- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (271 opinii)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (329 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (208 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (52 opinie)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
Nowe przystanki PKM w Gdyni przyciągają pasażerów
Rośnie liczba pasażerów korzystających z nowych przystanków PKM w Gdyni - Karwiny i Stadion . W styczniu skorzystało z nich 9 tys. osób, czyli o 91 proc. więcej niż w grudniu 2017 r.
Przypomnijmy, że dwa nowe przystanki PKM w Gdyni zostały udostępnione pasażerom 10 grudnia, kiedy odjechał z nich pierwszy kursowy pociąg. Ponieważ jednak na początku grudnia funkcjonował jeszcze nieczynny dziś przystanek Wielki Kack, można porównywać oba miesiące.
W grudniu ze stacji w Wielkim Kacku i Karwinach (oddalone od siebie o kilkaset metrów) skorzystało ok. 3,2 tys. pasażerów, czyli tyle samo, ilu skorzystało z samego tylko Wielkiego Kacka w listopadzie. Natomiast w styczniu przez stację Karwiny przewinęło się już 5,5 tys. pasażerów, czyli ok. 2,3 tys. pasażerów więcej.
Poprawiają się wyniki także na zupełnie nowej stacji Stadion. Przez 21 dni grudnia przewinęło się przez nią ok. 1,2 tys. pasażerów. W styczniu było ich już 3,5 tys.
Sumując: w styczniu z obu nowych przystanków skorzystało łącznie 9 tysięcy osób, czyli aż o 91 procent więcej niż w grudniu.
Zdaniem władz samorządu województwa pokazuje to ogromny potencjał komunikacyjny terenów położonych wzdłuż linii kolejowych obsługiwanych w ramach projektu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i potwierdza słuszność zlokalizowania dodatkowych przystanków PKM w tych właśnie rejonach Gdyni.
Wzrosła liczba pasażerów PKM także na stacji Gdynia Główna. W grudniu 2017 r. było ich 16,5 tys., a w styczniu 2018 r. już 18,5 tys. (wzrost o 12 proc.).
Z przewozów kolejowych korzystają tu nadal mieszkańcy tych samych dzielnic Gdyni, jednak nowy przystanek położony jest bliżej nowych osiedli mieszkaniowych, dzięki czemu kolej stała się obecnie atrakcyjniejszym środkiem transportu dla większej liczby osób.
- O ile na początku, w grudniu, na Karwinach wyraźnie dominował ruch w kierunku Gdańska i z powrotem, to w styczniu zaobserwowaliśmy już także wzrost przejazdów pomiędzy Karwinami i Gdynią Główną - mówi wicemarszałek Ryszard Świlski.
W przygotowywanej korekcie rozkładu jazdy, jaka wejdzie w życie w marcu 2018 r. , pociągi na tej trasie mają zostać jeszcze lepiej dopasowane do godzin pracy np. w biurowcach przy ul. Łużyckiej, w sąsiedztwie przystanku Gdynia Stadion.
Pasażerów może być jeszcze więcej. Przypomnijmy, że w planach jest też wybudowanie węzła przesiadkowego obok przystanku Karwiny. Gdynia otrzymała unijną dotację za pośrednictwem marszałka województwa na tę inwestycję. Miasto otrzyma 34,6 mln zł, czyli ponad 63 proc. kosztów kwalifikowanych projektu. Pełen koszt powstania węzła powinien wynieść ok. 54,8 mln zł.
Obecnie trwa opracowywanie dokumentacji technicznej przez firmę Transprojekt Gdański. Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest na wrzesień 2018 roku, a ich zakończenie na grudzień 2021 roku.
Miejsca
Opinie (164) 2 zablokowane
-
2018-02-15 17:37
Akiedy
Przystanek Biała Rzeka w Rumu? To najdłuży odcinek skm bez przystanku a ludzi multum...
- 0 0
-
2018-02-15 17:39
A kiedy przystanek
Kacze Łęgi? Chętnie bym poszedł do lasu
- 0 0
-
2018-06-25 17:47
Slabo
Ciągle słabo, będę pisał teraz jak było a nie jest. Straszne zmiany nie można się dostać z Karwin na Kaszuby itd. Masakra szkoda że radni myślą tylko o podreperowaniu swoich portfeli a nie o dobru mieszkańców. Popieram to doświadczeniem z kolejkami 2-10 lat temu teraz trzeba przejechać przez Gdańsk żeby dotrzeć do Kościerzyny czy Kartuz a wcześniej były bezpośrednie połączenia. Chyba koledzy z rady się wypalił i trzeba świeżych umysłów bo już się wszyscy postarzeli i na laurach spoczeli. r. i. p rado miasta Gdyni bez pomysłów
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.