• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe-stare SKM-ki

ms
5 września 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
Cztery takie składy pojawią się w Trójmieście już za miesiąc. Zdjęcie udostępnione przez Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego \'Mińsk Mazowiecki\' Cztery takie składy pojawią się w Trójmieście już za miesiąc. Zdjęcie udostępnione przez Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego \'Mińsk Mazowiecki\'

Niby stare, ale wyglądają jak nowe. Cztery składy trójmiejskiej SKM-ki przechodzą remont w zakładach naprawczych w Mińsku Mazowieckim. 5 mln do wartej 18 mln zł modernizacji dołożyła Unia Europejska.

Odnowione składy wrócą do Trójmiasta dopiero za miesiąc, ale już dziś wiemy, jak będzie wyglądać ich nowa twarz.

- Będą wyglądały inaczej zarówno w środku, jak i na zewnątrz. Zyskają nowy napęd, który sprawi, że będą nie tylko szybsze, ale i bardziej ekologiczne - nowe-stare składy opisuje Paweł Wróblewski, rzecznik SKM.

Pasażerowie pewnie nie od razu zorientują się, że napęd oporowy wymieniono na impulsowy, ale pewnie nie umknie ich uwadze nowe wnętrze skm-ek. W wagonach nie będzie już przepierzeń, więc każdy z nich będzie stanowił jedną, otwartą przestrzeń.

Siedzenia zyskają kolor, ale stracą za to swoje nogi - od tej pory będą zawieszone na burtach wagonu. Dzięki temu łatwiej będzie utrzymać czystość w wagonach.

Wagony wrócą do Trójmiasta przemalowane, choć wciąż w najpopularniejszej, żółto-niebieskiej tonacji. Bardziej opływowe czoła składów zmniejszą opór powietrza.

Przebudowa czterech składów kosztuje nieco ponad 18 mln zł. Ok. 30 proc. tej sumy, czyli 5 mln zł dołożyła Unia Europejska.
ms

Opinie (88) 7 zablokowanych

  • fajnie

    Nie marudzcie. Gdyby te skmki byly nie wiem jak szybkie,itp, , nie wytryzmalaby tego w tej chwili sieć. Trzeba czasu. Wazne,ze estetycznie cos sie zminia,bo naprawdę czasami brzydzę się usiąść w tych pociagach... Ciekawe jak z toaletami w tych nowych skladach. Kto wytrzyma podroz Gdańsk-Słupsk?:)

    • 0 0

  • EN 57-ki to skansen kolejnictwa.

    Ladowac tyle kasy w remonty tego niedostosowanego do peronow zabytku?Technicznie-lata swietlne do tylu.Zmiana rozruchu spowoduje oszczednosci i lepsze przyspieszenie,ale za tyle kasiory beda odnowione tylko cztery sklady pociagu,do ruchu podmiejskiego zupelnie nieprzystosowane.Jeszcze jedno.Zamocowanie podwojnych siedzen wylacznie na scianie pudla wagonu jest nonsensem.Takie siedzenie nawet bez pomocy wandali dlugo nie pozyje.Wszystko to przypomina mi troche poprawienie makijazu u starszej pani.

    • 0 0

  • wszystko fajnie, ale małoletni wandale o mentalności cyganów szybko doprowadzą te składy do ruiny, przypominającej wglądem stan sprzed remontu.

    • 0 0

  • Czerwone to luksus

    kto raz jechał starym rdzawo pomarańczowym wehikułem, wyglądającym jak pociąg pancerny i rozpędzającym się jak stary jelcz ?:)

    • 0 0

  • Rumun

    wejdź na stronę, którą ktoś tam wcześniej podał - widać wyraźnie, że Pan redaktorek zlał sprawę, bo nóżki tam są. Bez nóżek to przecież wyrwałoby ze ściany te siedzonka migiem.

    CKM - te rdzawe to właśnie EW-58, przystosowane do wysokich peronów w Trójmieście. Najpierw powinni właśnie TE jednostki wyremontować. Były jeszcze EW-60, ale je sprzedali do KMazowieckich (po kiego grzyba to nie mam pojęcia).

    • 0 0

  • Prawie jak Pebdolino...

    prawie robi wileka roznice..

    • 0 0

  • bacanadmorzem

    EW 60,w ktorych w przeciwienstwie do EW 58 wprowadzono hamulec elektrodynamiczny i zwiększono ilość drzwi do 4 par na stronę wagonu,przestaly byc zamawiane z racji na brak rozruchu impulsowego.Od 2005 jezdza w Kolejach Mazowieckich,oczywiscie po przerobkach,glownie rozruchu.

    • 0 0

  • Rumun

    czyli zrobiono z nimi dokładnie to, co zrobiono z EN57. A przeca EW60 były przystosowane właśnie do wysokich peronów i specyfiki Trójmiasta - 4 pary drzwi coby szybko wsiadać i wysiadać. I gdzie tutaj logika?

    • 0 0

  • Czyli jak przerobic syrenka any wygladala

    jak Nissan.

    • 0 0

  • bacanadmorzem

    Jest dokladnie tak jak mowisz.Logiki w tym postepowaniu prozno jest szukac.Te niemale inwestycje w kosmetyke 57ek,to jak dla mnie wyrzucanie pieniedzy w bloto.Jezeli nie mam pieniedzy na zakup nowego taboru,to obecnie istnieja na rynku rozne firmy leasingowe,z ktorymi mozna podpisac umowy.Dyrekcja SKMki,woli jednak,by ich klienci-akrobaci wskakiwali z peronu do nieprzystosowanych,starych,ale odmalowanych wagonow.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane