• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe tory

M.W.
3 listopada 2004 (artykuł sprzed 19 lat) 
Zakończył się remont torów tramwajowych na dojazdach do pętli w Oliwie. Rozpoczęły się prace na odcinku pomiędzy wyjazdem z Okopowej na Podwale Przedmiejskie a węzłem Hucisko.

- W ubiegłym roku eksperci z Politechniki Gdańskiej wykonali badanie stanu technicznego torowiska. Na podstawie tych badań wytypowano dwa odcinki, które wymagają remontu. Dalsze pogarszanie się ich stanu mogłoby nawet grozić bezpieczeństwu jazdy. Pasażerowie tramwajów doskonale wiedzieli, że w centrum torowisko jest w kiepskim stanie. Odbiciem jakości torów była przecież prędkość, jaką tam tramwaje rozwijały. Teraz ta prędkość będzie mogła zostać zwiększona - mówi dyr. Mieczysław Kotłowski z gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Prace obejmą wymianę torów i sieci trakcyjnej, a także przebudowę wysepek na przystanku przy Bramie Wyżynnej. Łączny koszt remontu wyniesie 1,6 mln zł. Jeśli nie zdarzy się "kataklizm pogodowy" modernizacja powinna zostać zakończona do 26 listopada.
Głos WybrzeżaM.W.

Opinie (134)

  • Magu

    wiem kto jest kim w Gdyni, znam i dyrektora PKM z zajec i prof. Wyszomirskiego i mgr Gromadzkiego, takze mialem stycznosc z wlascicielem przedsiebiorstwa Gryf, ale ja pisalem o trolejbusie i o przedsiebiorstwie komunikacji trolejbusowej a nie o PKM... czytaj uwazniej ;-)

    • 0 0

  • Gregor

    A czym jest spowodowany tlok w 117? Na pewno nie czestotliwoscia. Tez nim troche pojezdzilem i ta linia nadaje sie do obslugi autobusami przegubowymi. A co jezdzi? Albo stary Jelcz albo solowy MAN. ZKM Gdansk kupil troche nowych Solarisow U18 i gdzie je puszcza? Z tego co slyszalem na dzielnice gdzie mieszkaja znajomi zarzadu. Mowiac o PKMie nawiazywalem do tego, ze ten przewoznik spokojnie sobie moze wlaczyc klime w autobusach, bo jest to jednak inna firma niz maly Architekton, ktory dopiero co wstapil w szeregi ZKM Gdynia. Jak jest w Trollino, nie wiem, gdyz latem nie jechalem. Jesli chodzi o ten most na Zabiance znam kuriera ze "Stolicy", dla ktorego jest on po prostu zmora. On musi sie spieszyc z przesylka a tu mu tramwaj dyktuje tempo. Porazka :(

    • 0 0

  • ja zmam za to dyrektora MPK

    • 0 0

  • I jeszcze do Mamy

    Droga nad morzem? Wydaje mi sie, ze to troche niewygodna trasa, bo trzeba sie cofac. Przeciez najszybciej zawsze bylo w prawo Grunwaldzka, potem Niepodleglosci.

    • 0 0

  • Magu

    dokladnie przez czestotliwosc jest spowodowany!! Uwazasz ze dolny i gorny Sopot nadaje sie dla autobusow przegubowych???
    No teraz to sie NIE zgadzam z toba w 100% Oczywiscie ze moga sobie wlaczyc ale tego nie zrobia!! Z prostego powodu - bo maja wynegocjonowana stawke za km z ZKM Gdynia i glupota byloby zwiekszanie zurzycia paliwa - mniej by zarobili!!

    • 0 0

  • mama:)

    mialam na mysli, ze Mag zna sie ogolnie na komunikacji:)

    • 0 0

  • Gregor

    Przeciez na 117 potrafil sie pojawic przegubowiec, wiec jakos sobie dawal rade.
    No to musialem najwidoczniej trafic na kierowce wariata na 194, bo Volvo mial klime wlaczona. Zgadza sie, na S nikt nie wlacza, ale jeszcze nigdy nie poczulem zadnego dyskomfortu jadac ta linia. A jezdze nia bardzo czesto.

    • 0 0

  • nie wiem skąd się biorą te peany na komunikację gdyńską i narzekania na gdańską. Prawdę mówiąc nie widzę różnicy. W Gdyni nie podoba mi się kolor wozów (malowanie zakładowe) oraz właśnie trolejbusy, które są wg mnie zawalidrogami po prostu. W dzisiejszych czasach utrzymywanie sieci wraz z całą infrastrukturą dla mnie jest niezrozumiałe. Przejeżdżające ulicą autobusy to zaledwie kilka promili wsród wszystkich przejeżdżających pojazdów, a nowe autobusy nie są nieprzyjazne środowisku. Chyba że chodzi o to żeby były różnorodne formy zasilania pojazdów oraz że to taki folklor lokalny.
    Co innego tramwaje. To jednak obok skm nerw komunikacyjny Gdańska jak i większośći wielkich miast. Nie chcąc powielać argumentów które tu już padły dodam ze wg mnie tramwaj , a zwłaszcza stopiątka to już pojazd kultowy. W ilu reklamach, teledyskach czy nawet czołówkach programów pojawił się tramwaj to nie zliczę. I dodam od siebie że uważam barwy gdańskich pojazdów za bardzo ładne.
    Problemem trójmiejskiej komunikacji jest to że Gdańsk sobie, Gdynia sobie a Sopot wcale. Jest za mało linii integrujących te dzielnice. Ale to kwestia przyszłosci. Odległa ale nieuchronna.
    Pozdrawiam

    • 0 0

  • i jeszcze jedno
    w gdyńskim kinie Gemini w kawiarni stoi prawdziwy GDAŃSKI TRAMWAJ 105N. Bardzo lubię tam pić kawę. Wstawili go tam chyba specjalnie dla Maga :-))

    • 0 0

  • Piotrze

    Nie zgodze sie. Najpierw co do malowania gdynskich pojazdow. W barwach nie jest najwazniejsze to czy sa ladne czy tez nie. Liczy sie to czy autobus jest widoczny na drodze. Dlatego tez gdynskie malowanie jest bardzo praktyczne. A czy ladne czy brzydkie, rzecz gustu. Moim zdaniem to w Gdansku jest taki misz-masz i nie ma zadnego ujednolicenia. I jeszcze te wstretne reklamy calopojazdowe.
    Co do Konstala 105N. Ok, kultowy jest, nie zaprzecze. Tak samo jak Ikarusy 260 i 280. Ale czy komunikacja miejska jest od wozenia samych pasjonatow? Dla staruszka taki Ikarus czy "akwarium" to koszmar. Wdrapywac sie musisz do niego, jedzie jak czolg a jak sie zepsyje to biada. Tramawj zablokuje cala linie a autobus (przykladowo taki 117) zalatwi ci dodatkowo 30 minut czekania na nastepny. A czas na gdanskim bilecie ucieka :)

    A tramwaj niech sobie tam spokojnie stoi. Nie zamierzam go usuwac. Byle by nie jezdzil :)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane