- 1 Od środy ruch wahadłowy na ul. Puckiej (27 opinii)
- 2 Ubywa mieszkańców i rozwodów (319 opinii)
- 3 Niespokojna noc na gdańskich drogach (167 opinii)
- 4 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (335 opinii)
- 5 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (887 opinii)
- 6 Kultowa "Górka" i widok na morze (185 opinii)
Nowe pomysły na ożywienie ul. Świętojańskiej. Mają sens?
Bilbordy reklamujące ul. Świętojańską to początek kampanii promocyjnej kompleksu handlowo-usługowego Baltiq Plaza, który powstanie na Skwerze im. Tajnego Hufca Harcerzy w Gdyni . Planowana data zakończenia nierozpoczętej jeszcze nawet budowy to jednak dopiero 2015 rok. Kupcy i przedsiębiorcy ze Świętojańskiej nie zamierzają czekać tak długo i chcą ożywić swoją ulicę już teraz.
Kampania promocyjna, w której centrum znalazła się ulica Świętojańska, trwa od kilkunastu dni. Wykorzystano w niej grę słów związaną z pierwszą literą, m.in. w słowa: kultowa, kunsztowna, kulturalna, które zmieniły się na qultowa, qunsztowna, qulturalna. W ten sposób ulicę Świętojańską opisują billbordy, strona internetowa oraz profil na Facebooku.
Wbrew pozorom za kampanią nie stoi miasto, a jedna z firm deweloperskich. Finałem ma być otwarcie kompleksu Baltiq Plaza, w skład którego wejdą dwa budynki i pasaż z punktami usługowymi oraz restauracjami. Kiedy to się stanie? Nieprędko, bo budowa, która jeszcze się nie rozpoczęła, ma się zakończyć w 2015 roku.
Rozpoczętej akcji z zainteresowaniem i nadzieją przyglądają się kupcy i przedsiębiorcy, którzy po otwarciu Centrum Riviera zbierają siły do walki o klientów.
Pomysłem na pokazanie innego oblicza ul. Świętojańskiej jest m.in. zaplanowana na pierwszy wiosenny wieczór impreza promująca ulicę. Jej organizatorami są powstałe w ostatnich miesiącach klub Gdynia 2026 oraz inicjatywa społeczna Nowe Śródmieście, których twórcy postawili sobie za cel przekonanie mieszkańców, że Świętojańska wciąż może tętnić życiem i warto na niej robić zakupy.
- Miasto w czerwcu zwyczajowo urządza najkrótszą noc roku, my niezwyczajowo urządzimy najdłuższą noc w roku w marcu. 21 marca, od godziny 18 do północy, na odcinku od ul. Żwirki i Wigury do 10 lutego Świętojańska stanie się deptakiem, a na jezdni ustawi się 120 zabytkowych aut. Oprócz tych atrakcji, goście będą mogli odwiedzić otwarte do północy restauracje, bary, kawiarnie, księgarnie oraz wybrane sklepy i butiki, korzystając ze specjalnej oferty promocyjnej - wyjaśnia Arkadiusz Brzęczek, jeden z inicjatorów powołania Nowego Śródmieścia oraz założyciel Klubu Gdynia 2026.
Wśród zaplanowanych atrakcji są m.in. wystawy historycznych zdjęć Gdyni, które będą prezentowane w punktach handlowych zlokalizowanych w różnych częściach ulicy.
W zaaranżowanym minimuzeum będzie można zobaczyć dużą prasę elektryczną, przerobioną z gazowej, z początku XX wieku, a obok - podręczną prasę oraz gilotynę do papieru.
- Perełką będzie tzw. "bostonka" do ręcznego drukowania wizytówek, urządzenie datowane na 1890 rok. Poza tym zaprezentujemy zabytkową wagę oraz bogaty zestaw czcionek, w tym czcionki drewniane. Zaprezentowane też zostaną faksymilia podpisów. Prawdziwą gratką jest metalowe logo najstarszego herbu Gdyni, tego prawdziwego, z krzyżem południa - zachęca Arkadiusz Brzęczek.
Do działań promocyjnych imprezy włącza się też miasto, które wydrukuje m.in. plakaty zapraszające 21 marca na ul. Świętojańską. Dodatkowo, wciąż trwają prace nad uatrakcyjnieniem wydarzenia. Urzędnicy z ZDIiZ z kolei zachęcają do wypełnienia ankiety, która ma dać odpowiedź, jakie ulice w centrum powinny być zamknięte dla ruchu. Pierwsza została przeprowadzona na ulicach. Kolejne mają być dostępne internetowo. W grę wchodzi ul. Starowiejska , al. Jana Pawła II ze Skwerem Kościuszki oraz ul. Świętojańska, na temat której można wyrazić swoje zdanie na stronie Mobilnej Gdyni.
- Zależy nam, żeby zapytać jak najwięcej osób, nie tylko mieszkańców, ale także turystów, sklepikarzy, wynajmujących biura w centrum. Chcemy otrzymać odpowiedź, która z tych ulic powinna zostać otwarta bardziej dla pieszych. Zaczynamy od ul. Świętojańskiej, bo wzbudza najwięcej emocji - opowiada Alicja Pawłowska z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Wyniki mają być kanwą do dalszych działań w zakresie uregulowania ruchu w centrum. Po zebraniu opinii planowane jest zamknięcie na jakiś czas najczęściej wskazywanej przez mieszkańców ulicy. Całość odbywa się w ramach projektu unijnego Civitas Dynamo, na którego realizację zadań Gdynia z Unii Europejskiej otrzymuje blisko 800 tys. euro.
Opinie (222) 2 zablokowane
-
2014-03-12 16:17
kiedy te radne bez mózgu zakończą kadencje , metry kwadratowe produkują śmieci PARANOJA
- 8 1
-
2014-03-12 16:32
chyba Qltowa
Jak juz. Bez U! ;)
- 10 0
-
2014-03-12 16:37
8Baltiq (1)
- 1 0
-
2014-03-12 16:39
tez zle napisane
Co to jest Baltiku?
Chyba Baltic raczej...- 3 0
-
2014-03-12 16:42
Wam qury szczać prowadzić, a nie politykę robić!
- 7 1
-
2014-03-12 17:20
nie ma sensu.
- 5 1
-
2014-03-12 17:29
Taki błąd...
Język polski pochodzi również od Języka łacińskiego, więc także w Języku polskim zbitkę liter "qu" czyta się /kłe/
Samo "q" to /ku/
Wynika z tego, że napis "QULTOWA" powinien być zmieniony na "QLTOWA"....- 11 1
-
2014-03-12 17:36
jak wynajmujacy lokale na swietojanskiej zejda z czynszu to ma to sens (1)
a tak dorobkiewczom mowimy kij w oko i zparaszamy do RIVIERY :)
- 13 1
-
2014-03-13 07:46
o dzielni urzednicy obniżcie podatek gruntowy i wyjasnijcie jak to możliwe że metry produkują śmieci to porozmawiamy
- 0 0
-
2014-03-12 17:41
(2)
ja to bym zrobił ulicę z burdelami, serio, wszyscy by tu ciągnęli żeby to poczuć, poznać albo choć zobaczyć,
ściągnęło by to Niemców, Duńczyków, Szwedów i Norwegów, a to duuuużo szmalu.
Oczywiście wszystko w granicach prawa, tak jak podobne przybytki w 3 city.- 20 2
-
2014-03-12 19:12
Z burdelami to dobry pomysł. Wtedy Świętojańska ożyłaby jak kościoły w święta.
- 8 1
-
2014-03-13 07:46
a ty co? alfons?
- 2 0
-
2014-03-12 17:43
Zamiary spełzną na niczym (1)
po co ratować tonącą łajbę .Ludzie kupują gdzie im się podoba a na świętojańskiej najwyraźniej im się nie podoba.Zresztą sprzedają tam podróby i ciuchy z allegro z marżą razy jedenaście.Także tego....Niech się kupcy dostosują do obowiązujących standardów a nie pompują pieniądze w eksluzywnie wyglądającą reklamę , co po niej skoro jak przejdziesz się po świętojańskiej to na pierwszy rzut oka widać że nic ciekawego tam nie ma
- 9 4
-
2014-03-12 17:53
Ludzie, co Wy z tymi ciuchami? Ciuchy i ciuchy. Same baby na tym forum piszą (bez obrazy dla prawdziwych kobiet)? Nikt o księgarniach, antykwariatach, galeriach... Tylko ciuchy. Debile, za przeproszeniem.
- 4 6
-
2014-03-12 17:48
Dzisiejsza świętojańska nie jest nawet cieniem samej siebie sprzed 20 lat (2)
Chwałą tej ulicy przeminęła ,przedwojenne czasy już nie wrócą .Teraz to miejsce dla budynków biurowych i siedzib banków.Zresztą te wszystkie sklepy są tak dziadowskie ,że sorry kto ma tam kupować jak o wiele lepsze rzeczy w sieciówkach za jedną dziesiątą ceny.Zresztą przekształciła się nie bez powodu najwyraźniej ludzie kupowali tam z braku innych opcji teraz te opcje daje im riviera.Przynajmniej nie kantują i nie sprzedają rzeczy sprzed pięciu lat za sto procent ceny.I nie trzeba się przebierać w prowizorycznej przymierzalni, która prowizoryczna jest od 10 lat.Ci kupcy niech zmodernizują swoje lokale i ofertę a nie bilbordy kupują z błędami ortograficznymi
- 20 2
-
2014-03-12 18:23
fakt.
- 4 0
-
2014-03-12 21:10
Te lepsze rzeczy w sieciówkach to te z poliestru i akrylu produkowane w Chinach? Życzę powodzenia w noszeniu :-)))))
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.