• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe ekrany na peronach SKM w Oliwie i Przymorzu

Maciej Korolczuk
4 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Rok temu podobne ekrany zawisły na peronach SKM na Dworcu Głównym w Gdańsku. Rok temu podobne ekrany zawisły na peronach SKM na Dworcu Głównym w Gdańsku.

Wkrótce na przystankach SKM na Przymorzu zobacz na mapie Gdańska i w Oliwie zobacz na mapie Gdańska pojawią się nowe elektroniczne wyświetlacze Dynamicznego Systemu Informacji Pasażerskiej (DSIP). Na przystankach zawisną nowe zegary, a przed wejściem na perony LED-owe wskaźniki czasu odjazdu pociągów.



Z jakich rozkładów jazdy korzystasz jeżdżąc pociągami SKM?

SKM ogłosiła właśnie przetarg na dostawę, instalację i uruchomienie nowych urządzeń DSIP. Infrastruktura, która ma ułatwić podróż pasażerom SKM pojawi się na przystanku Gdańsk Przymorze-Uniwersytet oraz na stacji Gdańsk Oliwa. Na tej drugiej stacji dotychczasowe ekrany zostaną zdemontowane.

To kolejny etap modernizacji i unowocześniania infrastruktury służącej pasażerom. Przed rokiem podobne ekrany zastąpiły na Dworcu Głównym wysłużone tablice paletowe.

- System DSIP powinien prezentować pasażerom oczekującym na peronie aktualną informację o czasach odjazdu pociągów zgodnie z obowiązującym rozkładem jazdy i bieżącą sytuacją ruchową - precyzuje Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.
W ramach inwestycji na peronach pojawi się 8 tablic LCD o przekątnej ekranu 42 cali. Ponadto zainstalowane zostaną nowe zegary analogowe, a koło windy przy przystanku na Przymorzu stanie tzw. kolumna Info/SOS, dzięki której osoby niepełnosprawne mogą wezwać pomoc i uzyskać informacje np. o rozkładzie jazdy. Od strony pętli autobusowej przy ul. Słupskiej - także na peronie na Przymorzu - pojawi się też wskaźnik czasu odjazdu pociągów.

Według założeń przetargu system DSIP powinien prezentować informacje głosowe i tekstowe na peronowym wyświetlaczu w dwóch językach: polskim i angielskim i ma być połączony z innymi istniejącymi systemami informacji pasażerskiej na linii 250 SKM (między Gdańskiem Śródmieście a Rumią). System ma mieć też możliwość udostępniania danych w sposób otwarty dla innych potencjalnych użytkowników, takich jak urzędy, centra handlowe czy Zakład Komunikacji Miejskiej.

Termin składania ofert mija 10 listopada. Prace instalacyjne mają się zakończyć do końca listopada 2015 r.

Opinie (76)

  • Zkm i tristar

    Zamontujcie namprzystanku w redlowie !

    • 1 0

  • A pamięta ktoś jeszcze stare wyświetlacze

    Przed tą całą rewolucją techniczną LCD na dworach były wyświetlacze z prymitywnych żaróweczek z jednym okienkiem gdzie był odliczany czas w minutach do przyjazdu kolejki. Odliczanie było od 5 minut a gdy została 1 minuta pulsowała duża pomarańczowa strzałka. Było to widoczne na całym peronie a także na niektórych stacjach nawet jeszcze przed wejściem na peron. Ktoś o dobrej kondycji mógł dzięki temu zdążyć na nadjeżdżający pociąg. Według mnie był to najlepszy system. Trzeba było go tylko odnowić i nikt by nie narzekał.

    Przy nowych wyświetlaczach informacje są widoczne tylko z bliskiej odległości i jak dla mnie jest ich za dużo a aktualność wyświetlanych danych jest dyskusyjna.

    • 4 0

  • dla dalekobieznych też powinny być, bo nikt nie zrozumie co mówi "zapowiadacz' przez megafon

    • 0 0

  • Czy to zdanie jest poprawne?

    Nowe ekrany na peronach SKM w Oliwie i Przymorzu. Nie powinno być "na Przymorzu"?

    Proszę o ekspertyzę - dziękuję.

    • 0 0

  • Co za kretyn wstawia lcd?

    • 0 0

  • Jakieś kpiny...

    czy co : "Termin składania ofert mija 10 listopada. Prace instalacyjne mają się zakończyć do końca listopada 2015 r." Przecież po złożeniu ofert należy je przejrzeć, sprawdzić poprawność formalną oferty, kompletację dokumentów, zgodność z wymaganiami SIWZ itp. Poza tym od ogłoszenia wyboru oferty trzeba czekać minimum 7 dni na ewentualne odwołania i protesty. A zatem, w najlepszym wypadku, od otwarcia ofert do podpisania umowy minie ze dwa tygodnie, czyli mamy 24 listopada. A gdzie zamówienie i dostawa sprzętu (wszak nie jest to sprzęt do kupienia w hipermarkecie) i samo wykonanie?? Coś mi tu pachnie ustawką - wiadoma firma już wie, że wygra......

    • 1 0

  • obojętnie czy to koleje czy busy czy tramwaje, to im bardziej zmyślna nazwa, w praktyce się okazuje, że tym mniej użyteczna

    Dynamiczny System Informacji Pasażerskiej (DSIP)

    "...Termin składania ofert mija 10 listopada. Prace instalacyjne mają się zakończyć do końca listopada 2015 r."

    a potem się dziwić że coś nie działa, skoro wykonawca nie miał czasu zapoznać się z całą infrastrukturą, żeby dopasować wszystko, bo dopiero co złożył ofertę a już musi kończyć wykonanie...

    • 0 0

  • ten co jeździ skm

    Ja się pytam kiedy będą ekrany na zaspie

    • 0 0

  • NIech diabli wezmą nowe ekrany, może w piekle się przydadzą bardziej

    Stare wysłużone ekrany paletowe, nadzwyczaj proste w przekazie informacyjnym służyły pasażerom, a to obecne cudo badziewne, to tylko koszt i zerowa użyteczność. Już nie mówię o tym , że często po prostu kłamią, o czym osobiście przekonałem się nie raz. Przede wszystkim jest tam za dużo informacji, za nim człowiek dojdzie, zwłaszcza śpieszący się, o co w tym chodzi to mija sporo czasu. Dodatkowo są one w takich koszmarnych niegustownych kolorach.
    I jeszcze jedna bardzo ważna rzecz - niby kolej dba o ludzi ślepych, robi te podłoża co można sobie na nich nogi powyłamywać, w takim układzie dlaczego DYSKRYMINUJE osoby słabiej widzące? Takich osób jest naprawdę BARDZO DUŻO, z czego część nie zdaje lub nie chce zdać sobie z tego sprawy. Aby przeczytać te mikroskopijne literki na wyświetlaczu trzeba po prostu podejść jak najbliżej do tego badziewia, a następnie zająć się jego zagmatwaną lekturą, w dodatku nie zawsze prawdziwą. Poprzednie wyświetlacze paletowe zawierały jedną prostą informację - czas jaki pozostał do odjazdu pociągu. Nawet z daleka wchodząc na peron, jeżeli widać było coś żółtego wiadomo było, że za maksimum 5 min. pociąg powinien przyjechać (czy przyjechał to inna sprawa), jak migała strzałka wiadomo było że jedzie, a jak się nie świeciło to znaczyło, że jeszcze trzeba czekać. I ten system działa w metrze w Warszawie. A tu taki pseudocud techniki, który nie wiem komu służy?
    Proponuję go zainstalować w czeluściach piekielnych, gdzie jest miejsce dla pomysłodawców takich pseudowynalazków, za które zapewne wzięli koszmarne nasze podatników pieniądze. I jeszcze należy dołączyć do nich tych od tablic informacyjnych na przystankach komunikacji miejskiej. Z tymi to też jest niezły cyrk, zwłaszcza w biały, słoneczny dzień, gdzie ze słońcem lub pod słońce po prostu nic nie widać, np. przy dworcu głównym PKP w Gdańsku. Czyli "robią za palmę", bo naprawdę nikomu nie służą.

    • 0 0

  • Tablice informacyjne SKM.

    No i fajnie. Nie rozumiem jednak dlaczego brak w/w na świeżo wyremontowanym przystanku SKM Kamienny Sopot ? Ten "remont,, trwał długo przebudowano: windę, nawierzchnię peronu, przemieszczono kasowniki i automat biletowy i wiele innych drobiazgów, które poprawiły estetykę przystanku. Niestety brak informacji to szokujące niedopatrzenie!!!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane