- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (288 opinii)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (72 opinie)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (338 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (209 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (52 opinie)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
Nowe promy z Gdyni do Karlskrony
Od połowy listopada trasę Gdynia - Karlskrona obsługiwać będzie większy i dużo bardziej luksusowy prom. Trojmiasto.pl odwiedziło stocznię w Goeteborgu, gdzie 300 osób pracuje całą dobę przy gruntownym remoncie Steny Vision. Bliźniacza jednostka trafi do nas w przyszłym roku.
Remont Steny Vision ma zakończyć się już 1 listopada. Jednak patrząc na postęp prac trudno to sobie wyobrazić. Nie wykończone są jeszcze kabiny, salony SPA czy korytarze.
- Przez całą dobę na statku pracuje 150 podwykonawców, więc wbrew pozorom jest to możliwe. Ale nawet kilkudniowe przesunięcie nie będzie tragedią, najważniejsze żeby wszystko udało się zrobić - podkreśla Niclas Martensson, dyrektor linii Gdynia - Karlskrona.
Nowe promy będą naszpikowane nowatorskimi rozwiązaniami. Na pokładzie będą np. telewizory z systemem "sound shower". Polega on w skrócie na tym, że na czterech ekranach wyświetlane są cztery różne programy, a dźwięk z każdego z nich dociera jedynie do osób stojących w określonych miejscach.
Będzie też nowoczesne SPA z saunami, w których Szwedzi organizują nawet... konferencje i spotkania biznesowe. Na pokładzie będzie 7 sal konferencyjnych, mieszczących do 160 osób. Po ciężkich negocjacjach na relaks pozwolą programowalne prysznice z kilkoma opcjami łączącymi muzykę, efekty świetlne, zapachowe i oczywiście zmienne strumienie wody.
Na nowym promie będzie również możliwość wykupienia kabin w podwyższonym standardzie: dwupokojowych, z dwoma telewizorami, minibarem, stacją dokującą i-poda, internetem wi-fi, serwisem do kawy i herbaty, a nawet przeszkloną kabiną prysznicową widoczną z... pokoju. Kabiny w klasie komfort również będą wyposażone w telewizory, na które mogą też liczyć kierowcy ciężarówek.
- Duża część remontu objęła również elementy, których nie widzą pasażerowie. Mamy teraz lepszy silnik, radar, nowocześniejsze urządzenia na mostku. Dysponujemy bieżącymi informacjami nie tylko o ewentualnym pożarze w kabinie, ale nawet o otwartych drzwiach - wylicza kapitan jednostki Thommy Kembring, który z promem związany jest od początku jego istnienia. Wypływał nim już w pierwszy rejs, gdy jednostka opuszczała stocznię w Gdyni.
Na nudę podczas rejsów z pewnością nie będą narzekać miłośnicy nocnych zabaw. Oprócz kasyna, dyskoteki i barów, które są też na dotychczasowych promach, będzie np. "testing bar" - miejsce, w którym można spróbować różnych rodzaji alkoholi oraz interaktywny kiosk, z morzem informacji na temat np. win i whisky.
Nie wszystkie pomysły udało się jednak zrealizować. W SPA nie będzie np. panoramicznych szyb od podłogi do sufitu. - Testowane przez nas, mogłyby nie wytrzymać naprężeń, jakie są na statku. Przeszklenia będą więc nieco mniejsze - wyjaśnia Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska.
W każdym punkcie obsługi pasażerów pracuje min. jedna osoba mówiąca po polsku. Można się jednak szybko zorientować w jakim języku najwygodniej się porozumiewać, gdyż każda osoba z obsługi ma na plakietce z nazwiskiem flagi państw, których językami operuje.
Modernizacja obu promów miała kosztować ok. 100 mln zł. Ile wyniesie w rzeczywistości? - Jeszcze liczymy. Zazwyczaj zakłada się, że takie inwestycje zwracają się w 10-16 lat, a większe statki nawet po siedmiu latach. Czas pokaże jak będzie w tym przypadku. Jestem pełen optymizmu, bo Szwedzi, którzy odwiedzili Polskę są Trójmiastem zachwyceni. Macie zróżnicowaną kulturę, restauracje, kluby nocne i coraz lepszą infrastrukturę. Dzięki temu Polska staje się nie tylko krajem tranzytowym w drodze do Chorwacji, ale Szwedzi kochają wasz kraj, jeśli go poznają - podkreśla Niclas Martensson.
W jaki sposób Stena Line znalazła nowe statki dla połączenia Gdynia-Karlskrona?
Dziś na trasie Gdynia - Karlskrona pływa Stena Baltica, która może zabrać 1,2 tys. pasażerów oraz Finnarow, który jest głównie statkiem towarowym i mieści jedynie 200 pasażerów. W listopadzie Finnarow zostanie zastąpiony przez Stenę Vision. Bliźniacza Stena Spirit w przyszłym roku zastąpi Stenę Balticę. Nowe promy mogą zabrać po 1,7 tys. pasażerów, 120 ciężarówek i 700 samochodów osobowych.
![Ruch statków w Zatoce Gdańskiej](https://s-trojmiasto.pl/_img/biznes/ruch-statkow.gif)
Ruch statków w Zatoce Gdańskiej
Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.
Miejsca
Opinie (93) ponad 20 zablokowanych
-
2010-10-24 22:26
szkoda tylko, ze skandynawia jest taka droga, zbyt droga jak na nasze mozliwosci
- 0 5
-
2010-10-24 22:57
dobra nowina (1)
Te rejsy wcale nie są takie drogie. Dwa razy już sobie płynąłem i naprawdę miło można spędzić czas. Dobrze, że teraz będzie większy i nowocześniejszy prom to może od razu pomyślą bo na Stena Baltica brakowało mi takiej świetlicy gdzie można by było pograć np. w piłkarzyki czy bilard :)
- 2 3
-
2010-10-25 11:41
Ale co to za rozrywka?
Rozumiem ze ludzie plyna tam w interesach czy do pracy bo na pewno nie na zakupy(Szwecja jest koszmarnie droga),kasyno,dyskoteka i sklep z niby dobrymi cenami(czytaj za te ceny bez problemu kupisz w Polsce),Kasyn,dyskotek i sklepow do wyboru do koloru w Trojmiescie po co cisnac sie w malej kabinie na promie.
- 0 0
-
2010-10-24 23:47
dlaczego?
Kilka lat temu pływały promy z Gdańska do Kopenhagi z przystankiem w Trelleborgu. Kilkakrotnie miałam okazje nimi płynąć i zawsze pył komplet lub prawie komplet pasażerów. Czy ktoś wie czemu zlikwidowano to połączenie?
- 1 2
-
2010-10-25 14:56
mało kto pamieta, że nowoprodukowane pierwotnie miały być dla nas!
Były artykuły, że specjalnie dla nich ma być zbudowany nowy terminal promowy (zamiast obecnej dzierżawki w BCT). A teraz się okazuje, ze zamiast tego dostaniemy 3 sort ;) Ale Szczurek odtrąbi to jako sukces Gdyni xD
- 0 0
-
2010-10-25 17:10
kiedyś mieliśmy swoich - rodzimych armatorów , a dziś ? ... (1)
napiszcie gdzie idzie kasa z obslugi tej lini ?
- 0 0
-
2010-10-28 17:56
do ZMP GDynia w formie opłat portowych opłat srodowiskowych i innych a jeszcze zadzwon do ZMP i dowiedz sie ile kosztuje wynajecie m2 to Ci mina zrzednie
- 1 0
-
2010-10-27 09:45
Wyprawa za morze !
Już 20 listopada , będę płynął nowym promem Stena Vision. Wydaje mi się jednak, że najlepszym promem pływającym na lini Gdynia - Karlskrona w historii Stena Line Polska był prom Stena Europe. Było to 13 lat temu. Pozdrawiam
- 0 0
-
2010-11-06 15:25
REJS PROMEM BEZ ZEJŚCIA!!!! 69zł (1)
Jeśli trafi się na fajne promocje moża popłynąć nowym promem Vision juz za 69zł. Cena sie nie zmienia jeśli płyną 4 os. Mamy rejs, kabine i dyskoteke w cenie. Jedzenie moża zabrać własne!!!!
Więc nie mówcie mi, że kogoś nie stać!!!!
nie kosztuje to tysiące.- 0 0
-
2011-02-02 11:55
zeada
boze jedzenie wlasne chlopie jak juz jdziesz na taka biesiade to wez jescze ze 100zi zapros swoja pania na kolacje a nie ze bedziesz jadl kanapki w kabinie smiech na sali. dykoteka w cenie co to zaczy tez bedziesz pil w kabinie a potem na dyske:))) na dyskotece piwko 12-15zl a driczek od 20zł radze ci wez ze soba jakies 300zł moze wystarczy .
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.