• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe fotoradary na Pomorzu, ale ani jednego w Trójmieście

Maciej Korolczuk
22 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
W ostatnich dniach na pomorskich drogach pojawiły się cztery nowe fotoradary. Trójmiasto na swoje urządzenia musi jeszcze poczekać. W ostatnich dniach na pomorskich drogach pojawiły się cztery nowe fotoradary. Trójmiasto na swoje urządzenia musi jeszcze poczekać.

Cztery nowe fotoradary stanęły na pomorskich drogach. Urządzenia do pomiaru prędkości pojawiły się w Tuchomiu, Kartuzach, Wieżycy i Trąbkach Wielkich. Łącznie na Pomorzu funkcjonuje już 27 fotoradarów. Trójmiasto na swoje urządzenia np. w tunelu pod Martwą Wisłą albo na Obwodnicy Trójmiasta musi jeszcze poczekać.



Co myślisz o instalacji fotoradarów w Trójmieście?

Główny Inspektorat Transportu Drogowego poinformował właśnie o 26 nowych fotoradarach, jakie stanęły na drogach w całym kraju. Cztery z nich pojawiły się na Pomorzu, a konkretnie w Tuchomiu, Kartuzach, WieżycyTrąbkach Wielkich. Oznacza to, że w całym województwie jest już 27 urządzeń do pomiaru prędkości. Co ciekawe - ani jedno z nich nie działa w Trójmieście.

W ostatnim czasie o montaż fotoradarów lub systemu odcinkowego pomiaru prędkości wnioskowali i drogowcy z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni oraz pracownicy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Pierwsi chcieli objąć systemem OPP tunel pod Martwą Wisłą, drudzy - dwa odcinki trójmiejskiej obwodnicy.

Oba wnioski przepadły, a GITD uznało, że nowa infrastruktura poprawiająca bezpieczeństwo na drogach przyda się w innych miejscach.

W całym województwie jest obecnie prawie 30 urządzeń do kontroli prędkości. Trójmiasto jest pod tym względem białą plamą. W całym województwie jest obecnie prawie 30 urządzeń do kontroli prędkości. Trójmiasto jest pod tym względem białą plamą.
Pozytywnie zaopiniowano cztery pomorskie wnioski. Niedawno zakończyły się prace instalacyjne i choć fotoradary są już po odbiorach to nadal nie zostały uruchomione. Dlaczego?

Liście na magnes, które mają... oszukać fotoradary Liście na magnes, które mają... oszukać fotoradary

Fotoradary już stoją, ale nie mają prądu



- Wciąż czekamy na przyłącze energetyczne, a to leży w gestii spółki Energa Operator. Z tego co nam przekazano gestor ma na to aż dwa lata, więc na razie nie jesteśmy w stanie określić, kiedy fotoradary zaczną działać - mówi nam Wojciech Król, z GITD. - Co do ewentualnych nowych fotoradarów lub systemu odcinkowego pomiaru prędkości w samym Trójmieście, to na razie nie planujemy tam tego typu prac instalacyjnych, co oczywiście nie wyklucza pozytywnej decyzji w przyszłości i np. przeniesienia tam już działającej infrastruktury z innej lokalizacji.
Jak wyjaśnia Grzegorz Baran, koordynator ds. kontaktów z mediami w spółce Energa Operator, umowy na przyłączenie wymienionych fotoradarów zostały zawarte w czerwcu 2021 roku.

- Obiekty w Kartuzach, Tuchomiu oraz Trąbkach Wielkich powinny zostać przyłączone najpóźniej na początku sierpnia 2022 roku. Z kolei przyłącze dla radaru w Wieżycy zostało już wykonane, a jego odbiór nastąpi w najbliższych dniach.

Wkrótce dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości



Nowe fotoradary to nie koniec inwestycji GITD na Pomorzu. W ciągu najbliższych miesięcy, a najpóźniej w 2023 r. pojawią się też dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości. Pierwszy zostanie zainstalowany w Swarożynie (DK 22), a drugi w Borowie (211). Obecnie trwa przetarg na ich realizację.

Obecnie na terenie całego kraju funkcjonuje 468 fotoradarów oraz 34 odcinkowe pomiary prędkości. W kolejnych 20 miejscach zainstalowane są rejestratory przejazdu na czerwonym świetle, a 29 fotoradarów mają do dyspozycji inspektorzy w nieoznakowanych pojazdach ITD.

Opinie (244) ponad 10 zablokowanych

  • (1)

    Rok na podłączenie zasilania do urządzeń. To jakaś kpina!

    • 4 4

    • Kpina? W miejscach bez infrastruktury energetycznej?

      Projekt, Warunki Przyłączenia, uzgodnienia, realizacja. Rok to czasem mało...

      • 1 0

  • obornikiem się obżuci jak zaczną działać (2)

    tak szybko nie domyją bo nie mają środków czyszczących na stania a i pracownicy nie mają uprawnień do mycia. Zanim firmę zatrudnią, troche potrwa.

    • 6 6

    • (1)

      A czym ciebie "obżucić" analfabeto?

      • 1 0

      • Ja ze wsi wali mnie to ze nie rozumiesz

        • 0 0

  • Fotoradary powinny być na każdym skrzyżowaniu to może ułańska fantazja niektórych kierowców byłaby trochę przytemperowana. (2)

    • 13 15

    • fantazja ulanska czy tez niezbornosc w ruchu drogowym polaczona z brakiem znajomosci przepisow?

      co lepsze?

      • 1 2

    • Proponuję na każdym chodniku strażnik miejski z pałą do dyscyplinowania szalejących rowerzystów.

      Także przy każdym przejściu policjant wypisujący mandaty pieszym przechodzącym z telefonem przy uchu.

      • 1 1

  • Jak by (25)

    Miały pełnić swoją role to by stały przy szkołach i tam gdzie duży ruch pieszy jak maja zarabiać to stoją w lesie i na obwodnicy

    • 179 23

    • tutaj sie mylisz, stoja tam, gdzie mozna najwiecej kasy zarobic. Dzieci jako zagrozone pojawiaja sie tylko w propagandzie (4)

      ale nie w realnych lokalizacjach, bo szkoly / przedszkola leza rzadko przy glownych ciagach komunikacyjnych i radar by nie zarabial

      • 11 15

      • (3)

        Opinia nie została dodana
        Powód: Niedozwolona treść

        • 7 4

        • Jaka treść może byc niedozwolona przy omawiamiu radarów. (2)

          Puknijcie sie w glace

          • 14 3

          • (1)

            Głupia, jakich tu wiele . Tutaj co druga powinna być niedozwolona

            • 9 5

            • propagand jedyna słuszna prawa i koniecznaa to cecha krajów totalitarnych

              • 8 4

    • Dostałem mandat za prędkość 61 km/h. Trochę pech. Za 60 km/h by nie było (8)

      Okolice Tuchomia. Rozumiem. Mimo że to droga wojewódzka, prosta z dobrą widocznością.

      Ale! Kuriozum, że za taką prędkość w mieście można zostać obtrąbionym i pięć razy objechanym. I tego nie jestem w stanie zrozumieć. Panuje ciche przyzwolenie na jazdę 70-80km/h po mieście, więc dla mnie stawianie tych radarów na trasach ma głównie cel nabijania kasy.

      • 23 3

      • (6)

        Dlatego właśnie stoją i kasują bo jak to nazywasz jest ciche przyzwolenie. A co to jest ciche przyzwolenie ? Ciche przyzwolenie to zgoda na niestosowanie się do przepisów czyli inaczej łamanie prawa.

        • 7 3

        • (4)

          poza nauka jazdy nikt nie jezdzi przepisowo, lacznie z policja i straza. to po co cos robic wbrew sobie albo dla garstki oszolomow bez auta

          • 9 5

          • Trzeba zerwać z bandą Januszy, którzy terroryzują nowych kierowców, aż ci sami Januszami zostaną.

            Pomijając już to, że jadąc powyżej limitu psujesz zieloną falę kierowcom, nie "garstce oszołomów bez auta".

            • 3 4

          • Nieprawda , od 1972 roku zapłaciłem mandat 13 w tym za prędkość może z 5 razy a przejechałem ze 2 mln km nigdy nigdzie się nie spóźniłem i raz przez gapiostwo wjechałem w zderzak samochodu jadącego przede mną

            • 0 0

          • (1)

            Głos rozsądku ! Nie kontrolować i nie egzekwować przestrzegania przepisów ruchu drogowego? Brawo ty!

            • 0 0

            • Ale wszystkich!

              Jak ktoś Ci przerysuje bok na parkingu, to też go nie szukać. W końcu złamał tylko kodeks drogowy!

              • 1 0

        • wzięte w ciemnej d.. limity prędkości powodują brak ich poszanowania proste pisie łajno próbowało maseczki wymuszać rozporządzeniami podobna sytuacja

          • 4 11

      • Dostales za dyche wiecej. Tam jest 50.

        • 9 0

    • To nie bądź niemądry i nie daj się złapać !

      • 3 0

    • Przed szkołami masz hopki (8)

      A hopki są jeszcze lepsze bo sebixy boją się o swoje 30 letnie gruzy. Fotoradar przyda się wszędzie, bo wszędzie należy jeździć zgodnie z przepisami. To, że w Polsce jeszcze żyjemy radością z wyrwania się z komuny i musimy pędzić jak szaleni, bo mamy samochody, to minie i nauczymy się jeździć. Ale teraz potrzebujemy takiego bata jakim są fotoradary. Fotoradary fotografują jedynie tych, którzy łamią przepisy. A przepisy obowiązują tak samo przed szkołą jak i w lesie i na obwodnicy. Będziesz jeździł na tyle na ile pozwala droga to mandatu nie dostaniesz.

      • 13 6

      • Niby takie proste i oczywiste (6)

        A 90% i tak nie może zrozumieć. Mała poprawka w ostatnim zdaniu, powinno być: "(...) na tyle, na ile pozwalają przepisy (...)". Pisząc na ile pozwala droga pozostawiasz duże pole do interpretacji jeżdżącym szybko, ale bezpiecznie.
        Uprzedzając "antysystemowców" - niestety żyjemy w społeczeństwie i regulacje prawne są konieczne do zachowania jako-takiego porządku. Oczywiście, jedne przepisy są "mądrzejsze", inne "glupsze", ale to nie zwalnia od obowiązku ich przestrzegania. Z takiego obowiązku zwalnia jedynie uchylenie danego przepisu, ew. w szczególnych przypadkach "wyższa konieczność".
        Jakoś poza granicami naszego kraju takich problemów z większością przepisów nie ma. Tylko my jakoś jesteśmy tak strasznie zacietrzewieni, że nie przyjmujemy nic, co ktoś chce nam narzucić. Z założenia. Po prostu. Absolutnie nic. Często w myśl zasady, że "na złość Tobie up****lę sobie nogę".
        Całe szczęście, widząc nawet po komentarzach pod tym artykułem, ilość takich osób maleje.

        • 5 4

        • (5)

          Szkoda tylko, że przepisy idą w stronę nakładania coraz niższych limitów prędkości i kolejnych zakazów. Wraz z rozwojem cywilizacji powinniśmy móc się przemieszczać szybciej, dalej, lepiej i wygodniej, ale zamiast tego mamy coraz więcej utrudnień i ograniczeń.

          • 3 2

          • Szybciej? Wygodniej? (1)

            Kontrbuspasy, antyzatoki i przejścia naziemne - masz sie wcale nie przemieszczać!

            • 2 3

            • A potem zdziwko, że każdy musi podjechać 30cm od drzwi.

              Bo żeby przejść 200m od parkingu, musisz nadrobić 1000m w poziomie i 50 w pionie, o ile się w ogóle przeciśniesz 20cm chodnikiem.

              • 1 0

          • Zgoda - szybciej, lepiej, wygodniej, taniej (1)

            W tym rozwoju cywilizacji nie wziąłeś jednak pod uwagę zasadniczej kwestii - ciągle przybywa ludzi i pojazdów. Nie da się poruszać szybciej w większym tłoku, niezależnie od poziomu bezpieczeństwa drogi. A w obszarach silnie zurbanizowanych (miasta, przedmieścia) nie zbudujesz sieci dróg szybkiego ruchu o wymaganej przepustowości. Po pierwsze nie zrobisz tego w gęstej zabudowie (ludziom pod oknami, zbyt wiele skrzyżowań). A po drugie dla ruchu lokalnego, na krótkich odcinkach (dojazdy do pracy), coś takiego jest kompletnie nieuzasadnione ekonomicznie i organizacyjnie. Jedyna szansa to transport zbiorowy, a to faktycznie u nas kuleje, podobnie jak kwestia zaufania ludzi do tego typu transportu (czemu akurat absolutnie się nie dziwię). Nawet w takim mieście jak Alicante, które jest niewiele większe od Gdyni, tramwaje w obszarze Centrum wprowadzono pod ziemię. Pomyślcie, ile zyskałby Gdańsk, gdyby od Bramy Oliwskiej do Okopowej i na wschód do stadionu żużlowego wszystkie tramwaje schować pod ziemię (pod jezdniami)... Echhh... Niestety z uwagi na gigantyczne koszty i problemy organizacyjne (wysoka woda gruntowa, pełno sieci do przełożenia, z których większość w ogóle pewnie nie istnieje na planach i pełno prac archeologicznych do wykonania w ścisłym centrum miasta) raczej nigdy to nie nastąpi.

            • 1 0

            • c.d.

              Zamiast tego zbudujemy kolejną linię naziemną w ciągu Nowej Wałowej.

              • 0 0

          • spójrz na dane z dróg.

            • 0 0

      • Hopki sebixy biorą środkiem swoimi 30 letnimi gruzami bez obniżania prędkości.

        • 2 0

    • Ale wypadki zdarzają się w różnych miejscach, nie tylko przy szkołach

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Mapa wypadków drogowych ze skutkiem śmiertelnym (11)

    Dla tych wszystkich co marudzą że instalowane są nowe fotoradary - zerknijcie na policyjną mapę wypadków ze skutkiem śmiertelnym (wystarczy wygooglować) - co roku giną setki ludzi w Polsce bo komuś się spieszy albo jedzie po pijaku nie wspominając o tysiącach ludzi których czeka bardzo długa rehabilitacja lub nigdy nie zejdą z łóżka bądź wózka inwalidzkiego. Więcej myślenia o innych a mniej o sobie.!!!

    • 48 39

    • w gospodarstwach domowych tez dochodzi do wypadkow, myslisz ze fotoradary sa panaceum na wszystko? (2)

      no koszta rehabilitacji po tych wypadkach...

      • 12 17

      • Jakoś na zachodzie fotoradary + wysokie mandaty spełniają funkcję.

        • 19 9

      • wystarczy porównać np. ilość wypadków w Niemczech: znacznie więcej pojazdów i kierowców a wypadków znacznie mniej

        • 9 4

    • zamiast powtarzać slogany warto się uczyć (4)

      Ani prędkość, ani nadużywanie alkoholu nie są głównymi przyczynami wypadków. Warto przejrzeć policyjne statystyki zanim zacznie się pisać głupoty. Największym problemem jest wymuszanie pierwszeństwa, a na to fotoradary nie pomogą.

      • 10 14

      • Oczywiście że pomogą.

        Po pierwsze, nikt nie wylatuje Ci zza zakrętu bez czasu na reakcję, po drugie, przy wymuszeniu wystarczy zahamować.

        • 14 8

      • Czysto statystycznie ok, ale zapewne spora część wymuszeń pierwszeństwa jest spowodowana, że ktoś główną drogą jechał "ciut" za szybko, i ten z podporządkowanej źle ocenił odległość/prędkość przez co wymusił. Gdyby główną drogą jechał przepisowo, do wymuszenia by nie doszło. To wszystko nie jest zero jedynkowe jak się Tobie wydaje.

        • 10 6

      • ciężko jest nie wymusić pierwszeństwa w mieście gdzie wyjazdy często znajdują się bezpośrednio za zakrętem, z którego ktoś wyjeżdża jadąc dwa razy szybciej niż pozwala na to ograniczenie

        • 7 3

      • Mylisz sięfotoradary wyeliminują przypadki, gdzie pędzący ze zbyt dużą prędkością był ofiarą.

        • 1 1

    • fotoradary na pewno pomogą wyeliminować pijanych kierowców

      Podejście godne pozazdroszczenia...

      • 6 4

    • jedzie po pijaku ... fotoradar temu zaradzi...

      • 4 0

    • Max

      Fotoradar nie skontroluje trzeźwości
      U nas brakuje dróg szybkiego ruchu tak jak jest np w Niemczech gdzie z miasta do miasta można poruszać się szybka droga a fotoradar to maszynka do zarabiania pieniędzy
      Ale za to mamy jedne z najdroższych autostrad i to aż dwupasmowych w Europie
      No i nasze drogi krajowe wołające o pomstę do nieba dziurawe i z koleinami

      • 5 2

  • Co kierowczyki, boli tyłek? Nie potraficie jeździć normalnie to płacicie i płaczcie:)

    • 6 17

  • (3)

    Fotoradar na obwodnicy? Przecież tam są wiecznie korki :D

    • 25 4

    • Nie przesadzaj. Jest taki moment w ciągu doby, gdy da się jechać normalnie.

      • 4 1

    • Lepszy odcinkowy ze zmienną regulacją prędkości. (1)

      • 3 0

      • Dokładnie

        Akurat na obwodnicy, to taki punktowy pomiar może jeszcze więcej szkód narobić... Obym się mylił.

        • 0 0

  • Spojrzcie na mapę i nową drogę (1)

    Nie wiem kto robił ta mapę, niby jest GITD ale na czerwono jest już pierwszy odcinek Trasy Kaszubskiej między Bożym Polem a Szemudem.
    Tylko ciekawe bo jeszcze nie jest otwarty.
    Chyba ktoś się pospieszył.

    • 2 3

    • Jak tylko spojRZcie, to może masz rację.

      Ale jak spojżec na takie byki, to pozostał tylko wstyd.

      • 1 0

  • A czy one nie miały kiedys całkowicie zniknąć

    • 5 4

  • (1)

    43 procent osób należy zlokalizować za pomocą IP i dożywotnio odebrać samochód i prawo jazdy

    • 9 4

    • zacznijmy od polityków mat..le

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane