• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowoczesne pociągi za dwa lata na trasie Gdynia - Katowice

piw
18 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Nowe pociągi mają być dostarczone przez wykonawcę do końca października 2015 roku. Nowe pociągi mają być dostarczone przez wykonawcę do końca października 2015 roku.

PKP Intercity podpisze dziś wartą 1,6 mld zł umowę z konsorcjum Stadler Rail i Newag na dostawę 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Będą jeździć m.in. na trasie Gdynia - Katowice.



Tymi trasami pojadą pociągi, które zakupi PKP Intercity. Tymi trasami pojadą pociągi, które zakupi PKP Intercity.

Co jest dla ciebie najważniejsze przy wyborze środka lokomocji?

O terminie podpisania umowy poinformował w wywiadzie dla "Rynku Kolejowego" Christian Spichiger - szef siedleckiego zakładu i jednocześnie wiceprezes wykonawczy na Europę Środkową w firmie Stadler Rail. Chociaż sam przetarg na dostawę składów rozstrzygnięto w sierpniu, losy umowy ważyły się do tej pory. Wszystko w związku z odwołaniem innego z oferentów - hiszpańskiego CAF. Ostatecznie odwołanie zostało odrzucone.

Kiedy umowa zostanie podpisana, rozpocznie się produkcja składów. - Pociąg, który zaproponowaliśmy dla PKP Intercity, to ośmioczęściowy pojazd FLIRT. Pudła dostarczy Stadler, ponieważ zostaną wyprodukowane z aluminium. Następnie Newag będzie wyposażał pudła środkowe i wykonywał ich zabudowę, a Stadler w zakładzie w Siedlcach będzie montował skrajne człony pociągów. Całe pojazdy będą montowane w Newagu, ponieważ nasz partner posiada odpowiednie ku temu zaplecze i kompetencje. Tam pojazd będzie także uruchamiany. Obecnie tak kształtuje się podział prac - mówi Spichiger w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym".

Pociągi FLIRT osiągają prędkość 160 km/h. Będą przystosowane do przewozów dalekobieżnych. Zgodnie ze specyfikacją w składach znaleźć ma się wagon z powierzchnią przygotowaną pod bistro. Jeżdżący pierwszą klasą będą też mogli spodziewać się układu siedzeń w konfiguracji 2+1.

Składy będą posiadały zintegrowany system klimatyzacji i ogrzewania, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, rozbudowany system informacji i miejsca do przewozu rowerów. W toaletach pojawią się przewijaki dla niemowląt.

Wszystkie pociągi mają być dostarczone PKP Intercity do końca października 2015 roku. Wtedy też ruszą na trasę - m.in. między Gdynią a Katowicami. Składy będą miały zapewniony 15-letni serwis. Tylko ta część umowy opiewa aż na 465 mln zł.

Część środków na dostawę składów PKP Intercity pozyska z Unii Europejskiej, z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Pozostałe środki na finansowanie przedsięwzięcia będą pochodzić ze środków własnych i zaciągniętych kredytów.
piw

Opinie (204)

  • Ciekawe co PiS zrobił dla infrastruktury w kraju ?

    Za chwilę na trasę wyruszą Pendolino, potem te z artykułu powyżej, za półtorej roku otwarcie kolei metropolitalnej, o masowych remontach dworców nie muszę wspominać ?

    • 0 0

  • W pierwszej kolejności należy się zabrać za modernizacje torów na trasie Gdynia - Katowice tak aby skrócić czas przejazdu...

    • 0 0

  • Powinno się

    Powinno się zamówić kolejne 20 st z prędkością do 200/h i te na 160 km/h rzucić na linie typu Szczecin - Olsztyn, Szczecin - Wrocław, Wrocław - Przemyśl

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane