• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szybszy przejazd z Karwin do Dąbrowy droższy, niż planowano

Patryk Szczerba
12 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Po przebudowie na znaczeniu w tym miejscu ma zyskać komunikacja miejska. Po przebudowie na znaczeniu w tym miejscu ma zyskać komunikacja miejska.

Pierwszy przetarg na przebudowę ul. NowowiczlińskiejMapka w Gdyni został unieważniony. Miasto szacowało koszty na blisko 19 mln zł, a tańsza z dwóch ofert opiewa na blisko 21,5 mln zł. Za miesiąc okaże się, czy w drugim przetargu zaproponowane ceny będą niższe.



Czy buspasy na Nowowiczlińskiej spełnią swoją rolę?

Przebudowa ul. Nowowiczlińskiej została zaplanowana w ramach prowadzonej ze wsparciem UE przebudowy węzła Karwiny. Najwięcej mają na niej zyskać pasażerowie komunikacji miejskiej, piesi i rowerzyści. Dzięki zmianom mają zyskać szybsze połączenie między Dąbrową i Karwinami.

- Ulica Nowowiczlińska zyska buspas, który następnie połączy się z innymi buspasami na ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. Wszystkie prace są częścią utworzenia węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - Gdynia Karwiny - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Rozbudowa obejmie dwa fragmenty ulicy Nowowiczlińskiej:

  1. na odcinku RdestowaMapka - Obwodnica TrójmiastaMapka prace będą prowadzone na południowej części ulicy,
  2. na odcinku od Obwodnicy TrójmiastaMapka do ul. ChwaszczyńskiejMapka przebudowa będzie całościowa.


Zakres przebudowy ul. Nowowiczlińskiej Zakres przebudowy ul. Nowowiczlińskiej
Na pierwszym odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano:
  • chodniki,
  • drogę rowerową z oświetleniem,
  • korektę krawężników na skrzyżowaniu z ul. Rdestową i Lukrecjową
.

Na drugim odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:
  • poszerzenie jezdni po lewej stronie, które w przyszłości zostanie wykorzystane jako pas dla prawoskrętu w łącznicę węzła Gdynia Wielki Kack,
  • przystanek komunikacji miejskiej w postaci zatoki autobusowej jako poszerzenie istniejącej jezdni
  • poszerzenie jezdni o buspas o szer. 3,5 m i długości 290 m, który powstanie po prawej stronie na odcinku przed wjazdem do Leroy Merlin do wyjazdu z istniejącej pętli trolejbusowej,
  • korektę skrzyżowania z wjazdem (wyjazdem) do Leroy Merlin i skrzyżowania z wjazdem i wyjazdem na teren istniejącej pętli trolejbusowej,
  • chodnik przejezdny na zjeździe do stacji paliw.

Na tym odcinku powstaną też chodniki dla pieszych oraz droga rowerowa o szerokości 2,5 m i długości 523 m.

W ramach inwestycji zostaną przebudowane także następujące skrzyżowania:
  • z ul. Rdestową zakres przebudowy na dł. 23,75 m, przebudowa polega na korekcie obustronnych krawężników, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z ul. Lukrecjową - zakres przebudowy na dł. 16,05 m, przebudowa polega na wykonaniu skrzyżowania ulicy z drogą rowerową i chodnikiem jako skrzyżowanie wyniesione,
  • z wjazdem do Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 35,69 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 41,13 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wjazdem na pętlę trolejbusową - zakres przebudowy na dł. 24,89 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i obustronne chodniki, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z pętli trolejbusowej - zakres przebudowy na dł. 24,96 m, przebudowie podlega fragment nawierzchni, krawężnik i chodnik po prawej stronie.


Przetarg na te prace ogłoszono w lipcu. Zgłosiły się wówczas dwie firmy.

  1. Strabag zaoferował kwotę 21,3 mln zł
  2. Konsorcjum firm z liderem WPRD Gravel oraz konsorcjantem Elgrunt zaoferowało 25,9 mln zł.

Problem w tym, że Gdynia przygotowała na prace 18,8 mln zł, informując o tym jeszcze przed otwarciem kopert z ofertami. Przetarg unieważniono.

Przebudowa Nowowiczlińskiej: nowy przetarg, bo ceny za wysokie



- Ponieważ zamawiający nie może zwiększyć kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty, przedmiotowe postępowanie zostało unieważnione - czytamy w uzasadnieniu.
Buspas na Wielkopolskiej wywołuje emocje u kierowców Buspas na Wielkopolskiej wywołuje emocje u kierowców

Ogłoszono drugie postępowanie. Otwarcie ofert nastąpi 10 listopada.

Przypomnijmy, że to kolejny przetarg na podobne prace, który w ostatnim czasie trzeba było unieważnić. 36 mln zł to propozycja firmy Strabag na zaprojektowanie i wybudowanie buspasa o zmiennym kierunku jazdy wraz z drogą rowerową na Janka Wiśniewskiego.

To ponad dwukrotnie więcej, niż Gdynia chce zapłacić, więc trwa trzecie podejście do wyboru wykonawcy. Dodajmy, że pierwsze zakończyło się fiaskiem, bo żadna firma nie zgłosiła się.

Czy miasto stać na nowy buspas? Kolejny przetarg na pas na Janka Wiśniewskiego Czy miasto stać na nowy buspas? Kolejny przetarg na pas na Janka Wiśniewskiego

Węzeł Karwiny: informacje, inwestycje, daty



Miejsca

Opinie (202) 2 zablokowane

  • Czyżby MTM nie złożył oferty? (2)

    • 21 2

    • Złoży w drugim przetargu. Dziwnym trafem na właściwą kwotę.

      • 15 3

    • Nie zdążyli się "dogadać". Dlatego uwalili przetarg.

      • 9 2

  • Gdynia nic nie zbuduje

    Tu się tylko maluje. Jedyna inwestycja to inwestycja przy użycia kubła farby. Dąbrowa jest już zakorkowana do granic możliwości, a nowe wjazdy i zjazdy jeszcze pogorszyły sytuację. Korki są nawet w niedzielę. Teraz pojawi się UM na białym koniu i jeszcze pogorszy sytuacje jakimś kolejnym i**otycznym pomysłem.

    • 41 2

  • A teraz wszystko jasne

    Do następnego przetargu stanie MTM, zaoferuje 18,8 mln i okaże się zwycięzcą.

    • 37 4

  • Jak to robić żeby nic nie robić pokazują władze Gdyni (2)

    • 19 3

    • A dług

      Rośnie

      • 1 1

    • przecież robią

      • 0 0

  • Nie będzie żadnego szybszego przejazdu (1)

    Spójrzcie na dokumenty, nie będzie poszerzenia xD

    • 26 4

    • poszerzenie nie skraca czasu dojazdu

      inne kierofczyki zadbają, by zakorkować dowolną ilość pasów i dodatkowych pasów do skrętu w lewo czy w prawo

      • 3 9

  • Opinia wyróżniona

    Jeśli przetarg w końcu wypali... (19)

    ... czeka nas (mieszkańców Dąbrowy, ale nie tylko) kolejny wielomiesieczny paraliż.
    Oczywiście, remonty, przebudowy i inne inwestycje są potrzebne i oczekiwane, ale pod warunkiem, że są planowane z głową. Kumulacja, którą funduje nam UM (w pewnym stopniu na spółkę z GDDKiA), to coś niepojętego!

    • 152 9

    • (7)

      Drugi przetarg wygra MTM i kolejne dwa lata w korkach.

      • 34 5

      • lekarstwo na korki jest znane: kluczem jest zmiana zachowań komunikacyjnych (6)

        a nie poszerzanie ulic i innych arterii ruchu drogowego. Wystarczy pamiętać, że na odległość do 5 km najszybszym środkiem transportu w mieście jest rower (rower wspomagany elektrycznie), na dalsze: kombinacja rower + PKM/SKM zapewniająca odpowiednią częstotliwość połączeń.

        • 9 33

        • Nie jeżeli powstają nowe osiedla bez dostosowania lub nowych dróg. (4)

          Bo wg Twojego rozumowania mieszkańcom nowych budynków na Dąbrowie lub okolic ul. Strzelców w Kacku należałoby powiedzieć "sorry, ale dla nie ma już dla Was miejsca nad drogach i macie jeździć rowerem albo autobusem".

          • 19 7

          • przecież tam nadal można jechać samochodem (3)

            chodzi po prostu o to, że jak wybierasz mieszkanie na peryferiach i nie masz tam połączenia z PKM/SKM, to wybierając samochód będziesz stał w korkach, bez względu na to, ile "waadza" wyda na rozbudowę sieci dróg i parkingów.

            • 3 12

            • (2)

              Może wystarczy nie zwężać dróg na malowanie buspasow

              • 6 2

              • przecież widać w wielu miejscach że nie wystarczy (1)

                W USA poszerzali np. w Houston drogi do 8 pasów w każdą stronę i tak ludzie tracili czas w korkach. Poznaj pojęcie "ruchu indukowanego" i sobie pogooglaj choćby filmik Kasi Gandor.

                • 3 3

              • Filmiki propagandowo-turystyczne wypaczają prawdziwy obraz Świata. popatrz na Indie, Wietnam czy Chiny a nie na USA.

                • 1 1

        • Lekarz, zamek do klucza nie pasuje

          Oho, znalazł się znawca tematu. Ludzie będą jeździć rowerami po śniegu bo ktoś mądry inaczej do tego dąży? Trójmiasto to nie płaski Amsterdam gdzie rowerów jest więcej niż ludzi, u nas są wzgórza i doliny i tu można sobie jeździć rowerem bardziej rekreacyjnie niż do pracy. Przykład: na godzinę 6,30 z Dąbrowy do pracy na Grabówku - może mam jechać skrótem przez las? W jedną stronę jest bardziej z góry, ale powrót to męczarnia ostro pod górę co jest dobre dla kolarzy MTB, a nie zwykłego obywatela. I na którą zajadę do domu?

          • 3 1

    • Wieloletni raczej. Partacze z wiadomej firmy budowlanej przecież nie zrobią tęgo w kilka miesięcy. Rozgrzebią i będzie leżeć, a mieszkańcy Dąbrowy będą kolejne 2-3 lata uwięzieni w domach.

      • 28 2

    • najwazniejsze aby byly spoznione minimum 15 lat

      w stosunku do ruchu i natezenia - bo gdy wszystko zakorkowane i stoi to jest to ekologiczne

      • 11 3

    • Szczurek zrobi wszystko żeby nie doszło do rozstrzygnięcia przetargu (1)

      On zadłużył Gdynię na miliard złotych i nie ma pieniądzy na nic.

      • 23 6

      • Myślicie że ktoś się tym zadłużeniem będzie przejmował albo je tym bardziej spłacał, wszystkie miasta na zachodzie tak funkcjonują i jada na rolowaniu zadłużenia i stopniowym umarzaniu

        • 4 4

    • Za kumulację podziękuj triu GDDKiA-Egis Poland-PolAqua, które ma ponad rok opóźnienia! (1)

      Gdynia miała opóźnić prace o rok czy półtora, bo się PolAqua nie wyrobiła? Stracili by unijne dofinansowanie i dopiero byś psioczył na Szczurka!

      • 5 12

      • Gdynia od ponad roku (zaczęli rozkopywać w sierpniu) robi kawałek Chwaszczyńskiej od Górniczej w kierunku centrum. Ciągle są zamykane kolejne kawałki drogi a nie otwiera się nowych. I to jest wina Pol-aqua & co?

        • 3 1

    • To dopiero przetarg...

      Zanim dojdzie do prac to minie z 5 lat - luzik.

      • 3 2

    • Dziwię się, że wy Dąbrowy jeszcze dajecie radę się ruszyć. (3)

      Mieszkać na Dąbrowie to tak jakby mieszkać na wyspie - po swojej dzielni pojeździsz, ale dalej to już trzeba mocno kombinować.

      • 11 1

      • Do Gdyni z Dąbrowy to jeszcze najszybciej teraz chyba jechac na około , 147

        • 1 0

      • (1)

        Na wyspie jest łatwiej, bo zostają łodzie i promy. U mnie czara goryczy się przelała, wyprowadzam się.

        • 2 1

        • Super, a dokąd? Warmińsko-mazurskie czeka.

          • 0 0

  • Działanie pozorowane

    Udajemy przetarg, a potem namalujemy buspas farbą zwężając ulicę, tak samo jak na na Wielkopolskiej i Dąbka.

    • 27 2

  • Węzeł integracyjny przy PKM (5)

    Która jeździ raz na godzinę. To się musi udać.

    • 45 2

    • Nawet nie raz na godzinę (2)

      Pkm to porażka, na obiecywankach się skończyło.

      • 12 2

      • Hmm..... 6:38, 6:58, 7:48, 8:28, 9:10 - to na pewno jest raz na godzinę? A zegarek dało na Komunię? (1)

        • 2 15

        • Podaj też późniejsze kursy

          • 8 1

    • po elektryfikacji PKM będzie mogła jeździć szybciej, częściej i mieć dłuższe składy

      • 3 4

    • No dobrze ale do Gdyni jedzie parę minut więc wychodzi tyle ile jazda zakorkowanym trajtkiem czy autobusem a przecież nie musimy czekać tej godziny na peronie tylko przyjść już na godzinę odjazdu

      • 1 1

  • Miastem rzadzi niekompetentny szaleniec (5)

    • 43 4

    • na tym forum mamy do czynienia z wysypem wypowiedzi wielu pseudokompetentnych szaleńców (4)

      przyspawanych mentalnie do foteli swoich samochodów. Samochód naprawdę nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście.

      • 3 14

      • (3)

        Nie jest. Zgadzam się. Latami jeździłem komunikacją miejską. A ta w Trójmieście (jestem z Poznania) działa koszmarnie. W Gdyni funkcjonuje w zasadzie wyłącznie na busach, które stoją na tych samych ulicach co samochody. Mieli szansę zainwestować w coś na modłę metra przy PKM to jest przystanek na Karwinach, Wzgórze Maksymiliana i końcowy na Dworcu. Dlaczego nie ma czegoś pomiędzy wzgórzem a Dworcem gdzie ludzie mieliby bliżej do Centrum? Dlaczego jeżdzi tak rzadko? Dlaczego nie ma bezkolizyjnych tras szybkiego ruchu na modłę PST w Poznaniu? Tam tramwaje jadą bezkolizyjnie z jednego skraju miasta do samego Centrum a na peron przyjeżdża jakaś linia co 2-3min. Dlaczego do tej pory nie jest przyzwoicie rozwiazany bilet łączny dla całego trójmiasta?
        Zabieranie i nie dawanie nic w zamian jest paskudną metodą przymuszania. Jakby zbiorkom funkcjonował lepiej to nikogo nie trzeba by namawiać.

        • 18 2

        • Przecież na Wzgórzu nie ma wogóle stacji PKM ani tam nie staje na SKM , Stadion to formalnie jest Mały Kack albo już DZL

          • 2 0

        • A sorry trochę źle zrozumiałem treść posta, tak faktycznie na Wzgórzu mogłaby PKM stawać, coś jakiś czas temu były wizje że miała być też dodatkowa stacja między wzgórzem a Gdynia na Slaskiej na wysokości biurowca Prokomu i ulicy Obroncow Wybrzeża ale coś wszystko ucichło

          • 0 1

        • PKM powinna jeździć do Chyloni. I wtedy miałoby to sens. A nie przesiadka w Centrum i trzeba grzać ileś peronów dalej na SKM

          • 4 0

  • A (6)

    Rdestowa Wiczlinska po tej ppzornej przebudowie będzie jeszcze bardziej zatkana.

    • 34 2

    • zależy dla kogo (5)

      osoby korzystające z rowerów i chodzące pieszo do stacji PKM nie muszą zwracać uwagi na korki

      • 1 7

      • (3)

        Od strony wiczlina przez długi odcinek trasy tam nie ma ani chodnika ani drogi rowerowej, także Twoja teoria nie zadziała

        • 2 2

        • rowerzyści mają prawo korzystać z jezdni zwykłej ulicy (2)

          i mają prawo czuć się tam bezpiecznie. Ciekawe, czy zgadzasz się z tą prostą tezą?

          • 1 2

          • (1)

            Jako rowerzysta na Wiczlińskiej nie czuje się bezpiecznie. Co z tego, ze mam prawo korzystać z jezdni jeśli po zmroku to jest kompletnie niebezpieczne.

            • 4 0

            • znaczy, warto zbudować tam wydzieloną drogę dla rowerów

              wyjdzie na pewno taniej niż budowa kolejnego pasa do jazdy samochodów

              • 0 1

      • Ile jest miesięcy w roku nadających się na rower?

        Mamy klimat jaki mamy ..

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane