- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (150 opinii)
- 2 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (178 opinii)
- 3 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (309 opinii)
- 4 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (76 opinii)
- 5 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (55 opinii)
- 6 "Mężczyzna z wężem" z zarzutami (149 opinii)
Zapytaliśmy kandydatów na prezydentów Gdyni o sprawy ważne dla miasta. Publikujemy kolejne odpowiedzi, które mogą pomóc poznać poglądy polityków oraz ułatwić podjęcie decyzji, na kogo głosować. Dziś prezentujemy odpowiedzi Aleksandry Kosiorek z Gdyńskiego Dialogu i Tadeusza Szemiota z Koalicji Obywatelskiej, dotyczące ewentualnych zmian w budowaniu buspasów i dróg rowerowych.
Wszystko o wyborach samorządowych: wyniki głosowania z 7 kwietnia i programy tych, którzy wciąż walczą
Odpowiedzi do wyboru były dwie:
a) w miejscach, gdzie są największe opóźnienia komunikacji
b) tylko tam, gdzie można dobudować osobne buspasy
Zadaliśmy też pytanie: Gdzie wytyczać nowe drogi rowerowe?
Tu można było wybierać spośród trzech opcji:
a) na istniejącej infrastrukturze np. drogach, chodnikach
b) tylko tam, gdzie nie ograniczają ruchu pieszych i samochodów
c) nie potrzebujemy już więcej dróg rowerowych
Kandydaci mogli też dodać komentarz. Wyznaczyliśmy limit dotyczący długości wypowiedzi - maksymalnie 10 zdań.
Odpowiedzi prezentujemy w kolejności alfabetycznej.
W kwestii dróg rowerowych ma podobne zdanie, bo w tym pytaniu wybrała odpowiedź "a", czyli chce je wyznaczać "na istniejącej infrastrukturze np. drogach, chodnikach".
- W pierwszej kolejności tam, gdzie są największe opóźnienia komunikacji - dodaje Tadeusz Szemiot.
Ma też swoje podejście do wytyczania nowych dróg rowerowych, bo tu zaznaczył odpowiedź "b", czyli dopuszcza je "tylko tam, gdzie nie ograniczają ruchu pieszych i samochodów".
- Najważniejsze jest osiągniecie spójnej i bezpieczniej sieci rowerowej, która będzie łączyła najważniejsze punkty w mieście - komentuje Tadeusz Szemiot.
Opinie wybrane
-
2024-04-16 07:45
(14)
Jaki jest sens budować więcej ścieżek rowerowych w mieście? Dla wdychania spalin? Mamy bardzo dobrą komunikację miejską. Ścieżki rowerowe na obrzeżach miasta i lasu , to sama przyjemność bez wzajemnego denerwowania się na pieszych czy samochodów.
- 83 77
-
2024-04-16 23:07
Będą same elektryki dopuszczone w mieście
To nie będzie spalin. Już niedługo
- 3 0
-
2024-04-16 11:12
masz rację "ścieżki rowerowe" buduje się w lesie (1)
za to "drogi rowerowe" służą do przemieszczania się po mieście, na takiej samej zasadzie jak samochód. Powinnaś być wdzięczna każdemu rowerzyście za to, że jadąc do pracy na nim, zmniejsza korek samochodowy, w którym Ty stoisz.
- 20 3
-
2024-04-16 19:54
może on lubi stac i wdychac smrody i zionąć od nich nienawiścią do ludzi korzystających z innych form przemieszczania się
- 3 0
-
2024-04-16 10:48
Naj wiekszy pustak zawsze musi sie brakiem mózgu pochwalić .I sobie zaprzeczac.Jesli mamy dobra komunikacje miejska
to niepotrzebne sa nam prywatne samochody trujące nas wszystkich spalinami!!Jaki sens jest chodzic pieszo by sie truć spalinami ?
I taka ma jeszcze prawa wyborcze i zapewniam ze ona komunikacja miejska nie jedzie tylko truje spalinami swoim 20 letnim blachoszrotem- 11 2
-
2024-04-16 10:40
Uważasz, że brak dróg rowerowych doprowadzi do mniejszego "denerwowania" pieszych i kierowców?
To jakoś bardzo pokrętnie myślisz. Idąc dalej twoią logiką - może powinniśmy ograniczyć liczbę jezdni w mieście, żeby nie denerwować pieszych i rowerzystów?
- 9 2
-
2024-04-16 09:36
"Mamy bardzo dobrą komunikację miejską" (3)
to jakiś wielowątkowy oksymoron :-)
- 14 2
-
2024-04-17 08:01
Dlatego wielu rowerzystów korzysta z komunikacji miejskiej, szczególnie gdy trzeba podjechać pod górę.
- 0 0
-
2024-04-16 10:42
Jest taka super, że każdy szuka innego sposobu na dotarcie na miejsce. (1)
- 5 2
-
2024-04-16 23:08
Guzik prawda
KM jest całkiem dobra
- 1 0
-
2024-04-16 09:23
Zerointelektu
Bo sciezka rowerowa to jedyne co te polmozgi umieja wymyslec
- 3 11
-
2024-04-16 08:08
Jako rowerzysta, zgadzam się jak najbardziej. (3)
O ile ścieżki nie zaszkodzą, to absolutny priorytet powinna mieć komunikacja.
- 7 4
-
2024-04-16 13:53
kom. miejska -> rower -> samochód
w tej kolejności
- 2 1
-
2024-04-16 10:49
Ty rower to tylko na obrazku ogladasz za kołka swojecho blachosmroda (1)
- 1 7
-
2024-04-16 10:58
Pudło. Jeżdżę i rowerem i puszką i komunikacją.
To że ja jeżdżę w większości rowerem, nie znaczy że nie rozumiem, że to nie jest środek lokomocji dla każdego.
Dlatego należy stawiać przede wszystkim na sprawną komunikację miejską, potem na rowery, a na samym końcu na samochody.- 8 1
-
2024-04-16 12:01
Czyli nie ma miejsca na buspas to go nie będzie (6)
Dzięki temu do autobusów przesiada się niewiele osób i woli korzystać z aut. Dzięki temu są większe korki, w których stoją zarówno kierowcy jak i pasażerowie komunikacji. Można to przerwać i budować buspasy wszędzie. Wówczas więcej ludzi się przesiada do ZKM, jest mniej samochodów i korki maleją.
Problem w tym, że tego nikt nie rozumie.- 38 42
-
2024-04-17 10:44
Problem z nierozumieniem
Czy lepiej nie mieć ręki czy nogi? W rozwiązaniu problemu komunikacji miejskiej nie pomoże uprzykrzanie życia kierowców samochodów osobowych. Trzeba zaoferować lepszą alternatywę niż samochód osobowy ale nie poprzez sztuczne korkowanie dróg
- 1 0
-
2024-04-16 23:58
Cxcx
Wszyscy o tym wiedzą niuniuś , ale nikt nie chce się poddać terrorowi władz. Drugie co zrobią to potroją podatki za OC aut. Wtedy coś się zmieni, czyli ludzie będą już regularnie wywalać każdego nowego prezydenta na taczkę
- 0 1
-
2024-04-16 12:43
(3)
zacznijmy od częstotliwości bo tu jest problem jeszcze 25 lat temu w szczycie główne linie trolejbusowe jeździły co 12 minut teraz co 15 jeszcze całkiem niedawno w sobotę do 16 jeździły co 15 minut potem co 20 do wieczora a teraz po 16:30 co 30 minut w niedzielę jak jest ciepło to szpilki nie wsadzisz do wielu linii bo jeżdżą co 30 minut
- 3 1
-
2024-04-16 23:10
Źle liczysz
- 0 0
-
2024-04-16 13:25
Problem w tym, że taboru jest na drogach więcej niż kiedyś (1)
Tylko korki sprawiają, że jeździ coraz wolniej, czyli rzadziej.
- 5 0
-
2024-04-16 21:34
Podstawowy problem to brak kierowców bo nie ma pieniędzy na normalne zarobki dla nich a nikt nie chce robić za pół darmo odpowiadając materialnie za każdą ryske na pojeździe
- 2 1
-
2024-04-16 11:39
(12)
Ten Bus Pas który widać na zdjeciu czyli droga na Karwiny to kpina. Kolejki samochodów - zabrali pas i namalowali Bus Pas. Bus Pasy tak -ale nie kosztem dróg
- 81 21
-
2024-04-16 21:04
To zdjęcie sprzed remontu... (2)
Przestań sapać.
- 2 1
-
2024-04-16 22:21
(1)
Ale kawałek tej prowizorki został tu mamy akurat widok na miejsce gdzie jest już bus pas wybudowany osobno natomiast ta prowizorka jest nadal pomiędzy przystankami Olgierda i lidzka
- 1 2
-
2024-04-16 23:12
Ale tam już praktycznie nie ma korków. Przebudowa Karwin pomogła, nie wiem kto może tego nie zauważać, nie ma korków do Łowickiej jak kiedyś prawie codziennie.
Ale jęczybuły dalej marudzić będą na łucyka- 1 3
-
2024-04-16 18:59
tego bus pasa i tak nikt nie szanuje, dzień w dzień na nim stoją samochody i nikt tego nie sprawdza
- 5 1
-
2024-04-16 13:09
Buspas jest częścią drogi
- 8 4
-
2024-04-16 12:17
A kosztem czego? (6)
Jak się kierowcom oddało praktycznie całą szerokość pasa drogowego, to komu innemu można zabrać? Burzyć budynki?
- 11 7
-
2024-04-16 12:29
(5)
jezeli chcieli dłuzszy bus pas to prosze bardzo za przystankiem olgierda jest wyj..ny w kosmos trawnik na krorym mozna bus pas wybudowac to co wymalowane na zolto to miała byc prowizorka do czasu ukonczenia remontu na karwinach
- 8 10
-
2024-04-16 13:16
a więc kosztem zieleni jest ok a kosztem twojego złomu jest be? (4)
- 11 9
-
2024-04-16 21:35
(3)
A po co komu trawnik szerokości 6 metrów?
- 1 3
-
2024-04-17 13:35
do gry w nogę
- 0 0
-
2024-04-17 07:25
A po co komu twój szrot w centrum?
- 2 0
-
2024-04-16 23:13
Co ty pitolisz
Zabetonował byś chciał wszystko
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.