- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (439 opinii)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (145 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (175 opinii)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (273 opinie)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (60 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Będzie nowe przejście naziemne w centrum Gdańska
Wiosną przyszłego roku rozpocznie się budowa naziemnego przejścia przez Wały Jagiellońskie zlokalizowanego między Bramą Wyżynną a budynkiem LOT-u. Piesi zyskają dostęp do przystanków tramwajowych bez konieczności schodzenia pod ziemię. Zyskają też kierowcy, bowiem poprawie ulegnie fragment nawierzchni Wałów Jagiellońskich przy Forum Gdańsk.
Ten projekt jednak nie wypadł z listy zadań przewidzianych do realizacji. Okazuje się, że przejście naziemne wraz z sygnalizacją świetlną ma zacząć powstawać wiosną przyszłego roku.
- Mamy środki i zgodę miasta. Na początku przyszłego roku ogłosimy przetarg, a roboty ruszą w drugim kwartale - zapowiada Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Powstanie przejścia wiązać się będzie ze zwężeniem pasów jezdni na Wałach Jagiellońskich z 3,5 do 3 metrów. Dzięki temu powstanie miejsce na stworzenie naziemnego dojścia do peronów tramwajowych.
Dodatkowo przedsięwzięcie obejmie również poprawę nawierzchni jezdni Wałów Jagiellońskich
Czytaj też: Kłopotliwy przystanek przy Bramie Wyżynnej
Obecnie to zadanie czeka na wydanie przez wojewodę tzw. ZRiD-u, czyli zezwolenia na realizację inwestycji drogowej.
Przypomnijmy, że w drugiej połowie przyszłego roku zacznie powstawać przejście naziemne w okolicach dworca Gdańsk Główny przez Podwale Grodzkie
Opinie (603) ponad 20 zablokowanych
-
2020-11-24 09:44
Wejście a zejście (4)
Niech ktoś mi wytłumaczy jaka jest różnica pomiędzy zejściem do podziemia a wejściem do góry by zmienić przystanek?
- 12 2
-
2020-11-24 11:54
naprawdę aż tak brakuje ci wyobraźni?
tylko współczuć
- 0 0
-
2020-11-24 14:07
Taka jak trzeba iść na pociąg lub tramwaj. Otóż na tramwaj nie da się skorzystać ze schodòw a na pociąg musi się udać z nich skorzystać
- 0 0
-
2020-11-26 05:25
Czytaj ze zrozumieniem.
- 0 0
-
2020-11-26 10:24
pracują inne partie
mięśniowe...
- 0 0
-
2020-11-24 09:51
bardzo dobra decyzja (2)
ulica Podwale Grodzkie powoli przestaje być droga tranzytową. Dzięki owodnicy zachodniej, południowej, tunelowi pod Martwą Wisłą ruch tirów zostal z Gdańska wyeliminowany. Teraz tylko drugi tunel pod Martwą Wisłą, który skanalizuje ruch na Stogi i wylotowy z Gdańska i Podwale Grodzkei można przekształcić w miejską aleję z zabudową pierzejową. Do tego trzeba by zburzyć jeszcze i**otyczną estakadę przy Okopowej. Obecniei nie jest ona w ogóle wykorzystywana
- 7 20
-
2020-11-24 10:44
Ogarnij się !!
- 1 1
-
2020-11-24 10:57
Co 200 metrow powinien stac fotoradar, wtedy moge rozwazyc korzystanie z przejsc naziemnych.
- 0 1
-
2020-11-24 09:52
Gdańsk - zwalnia (3)
Wszystkie duże miasta europejskie posiadają system komunikacji nie kolidujący. Wystarczy popatrzeć na plan miasta by zobaczyć że można przejść tunelami kilkaset metrów w Londynie Paryżu czy Berlinie. Są połączone dworce kolejowe z metrem i komunkacją autobusową. Nikt tam nie płacze że są schody, bo dla niepełnosprawnych jest winda. My niestety stajemy się miastem gdzie wszystko zwalnia. Piesi, rowerzyści, tramwaje i samochody wszyscy czekają na swoje zielone swiatło.
- 28 4
-
2020-11-24 11:55
W Paryżu tworzy się coraz większe obszary miasta wolne od jeżdżących i parkujących samochodów (1)
to jest właśnie kierunek obniżania liczby kolizji przynoszących straty. Kontakt wzrokowy w mieście uspokojonego i zredukowanego ruchu tranzytowego wystarcza do unikania kolizji.
- 2 4
-
2020-11-24 12:17
Widziałeś kiedykolwiek rozwiązania komunikacyjne w Paryżu? Wystarczy spojrzeć na mapę, aby szybko skonstatować, że w Gdańsku jest znacznie gorzej.
- 3 0
-
2020-11-24 12:11
Bo Gdańsk to
taka duża wieś się robi. Żeby wszystkim POdpasowało.
- 2 0
-
2020-11-24 09:52
Uwierzę dopiero jak zobaczę. Nie wierzę w ani jedno słowo.
- 1 1
-
2020-11-24 09:54
to jakaś kpina
ja się pytam co za d**il to wymyślił...za mało korków w tym mieście. jeszcze zamiast 3 pasów zrobić 2 a z 1 z nich bus pas....korki, koreczki, korunie...więcej korków...
- 20 4
-
2020-11-24 09:55
ten pomysł to pomyłka
Jeżeli ktoś jedzie traktem od Oruni w stronę Wrzeszcza to musi przejechać przez Hucisko bo ni ma inne możliwości. Najpierw powinno się pomyśleć co zrobić z korkami w centrum w godzinach szczytu a nie powodować ich zwiększenie
- 15 3
-
2020-11-24 09:58
korki w ...3...2...1...0 ...start (1)
co za glupota
- 11 5
-
2020-11-24 11:01
bla bla bla
jak niby na hallera po zmianie na piramowicza. niby takie korki, a jestem tam codziennie i korków żadnych nie ma
- 0 0
-
2020-11-24 10:00
Jeżeli jest przejście podziemne, to po co naziemne. Chory pomysł doprowadzi do większych korków przy wjeździe do centrum i wyrzucenie pieniędzy w błoto. Pomysły PO-wców.
- 10 3
-
2020-11-24 10:00
Nie lepiej zostawić przejście podziemne a naziemne przedłużyć od Huciska?
I tak wiele osób sobie tak skraca drogę. Wystarczy chodnik zrobić za kilka tysięcy i po kłopcie.
- 5 1
-
2020-11-24 10:01
W końcu powrót do normalności.
Tam i tak są światła więc dla tzw kierowców nic się nie zmieni.
- 2 13
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.