- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (270 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (94 opinie)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (99 opinii)
- 4 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (279 opinii)
- 5 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (95 opinii)
- 6 Mieszkam nad morzem i co mi zrobisz? (373 opinie)
Nowe narzędzie do planowania wydatków na drogi i komunikację
W przyszłym roku Urząd Marszałkowski i pomorskie gminy mają mieć do dyspozycji nowe narzędzie do planowania wydatków przeznaczanych na budowę dróg i nakładów na transport zbiorowy. Ruszają bowiem prace nad powstaniem Pomorskiego Modelu Transportowego, których częścią będą Pomorskie Badania Ruchu. Ankiety na całym Pomorzu potrwają do jesieni, ale w Trójmieście obejmą tylko Sopot i Gdynię.
W Trójmieście badania tylko w Sopocie i Gdyni
Z racji tego, że w 2022 roku przeprowadzono Gdańskie Badania Ruchu, z projektu wyłączono miasto Gdańsk, a ankieterzy pojawią się w Trójmieście tylko w Sopocie i Gdyni. Uzyskane przed dwoma laty wyniki z Gdańska zostaną dołączone do zebranych danych z pozostałych gmin i powiatów.
![Gdańskie Badania Ruchu: Rzadziej korzystamy z komunikacji miejskiej i rowerów](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3478/150x100/3478176__c_14_0_571_400__kr.webp)
W sumie badanie ma objąć ok. 20 tys. wywiadów z mieszkańcami i turystami. Wyposażeni w tablety, laptopy i specjalne identyfikatory ankieterzy będą pytać o nasze zachowania transportowe, ale też badać przepływ aut, samochodów ciężarowych i potoków pasażerskich na liniach kolejowych i autobusowych.
Wyniki pozwolą lepiej planować inwestycje
Zebrane wyniki zostaną uzupełnione o pozyskane dane z logowania telefonów komórkowych czy systemu Tristar. Po opracowaniu dane utworzą Pomorski Model Transportowy, który będzie narzędziem w rękach urzędników do planowania i zarządzania inwestycjami w drogi i transport publiczny.
- Tegoroczny budżet naszego województwa wynosi 2,2 mld zł - tłumaczy Leszek Bonna, wicemarszałek województwa pomorskiego. - Połowa budżetu to wydatki na transport publiczny i inwestycje drogowe. Potrzebujemy instrumentu, dzięki któremu w sposób racjonalny będziemy planować wydatki, ale też by na podstawie takiego badania wiedzieć i tłumaczyć, dlaczego dane połączenie wygląda tak, a nie inaczej. Mówiąc w skrócie: by efektywniej dysponować i zarządzać strumieniem pieniędzy, by zaspokajać potrzeby transportowe mieszkańców i turystów.
Poza badaniami ankietowymi wśród mieszkańców i badaniami ruchu na drogach (m.in. z użyciem kamer i systemu do odczytu tablic rejestracyjnych) o to, w jaki sposób poruszają się po województwie, zapytani zostaną także turyści.
Badania zaplanowano na okres wakacyjny, ale odbędą się one na plażach i deptakach poza Trójmiastem, m.in.: na Helu, w Stegnie, Krynicy Morskiej, Władysławowie czy Łebie.
Badanie jest współfinansowane ze środków unijnych. Jego koszt to 5,7 mln zł. Wykonawcą badań będzie konsorcjum: sopocka spółka PBS (lider) oraz Via Vistula z Krakowa i Rubika z Gdańska.
O tym co się dzieje w SKM można kręcić filmy
Miejsca
Opinie (65) 3 zablokowane
-
2024-02-15 09:38
Kolejne pieniądze w błoto
Urzędnicy do przedszkola a na ich miejsce zatrudnić ludzi z pełnym wykształceniem technicznym i logistycznym mających głowę na karku. Gdynia np.jest przykładem kogo nie należy zatrudniać w UM.
- 3 1
-
2024-02-15 10:47
AI
Proponuje skan miasta i AI.
- 0 0
-
2024-02-15 10:53
Nieudolność
Brak możliwości wykorzystania istniejących narzędzi jest oznaką braku kompetencji! Kompromitowanie się w Trójmieście nabiera tępa przed wyborami, miasto zadłużone, drogi, komunikacja i zasoby miejskie niedoinwestowane,ale pomysły na wyżucanie kasy są! Może to przyda się do liczenia kaszany którą namiętnie kręcicie w Trójmieście! Tu trzeba zainwestować w tabor,szyny i bus pasy a potem liczyć narazie to ludzie uciekają z komunikacji
- 7 2
-
2024-02-15 11:15
A ja się zastanawiam...
czemu do modelu wprowadza się nieaktualne dane z Gdańska? 2 lata to jest przepaść czasowa mając na uwadze transport, dodatkowo te "2 lata temu" zahaczały o pandemię. Przyjęte w modelu warunki brzegowe z góry stawiają, że jego wyniki będą obarczone ogromnym błędem i będą niewiarygodne. Dodatkowo jak ktoś tu też pisał brak uwzględnienia sezonu letniego i zimowego... Chętnie poczytałabym opis metodyki konstrukcji tego modelu - jakie zmienne będą go zasilać, jaka będzie ich waga, bo trąci mi to "metodą delficką" a nie "narzędziem".
- 1 0
-
2024-02-15 12:32
Lista bez wydawania 5,7m
Zamiast 5,7 m na "analizy" już lepiej by było wpakować te pieniądze w dowolne faktyczne pracę na drogach, jest tyle do zrobienia, że cokolwiek by się przydało. A na Google mapsach nie tak trudno zobaczyć gdzie są codziennie korki. Jeden urzędnik jest w stanie taki raport przygotować w ciągu miesiąca, za 4000zł Plus każdy kto jeździ po mieście ten wie:
-obwodnica zawalona zawsze w tygodniu w godzinach szczytu, wypadki, roboty Non stop. Rozwiązanie dorobić tam 3ci pas, ogarnąć porządnie wszystkie zjazdówki, albo porobić jakieś pasy techniczne gdzie auta można zepchnąć lub w bezpiecznej odległości czekać na pomoc, a nie, że połowa auta wystaje i wszyscy jadą 30 bo pasy tak wąskie, że nie da się więcej.
-Dodatkowo, zrobić duży parking przed obwodnica z przystankiem na pkmki z transportem dużo czestrzym np co 10min gdzie zawsze jeden będzie jechał na centrum Gdańska, drugi na przymorze do mordoru przy OBCku. A w okresie letnim na Brzeźno plaze np.
- zjazdówki z obwodnic odciążyć słowackiego poszerzając do studzienki i puszczając ten tramwaj planowany od 20lat
-dorobić kontynuację drogi zielonej z czarnym dworem i tunelem pod Wisłą a potem dorobić drugi pas na spacerowej i na czarnym dworze również tramwaje planowane od 20 lat.
- odkorkowac newralgiczne skrzyżowania jak np na lostowickiej z kartuską(może jakimś mostem, może havla.
-centrum przez te przejścia naziemne co 50m, światła i buspasy, zostało tak zamieszane, że już nie da się tego uratować więc zostaje jedynie omijać i używać południowej.
-Jana z Kolna to bym przywrócił jak było wcześniej, oddanie całego pasa dla rowerzystów to głupota, kiedyś ktoś tam pod tramwaj wleci.- 2 1
-
2024-02-15 13:58
myslenie ma przyszłość
problemem jest to, ze cały czas planują, badają, kalkulują. Nie ma na to czasu, trzeba zacząć budować drogi. dla przykładu nasypy na WZce pod dwa wiadukty usypane w latach 80tych 20tego wieku......w planach cały czas budowa wiaduktów (!) ale nie wiadomo czy w ogóle, czy jednego, czy może drugiego a może jednak dwóch na raz . żenada. Inna kwestią jest stan istniejących dróg, tu tez stanęliśmy na workach asfaltu w dziurę i przyklepać łopatą. Każdy to chyba widzi, że ulice stają sie marsjańskimi drózkami
- 1 0
-
2024-02-15 14:16
Wystarczy czytać pilnie opinie mieszkańców i wyciagać wnioski - zamiast kolejnych wygłupów ankiet itp . !!!!!
- 1 0
-
2024-02-15 14:24
Południowe dzielnice Gdańska są sparaliżowane przez deweloperów i Budynia. Halo Dulkiewicz
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.