• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe przejście przy falowcu na Przymorzu

Maciej Korolczuk
10 listopada 2023, godz. 15:00 
Opinie (236)
Nowe przejście powstanie w pobliżu przystanku autobusowego, w połowie drogi między wjazdem do Galerii Przymorze a Komisariatem Policji. Nowe przejście powstanie w pobliżu przystanku autobusowego, w połowie drogi między wjazdem do Galerii Przymorze a Komisariatem Policji.

Po weekendzie na ul. Obrońców WybrzeżaMapka rozpocznie się budowa nowego przejścia dla pieszych. Zebra z azylem dla pieszych i przejazdem rowerowym powstanie na wysokości przystanku autobusowego, w połowie drogi między przejściami na wysokości Galerii Przymorze oraz komisariatu Policji. Piesi z nowego przejścia zaczną korzystać po 8 grudnia.



Przejść dla pieszych w Trójmieście jest:

Obecnie na ul. Obrońców Wybrzeża funkcjonuje pięć przejść dla pieszych:



Zmiany przy największym falowcu na Przymorzu Zmiany przy największym falowcu na Przymorzu

Od lat nieformalnym przejściem był też rejon przystanku autobusowegoMapka, mniej więcej w połowie drogi między przejściami na wysokości galerii i komisariatu. O powstanie w tym miejscu przejścia apelowali mieszkańcy, a o tym, że jezdnię w tym miejscu przekracza wiele osób, świadczą widoczne przedepty na pasie zieleni.



Z nowego przejścia piesi zaczną korzystać w pierwszej połowie grudnia. Z nowego przejścia piesi zaczną korzystać w pierwszej połowie grudnia.
- Dzięki nowemu przejściu i przejazdowi rowerowemu niechronieni uczestnicy ruchu drogowego będą bezpieczniejsi - zapewnia Patryk Rosiński, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Dodatkowo wykonany z kostki azyl pozwoli na przekraczanie jezdni w dwóch etapach. Dla lepszego komfortu w miejscu przedeptu ułożony zostanie odcinek chodnika, który dowiązany zostanie do istniejącego ciągu pieszego.
Wystawa Fenomen falowca

Prace przy wykonaniu przejścia będą wymagać miejscowego zawężenia ul. Obrońców Wybrzeża przy zachowaniu ruchu w obu kierunkach.

Budowa przejścia ma się rozpocząć we wtorek, 14 listopada, i potrwa ok. czterech tygodni. W przypadku pogorszenia warunków pogodowych termin zakończenia prac może się przedłużyć.

Jeśli pogoda będzie sprzyjać drogowcom, piesi z nowego przejścia zaczną korzystać po 8 grudnia.

Miejsca

Opinie (236) 8 zablokowanych

  • Już od dawna wiele osób tam przechodziło (4)

    wyznaczenie przejścia to sformalizowanie stanu istniejącego :) Brawa za ten ruch!

    • 48 33

    • jednak przejazd dla rowerów (1)

      to już przesada

      • 10 15

      • jak się robi przejście to i przejazd, teraz taki standard, byście potem nie krzyczeli, że rowerzyści jeżdżą po przejściach. Ale uważam że przejście jest tam zbędne, choć chodzę pieszo i jeżdżę rowerem

        • 7 12

    • Bzdura, a od lat przebiegają na wysokości aktualnie Netto (1)

      I na wysokości PZU. To kolejny ukłon w kierunku braku dyscypliny pieszych. Sama mieszkam w Czterech Oceanach i mimo starszego wieku, gdy wysiadam przy Rossmanie, idę do przejścia z sygnalizacją.

      • 4 3

      • Emeryci co mają na wszystko czas mogą sobie chodzić drogą okrężną.

        Ale nie każdy ma ochotę.

        • 3 1

  • (1)

    Jeszcze, jeszcze i słupki. Przesada ! Zdecydowanie miasto przesadza.
    Tam jest przejście 30m dalej.

    • 43 36

    • Maszyna losująca wskazała 30m ?

      • 18 8

  • Zróbcie tam po prostu deptak dla pieszych (2)

    • 45 7

    • Na Lumumby też by się przydało wyremontować chodniki dla pieszych.

      • 10 1

    • voonerf

      to się teraz modnie nazywa :))

      • 5 2

  • Biedny tłum mieszkańców

    Nie ma jak się dostać do Żabki po drugiej stronie ulicy

    • 41 30

  • Niestety, jak nie ma przejścia to jest bezpieczniej. (11)

    Przynajmniej piesi się rozglądają, a nie wchodzą prosto pod samochód.

    • 78 32

    • jak sobie nie radzisz z byciem kierowcą to jedź busem (7)

      normalny kierowca nie ma problemu z reakcją w takich miejscach i widzi pieszych nawet gdy ci idą bez patrzenia, tam jest dobra widoczność a w nocy jasno

      • 11 23

      • W 99,9% przypadków kierowca sobie poradzi (2)

        A 1 na tysiąc takich mądrych pieszych dostane strzała i się zastanowi, czy nie warto jednak ostrożniej się zachowywać w niektórych sytuacjach

        • 14 7

        • No to kierowcy się zatrzyma prawo jazdy i już nigdy nikogo nie narazi, również innych kierowców (1)

          • 6 6

          • Podziel się tą światłą myślą

            Z rodziną tego pechowca, który zginął jako ten jeden z tysiąca. I rodzinom kolejnych cotysięcznikow również. Jestem przekonany, że odnajdą w niej ukojenie i zmniejszy ona ich ból po stracie bliskiego.

            • 1 4

      • To raczej ty sobie nie radzisz jako pieszy

        #ZostańWDomu

        • 6 5

      • (2)

        łaź tak dalej bez patrzenia, kiedyś nawet się nie zdążysz zdziwić.
        Cmentarze są pełne takich cwaniaków z "gumy"

        • 5 7

        • Złomowiska są pełne gratów co miały pierwszeństwo.

          • 2 1

        • A więzienia pełne tych co

          nie zauważyli pieszego na przejściu.

          • 1 1

    • To nie przejścia są niebezpieczne (2)

      Ale idioci za kółkiem. To ich trzeba eliminować a nie przejścia.

      • 8 9

      • (1)

        takich incyli jak ty trzeba utylizować. Żadnego pożytku

        • 3 9

        • Rozumie poczułeś się dotknięty i

          sam się określiłeś.
          LOL

          • 7 3

  • Przesadna ilość przejść dla pieszych (14)

    Miasto narzeka,że nie ma pieniędzy ale na kolejne bezsensowne przejścia dla pieszych.WSTYD

    • 179 100

    • marnotrawienie pieniędzy to była budowa tunelu pod Wisłą (11)

      teraz na Przymorzu wieczne korki bo się tam zrobiła trasa tranzytowa, oszczędność to będzie jak się tunel dla aut zamknie i jedna jezdnia będzie dla autobusów a druga dla rowerów i pieszych, miejsce złomu jest na obwodnicy a nie w dzielnicach

      • 19 47

      • (7)

        mieszkam na Przymorzu i uważam że tunel pod Martwą Wisłą jest najlepszą inwestycją drogową Gdańska ostatnich lat! Teraz wyjazd z Przymorza na Warszawę (mimo korków) jest o wiele szybszy i prostszy niż kiedyś przez centrum Gdańska, Podwale Przedmiejskie i Elbląską! Inna sprawa, że Czarny Dwór się blokuje, zwłaszcza przy skrzyżowaniu z Jana Pawła. W planach było połączenie drogi do/z tunelu przez Hynka w stronę centrum Wrzeszcza i przez Żołnierzy Wyklętych z obwodnicą, ale ta trasa została niedokończona od Galerii Zaspa (ETC) do Płażyńskiego.

        • 33 13

        • (2)

          Miał być też tunel pod Pachołkiem... można pomarzyć o realizacji.

          • 18 7

          • (1)

            A dokąd on miałby prowadzić? Bo już nie pamiętam.

            • 0 2

            • do obwodnicy

              nie wiadomo czemu ale ludzie zjeżdżąją z obwodnicy i jadą do Oliwy. Zupełnie niepotrzebnie, przecież mogliby zjechać na Matarni, albo w Gdyni.

              • 2 0

        • (1)

          wyjazd z Przymorza na Warszawę to i tak najepszy jest przez PKP Gdańsk Oliwa ;)

          • 16 6

          • do Warszawy - tak, bezwzgłednie PKP lepsze, ale "na Warszawę" oznacza "w kierunku Warszawy" a to obejmuje też cele bliższe np. Elbląg czy Olsztyn

            • 0 0

        • To był program unijny.

          Na połączenie portu z lotniskiem. Cud że ktoś to ogarnął i Gdańsk skorzystał.

          • 11 2

        • Dokladnie, niedokonczona inwestycja

          • 3 3

      • a miejsce dla rowerów jest na ścieżkach rowerowych a nie w pojazdach komunikacji miejskiej a po drugie nie dokończono owej trasy do tunelu(brak Nowej Kościuszki)

        • 11 8

      • Znowu ci leki schowali?

        • 3 6

      • Ale Ty jesteś odklejony od rzeczywistości, w dużej aglomeracji Tobie auta przeszkadzają. Śmiech na sali. Wyjedź i zamieszkaj w lesie będziesz miał spokój

        • 4 3

    • Duch Naskręta walczy z autami.

      Kogoś nieźle pokręciło w Gdańsku? Na szczęście mieszkam w Sopocie i tu się likwiduje i**otyczne światła dla pieszych. Ul. 3 maja jest wreszcie drożna i bardziej bezpieczna.

      • 10 10

    • Zależy gdzie.

      Na Obrońców Wybrzeża jest za mało przejść,więc będzie didatkowe przejście.

      • 7 10

  • przejścia powinny być co 30 m (3)

    W ten sposób jest bardziej eko, no i co by nie mówić bardziej serdecznie.

    • 35 21

    • (2)

      I oc dla rowerzystów obowiązkowe.

      • 10 7

      • OC dla samochodów jest za niskie (1)

        Powinno być minimum 10 tyś na rok

        • 3 4

        • Będzie podatek

          • 0 1

  • co za bezsens. Może lepiej asfalt wymienić na tym dziurawym odcinku? (7)

    Niż robić kolejny generator korków

    • 65 29

    • a może zaczniecie płacić za każdy kilometr smrodzenia i hałasowania w mieście? (5)

      dość wspierania złomiarzy w miastach, chcesz mieć miasto przyjazne dla aut to się wyprowadź, polecam Moskwę

      • 9 19

      • Jak chcesz być taki eco i żyć w zgodzie z naturą, to wracaj na swoją wiochę - tam twoje miejsce.

        • 14 7

      • Jak tylko rowerzyści zaczną płacić za ścieżki rowerowe

        obowiązkową rejestrację i OC

        • 11 7

      • Wszędzie z buta (1)

        Smigasz czy też korzystasz z autobusu i samochodu .no chyba że obcisłe gacie i dalej do przodu.

        • 1 3

        • Minusa Ci dał

          Więc jednak obcisłe gacie. I to fanatycznie obcisłe :)

          • 0 2

      • Będzie podatek od przyszłego roku

        • 0 1

    • Żeby szybciej można było zapilac ;)

      Dobry pomysł zamiast przejścia, właśnie o to chodzi pieszym :)

      • 0 0

  • Zlecieli się czciciele świętej Przepustowości, chcący z centrów miast mieć autostrady (17)

    A tak się składa że tam ludzie mieszkają.

    • 50 63

    • ile to miasto ma "centrów"? (5)

      • 15 14

      • Nie to miasto, ale te miasta - z centrów miast a nie z centrum miasta. (4)

        • 9 4

        • Przymorze to centrum miasta? (3)

          • 11 8

          • Szeroko patrząc jak najbardziej. Nie jest to Kiełpino / Ujeścisko / Kowale itp (2)

            • 14 5

            • (1)

              Szeroko, bo masz zeza rozbieżnego?

              • 5 8

              • Wąsko bo ty masz zbieżnego ;)

                • 1 6

    • I tak się składa że każdy z tych mieszkańców (4)

      jeździ samochodem

      • 10 11

      • Jakby tak było to byś z uliczki osiedlowej do drogi publicznej 10 minut się włączał.

        • 9 4

      • Jakby każdy mieszkaniec falowca jeździł samochodem (2)

        To wieczorem najbliższy pusty parking byłby w Osowej. Policz auta pod blokiem i porównaj z tysiącami mieszkań.

        • 15 3

        • W Osowej już teraz nie ma miejsc parkingowych (1)

          i na trawnikach ludzie stawiają swoje blaszaki na kółkach.

          • 1 1

          • W Osowej jest bardzo wiele miejsc parkingowych

            ale są zwykle zajęte. Samochód przeciętnie spędza 23 godziny na dobę na jakimś miejscu do parkowania: legalnym lub nielegalnym.

            • 0 0

    • Serio?

      Ludzie tam mieszkają? Kurcze, ale szkoda że za ten rok już Noble przyznane

      • 10 1

    • (4)

      zlecieli się nie mogący nadłożyć 100 metrów drogi - to dla zdrowia, zaleca się przejście ok 8 tys. kroków dziennie :))

      • 6 11

      • Odbijam: zlecieli się którym 30 sekund jazdy dłużej robi różnicę. (3)

        • 12 9

        • Odbija

          To ci się po 5 specku

          • 3 5

        • To nie jest jedne 30 sekund (1)

          Tylko suma wszystkich 30 sekund na każdym z przejść, które masz na trasie.

          • 2 3

          • A dla pieszych suma wszystkich niedogodnosci jakie spotykaja

            • 1 0

  • No i co zakichani demokraci? (4)

    Większość zdecydowana jest za tym, że przejście nie potrzebne, a wy na siłę i tak swoje...
    Tfu! wasza mać...

    • 48 37

    • (1)

      Peter nie żyje, bo zjadał resztki ze śmieci

      • 10 2

      • Wierszy na zamówienie nikt już nie pisze, szkoda

        • 5 1

    • Poczekajmy do kwietnia

      I wtedy każdy się wypowie. Czy obecne władze miały rację walcząc z mieszkańcami? Czy może realizacja rozkazów kilku grupek eko-świrów było ok? A może tego właśnie większość chciała?

      • 6 8

    • Jaka większość?

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane