- 1 Poważny wypadek w Gdyni. Lądowało LPR (113 opinii)
- 2 Ważą się losy linii kolejowej do Wiczlina (44 opinie)
- 3 Bezpłatny-płatny parking pod Ergo Areną (55 opinii)
- 4 Schowek w samochodzie pełen narkotyków (72 opinie)
- 5 Co kryje piasek sopockiej plaży? (80 opinii)
- 6 Sami złapali złodzieja katalizatorów (135 opinii)
Nowe przedszkole bez przejścia dla pieszych
Rodzice domagają się przejścia dla pieszych przez ul. Unruga. prowadzącego do przedszkola. Ich zdaniem odprowadzane tamtędy dzieci narażone są na niebezpieczeństwo. Jednak ulica leży w strefie Tempo 30, gdzie z zasady nie maluje się pasów, bo auta poruszają się z ograniczoną prędkością.
- Brakuje przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu ulicy Józefa Unruga z ulicą Stanisława Dąbka. Nie ma tu też znaków, które uprzedzałyby kierowców samochodów o tym, że przechodzą tędy dzieci. Brakuje także progów zwalniających. Wygląda to tak, jakby zupełnie zapomniano o bezpieczeństwie - mówi jeden z rodziców.
Okazuje się, że brak wymalowanych i oznakowanych przejść nie jest przypadkowy. Na ulicach: Unruga i Dąbka obowiązuje strefa Tempo 30. Tak więc brak przejścia dla pieszych jest w tej lokalizacji świadomym działaniem drogowców wynikającym zarówno z przepisów, a te nakazują ograniczanie przejść wyłącznie do ulic podstawowego układu komunikacyjnego, jak i doświadczeń.
- Polityka kształtująca bezpieczną infrastrukturę pieszą oraz racjonalne podejście do wyznaczania przejść spowodowały w Gdańsku ograniczenie liczby wypadków z udziałem pieszych o ok. 25 proc., a liczby zabitych i ciężko rannych pieszych o ponad 50 proc. - podkreśla Tomasz Wawrzonek z Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Inżynierowie ruchu podkreślają, że w strefach Tempo 30 pieszy powinien móc przekraczać jezdnię w każdym miejscu. Nadmierne wytyczanie przejść dla pieszych skutkuje brakiem należytego zachowania się kierowców w tych lokalizacjach. To sprawia, że przejścia dla pieszych są paradoksalnie najbardziej niebezpiecznymi miejscami dla pieszego. To właśnie na nich jest najwięcej wypadków i ofiar.
- W strefach Tempo 30 ułatwiamy pieszym przekraczania jezdni na przykład przez obniżanie krawężników co ma miejsce na ul. Unruga i ul. Dąbka - mówi Wawrzonek.
Urzędnicy zapewniają, że niezależnie od przedstawionych argumentów przeanalizują zasadność zastosowania w tej lokalizacji rozwiązań spowalniających ruch, co jest głównym elementem strategii poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w mieście.
- Przeprowadzimy tam badanie ruchu pod kątem liczby i prędkości z jaką poruszają się tam pojazdy - deklaruje Wawrzonek.
Miejsca
Opinie (142) 8 zablokowanych
-
2017-09-10 17:46
kris
Gdzie pan redaktor widział skrzyżowanie tych dwóch ulic.Radzę wybrać się na wycieczkę pieszo lub na mapie
- 10 1
-
2017-09-10 18:12
Bez sensu
Większość aut jedzie potem ul Człuchowską (dostarczają dzieci do SP 12) Potem jadą ul. Jeleniogórską i Piotrkowską do Warszawskiej i dalej do pracy. To na kogo chcą donosić i komu stawiać znaki i ograniczenie ? Samym sobie ? Zastanówcie się. Ci z was co wożą dzieci do szkoły i przedszkola jadą jak "baranki" gdy dzieci są w samochodzie. Jak tylko dostarczą pociechy na miejsce, dostają kociego mózgu i jak bydło gnają do pracy. I kółko się zamyka.
- 8 0
-
2017-09-10 18:29
miejscowość
Fajnie byłoby gdyby autor artykułu wspomniał o jakiej miejscowości napisał.
- 7 0
-
2017-09-10 18:43
Na Przeróbce też zrobili remont i strefę 30. Po czym wymalowali pasy. A potem dostawili jeszcze znaki przejście dla pieszych bez pasów. Paranoja.
- 4 0
-
2017-09-10 19:10
miejsce potencjalnie niebezpieczne
Po ulicy Unruga rzadko który samochód porusza się z wyznaczoną prędkością. Wspomniane przejścia są na skrzyżowaniu, na którym brakuje widoczności i to zarówno dla pieszych jak i pojazdów (jadąc od strony Ujeściska i SP12 pojazdy wyjeżdżają zza górki najczęściej z bardzo dużą prędkością) pieszy przechodząc w tym miejscu musi pokonywać ulicę "na czuja" lub na słuch słysząc nadjeżdżający samochód, którego jeszcze wogóle nie widać po prostu nie wchodzić na jezdnię. Jedyna możliwość wyhamowania tutaj kierowców to progi zwalniające i dodatkowe oznakowanie lub na stałe radiowóz z radarem, ewentualnie fotoradar.
- 5 1
-
2017-09-10 19:22
Obok Wieżycka (1)
Obok jest ulica Wieżycka. Dojście do pobliskiej szkoły i przedszkola z osiedli. Dziury niesamowite i brak chodnika, a idioci jeżdżą po 70 km/h. ZDIZ i policja informowane wielokrotnie, że dojdzie tu do tragedii. Powiedzieli że nic nie mogą zrobić.
- 5 1
-
2017-09-11 06:59
Wiezycka ma strefę zamieszkania
- 0 0
-
2017-09-10 19:24
typowa dla miejskich władz pogarda dla pieszych, a ze to przedszkole i jakieś dzieci co tam...
- 1 1
-
2017-09-10 19:36
najpierw to ja by się drogi asfaltowej domagała a potem pasów
- 3 0
-
2017-09-10 19:58
W ankiecie powinno być "tak, w moim odczuciu nie jest tam BEZPIECZNIE"...zamiast "niebezpiecznie"...
- 3 0
-
2017-09-10 20:30
Gdyby to był kościół...
a,tak...
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.