- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (215 opinii)
- 2 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (117 opinii)
- 3 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (756 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (105 opinii)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (53 opinie)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (19 opinii)
Nowe gdyńskie City w rękach Węgrów?
Na Międzytorzu - najatrakcyjniejszym wolnym terenie w centrum Gdyni - chce zainwestować węgierska firma deweloperska. Jeśli dogada się z PKP, wybuduje tam nową dzielnicę i wyremontuje dworzec kolejowy.
Międzytorze to 100-hektarowy niezabudowany teren na pograniczu śródmieścia i gdyńskiego portu. Znajduje się tam gigantyczne torowisko, wykorzystywane przed laty przez port - dziś zarośnięte krzakami. Od wielu lat powraca temat zagospodarowania Międzytorza - jedynego tak dużego obszaru pod inwestycje położonego w centrum miasta.
- Sprawę komplikują kwestie własnościowe. Większość terenu należy do skarbu państwa, który przekazuje go właśnie Polskim Kolejom Państwowym - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Międzytorzem (zwłaszcza częścią najbliższą hali targowej) zainteresowana jest węgierska firma deweloperska TriGranit Development Corporation. Nie byłoby to jej pierwsze przedsięwzięcie w Polsce: zrealizowała już centrum handlowe Silesia City Center w Katowicach i stawia obok niego osiedle mieszkaniowe. Na zlecenie Węgrów studio architektoniczne Kwadrat przygotowało koncepcję przyszłej zabudowy Międzytorza oraz rewitalizacji gdyńskiego dworca.
- Zakłada ona remont dworca głównego i podmiejskiego oraz przebudowę łączącego je pasażu. Plac Konstytucji przed dworcem ma otrzymać podziemny parking - opowiada dr Jacek Droszcz ze studia Kwadrat. - Natomiast teren Międzytorza w naszym opracowaniu jest nowym gdyńskim City z wysoką zabudową, odwołującą się do wznoszonych Sea Towers.
- Mieściłyby się tam biura, mieszkania i obiekty handlowe. Zaplanowaliśmy park i sporo terenów zielonych oraz nowy układ komunikacyjny z przedłużoną ulicą Węglową - dodaje dr Piotr Lorens, współautor koncepcji, która przed paroma dniami została zaprezentowana władzom Gdyni.
Jak mówi wiceprezydent Stępa, opracowanie to posłuży do przygotowania planu zagospodarowania Międzytorza przez miasto. W tej sprawie przedstawiciele TriGranit podpisali z Gdynią list intencyjny. Jednak powodzenie inwestycji zależy głównie od porozumienia dewelopera z PKP. - Jesteśmy zadowoleni, że TriGranit prowadzi poważne rozmowy z nami i z gminą. Trwająca teraz procedura uwłaszczania terenu powinna zakończyć się za rok - mówi Michał Wrzosek, rzecznik PKP SA. - Trzeba jednak pamiętać, że mogą pojawić się inne zainteresowane firmy i wtedy będziemy wybierać najciekawszą z przedstawionych ofert.
- Jesteśmy przygotowani na to, by stanąć do konkursu i powalczyć o ten teren - zapowiada Zbigniew Drzewiecki z TriGranit Development Corporation.
Opinie (141) 1 zablokowana
-
2007-03-08 13:48
A ja to widze inaczej
Nie ma sensu sie klocic, czy Gdynia jest lepsza od Gdanska w tym tym i tym, czy vice versa.
Trojmiasto przegrywa wszystkie wielkie inwestycje z poludniem polski, ze wymienie chociazby centrum finansowe HP czy tam Shella. Jesli nie bedziemy szli zjednoczeni to nic nie ugramy.
Ja jako gdynianin mam w dupie antypatie do Gdanska, chce rozwoju, nie obchodzi mnie to, czy duza inwestycja bedzie na miedzytorzu, czy we wrzeszczu, wazne, ze jest w naszym regionie i to sie powinno liczyc.
Pozdrawiam.- 0 0
-
2007-03-08 13:56
bolo
mamusia wieszała kiełbasę na szyi żeby choc pieski chciały się z toba bawić? z twoich postów wynika, że nosisz dresik i szalik pewnej drużyny 2 ligowej, a w Gdyni zebrałes niezły oklep, stąd tyle jadu.
- 0 0
-
2007-03-08 13:57
To nie jest tak do końca
po pierwsze, kazde centr.handl. ma odpowiedni status.
- Ogólnoświatowe maja nawet po 700 m.kw.
- Regionalne, - Ogólnomiejskie, - Osiedlowe , itd.
wiaze sie to z odpowiednimi stosunkami np. żywności/przemysł. jak i zewn. infrastruktura. Takim duzym C.H. sa "Złote Tarasy', którym mozemy sie poszczycic w Europie, tam to zarządca ma co robić.- 0 0
-
2007-03-08 13:58
Największe mówisz
jeżeli chodzi o wielkość to matarnia niszczy waszego blaszaka nawet po rozbudowie.
To apropo wielkości więc nie mocz się więcej w nocy.
GB ma 45m2 użytkowej- 0 0
-
2007-03-08 13:59
redaktorku - kibolku
coś ci się tematy posklejały,
chyba cię trampki i majtki uciskają,
pedrylku- 0 0
-
2007-03-08 14:00
700 tys.mkw.
przepraszam
- 0 0
-
2007-03-08 14:52
Gdańszczanie,
Takimi pomyjami wystawiacie sobie jedynie opinię zakompleksionych małomiasteczkowych ujadaczy. Zajmijcie się lepiej zwężaniem ulic i gonieniem palaczy z przystanków autobusowych. Przecież te problemy są wam bliższe, z gdyńskiego dworca nie musicie korzystać – macie swój, równie ślicznie pachnący.
I tym kończę, bo już wiem w którą stronę zaraz pójdzie dyskusja: Gdańsk to wspaniałe miasto, tylko złe Magi wtykają mu szpilki. To nie ludzie - to wilki :P- 0 0
-
2007-03-08 14:56
o zajechał niskopodłogowiec
mercedes na podwoziu Jelcz 1972 rocznik
- 0 0
-
2007-03-08 15:15
Odezwał się "ekspert"
zaślepiony nawiedzony fanatyk niskopodłogowej potęgi z grabówka.
- 0 0
-
2007-03-08 15:25
A co na to mieszkancy.
Urzedasy z mista przestqncie knocic nasza ukochana Gdynie. Czego sie nie tkniecie, to bubel albo pachnie korupcja.Przyklady:Baracuda na srodku bulwaru,ul. Morska, glowny trakt przelotowy prrzez trojmiasto, trzy Markety na kupie,PLUS
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.