• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe buspasy i drogi rowerowe w Gdyni?

Michał Sielski
16 kwietnia 2024, godz. 07:00 
Opinie (181)
Najnowszy artykuł na ten temat Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni
Buspasy? Głównie tam, gdzie można dobudować pas - wskazują kandydaci na prezydenta Gdyni. Buspasy? Głównie tam, gdzie można dobudować pas - wskazują kandydaci na prezydenta Gdyni.

Zapytaliśmy kandydatów na prezydentów Gdyni o sprawy ważne dla miasta. Publikujemy kolejne odpowiedzi, które mogą pomóc poznać poglądy polityków oraz ułatwić podjęcie decyzji, na kogo głosować. Dziś prezentujemy odpowiedzi Aleksandry Kosiorek z Gdyńskiego Dialogu i Tadeusza Szemiota z Koalicji Obywatelskiej, dotyczące ewentualnych zmian w budowaniu buspasów i dróg rowerowych.



Wszystko o wyborach samorządowych: wyniki głosowania z 7 kwietnia i programy tych, którzy wciąż walczą



W Gdyni powinno być więcej buspasów czy dróg rowerowych?

Nasze pytanie brzmiało: Czy i gdzie wyznaczać nowe buspasy?

Odpowiedzi do wyboru były dwie:
a) w miejscach, gdzie są największe opóźnienia komunikacji
b) tylko tam, gdzie można dobudować osobne buspasy

Zadaliśmy też pytanie: Gdzie wytyczać nowe drogi rowerowe?

Tu można było wybierać spośród trzech opcji:
a) na istniejącej infrastrukturze np. drogach, chodnikach
b) tylko tam, gdzie nie ograniczają ruchu pieszych i samochodów
c) nie potrzebujemy już więcej dróg rowerowych

Kandydaci mogli też dodać komentarz. Wyznaczyliśmy limit dotyczący długości wypowiedzi - maksymalnie 10 zdań.

Odpowiedzi prezentujemy w kolejności alfabetycznej.



Aleksandra Kosiorek Aleksandra Kosiorek
Aleksandra Kosiorek z Gdyńskiego Dialogu w kwestii buspasów wybrała odpowiedź "b", czyli widzi je tylko "na takich drogach, gdzie można dobudować osobne buspasy."

W kwestii dróg rowerowych ma podobne zdanie, bo w tym pytaniu wybrała odpowiedź "a", czyli chce je wyznaczać "na istniejącej infrastrukturze np. drogach, chodnikach".


Tadeusz Szemiot Tadeusz Szemiot
Tadeusz Szemiot z Koalicji Obywatelskiej w pytaniu dotyczącym buspasów także wybrał odpowiedź "b", czyli dopuszcza wyznaczanie ich "tylko tam, gdzie można dobudować osobne buspasy".

- W pierwszej kolejności tam, gdzie są największe opóźnienia komunikacji - dodaje Tadeusz Szemiot.

Ma też swoje podejście do wytyczania nowych dróg rowerowych, bo tu zaznaczył odpowiedź "b", czyli dopuszcza je "tylko tam, gdzie nie ograniczają ruchu pieszych i samochodów".

- Najważniejsze jest osiągniecie spójnej i bezpieczniej sieci rowerowej, która będzie łączyła najważniejsze punkty w mieście - komentuje Tadeusz Szemiot.

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (181)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane