• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe platformy w Jazzach będą później

Krzysztof Koprowski
23 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowe rampy w Jazzach wreszcie gotowe
Dwukierunkowe Pesy Jazz Duo spotkać można obecnie m.in. na linii 12, gdzie korzystają z tymczasowego rozjazdu nakładkowego ze względu na przebudowę pętli Siedlce. Dwukierunkowe Pesy Jazz Duo spotkać można obecnie m.in. na linii 12, gdzie korzystają z tymczasowego rozjazdu nakładkowego ze względu na przebudowę pętli Siedlce.

Do końca lutego wszystkie Pesy Jazz Duo miały zyskać odkładane rampy, będące rozwiązaniem preferowanym przez stowarzyszenia osób niepełnosprawnych. Termin ten nie został dotrzymany, a awaria jednej z ramp przyczyniła się ostatnio do krótkotrwałego wstrzymania ruchu tramwajów w centrum miasta.



O tym, że wszystkie najnowsze tramwaje Pesa Jazz Duo przejdą wymianę platform pisaliśmy już w lutym. Pojazdy pierwotnie były wyposażone w konstrukcje wysuwane spod podłogi, których nie udało się zademonstrować już podczas oficjalnej premiery tramwaju.

Przez wadliwą platformę doszło także w poniedziałek, 16 marca, do wstrzymania ruchu tramwajowego w godzinach popołudniowego szczytu na Błędniku zobacz na mapie Gdańska. Na szczęście przerwa w kursowaniu trwała dość krótko i uniknięto potrzeby uruchamiania autobusowej komunikacji zastępczej.

- Była to awaria zabezpieczenia rampy dla niepełnosprawnych - przyznaje Alicja Mongird, rzecznik Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku i jednocześnie zapewnia - Jazzy to jedne z najbardziej niezawodnych pojazdów w naszej flocie. Jesteśmy z nich bardzo zadowoleni - są najnowocześniejsze i najładniejsze w całej Polsce.

Czytaj też: Pesa Jazz Duo, czyli tramwaj zmontowany na wybory

Awaryjność najpopularniejszych tramwajów ZKM Gdańsk | Create infographics


Czy lubisz podróżować najnowszymi Pesami Jazz Duo?

Wymiana platform z wysuwanych na odkładane, które z racji swojej prostej konstrukcji nie są narażone na usterki techniczne czy warunki atmosferyczne, miała być przeprowadzona do końca lutego. Jest to efekt wniosku kilku stowarzyszeń, działających na rzecz osób niepełnosprawnych.

Dotychczas prace udało się jednak przeprowadzić w dwóch z pięciu tramwajów (stan sprzed kilku dni). Pozostałe pojazdy na przeróbki wciąż czekają.

- Początkowo zakładano, że wymiana ramp w jednym tramwaju zajmie dwa-trzy dni. W czasie prac okazało się, że zajmuje to kilkanaście dni w jednym pojeździe. Ponieważ nie możemy sobie pozwolić na jednoczesne odstawienie wszystkich tramwajów, rampy są montowane sukcesywnie po kolei w każdym Jazzie - tłumaczy Mongird.

Wymiana platform dokonywana jest w Gdańsku na koszt bydgoskiego producenta "w ramach dobrej współpracy". I to właśnie z tego powodu ZKM nie zamierza w jakikolwiek sposób karać bydgoskiego producenta za opóźnienia.

Czytaj też: Cztery miesiące opóźnienia w dostawach Pes dla PKM

Zakup wszystkich pięciu Pes Jazz Duo wraz z doposażeniem zajezdni kosztował 54,1 mln zł, przy czym koszt jednego pojazdu to wydatek ok. 8,6 mln zł. Pojazdy objęte są trzyletnią gwarancją.

Prezentacja pierwszej dostarczonej do Gdańska Pesy Jazz Duo.

Opinie (75) ponad 10 zablokowanych

  • druty, torowiska to widok pastwiska! ale brzydki tramwaj taki prl-owski (1)

    u nas w Malborku polskie autobusy solarisy, my nie uprawiamy orki na jezdniach. zabytkowy Malbork pozdrawia gdańskie repliki i mojego ulubionego ;zieleniaka/ i te dwa podobne budynki, które mnie straszą jak przejeżdżam po waszej szosie, jednego pono tak wystraszyło że w mur wałęsowy wjechał :)

    • 1 3

    • Ja też boję się jęździć przez Danzig :)

      tory i druty, reklam wokół 1100. Zieleniak na mnie patrzy, dziura wstydu do mnie woła, brudno wszędzie dookoła :)

      • 2 1

  • a gdzie w tabelce citadisy i 114?

    pewnie są w innej tabelce, pod tytulem ile razy w roku na trase wyjechał komplet citadisów.
    Typuję odpowiedź : nigdy

    W Gdansku ktos ma obsesje dotyczącą kasowania stopiatek. Owszem są zuzyte, chociaz bardziej pasuje zajezdzone i zaniedbane, ale jeździ sie w strasznym scisku. Na Przymorzu i Zaspie buduje sie nowe domy, a skasowano czworke, a na osemce zamiast 3 wagonów jedzie ciasny helmut. Komunikacja to nie tylko chora statystyka pt, jak skasujemy stopiatki to bedziemy mieli tylko niska podloge hurra, ale realny srodek komunikacji, na dzisiaj zawalony ludźmi i coraz bardziej niewydolny
    Mysle, ze zanim 105 potnie palnik, mozna by pomyslec powaznie czy nie moga jeszcze wspomoc obciazonych tras

    • 3 0

  • drogi Adamie

    ZTM nie ma pojazdów więc nie może ich naprawiać. Za to ZTM ma pracowników myślących inaczej i tutaj jest problem

    • 1 0

  • Patrz Pesa, to ta która ma superszybkie pociągi. ..

    • 0 0

  • Wiecie jak zlikwidować korki w Gdańsku? (1)

    Zlikwidować tramwaje trzeba! Torowiska zabierają miejsca samochodom, a tych jest coraz więcej! Tramwaje są awaryjne i często przez to stoją w korkach, bo jeden taki blokuje 20 następnych. Zróbmy może zestawienie ilości awarii oraz wypadków z udziałem tramwajów oraz sytuacji kiedy samochody znajdowały się na torach i blokowały tramwaje! Jak wiadomo wystarczy w tory włożyć kamyk, a tramwaj nie przejedzie lub co gorsza się wykolei. Brak prądu, zerwana trakcja -też mogiła. Wystarczą autobusy hybrydowe i elektryczne.

    • 1 5

    • Może lepiej zlikwidować puste miejsca w samochodach?

      Za wjazd do centrum bez pasażerów opłata 10 złotych za dzień lub karnecik za stówkę miesięcznie. Wymagany choć jeden pasażer.

      Bo główną przyczyną korków jest to, że na jedno auto osobowe przypadają niecałe dwie osoby, lub minimalnie powyżej zależnie od miasta. Jakby dobić do średniej 3 osób to korki by zniknęły.

      • 1 1

  • opłaca się z niemiec

    tramwaje dortmund i konstal są tak samo stare, a jednak to polskie bardziej się psują.

    • 1 0

  • Miejsca

    Zanotujcie sobie w końcu ludzie raz na zawsze, że o liczbie miejsc siedzących w tramwaju decyduje zamawiający, a nie producent. Producent się dostosowuje do wymogów. Teraz ludzie w zarządach komunikacji miejskiej mają taką modę, żeby zamawiać pojazdy z mniejszą liczbą siedzeń, w Warszawie to samo robią. Nie wiem, czemu ma to służyć, ale tak jest.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane