• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe pasy na drogach w Gdańsku trzeba odmalować jeszcze raz

Szymon Zięba
12 lipca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Kierowcy skarżą się na śliskość nowo wymalowanych pasów podczas hamowania, zwłaszcza kiedy nawierzchnia jest mokra. Kierowcy skarżą się na śliskość nowo wymalowanych pasów podczas hamowania, zwłaszcza kiedy nawierzchnia jest mokra.

Nowe oznakowanie poziome na części gdańskich dróg - w tym w centrum miasta - nie spełnia odpowiednich norm. Kierowcy, zwłaszcza motocykliści i  rowerzyści, skarżą się, że odnowione linie są śliskie. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni problem zna i zapowiada, że oznakowanie trzeba będzie poprawić.



Jak oceniasz stan dróg w Gdańsku?

O tym, że farba użyta do malowania poziomych znaków drogowych (czyli np. przejść dla pieszych lub pasów ruchu) jest śliska - i to nie tylko po deszczu - poinformował nas czytelnik w Raporcie z Trójmiasta, informowało też o tym Radio Gdańsk.

Poprosiliśmy o wyjaśnienia w tej sprawie w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

- Jak każdego roku, po wykonaniu części prac polegających na odmalowaniu oznakowania poziomego na gdańskich ulicach, wykonaliśmy badania jakości wykonanych usług. Badamy ich szorstkość i luminancję. W bieżącym roku, w przypadku jednego z wykonawców, wykazaliśmy dużą liczbę prób niespełniających normatywnych parametrów dotyczących szorstkości. To skala 80 proc. badanych lokalizacji - przyznaje Magdalena Kiljan, rzeczniczka GZDiZ.
Odstępstwo - jak słyszymy od urzędników - prowadzi do odczuwalnej śliskości podczas hamowania, zwłaszcza kiedy nawierzchnia jest mokra. Potwierdza to odczucia naszego czytelnika.

Przykładowe ulice, na których odnotowano nienormatywny parametr szorstkości oznakowania poziomego:


Gdański Zarząd Dróg i Zieleni chce wyjaśnić sytuację



Urzędnicy domagają się zajęcia stanowiska i poprawy wykonanego oznakowania. Jak się dowiedzieliśmy, wykonawca zobowiązany jest złożyć wyjaśnienia do 19 lipca. Poprosiliśmy w GZDiZ o wskazanie firmy, która była wykonawcą robót, co do których pojawiły się zastrzeżenia, nie otrzymaliśmy jednak odpowiedzi na to pytanie.

- Roboty nie zostały odebrane, bo odbiór poprzedzamy badaniami jakości - zaznacza Magdalena Kiljan i dodaje, że roboty wykonane przez drugiego wykonawcę spełniały wymogi szorstkości.
Rocznie na odnowienie oznakowania poziomego na terenie całego miasta przeznacza się około 700 tysięcy złotych. Największy zakres tych działań wykonywany jest wiosną - czyli około 70-80 procent prac (co kosztuje około 500 tys. zł).

Jak wygląda malowanie pasów z bliska



- Obaj wykonawcy otrzymali za wykonane prace częściowe wynagrodzenie. Ostateczne rozliczenie następuje po odbiorze, a to nastąpi dopiero po wykonaniu badań. Prace nie zostały jeszcze odebrane ze względu na nieprawidłowości - podkreśla Magdalena Kiljan.
Kolejny zakres odnawiania oznakowania poziomego wykonywany jest przed końcem wakacji - to głównie przejścia dla pieszych przy gdańskich placówkach edukacyjnych.

Warto zaznaczyć, że w poprzednich latach wyniki badania jakości usług były w 100 procentach poprawne.

Miejsca

Opinie (279) ponad 20 zablokowanych

  • Od 1 Maja (1)

    Biała farba zawsze była śliska. Trzeba jeździć ostrożniej. Nic więcej.

    • 1 7

    • I chodzić tak, żeby.nie nadepnąć na nią. Tylko po czarnym!

      • 3 0

  • A chciałem białą dostarczyć do Gdańska za darmo i co teraz? klops. trzeba było brać.

    • 0 0

  • Skontaktujcie się z UM Gdynia - tam są specjaliści od farby. Od kilkunastu lat największe inwestycje są robione za pomocą

    białej farby i wszyscy są zadowoleni. Alternatywnie możecie poprosić o przyłączenie Gdańska do Gdyni jako południowe przedmieścia - wtedy będziecie mieli namalowane wszędzie drogi dla rowerów i buspasy.

    • 8 0

  • Musze Wam powiedzieć że jest bardzo prosty patent żeby farba nie była śliska. Trzeba coś do niej dodać. (3)

    Zapytajcie dziadka, albo kogoś kto w latach 50-60 miał z tym do czynienia. Patent jest 100% pewien i właściwe nie zwiększa ceny farby, przedłuża czas malowania o ok. 5%. Oczywiście mógłbym zdradzić, ale będziecie mieć więcej satysfakcji jak sami to rozkminicie :)

    • 5 3

    • talk (2)

      • 0 2

      • Vulkan

        Talk daje półmat, ale nie szorstkość.

        • 1 0

      • Pudło

        .

        • 0 0

  • Śliskie - potwierdzam (1)

    W poniedziałek pośliznąłem się na mokrej linii na przejściu dl apieszych i skiończyło się w stabilizatorze i na zwolnieniu.

    • 5 1

    • Za duża szybkość.

      Nie dostosowałeś prędkości do warunków na drodze.

      • 0 0

  • Port to jest poezja

    To jeszcze nic. Panna Dulkiewicz rozpisuje przetarg na zaprojektowanie i budowę wiat przystankowych. Co ciekawe, wiaty są już dawno zaprojektowane i wystarczy je tylko wybrać z chińskiego katalogu i poczekać 30 dni na kontener z Szanghaju.

    • 7 0

  • śliskie progi zwalniające

    Panie Szymonie, czy mógłby Pan również zwrócić uwagę na progi zwalniające "przyjazne autobusom" - takie czerwone, z gumy, jest ich pełno np. na ulicy Wilanowskiej przed każdym skrzyżowaniem. Podczas deszczu stają się ekstremalnie śliskie, wyhamowanie przed takim przejściem staje się bardzo niebezpieczne!

    • 5 0

  • sprey

    Leją za dużo rozpuszczalnika do farby, żeby się dysze nie zapychały. Farba jest u wszystkich jednakowa, z atestami.

    • 2 1

  • Ostatnio

    Byłem w Koszalinie i przejścia dla pieszych tam są bardzo śliskie. W 15 minut przewróciłem się 2 razy.

    • 4 1

  • Ciagle to samo

    A teraz wszyscy konstytucja, konstytucja

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane