• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe autobusy w Gdyni

Michał Sielski
25 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowsze na świecie autobusy Mercedesa zamierza kupować obsługujący gdyńskie trasy PKS Wejherowo. Najnowsze na świecie autobusy Mercedesa zamierza kupować obsługujący gdyńskie trasy PKS Wejherowo.

Solarisy Urbino 18 oraz Mercedes Citaro 0530 jeżdżą już po gdyńskich ulicach. Ale to nie koniec. Pasażerów będzie też wozić uważany za najlepszy i najnowocześniejszy autobus świata - Mercedes Citaro CII.



Jak oceniasz jakość autobusów i trolejbusów gdyńskiej komunikacji?

W Gdyni sukcesywnie wymieniane są autobusy i trolejbusy. Przedsiębiorstwa świadczące usługi dla ZKM inwestują w autobusy gazowe, których po mieście jeździ już 16, kupują też nowe pojazdy napędzane benzyną i olejem napędowym. W efekcie po mieście jeździ 330 pojazdów niskopodłogowych, z czego 2/3 to autobusy, natomiast resztę stanowią midibusy i trolejbusy, których jest blisko setka. Przełomem były zakupy w latach 1995 i 1996, kiedy miasto kupiło 60 niskopodłogowych autobusów.

Przeczytaj: Raport o stanie pojazdów komunikacji publicznej w Gdyni.

Wciąż jednak można spotkać wiele kilkunastoletnich pojazdów, ale są one sukcesywnie wymieniane. W ostatnich dniach na ulicach pojawiły się nowe Solarisy Urbino 12 i 18 i Mercedesy Citaro 0530, kupione przez Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej oraz PKS Wejherowo. Nowe autobusy pojawią się głównie na trasach R, S, 141 i 194.

- Spełniają one najwyższe standardy: od klimatyzacji, przez monitoring i system komunikatów głosowych, po nowoczesny, przystosowany do wyśrubowanych norm ekologicznych, oszczędny silnik - mówi Lech Żurek, wiceprezes PKA.

To jednak nie wszystko, bo już niedługo w Gdyni możemy zobaczyć na stałe najnowszy model mercedesa - Citaro CII, który był testowany w tym miesiącu na trasie R. Spodobał się wszystkim - pasażerom, kierowcom i organizatorom przewozów. Nic dziwnego. Oprócz zdecydowanie większych przeszkleń, inną jakość widać od razu po wejściu. Wykładzina podłogowa wygląda jak drewniane panele, a fotele przypominają obiciem wyposażenie samochodów osobowych z górnej półki. Są też oczywiście systemy elektroniczne stabilizujące jazdę oraz zawieszenie specjalnie wzmocnione na podróże po nierównych drogach.

- Autobus ma również inną konstrukcję oraz tak obniżony środek ciężkości, że dzięki niższym naprężeniom ma charakteryzować się większą trwałością. Także dlatego PKS Wejherowo zadeklarował, że będzie kupował te pojazdy, by startować w przetargach na obsługę linii, na których wymagamy nowoczesnych autobusów. Taka deklaracja bardzo nas cieszy, bo skorzystają na tym pasażerowie - podkreśla Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.

Miejsca

Opinie (155) 3 zablokowane

  • kilka razy

    gdyńskie żury po oblocie smietników przejada sie nimi i juz nie będą naj...naj...naj...w swiecie

    • 7 0

  • Pojedzie do Luzina i po ptokach

    kuniec, autobus pozamiatany

    • 4 0

  • tylko CNG! tansze uzytkowanie o 30%

    i ekologiczne! jak baki puszczane przez krowy

    • 2 0

  • !!!!!!

    przydałby się jeszcze szacunek pasażerów co do pojazdów !!!!!!!!!!!!!

    • 1 0

  • Po co zakupiono autobusy na ON skoro ZKM Gdynia ma stację CNG

    Czyżby gaz był zbyt tani? A może zbyt odporny na przepały? Chętnie poczytam dlaczego zdecydowano się na tak nieekologiczny i nieekonomiczny krok.

    W połowie 2013 roku ma stanąć dodatkowy kompresor CNG. A może PGNiG planuje tę stację zamknąć jak wiele innych w ostatnich czasach?

    • 3 2

  • brawo

    jechałem autobusem cichy nieszarpiacy ładnie sie prezentuje skórzane fotele.Brawo gdynia gdansk brać przykład

    • 2 2

  • A dlaczego nie polskue solarisy, tylko 3x droższe mercedesy? (1)

    • 5 1

    • solarisy to masowo klepana tandeta w trolejbusach z 2010 i 2011 r już rdzewieją drzwi skrzypiące masakrycznie plastiki to tylko szczegół kto się przejechał takim Mercedesem nawet starszym i takim Solarisem nawet z 2012r ten poczuje różnicę

      • 3 0

  • Wg mnie jest kilka problemow komunikacji miejskiej w Gdyni...

    - już nie pisze ze zamiast trajtkow przydalyby sie tramwaje od karwin do konca morskiej a moze i dalej (wg mnie mnostwo ludzi przesiadloby sie na komunikacje)
    - wspomniane trajtki: po co to, kto to wymyslil, jak to w ogole jedzi. Sprzedac i kupic tory. Niech jezdza tramwaje.
    - autobusy - powinny byc zasilane CNG i powinno dalej ciagnac sie ten temat, jest to najwiekszy atut (nawet trajtki na prad tego nie przebija)

    • 2 5

  • "Super"

    Pewnie znowu będzie jeździł na lini 152 lub 150 na tą oksywską patologie, która zaraz go zaszcza, albo na R, bo przecież trzeba się pochwalić...

    • 4 1

  • Komunikacja miejska (1)

    Szkoda,że nie są to autobusy robione w polskich fabrykach,mielibyśmy mniejsze bezrobocie,a tak to nakręcamy gospodarkę innym....

    • 4 0

    • Nie zapominaj kto nam napędza gospodarke.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane