• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa marina na Motławie gotowa do sezonu

Aleksandra Nietopiel
4 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (120)
  • W nowej marinie zacumuje nawet 60 jednostek pływających.
  • W nowej marinie zacumuje nawet 60 jednostek pływających.
  • W nowej marinie zacumuje nawet 60 jednostek pływających.

Zanim przejmie ją miasto, nową mariną na Motławie zarządzać będzie prywatna firma. Przystań jachtowa przy moście StągiewnymMapka w Gdańsku czeka na operatora i na początek sezonu, kiedy zacznie przyjmować pierwszych wodniaków. Sam most, który od ubiegłego roku jest przeprawą zwodzoną, został już przejęty przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni.



Czy nowa marina i zwodzony most Stągiewny zwiększą ruch na Motławie?

Nowa marina na Motławie powstała jako tzw. cel publiczny (drugi, obok remontu mostu Stągiewnego) w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, które powołano do zagospodarowania północnego cypla Wyspy Spichrzów.

Przystań jest już gotowa i czeka na otwarcie sezonu oraz pierwszych wodniaków. Długa na ok. 200 m pomieści ponad pół setki jednostek pływających. Dzięki temu, że most Stągiewny po przebudowie odzyskał funkcję zwodzenia, dostęp do przystani mają także większe jednostki o nieskładanych masztach.

Nowa marina czasowo w rękach prywatnych



Zanim przystań trafi pod administrację miejską, będzie nią zarządzać przez 9 lat Granaria, czyli jej inwestor. Po tym okresie zostanie przekazana w zarząd miastu.

W marinie przygotowano 60 miejsc dla jednostek pływających różnej wielkości.

- Zacumują w niej także houseboaty, czyli kapsuły do zamieszkania. Chcemy, żeby wynajęty przez nas operator mariny zapewniał nie tylko miejsca postojowe dla łódek, ale też serwis, części zamienne, niezbędną obsługę - informuje Bożena Wawrzewska z Granarii.

Most Stągiewny czeka na harmonogram



Co do mostu Stągiewnego - ten po remoncie i przebudowie od razu został przekazany przez wykonawcę miastu. Będzie nim zarządzać Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, który odpowiada także za uruchamianie kładki na OłowiankęMapka i za most zwodzony w SobieszewieMapka.

  • Most Stągiewny w ub. roku po zakończeniu remontu na powrót jest przeprawą zwodzoną. Właśnie zakończyło się przejmowanie obiektu przez GZDiZ. Plan jest taki, by most się otwierał na majówkę.
  • Most Stągiewny podczas próby zwodzenia w ub.roku.

- Przejęliśmy obiekt, jesteśmy na etapie organizacyjnym, jeśli chodzi o jego obsługę - mówi Magdalena Kiljan, rzeczniczka GZDiZ.
Plan zakłada zwodzenie mostu Stągiewnego od majówki.

Kładka na Ołowiankę już w rozkładzie letnim



Kładka na Ołowiankę przeszła już na letni tryb pracy. W ciągu pełnej godziny jej pierwsza połowa przeznaczona będzie dla jednostek pływających, druga - dla pieszych. Obrotowa kładka na Wyspę SpichrzówMapka będzie otwarta głównie dla pieszych.

  • Letni harmonogram zwodzenia kładki na Ołowiankę obowiązuje od 1 kwietnia.
  • Kładka obrotowa będzie dostępna przez większość czasu dla pieszych. Taki harmonogram obowiązywał będzie co najmniej do 31 sierpnia.

- Ze względu na prace budowlane przy modernizacji Długiego PobrzeżaMapka kładka obrotowa będzie obracana na potrzeby jednostek pływających wyłącznie po wcześniejszym zgłoszeniu. Skorzystają na tym piesi, bo dla nich będzie ona dostępna przez większość czasu. Taki harmonogram obowiązywał będzie co najmniej do 31 sierpnia - wyjaśnia Kiljan.
Harmonogramy zwodzenia kładek dostępne są na stronie internetowej GZDiZ:

kładka na Ołowiankę - harmonogram zwodzenia
kładka na Wyspę Spichrzów - harmonogram zwodzenia


Rejsy wędkarskie



Letnie zwodzenie mostu w Sobieszewie ruszy przed majówką



Od 30 kwietnia sezon letni zwodzenia rozpocznie się również na moście 100-lecia Odzyskania Niepodległości Polski w Sobieszewie. Do 30 września most będzie otwierany dla jednostek pływających po wcześniejszym zgłoszeniu. Jeśli żadna z jednostek nie zgłosi potrzeby zwodzenia obiektu, pozostanie on opuszczony. W soboty, niedziele i święta dodatkowo most podnoszony będzie o godz. 21:00.

Miejsca

Opinie (120) 3 zablokowane

  • No i super (9)

    Teraz liczący 600 000 Gdańsk ma w historycznym centrum już prawie 1/4 tej ilości miejsc do cumowania co liczące 10 000 prowincjonalne Uckermunde. (Jakby dodać nasze okoliczne mariny i ich okoliczne mariny to wynik nie byłby lepszy) No i pomyślano o zdrowiu żeglarzy, jak się każdy przeleci na drugi koniec miasta do konteneru z WC to i trawienie będzie lepsze.

    • 44 19

    • No ale Uckermunde ma trochę inną linię brzegową

      Duzo bardziej sprzyjającą żeglarstwu. Uckermunde nie ma natomiast trzeciego na Bałtyku terminala głębokowodnego - z tych samych przyczyn. Poza tym nas musi być stać na te jachty, a ja np. dzięki głapie i naszemu rządowi swoje środki które miałem na małą łódkę oddaję bankowi.

      • 9 2

    • (1)

      Kilonia ma jeszcze większy ruch dużych jednostek (kanał kiloński), a marin jest ful. Każda z nich rozmiarów mniej więcej takich jak wszystkie gdańskie razem wzięte. Kilonia jest tak samo prowincjonalnym miastem - stolicą regionu. Ale sprawy wodne ogarnęli. To nie kwestia stołeczności czy dużego ruchu, ale woli. Miasto powinno zrobić konsultacje i posłuchać co mają do powiedzenia wodniacy, zaprosić na spotkanie OZŻ, kluby żeglarskie, vlogerów żeglarskich, przedstawicieli środowiska. Myślę że wtedy by się coś sensownego urodziło w tej sprawie.

      • 3 0

      • jak na razie widać, że się rodzi

        środki przeznaczone na budowę przekopu przez Mierzeję Wiślaną mogłyby zostać bardziej produktywnie wydane na ucywilizowanie szlaku turystyki wodnej Berlin - Gorzów Wielkopolski - Bydgoszcz - Elbląg.

        • 1 0

    • Nie 600 (1)

      tysięcy, a 460 tys. mieszkańców ma Gdańsk. Plus oczywiście Ukrainki, ale uchodźców nie wlicza się do liczby stałych mieszkańców miasta. Równie dobrze można by latem powiedzieć, że Gdańsk jest milionowym miastem.

      • 6 0

      • 483 oficjalnie plus 100 tys niezameldowanych

        Na stałe czyli np studenci plus Ukraińcy,Białorusini .To nawet więcej wyjdzie..Co najmniej 30 tys Ukraińców mieszka tu od 10 lat i nie są uchodzcami

        • 4 1

    • Uckermunde

      Zamiast pisać o ilości mieszkańców obu miast należałoby podać i porównać ilość prywatnych jednostek pływających zarejestrowanych w obu miejscowościach.

      • 3 0

    • nie jesteśmy bogatymi Niemcami, a od czegoś trzeba zacząć (1)

      Natomiast zgodzę się że temat ogólnie zaniedbany bo licząc zamożnością to powinniśmy mieć tych miejsc tylko 10 razy mniej niż Niemcy, a liczby te są jednak nieporównywalne. To tak jak w USA ilość operacji lotniczych jest 1000 razy większa niż w Polsce, a przecież ludzi tylko 8,5 raza więcej. To jak to możliwe że oni latają 100 razy więcej na osobę? Kasa panie, KASA. Jednak mocno różni nas zdolność nabywcza a co za tym jeszcze bardziej idzie skłonność do wydawania pieniędzy na dobra luksusowe. U nas dobrem luksusowym nadal jest miód :D Nie ma co porównywać.

      • 3 1

      • Spójrz proszę na ich połączenia kolejowe, a chociażby nasze polskie. Zdecydowanie pod tym względem cała Europa wyprzedza USA. Wiesz ilu Amerykanów jest zdziwionych (pozytywnie), że można wsiąść do pociągu i przejechać nim przez cały kraj i Europę bez żadnych lotniskowych procedur?

        • 2 1

    • A nie lepiej zrobić najpierw 20 miejsc dla jachtów i zobaczyć czy są używane?

      I jeśli są, to dobudować więcej? Bo ja mam alergię na megalomańskie inwestycje w moim mieście, takie jak super betonowy węzeł przesiadkowy przy forum Radunia, gdzie w nic nie można się przesiąść, a na prawdziwym węźle przesiadkowym pod dworcem Głównym ludzie się na przystanku tramwajowym nie mieszczą.

      • 0 1

  • Haha

    Jeśli popierasz ten most zwodzony, który odcina mieszkańców, w tym studentów, nie wspierając jednocześnie odbudowy równoległej kładki, to popierasz, by Stare Miasto stało się martwym muzeum. Niemcy nie bez powodu mieli równoległą kładkę. Ich przywódcom naprawdę zależało na mieście. Na zdjęciu widać podpory kładki. mógł zostać zbudowany i nadal miał przystań. To efekt niekompetentnego i skorumpowanego kierownictwa miasta.

    • 9 4

  • Cacy, cacy ale sprzatanie beee

    • 2 1

  • Ech... dzieciaki z Dolnego Miasta pewnie już zdążyły dorosnąć...

    Te które pływały ponad 10 lat temu wanienką do kąpieli po Motławie miały by dzisiaj gdzie ją zacumować, dzisiaj pewnie są już dorosłe, kto wie? Może uda im się zrealizować żeglarskie marzenia z dzieciństwa i będą miały spokojną przystań na Dolnym Mieście, które dzięki rewitalizacji przeżywa swój ponowny rozkwit?

    • 1 0

  • takie to publiczne, że jak będziesz chciał połowić ryby z pomostów to przyjdzie cieć i wygoni, bo to przecież pomosty dla właścicieli łódek.

    • 8 0

  • Nowa marina i stare bohomazy na ścianach

    Naprawdę nie ma kilku litrów farby, żeby te bazgroły zamalować?
    Nawet resztki starego mostu pobazgrali farbą.

    ad

    • 6 0

  • no ale jakie ceny?

    • 3 0

  • Już od dłuższego czasu (1)

    nie mogę się doczekać informacji na temat odbudowy czy chociażby remontu wizytówki miasta jaką jest Most Zielony. Kiedy miasto coś z tym zrobi. Druga rzecz która zastanawia mnie i nie tylko mnie, dlaczego nie można odbudować spichlerzy od Mostu Krowiego do Podwala Przedmiejskiego, wszak ten teren jakiś czas temu już został przez palowanie wzmocniony i co się dzieje z dziurą na przeciwko ZUSU. Czy WP posiada jakieś info na ten temat. Czy ma się powtórzyć scenariusz słynnej przed laty dziury przed budynkiem NOT. Czy jest w Gdańsku człowiek który te sprawy ogarnia, bo pytań podobnych jest dużo więcej.

    • 6 2

    • Pewnie dałoby się zrobić więcej, gdyby gdańskie podatki nie szły na wspomaganie gmin na wschodzie :((

      • 1 0

  • Nie można tych marin mnożyć ale w kierunku ujscia Motławy tylko trzeba wgłąb lądu?

    Kolejne kładki za kolejne miliony a potem kolejne problemu, konflikty i jeszcze droższe utrzymanie i etaty dla obsługi.
    Gdańsk sam sobie stwarza problemy

    • 3 3

  • Tuż obok jest trasa Podwale Przedmiejskie. (3)

    Nie wyobrażam sobie spania w jachcie z autostradą nad głową. Także marina chyba tylko dla rezydentów.

    • 4 1

    • A to Twój problem, a ja mieszkam przy samych torach kolejowych i ruchliwej drogi (2)

      I jakoś śpię

      • 1 3

      • No to gratuluję :)

        Nie każdy się zapisuje dobrowolnie na takie atrakcje. W takim razie ta marina jest zdecydowanie dla ciebie.

        • 2 1

      • Chłopie, a ty siedziałeś chociaż kiedyś w jachcie, czy tylko z zewnątrz widziałeś?

        Może cię zaskoczę, ale jacht nie ma ścian dwóch warstw cegieł obitych steropianem i szczelnych okien, więc wszystko słychać znacznie bardziej.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane