku.

Czytaj też: Pojedziemy 45-metrowymi tramwajami?

Nowa Warszawska, widok od pętli przy al. Adamowicza w stronę al. Havla. Nowa Warszawska, widok od pętli przy al. Adamowicza w stronę al. Havla.

Tory niemal na całej długości



Jakie prace wykonywane są obecnie na Nowej Warszawskiej?

- Trwają roboty przy budowie dwóch peronów tramwajowych na starej pętli autobusowej przy ul. Piotrkowskiej. Na środkowym odcinku trasy niemal w całości gotowa jest infrastruktura torowa. Zamontowano również większość słupów trakcyjnych i lamp. W pobliżu pętli Ujeścisko trwa budowa drogi rowerowej i chodników - wylicza Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Dodatkowo na odcinku w okolicy al. Havla trwają prace związane z budową przejazdu drogowo-torowego na jezdni al. Havla w kierunku pętli Świętokrzyska.

  • Na całej trasie zamontowano również większość słupów trakcyjnych i lamp.
  • Gotowe perony tramwajowe na trasie Nowej Warszawskiej.
  • Nowa Warszawska to nie tylko torowisko, ale także ścieżka rowerowa, chodnik i przejścia przez tory.
Za budowę trasy wartej 60 mln zł odpowiadają firmy MTM i Rajbud.

Wakacje bez tramwajów na Havla



Wspomniane wpięcie Nowej Warszawskiej w al. Havla, gdzie powstanie niespotykane dotąd w Gdańsku skrzyżowanie torowe, wymagać będzie zamknięcia dla ruchu tramwajowego całej al. Havla na okres wakacji.

Inżynier kolejnictwa Wojciech Trzciński przekonywał w artykule na Trojmiasto.pl, że nie ma takiej potrzeby. Miasto postawiło jednak na swoim.

Jakie linie pojadą Nową Warszawską?



ZTM Gdańsk prowadzi analizy i konsultacje dotyczące tego, jakie linie tramwajowe puszczone zostaną Nową Warszawską. Na razie organizator przewozów nie chce jeszcze zdradzać szczegółów.

Przypomnijmy zatem, że pod koniec 2019 r., gdy Nowa Warszawska była dopiero w planach, założenia były następujące. Po otwarciu trasy miała zostać uruchomiona linia nr 13 kursująca z Brętowa do pętli Stogi Pasanil, przez Nową Warszawską, al. Havla do Śródmieścia i Podwale Przedmiejskie.

Linia nr 13 ma zostać uruchomiona po otwarciu Nowej Warszawskiej i łączyć Brętowo ze Stogami. Linia nr 13 ma zostać uruchomiona po otwarciu Nowej Warszawskiej i łączyć Brętowo ze Stogami.
Linia nr 6, zamiast kończyć bieg na pętli Łostowice-Świętokrzyska, ma zacząć kursować do samego końca al. Adamowicza.

Z kolei tramwaje linii nr 12 mają nawracać na węźle przesiadkowym łączącym al. Adamowicza z Nową Warszawską.
19:56 19 CZERWCA 22

Słupki na Nowej Warszawskiej (17 opinii)

Miejmy nadzieję że przestawią te dwa słupy trakcyjne a nie jak ostatnim było że tramwaje haczyły lusterkami o słup.
Miejmy nadzieję że przestawią te dwa słupy trakcyjne a nie jak ostatnim było że tramwaje haczyły lusterkami o słup.

Opinie (199) 1 zablokowana

  • I co z tego skoro na Chełmie, nie mówiąc o Armii Krajowej (2)

    nie da się wsiąść do tramwaju- skoro już jest problem. Uważam że tramwaje w kierunku Al. Adam. powinny jechać pasem zieleni (środkiem Armii Krajowej) i wpiąć się w linię przy skrzyżowaniu z Aleją Sikorskiego. Byłaby to linia przyspieszona z możliwościa wsiadania do pojazdów na kładce przy Dragana- co byłoby dobrym rozwiązaniem dla mieszkańców Wzgorza Mickiewicza, ale teżlinie jadące z kierunku Łostowic nie byłyby przepełnione. Pasażerowie z Szadółek chętniej wsiadaliby do tramwaju gdyż nie musieliby tłuc się w tramwaju jadąc przez Chełm. Dwie linie mogłyby jeździć Armii Krajowej a jedna jako "krajoznawcza" lub "turystyczna przez Chełm. Budowa linii tramwajowej na Warszawskiej będzie odtrąbiona jako sukces pani prezydent, który może okazać się sukcesem pisanym kijem na plażowym piasku- szybko zostanie zdewaluowany.

    • 23 8

    • Proste rozwiązania (1)

      bolą najbardziej.
      Lepiej zrobić prawie nikomu nie potrzebną nitkę tramwajową - a jej budowa trwa dłużej niż ciąża słonia.

      • 6 4

      • lotnisko w baranowie juz na finiszu!,bilet kupiles?.

        • 1 2

  • Widać dużo pustej przestrzeni na nowe blokowiska. Deweloperzy do roboty.

    • 12 2

  • Kiedy tramwaj przez spacerowa do pkp osowa???i wprzez trase w-z do kokoszek!!!? (2)

    • 2 8

    • Nie ma sensu tam żaden tramwaj. za mało ludzi tam mieszka (1)

      a ci co tam nie mieszkają nie mają po co tam jechać. bo tam nic nie ma

      • 8 2

      • Skoro armii sie korkuje

        Do centrum to moze jednak gdyby w kokoszkach byl duzy p&r i szybka kolej ( 10 min do srodmiescia ) to mysle, ze parking bylby pelny

        • 1 0

  • Brawo za komunikacje miejską (14)

    W mieście samochody powinny być środkiem drugiej kategorii. Nowa Warszawska zaczyna nowy trend. Brawo dla urzędników!

    • 68 122

    • Kiedy dulkiewicz i grzelak wysiądą ze służbowych limuzyn??

      • 35 15

    • Komunikacja to tylko dodatek i zawsze tak będzie

      • 20 10

    • brawo za rekordowy czas przejazdu - 75 minutowe bilety jednak byy potrzebne! (1)

      • 23 3

      • prawie 20 km - nie starczy 75 minut.

        • 1 0

    • Jedyną alternatywą dla samochodu jest metro albo SKM (1)

      Dopiero budowa gęstej sieci metra (gęstej pod względem dużej ilości tras, a nie przystanków co 300 metrów) pozwoliłaby zdegradować samochody do środków transportu drugiej kategorii.

      • 19 7

      • Metro w Gdańsku? Nie ma szans

        • 8 2

    • Za 13 lat będzie można jeździć tylko elektrykami (7)

      Więc te wszystkie drogi ekspresowe można spowrotem zaorać i posiać jęczmień

      • 3 4

      • Za 13 lat (6)

        bedzie mozna rejestrowac tylko elektryki a jezdzic bedzie mozna spalinowymi jeszcze 50 lat i wiecej, wiec nie siej dezinformacji.

        • 6 3

        • Paliwo (4)

          Paliwo się powoli kończy, teraz jest droższe przez inflację a później będzie droższe bi będzie go mniej i nie będzie już efektu skali tzn stacja benzynowa żeby chcieć cię obsłużyć będzie musiała cię bardziej skroić..

          • 1 5

          • O tym że paliwo się kończy słyszymy od lat 70 tych (1)

            • 2 1

            • Teraz ten czas nadszedł

              • 0 1

          • Głupie głupoty piszesz (1)

            Wenezuela i Iran zalali by ropą resztę świata, stąd te kraje są trzymane za mordę.

            • 1 1

            • Bo w sumie na świecie jest sporo ropy, ale niedostępnej dla Europy

              własne zasoby są na wykończeniu

              • 0 0

        • Czyli będą jeździć po drogach 40 letnie trupy

          To dobrze

          • 0 1

  • Jeszcze trochę a połączą to z ul. Budyniową i będzie superrrr.

    • 2 7

  • Gdańsk

    W Gdańsku co chwilę coś budują a w Gdyni nic. Gdynia to dosłownie szczurz... nora

    • 10 1

  • 13 kiedyś jeżdziła do Brzeżna

    teraz na Stogi, tu i tu kierunek plaża...

    • 2 3

  • Bubel

    Jeden wielki bubel. Przy takiej rezerwie terenu trzeba było wzdłuż torów wybudować chociaż jedną jezdnię żeby odkorkować starą Warszawską. Ale po co. Najważniejsze że będzie tramwaj i chodnik. Za 5 lat ktoś się obudzi że potrzeba jezdni ale tereny obok zostaną zabudowane i wtedy lament że nie ma miejsca na jezdnię. W tym stanie inwestycja na słabe 3. To samo z linią tramwajową do Wrzeszcza. Teraz jest problem z puszczeniem torów przez Bohaterów Getta.A trzeba było 10 lat temu pomyśleć o przedłużeniu linii od Brętowa do Strzyży lub Żołnierzy Wyklętych. Kompletny brak w mieście pomysłów na inwestycje. Najważniejsze są nażiemne przejścia dla pieszych.

    • 21 12

  • Kolejny badziewie po gdansku

    • 6 7

  • Linia nr 6 do Adamowicza (3)

    To w zamian proszę linię 295 do Centrum lub na Chełm

    • 5 6

    • (2)

      A ja 175 do Wrzeszcza i 213 do Brętowa

      • 2 0

      • Linia 195 Wydłużony na Muzeum Wojny ll Światowej

        Co jedzić co 15 minut
        I jeszcze jechał na weekendy

        • 0 0

      • LINIA 195 Wydłużony na Muzeum Wojny ll Światowej

        Jechał co 15 minut
        Jechał Weekendy

        11 Przystanki Siedlec
        Wydłużony na 19 Przystanki Muzeum
        Przyda się mieszkańców Wzgórze Mickiewicza do Centrum

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane