• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe ronda, nowy problem dla kierowców?

Maciej Naskręt
9 grudnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Przyjezdny? Za darmo. Gdańszczanin? Płaci

Zobacz, jak kierowcy jeżdżą po nowych rondach dwupasmowych w Gdańsku.


W Gdańsku pojawiły się kłopotliwe dla części kierowców skrzyżowania z ruchem okrężnym. Warto zweryfikować swoje umiejętności za kierownicą samochodu i nieco przygotować się do rozwiązań zaproponowanych przez projektantów.



Zobacz, jak należy jeździć po rondach dwupasmowych. Zobacz, jak należy jeździć po rondach dwupasmowych.
Nienajlepiej kierowcy radzą sobie jeżdżąc po największym gdańskim rondzie wokół pomnika Jana III Sobieskiego zobacz na mapie Gdańska. Statystyka dowodzi, że wciąż przed wieloma z nas jeszcze sporo nauki.

- W 2010 r. na Targu Drzewnym doszło do 32 kolizji drogowych i pięciu wypadków. Natomiast w tym roku w okresie do 30 listopada odnotowaliśmy 29 kolizji i również pięć wypadków - mówi podkom. Magdalena Michalewska, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku. Warto jednak pamiętać, że wielu niegroźnych stłuczek kierowcy nie zgłaszają policji, by nie dostać mandatu.

Od kilku miesięcy kierowcy jeżdżą po nowych dwupasmowych rondach na ul. Kartuskiej Północnej zobacz na mapie Gdańska i przy ul. Szczęśliwej zobacz na mapie Gdańska, które powstały w ramach budowy Trasy W-Z. Ponadto przy budowie Trasy Słowackiego na lotnisku wykonano dwupasmowe ronda na wysokości budynku Young Digital Planet zobacz na mapie Gdańska, a także przy ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska. Ostatnie tego rodzaju rondo otwarto przy Ergo Arenie w połowie tego roku.

Co sprawia najwięcej problemów kierowcom na tego rodzaju rondach? - Przede wszystkim nie korzystają z kierunkowskazów. Należy szczególnie zwrócić uwagę na tę czynność podczas opuszczania skrzyżowania z ruchem okrężnym - zaznacza szef pomorskiej drogówki, Janusz Staniszewski.

Czy dwupasmowe ronda usprawniają ruch?

- Włączony kierunkowskaz do skrętu w prawo stanowi znak dla pieszych. Wtedy mają oni pewność, że auto zjeżdża z ronda i nie będą wchodzić na przejście przed nadjeżdżający samochód. Ponadto włączony kierunkowskaz w aucie opuszczającym skrzyżowanie ułatwia kierowcom oczekującym na możliwość wjechania na rondo szybsze włączenie się do ruchu - tłumaczy Staniszewski.

- Kierowcy powinni ponadto zapamiętać, że jeśli jadą jezdnią o przekroju dwóch pasów do ronda, muszą zajmować prawy pas ruchu jeśli skręcają na skrzyżowaniu w prawo. Z kolei gdy skręcają w lewo, powinni zająć pas lewy. Natomiast, gdy jadą prosto mogą zajmować oba pasy ruchu - dodaje Staniszewski.

Pomorska policja w odróżnieniu od tej z Mazowsza nie traktuje surowo tych kierowców, którzy nie radzą sobie na rondach. Nie wlepia im mandatów. Warto jednak się do tego przyłożyć. Czytelne, dla innych uczestników ruchu, poruszanie się kierowców po rondzie zapewnia, że w korkach przed tego rodzaju skrzyżowaniami stoimy nieco krócej.

Opinie (392) ponad 10 zablokowanych

  • Nie trzeba stawiać znaków

    Bo takie rondo ma swoje zasady a każdy zdawał kiedyś na prawko i przepisy musi znać.

    może jeszcze pisać Wam objaśnienia do sygnalizacji świtlnej?

    • 0 1

  • ludzie sobie nie radzą na zwykłych rondach

    przykład: włączanie kierunkowskazu w lewo albo w ogóle, jeśli kierowca jedzie "prosto" -_- skąd ja mam do cholery wiedzieć, kiedy człowieku włączyłeś ten lewy kierunkowskaz i co jest dla ciebie lewą stroną??

    • 2 0

  • ekhm

    nie w każdym mieście są takie ronda,więc nie każdy może wiedzieć(co nie znaczy,że nie powinien) jak z nich korzystać, ja sie już dawno z takimi spotkałem ale dopiero jak zacząłem jeździć do warszawy bo tam takie ronda są na początku dziennym ale nie płakali o to żeby nie rysować pasów - po prostu je namalowali - i problem mają z głowy,skoro ruch ma być sprawniejszy to w ten sposób też można pomóc a niewiele kosztuje i nie boli ! ;]

    • 0 0

  • Sytuacja z rysunku w praktyce

    www.youtube.com/watch?v=win0O7ASNlg

    ciekawe kiedy powstanie sprostowanie do artykułu.....

    • 1 0

  • Opis i grafika nie są zbyt dokładne.

    Owszem, sprawdzają się na typowym skrzyżowaniu. Ale są i takie, które mają trzy, a nawet pięć i więcej wlotów. I jakie tłumaczenie wtedy?
    A wystarczy zapamiętać- na pierwszy i drugi zjazd można jechać z pasa prawego. Na kolejne (w tym zawracanie) tylko z lewego.
    Opuszczać rondo należy TYLKO ze skrajnie prawego pasa.

    • 0 1

  • CO ZA BZDURY NA RYSUNKU ZJAZD Z WEW PASA PRAWIDLOWY, ZA TO POLICJA DAJE 5PKT KARNYCH, CIEKAWE JAK BY TO BYLO NA 3 PASMOWYM TEZ

    Z LEWEGO POJEDZIE GLUPOTY I TYLE!!!!!

    • 0 0

  • Szkoda, że przy zjezdzie z takiego ronda jest juz tylko jeden pas ... i np. dwóch chętnych do skorzystania z niego - każdy na rondzie na innym pasie. Wtedy mamy ładne bęc.

    • 2 0

  • www.youtube.com/watch?v=fo9t3m-GZ5k (1)

    Kierwoca Audi pewnie czytał artykuł na 3miasto.pl

    • 1 0

    • www.youtube.com/watch?v=fo9t3m-GZ5k

      http://www.youtube.com

      • 0 0

  • o turbo ma sens dyskusja, jeżeli zjazdy są dwupasmowe

    przy zjazdach w na jeden pas jest tylko jedna zasada "TRZYM SIE PRAWEGO PASA KROWO/BARANIE"

    • 0 0

  • Ten kto wymyslil te zasade jest niepowazny

    bo teraz zalozmy sytuacje taka ze wjezdzajac wewnetrznym pasem na rondo moge sobie zrobic kolko i tak jezdzic ile dusza zapragnie i nagle odechciewa mi sie dalej jezdzic po tym rondzie i chce sobie na najblizszym zjedzie skrecic w jeden z dwoch pasow wyjazdowych. Bedac na wewnetrznym mam pierwszenstwo wyboru pasa i np jak wybieram sobie pas zewnetrzny na wyjezdzie bo mi wolno i teraz wjezdza we mnie samochod bo tez chcial tamtym pojechac i teraz pytanie do osoby ktora to wszytsko wymyslila wiec kogo wina w tej sytuacji?? Bo trzymajac sie teorii z pasa zewnetrznego mozna pojechac albo pierwsza w prawo albo prosto a z wewnetrznego prosto albo w lewo. czyzby ktos nie wzial pod uwage sytuacji ze mozna jezdzic na rondzie dookola?

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane