- 1 Nawet 8 budynków na terenie po poczcie (75 opinii)
- 2 Bez "dzikiej" drogi Morenę czeka chaos? (198 opinii)
- 3 Koniec rejsu dookoła świata. "Muszę wymienić silnik" (136 opinii)
- 4 Obchody rocznicy wybuchu II WŚ (380 opinii)
- 5 Wspólny problem Bałtyku i... Alp (96 opinii)
- 6 Słynna wizyta cyrku Hagenbecka w Gdańsku (51 opinii)
Nowoczesne pociągi za dwa lata na trasie Gdynia - Katowice
PKP Intercity podpisze dziś wartą 1,6 mld zł umowę z konsorcjum Stadler Rail i Newag na dostawę 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Będą jeździć m.in. na trasie Gdynia - Katowice.
Kiedy umowa zostanie podpisana, rozpocznie się produkcja składów. - Pociąg, który zaproponowaliśmy dla PKP Intercity, to ośmioczęściowy pojazd FLIRT. Pudła dostarczy Stadler, ponieważ zostaną wyprodukowane z aluminium. Następnie Newag będzie wyposażał pudła środkowe i wykonywał ich zabudowę, a Stadler w zakładzie w Siedlcach będzie montował skrajne człony pociągów. Całe pojazdy będą montowane w Newagu, ponieważ nasz partner posiada odpowiednie ku temu zaplecze i kompetencje. Tam pojazd będzie także uruchamiany. Obecnie tak kształtuje się podział prac - mówi Spichiger w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym".
Pociągi FLIRT osiągają prędkość 160 km/h. Będą przystosowane do przewozów dalekobieżnych. Zgodnie ze specyfikacją w składach znaleźć ma się wagon z powierzchnią przygotowaną pod bistro. Jeżdżący pierwszą klasą będą też mogli spodziewać się układu siedzeń w konfiguracji 2+1.
Składy będą posiadały zintegrowany system klimatyzacji i ogrzewania, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, rozbudowany system informacji i miejsca do przewozu rowerów. W toaletach pojawią się przewijaki dla niemowląt.
Wszystkie pociągi mają być dostarczone PKP Intercity do końca października 2015 roku. Wtedy też ruszą na trasę - m.in. między Gdynią a Katowicami. Składy będą miały zapewniony 15-letni serwis. Tylko ta część umowy opiewa aż na 465 mln zł.
Część środków na dostawę składów PKP Intercity pozyska z Unii Europejskiej, z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Pozostałe środki na finansowanie przedsięwzięcia będą pochodzić ze środków własnych i zaciągniętych kredytów.
Opinie (204)
-
2013-11-18 21:40
Ciekawe co PiS zrobił dla infrastruktury w kraju ?
Za chwilę na trasę wyruszą Pendolino, potem te z artykułu powyżej, za półtorej roku otwarcie kolei metropolitalnej, o masowych remontach dworców nie muszę wspominać ?
- 0 0
-
2013-11-19 06:27
W pierwszej kolejności należy się zabrać za modernizacje torów na trasie Gdynia - Katowice tak aby skrócić czas przejazdu...
- 0 0
-
2024-04-18 00:03
Powinno się
Powinno się zamówić kolejne 20 st z prędkością do 200/h i te na 160 km/h rzucić na linie typu Szczecin - Olsztyn, Szczecin - Wrocław, Wrocław - Przemyśl
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.