• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa linia i nowe trasy komunikacji w Gdyni

piw
30 sierpnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (197)
Linia 147 będzie jedną z gdyńskich linii, na których autobusy kursować będą od 4 września częściej. Linia 147 będzie jedną z gdyńskich linii, na których autobusy kursować będą od 4 września częściej.

Wraz z początkiem roku szkolnego pojawią się zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w Gdyni. Nie chodzi jednak tylko o przywrócenie "szkolnych" kursów, bo zmiany będą głębsze: pojawi się jedna nowa linia, na niektórych liniach pojawią się nowe kursy, przewidziano także nowe warianty tras. Zmiany dotyczyć będą nawet linii nocnych.




Jak często korzystasz z komunikacji miejskiej?

Oczywiście zmiany związane z początkiem roku szkolnego również zostały ujęte w ramach nowych rozkładów gdyńskiej komunikacji.

Oznacza to, że od 4 września na trasy wracają połączenia szkolne, czyli linie 244 oraz 265.

Dodatkowo na części innych linii autobusy będą kursować ze zwiększoną częstotliwością w trakcie szczytów przewozowych. Ta zmiana dotyczy linii: 140, 147, 160 i 194.

Czytaj też: nowe linie autobusowe w Gdańsku



Zmiany tras na trzech liniach



Kolejną nowością będą nowe trasy bądź też nowe warianty tras na trzech liniach autobusowych.

Autobusy linii 102, jeżdżące z dworca z w Chyloni do Śródmieścia Gdyni w ramach niektórych kursów pojadą dłuższą trasą, zahaczającą o Demptowo. W dni powszednie będzie to dotyczyło kursów rozpoczynających się przed godz. 14, natomiast w soboty wszystkie kursy będą jechać tym wariantem trasy.

Mniejsza zmiana czeka linię 165, która zapewnia połączenie z Rewy, Mostów, Mechelinek, Kosakowa i Pogórza do dworca w Chyloni. Autobusy kursujące w ramach tej trasy od 4 września będą zajeżdżać również na przystanek Pogórze Dolne.

Aktualny rozkład ZKM Gdynia



Ostatnia z modyfikacji tras dotyczy linii nocnej N40. Trasa tej linii zostanie od 4 września przedłużona z pętli Pogórze Górne do pętli Pogórze Dolne.

Więcej kursów linii 27 i zupełnie nowa linia 135



Dla wielu pasażerów na pewno dobrą informacją będzie zwiększenie częstotliwości kursów na linii trolejbusowej 27. Ma ona jedną z najdłuższych tras w mieście, bo obsługuje połączenie między Cisową a Kaczymi Bukami.

Od 4 września, w dni powszednie, podczas popołudniowego szczytu komunikacyjnego, trolejbusy obsługujące tę linię będą kursować częściej - co 15 minut.

Co więcej, ZKM zapowiada, że rozkład tej linii zostanie lepiej skoordynowany z rozkładami innych linii jeżdżących na wspólnych odcinkach tej trasy. Oznaczać to będzie mniej "martwych stref" w połączeniach.

Od 4 września zacznie też kursować nowa linia łącząca północne dzielnice Gdyni z niemal całą nadmorską okolicą.

Linia autobusowa 135 - bo to o niej mowa - połączy Dębogórze, Suchy Dwór, Pogórze Górne i Dolne oraz Obłuże. Autobusy będą kursować na nowej linii - w zależności od pory dnia - co 30-60 minut.

Dodatkowe kursy i inne zmiany



W dni powszednie pojawi się więcej kursów linii 105 łączącej Redłowo z Mechelinkami. Dodatkowe kurs wykonywane będą w godzinach porannych. Co więcej, linia będzie miała zmienioną trasę, ale już poza granicami Gdyni, w Kosakowie, gdzie obejmie wszystkimi kursami centrum sportowe oraz osiedle Złote Piaski.

W ramach koordynacji rozkładów zmienią się z kolei godziny odjazdów wszystkich kursów linii 32 prowadzącej z Małego Kacka w kierunku Pogórza.



Koordynacja odjazdów dotyczyć będzie też kursów linii: 23, 24, 29, 31, 33 i 710. W dni powszednie, zarówno poza szczytem, jak i w popołudniowym szczycie kursy na poszczególnych liniach będą przesunięte, ale nie więcej, niż o 5 minut.

Mniejsza, nieznaczna korekta godzin odjazdów dotyczyć będzie też linii: K, S, X, 121, 125, 140, 159, 160, 173, 194, 198, 265, 282, 700, 723, 740, 770.

Zmiany na liniach nocnych



Zmiany obejmą również linie nocne. Dotychczasowe kursy linii N10 wykonywane na odcinku trasy: Kacze Buki - Urząd Miasta - Świętojańska zostaną zastąpione kursami linii N30. Przyspieszone o 5 minut będą odjazdy z Pogórza Górnego o godz. 3:26 i 4:11.

Warto pamiętać, że od 4 września przestaną jeździć linie sezonowe, w tym obie linie meleksów. Warto pamiętać, że od 4 września przestaną jeździć linie sezonowe, w tym obie linie meleksów.
Dotychczasowy kurs linii N20 z Karwin Nowowiczlińskiej o godz. 23:39 wykonywany będzie do przystanku Urząd Miasta - Świętojańska, a następnie - już jako kurs linii N40 - do Pogórza Dolnego. Kurs z Dworca Gł. PKP do Pustek Cisowskich o godz. 0:48 rozpoczynać będzie się z kolei od przystanku Urząd Miasta - Świętojańska.

Dodatkowo opóźniony zostanie kurs z Karwin Nowowiczlińskiej z godz. 0:59 na 1:04 oraz z Dworca Gł. PKP do Pustek Cisowskich - z godz. 1:48 na 1:50.



W ramach linii N30 uruchomione zostaną dodatkowe kursy z Kaczych Buków do przystanku Urząd Miasta - Świętojańska (o godz. 1:15 i 3:20 - zamiast dotychczasowych kursów linii N10).

Z kolei na linii N40 dotychczasowe kursy rozpoczynające bieg od pętli Gdynia Dworzec Gł. PKP o godz. 0:20, 1:50 i 4:05, rozpoczną się od przystanku Urząd Miasta - Świętojańska. Przyśpieszone o 3 minuty zostaną również odjazdy z Pogórza Dolnego o godz. 3:49 i 4:24 - wszystko w celu dostosowania do zmian na linii N10.

Koniec linii sezonowych



Warto także pamiętać, że od 4 września przestaną funkcjonować linie sezonowe, czyli: M, 326, 365, Orłowskie meleksy i Śródmiejskie meleksy. Ograniczona zostanie też trasa linii 109 - autobusy dojeżdżać będą tylko do pętli Babie Doły, nie zjadą niżej do plaży.
piw

Opinie (197) 4 zablokowane

  • Częstotliwość

    Powinno częściej z rana jeździć 25 i 26,rok szkolny się zaczyna i znowu jak śledzie będziemy się tulić w zatłoczonych trolejbusach !!!Dzięki Gryzoniowi!!!

    • 17 0

  • Utzad

    Chore. Zlikwidować ileś lini autobusowej a zwiększać kursy innych. To wychodzi wszystko na to samo co zlikwidowane. Masakra. Spychała niech zacznie myśleć a nie

    • 16 0

  • Nie wiem po co więcej kursów 27 (8)

    Jestem jedną z nielicznych osób, jeżdżących z roboty przez całą Gdynię, czyli z Kaczych Buków na Chylonię
    Ale nigdy nie jeżdżę 27
    Albo K, albo R + S
    27 jedzie całe wieki przez całą Gdynię

    • 32 14

    • To samo 105, Kto normalny pojedzie do Mechelinek 105? (2)

      Tylko 146, a ci co akurat jadą w te nieliczne miejsca w Kosakowie gdzie jeździ tylko 105 to mają mega pecha bo on z centrum do Obłuża jedzie jakoś 10 minut dłużej w szczycie. Zamiast likwidować takie kwiatki jak 105 czy 27 i zastępować je liniami szybkimi na długich trasach oraz częstymi ale krótkimi objazdówkami po uliczkach lokalnych w ramach dzielnicy to w Gdyni buduje się siatkę tak skomplikowaną jak w mieście dwa razy większym ale częstotliwości i czasy jazdy nie zachęcają do podróży. Mania bezpośrednich połączeń miedzy każdą dzielnicą zamiast dużych częstotliwości pozwalających na łatwe przesiadki między małą liczbą linii. Szkoda że ta mania nie ogarnęła Sopotu - S dubluje w 90% swojej trasy SKM a z Obłuża nic nie ma do Sopotu gdzie tam akurat autobus bezpośredni w porównaniu z przesiadką na pociąg jeszcze jakiś sens by miał. Przecież z Pustek do Sopotu tylko 28 i SKM mają sens.

      • 3 3

      • Bardzo dobrze, że S dubluje SKM (1)

        Bo niestety ale na SKM i ten autobus nie ma bletów w jednej cenie
        Płacenie 270 zł tylko żeby pojeździć sobie też Ską to nieporozumienie
        Poza tym to jeden z dwóch autobusów które w ogóle jeźdżą na Pustki Cisowskie

        • 2 0

        • Jeden autobus i jeden trolejbus dla ścisłości.

          Zapraszam do przejażdżki zarząd ZKM, tak we wtorek o 7.30. Ciekawe czy wejdziecie.

          • 0 0

    • Z 27 korzystają pasazerowie odcinkowo (4)

      Np z Riviery do Karwin, albo z Grabówka do Redłowa itp. Na całej długości trasy jedynym pasażerem może być co najwyżej ankieter.

      • 13 2

      • Lub kierowca zaczynajacy na Kaczych Bukach pracę na innej (1)

        linii 181 lub R lub 31 itp itd

        • 3 0

        • Gadalem z dawnym kolega z Chyloni, co w PKM pracował

          Unika 27 jak ognia bo zamula przez całe miasto.

          • 0 0

      • Nie wiem po co wiecej kursów 27

        Dlatego powinny być krótsze
        Niepotrzebna trasa przez całą Gdynię, tak powolna

        • 1 5

      • Młodzież jeździ do szkół do 2 na Wolności , na Grabowku jest dużo szkół, ja też czasem jeżdżę z Karwin na Chylonie czy nawet do końca na Cisowa i widzę że też niektóre osoby jadą taka długa trasę, większość jedzie odcnkowo wiadomo ale ten trajtek jest całkiem sensowny, sam fakt że jedzie przez łuzycka , kolo Riviery potem Warszawska już nadają mu alternatywna funkcjonalność

        • 4 0

  • A gdzie W???? (2)

    Przywrócicie linie do szpitala w Redłowie!!!! Linia W łączyła Demptowo z centrum i innymi dzielnicami???

    • 24 1

    • Chodzi o to, ze dzielnice są dla władz nieważne. Już to przerabialiśmy za po. Po co inwestować w Polskę B? To samo myślenie.

      • 4 0

    • I to też było odciążenie S-ki.

      • 0 0

  • Obłuże Oksywie (1)

    A co z autobusami z Obłuża Starego do Oksywia? Rano w ciągu godziny trzy kursy, po godz. 18 z Oksywia na Obłuże Stare 17.58 i 18.46- żenada.

    • 13 1

    • Ewentualnie 141 i przesiadasz sie na Turkusowej w 128

      • 0 0

  • Brawo. Skończone remonty

    Na karwinach i witawie to aż prosi się o więcej autobusów którymi szczęśliwi mieszkańcy pojadą do Bacon parku zagrać w bule. Przy okazji może coś załatwią w UM a nie tam jeszcze panuje zaraza a na budynku barwy arki tylko odwrotnie zawieszone

    • 9 1

  • 152...

    Szkoda, że nie przywrócono poprzedniej trasy 152. Skrócenie jej to była fatalna zmiana

    • 16 0

  • Dalej jest du*a (1)

    Więcej kursów 141 i 109,ten pierwszy jest napchany dziećmi do granic ,w ogóle wszystko to szajs wielki

    • 14 0

    • A mówią że mamy niz demograficzny :)))

      Tymczasem w 141... No właśnie.

      • 0 0

  • Bardzo dobre zmiany

    Linia 135 - rewelacja. W końcu ktoś pomyślał

    • 1 13

  • nie rozumiem

    jak może być 'nowa linia'
    Bez projektu uzgodnień i odwiertów archeo ?
    To mi się jakoś w głowie nie mieści panie prezydencie

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane