• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie nowe przejście naziemne w centrum Gdańska

Michał Brancewicz
24 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Przejście naziemne przez Wały Jagiellońskiej powstanie obok zejścia do tunelu, którym można przejść na drugą stronę ulicy. Przejście naziemne przez Wały Jagiellońskiej powstanie obok zejścia do tunelu, którym można przejść na drugą stronę ulicy.

Wiosną przyszłego roku rozpocznie się budowa naziemnego przejścia przez Wały JagiellońskieMapka zlokalizowanego między Bramą Wyżynną a budynkiem LOT-u. Piesi zyskają dostęp do przystanków tramwajowych bez konieczności schodzenia pod ziemię. Zyskają też kierowcy, bowiem poprawie ulegnie fragment nawierzchni Wałów Jagiellońskich przy Forum Gdańsk.



Jeszcze w maju nie było wiadomo, kiedy dojdzie do realizacji przejścia naziemnego prowadzącego od Bramy Wyżynnej do Forum Gdańsk. Chociaż propozycja pojawiła się już ponad trzy lata temu, a sam projekt był gotowy w połowie 2019 r., to jednak pandemia koronawirusa wpłynęła na weryfikację priorytetów inwestycyjnych miasta.

Ten projekt jednak nie wypadł z listy zadań przewidzianych do realizacji. Okazuje się, że przejście naziemne wraz z sygnalizacją świetlną ma zacząć powstawać wiosną przyszłego roku.

- Mamy środki i zgodę miasta. Na początku przyszłego roku ogłosimy przetarg, a roboty ruszą w drugim kwartale - zapowiada Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Powstanie przejścia wiązać się będzie ze zwężeniem pasów jezdni na Wałach Jagiellońskich z 3,5 do 3 metrów. Dzięki temu powstanie miejsce na stworzenie naziemnego dojścia do peronów tramwajowych.

Dodatkowo przedsięwzięcie obejmie również poprawę nawierzchni jezdni Wałów JagiellońskichMapka na odcinku od przystanku autobusowego przy Forum Gdańsk (razem z jego zatoką) do skrzyżowania z al. Armii Krajowej i wjazdu na estakadę prowadzącą w stronę Podwala Przedmiejskiego.

Czytaj też: Kłopotliwy przystanek przy Bramie Wyżynnej

Obecnie to zadanie czeka na wydanie przez wojewodę tzw. ZRiD-u, czyli zezwolenia na realizację inwestycji drogowej.

Przypomnijmy, że w drugiej połowie przyszłego roku zacznie powstawać przejście naziemne w okolicach dworca Gdańsk Główny przez Podwale GrodzkieMapka. Przeprawa ma być gotowa w 2022 r.

Opinie (603) ponad 20 zablokowanych

  • Wejście a zejście (4)

    Niech ktoś mi wytłumaczy jaka jest różnica pomiędzy zejściem do podziemia a wejściem do góry by zmienić przystanek?

    • 12 2

    • naprawdę aż tak brakuje ci wyobraźni?

      tylko współczuć

      • 0 0

    • Taka jak trzeba iść na pociąg lub tramwaj. Otóż na tramwaj nie da się skorzystać ze schodòw a na pociąg musi się udać z nich skorzystać

      • 0 0

    • Czytaj ze zrozumieniem.

      • 0 0

    • pracują inne partie

      mięśniowe...

      • 0 0

  • bardzo dobra decyzja (2)

    ulica Podwale Grodzkie powoli przestaje być droga tranzytową. Dzięki owodnicy zachodniej, południowej, tunelowi pod Martwą Wisłą ruch tirów zostal z Gdańska wyeliminowany. Teraz tylko drugi tunel pod Martwą Wisłą, który skanalizuje ruch na Stogi i wylotowy z Gdańska i Podwale Grodzkei można przekształcić w miejską aleję z zabudową pierzejową. Do tego trzeba by zburzyć jeszcze i**otyczną estakadę przy Okopowej. Obecniei nie jest ona w ogóle wykorzystywana

    • 7 20

    • Ogarnij się !!

      • 1 1

    • Co 200 metrow powinien stac fotoradar, wtedy moge rozwazyc korzystanie z przejsc naziemnych.

      • 0 1

  • Gdańsk - zwalnia (3)

    Wszystkie duże miasta europejskie posiadają system komunikacji nie kolidujący. Wystarczy popatrzeć na plan miasta by zobaczyć że można przejść tunelami kilkaset metrów w Londynie Paryżu czy Berlinie. Są połączone dworce kolejowe z metrem i komunkacją autobusową. Nikt tam nie płacze że są schody, bo dla niepełnosprawnych jest winda. My niestety stajemy się miastem gdzie wszystko zwalnia. Piesi, rowerzyści, tramwaje i samochody wszyscy czekają na swoje zielone swiatło.

    • 28 4

    • W Paryżu tworzy się coraz większe obszary miasta wolne od jeżdżących i parkujących samochodów (1)

      to jest właśnie kierunek obniżania liczby kolizji przynoszących straty. Kontakt wzrokowy w mieście uspokojonego i zredukowanego ruchu tranzytowego wystarcza do unikania kolizji.

      • 2 4

      • Widziałeś kiedykolwiek rozwiązania komunikacyjne w Paryżu? Wystarczy spojrzeć na mapę, aby szybko skonstatować, że w Gdańsku jest znacznie gorzej.

        • 3 0

    • Bo Gdańsk to

      taka duża wieś się robi. Żeby wszystkim POdpasowało.

      • 2 0

  • Uwierzę dopiero jak zobaczę. Nie wierzę w ani jedno słowo.

    • 1 1

  • to jakaś kpina

    ja się pytam co za d**il to wymyślił...za mało korków w tym mieście. jeszcze zamiast 3 pasów zrobić 2 a z 1 z nich bus pas....korki, koreczki, korunie...więcej korków...

    • 20 4

  • ten pomysł to pomyłka

    Jeżeli ktoś jedzie traktem od Oruni w stronę Wrzeszcza to musi przejechać przez Hucisko bo ni ma inne możliwości. Najpierw powinno się pomyśleć co zrobić z korkami w centrum w godzinach szczytu a nie powodować ich zwiększenie

    • 15 3

  • korki w ...3...2...1...0 ...start (1)

    co za glupota

    • 11 5

    • bla bla bla

      jak niby na hallera po zmianie na piramowicza. niby takie korki, a jestem tam codziennie i korków żadnych nie ma

      • 0 0

  • Jeżeli jest przejście podziemne, to po co naziemne. Chory pomysł doprowadzi do większych korków przy wjeździe do centrum i wyrzucenie pieniędzy w błoto. Pomysły PO-wców.

    • 10 3

  • Nie lepiej zostawić przejście podziemne a naziemne przedłużyć od Huciska?

    I tak wiele osób sobie tak skraca drogę. Wystarczy chodnik zrobić za kilka tysięcy i po kłopcie.

    • 5 1

  • W końcu powrót do normalności.

    Tam i tak są światła więc dla tzw kierowców nic się nie zmieni.

    • 2 13

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane