• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa kładka na Zaspie: projekt do końca roku, termin budowy nieznany

Michał Brancewicz
11 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Przesuń aby
porównać

Do końca roku trwać będzie projektowanie nowych elementów kładki na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i RzeczypospolitejMapka. Zostaną one wybudowane po zburzeniu istniejącej, 40-letniej konstrukcji. Na razie nie jest jednak znany termin samej realizacji.



Jesteś zwolennikiem kładek czy przejść naziemnych?

W koncepcji, która powstała w 2018 roku, za najkorzystniejszy uznany został wariant całkowitej rozbiórki kładki, która powstała latach 80. XX wieku.

W jej miejsce powstaną cztery mniejsze kładki pieszo-rowerowe na poziomie al. Rzeczypospolitej. Nie będzie zatem konieczności korzystania z wind lub schodów.

Od lata zeszłego roku firma Pont-Projekt z Gdańska opracowuje niezbędną dokumentację dla tego przedsięwzięcia wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na rozbiórkę istniejącej kładki. Jej koszt to 583 tys. zł.

  • Budowa węzła drogowego i kładki na Zaspie - 22.11.1982.
  • Plany zabudowy dzielnicy Zaspa. Aleja Rokossowskiego ( późniejsza Rzeczypospolitej) krzyżuje się z al. XXX-lecia PRL (późniejszą Jana Pawła II) - 26.03.1975

Projekt nieco się opóźnił w czasie



Początkowo projekt miał powstać w ciągu 12 miesięcy od dnia podpisania umowy. Teraz ten termin został przesunięty.

- Projekt ma być gotowy do końca roku - zapowiada Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ. - Dokumentacja wykonana zostanie w formie projektu budowlanego i wykonawczego. Służyć ona będzie jako materiał wyjściowy do wyłonienia przyszłego wykonawcy robót budowlanych. W tym przypadku rolę zamawiającego pełnić będzie Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.
Poza kładkami pieszo-rowerowymi projekt będzie uwzględniał też nowe przejścia dla pieszych, elementy torowiska tramwajowego wraz z jego zasilaniem, oświetlenie uliczne, zieleń i elementy małej architektury, a także remont wiaduktu drogowo-tramwajowego biegnącego pod istniejącą kładką dla pieszych.

Decyzja o budowie dopiero, gdy będzie projekt i kosztorys



Kiedy rozpoczną się pierwsze prace?

- Dopiero po otrzymaniu projektu budowlanego i kosztorysu inwestorskiego będzie możliwe podjęcie decyzji o realizacji zadania i przygotowanie harmonogramu prac - mówi Izabela Kozicka-Prus z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Wiele wskazuje na to, że ze względów technicznych i finansowych inwestycja będzie realizowana etapami.

W pierwszej kolejności ma zostać rozebrana część obecnej kładki, następnie w jej miejscu mają powstać dwie nowe kładki pieszo-rowerowe i przejścia dla pieszych z sygnalizacją, później powstaną dwie kolejne kładki i przejście, a na koniec zostanie rozebrana pozostała część starej kładki.

Opinie (281) 4 zablokowane

  • Mogliby jakis wiszacy ogrod zrobic nad ta trasa (1)

    Zeby te kladki byly tak duze jak teraz ale zeby to byl po prostu duzy plac z drzewami, lawkami, moze jakies budki czy cos?

    • 1 0

    • To się nie broni ekonomicznie - trzeba by go konserwować, do tego kto by tam siedział w hałasie i wąchał spaliny z jezdni skoro 50 m obok jest duży park.

      • 1 0

  • Śp Kudliński: (2)

    Jestem zdecydowany do przejść podziemnych. W razie zawieruchy mogą służyć jako schrony i magazyny żywności

    • 3 2

    • A w razie ulewy jako zbiorniki wodne :-)

      • 2 1

    • PiS szykuje nam zawieruchę

      Będą jak znalazł

      • 0 0

  • (1)

    Powinni tam zrobić normalne zwykłe skrzyżowanie w jednym poziomie. Przecież to, co się dzieje na -1, to jest jeszcze większa kpina niż kładka na wysokości trzeciego piętra. Układ ruchu był tam dobry przy jednym aucie na godzinie.

    • 2 4

    • Jakiś problem z umiejętnościami?

      Wykup sobie dodatkowe godziny jazdy z instruktorem.

      • 0 0

  • Miejskie cwaniactwo i niszczenie zieleni (2)

    Najpierw zniszczyli zieleń - a była to przy okazji poszerzeniu ścieżki rowerowej - vis a vis Burzyńskiego 3. Obecnie chcą jeszcze w miejsce istniejącej skarpy poprowadzić szeroką jezdnie i zniszczyć kolejne krzewy i drzewa.
    Ludzie, decydenci opamiętajcie się. Jak można przy tak ruchliwej JPII i Rzeczpospolitej pozbawiać mieszkańców "namiastki zielonego ekranu akustycznego i przeciw spalinowego " ? Toż to komuna chyba lepiej rozumiała mieszkańców niż rządzący od dawna Gdańskiem obecny establishment.

    • 5 2

    • (1)

      Ty żyjesz w jakieś innej rzeczywistości. Ścieżka rowerowa o której napisałeś to zupełnie inna bajka. Nie była poszerzana tylko zbudowana od początku w obecnym kształcie a wcześniej był namalowany pas na chodniku. Z tej DDR korzysta bardzo dużo osób więc nie chrzań że ścieżka szerokości jakieś 2,5 metra zniszczyła Ci dużo zieleni której tam akurat nie brakuje.
      Nie będzie niszczenia żadnych drzew tylko budowa małych kładek w miejscach obecnych schodów na wiadukt. Posadź sobie żywopłot to będziesz miał ekran.

      • 1 1

      • Właśnie mieszkańcy własnoręcznie posadzili tam nie tylko żywopłot,

        ale krzewy i drzewa i na dodatek je pielęgnowali. A miasto w dużej części je zdewastowało !!!!
        B. Wiceprezydent An drzej w piśmie stwierdził, że zrobili to w myśl specustawy:)) za to został awansowany na "prezesa targów gdańskich" - WyPiSz wymaluj , skąd rząd obecny bierze przykłady?

        • 0 0

  • Teraz moda na przejścia naziemne (1)

    Po co budować nowe kładki dużym kosztem. I tak miasto za chwilę zrobi przejścia obok przejścia naziemne.

    • 5 2

    • Już w tym projekcie robi przejście naziemne, słowo "kładka" możesz pominąć

      • 0 1

  • Mieszkam obok tego wiaduktu i pasy będą lepszym rozwiazaniem

    1. W kwestii formalnej. Czy się to komuś podoba czy nie jeśli pieszy ma do wyboru przejście z pasami lub kładkę ze schodami czy nawet z windą to raczej skorzysta z pasów. Zrobi tak bo będzie to mniej męcząca, szybsza i krótsza droga.
    2. Przejścia nie będą na skrzyżowaniach tylko na prostej drodze czyli kierowca będzie miał dobrą widoczność powinny być więc bezpieczne no chyba że trafi się ktoś pod wpływem środków lub mający problem z zaakceptowaniem rzeczywistości ale jeśli pieszy zachowa czujność to i tak nikomu nic się nie powinno stać.
    3. Wiadukt wbrew pozorom nie jest super bezpieczny bo można zlecieć że schodów, być porażonym prądem w windzie lub wejść do windy której akurat w tym miejscu nie ma. Takie rzeczy się zdarzały i zdarzają. Publiczne windy mają też to do siebie ze czasem są nieczynne a czasem w nich śmierdzi.
    4. Kierowcy zbyt dużo nie stracą na likwidacji kładki a nawet zyskają. Nie stracą bo odcinek od ETC do nowych świateł i tak będzie całkiem długi, a światła będą na przycisk więc będą działały tylko jeśli pojawi się pieszy. Zyskają kierowcy którzy chcą wjechać z Jana Pawła na Rzeczypospolitej. Bo przy zatrzymaniu ruchu światłami będą mieli bezpieczny wjazd. Co szczególnie po zmroku jest ważne bo patrząc w ciemności na światła jadących samochodów w lusterku (a tylko tak tam można patrzeć ) raczej trudno określić czy samochód jedzie prawym pasem na który chce się wjechać czy lewym. Co jakiś czas zdarzają się tu wypadki. Zdarzają się też miedzy innymi dlatego że taki długi odcinek prostej drogi prowokuje niektórych osobników do jazdy z prędkościami powyżej 100 km/n. Mimo tego że można za to stracić prawko tacy gamonie ciągle się pojawiają. Ciekawe że Policja nie często mierzy tutaj prędkość. Jak ktoś nie wierzy nich poobserwuje sobie tą ulicę w okolicach godziny 22.00 wtedy jest ich najwięcej.

    • 2 5

  • Ta droga oraz kładka to jedna wielka komuna

    XXI wiek a tutaj o zgrozo....

    • 1 3

  • Totalna niegospodarność na miarę włodarzy Gdańska. (1)

    • 1 3

    • z czym?

      • 0 0

  • Najgłupszy pomysł jaki można wymyśleć

    • 3 2

  • Zwiększą się korki, zniknie fajny widok z kładki, na kładce można na rolkach jeździć. Teraz nie będzie nic.

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane